Skocz do zawartości

Opony letnie do Forestera


badmofu

Rekomendowane odpowiedzi

W moim nowym zakupie mam opony nokian hakka green na lato w rozmiarze 205/70/15, ktos jezdzil moze? Opony robione na skandynawie i na warunki tu panujace. Chcialem kupic inne i wieksze felgi ale mam nowki nie jezdzone letnie to sie raczej wstrzymam. Zimowe mam 215/60/16, ciekaw jestem jaka roznica w prowadzeniu bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, założyłem do Forka Bridgestone RE 002 Adrenaline 215/55/17 94w - przejechałem dopiero 800 km - jak na razie to mogę napisać iż w zakrętach trzyma fajnie ( na suchym asfalcie)  i jest wg mnie bardzo cicha. Czas pokaże jak będzie się trzymać w ostrym deszczu i koleinach.

Zasadniczo miały być Pirelli P7 ale starszy model - niestety byłby problem z zakupem  i DOT ok 2012 r - więc odpuściłem.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie nie wejdą. Sąsiad ma na Forku z 2012 r. 215/70 R16 GY Wrangler ATS i są na styk.

Jakie ma odsadzenie ET ? i szerokość felgi. ja się mieszczę z zapasem 65/215/r16, ale 70 przy szybkiej jeździe może już bujać i słabiej brać zakręty. można trochę poprawić wyższym ciśnieniem, trzeba uwazać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko mam do kupienia w pasztetowej cenie praktycznie nówki opony ale rozm 225 70 16 wlezą do S-Turbo?

 Kuba - jeśli dalej szukasz opon w pasztetowej cenie,to z czystym sumieniem moge polecić Hankook Kinergy Eco. Jade drugi sezon bez żadnych dziwnych zachowań. Zarówno na suchym, jak i na mokrym. Asymetryczny bieżnik robi swoje. Poza tym nówki w serwisach oponiarskich kosztują ok. 380 zł. Oczywiście rozmiar standard czyli 215/60 R16.

Edytowane przez radek_shin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja muszę przyznać, że po zmianie na letnie na Nokian ZG2 215/5517 doznałem nieprzyjemnego wrażenia, że opony są znacznie głośniejsze niż po pierwszym sezonie, a także od zimówek Nokiana :( Na etykietach jest faktycznie 73 db czyli dość głośna opona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo zależy od samych opon. Na zimę mam 16, Vredestein, mają miękkie boki, jeździ się całkiem komfortowo. Na lato 17, Pirelli P7, jest twardo, komfort znacznie gorszy. Ale za to lepsze prowadzenie w zakrętach, lepsze czucie nawierzchni, szybsza reakcja na ruch kierownicą.

Różnicy w spalaniu nie zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

215/55/17 to standardowa wielkość opony tylko, że w 2,5 xt, zatem uznaję, że producent przewiduje. Na 17 jeździ się znacznie bardziej stabilniej szczególnie w zakrętach, moim zdaniem tylko trochę cierpi na tym komfort, wydaje mi się to złoty środek. Spalanie na takim samym poziomie co 16. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Wam obu za szybką odpowiedź. Póki co dojeżdzę Hankooki, a pod koniec roku pomyślę o innych gumach na lato. Na razie stoję przed dylematem co "zapodać" na zimę. Generalnie w moich okolicach (wyłączając minioną zimę) mamy sporo śniegu. A w mniejszych miejscowościach z utrzymaniem dróg gminnych bywa różnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pytanko mam do kupienia w pasztetowej cenie praktycznie nówki opony ale rozm 225 70 16 wlezą do S-Turbo?

 Kuba - jeśli dalej szukasz opon w pasztetowej cenie,to z czystym sumieniem moge polecić Hankook Kinergy Eco. Jade drugi sezon bez żadnych dziwnych zachowań. Zarówno na suchym, jak i na mokrym. Asymetryczny bieżnik robi swoje. Poza tym nówki w serwisach oponiarskich kosztują ok. 380 zł. Oczywiście rozmiar standard czyli 215/60 R16.

 

Kurcze no właśnie mam Hankoki inny model ,jeszcze przez Niemca założone i o zgrozo masakra po mokrym jak po lodzie nawet jak były w miarę nowe na asfalcie też cudów nie ma. Chcę je jeszcze dokatowac do końca sezonu i zmiana na nowe. Mialem teraz te nowiutkie Barumki z Vitary do kupienia ale no niestety zły rozmiar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj możesz sobie wszystko fajnie sprawdzić - nie będą ocierały bo to wyjdzie jakieś 1,3 cm na zewnątrz

http://www.willtheyfit.com/index.php?width=215&aspect=55&diameter=17&wheelwidth=7&offset=48&width2=215&aspect2=55&diameter2=17&wheelwidth2=7%2C5&offset2=35#content

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Z aktualnych poszukiwań w umiarkowanych cenach - co wybrać do normalnego użytkowania?

 

1. Produkowane chyba w Tajlandii

Falken ZE914 215/55 R17 94W

 

2. Produkcja czeska

Barum Bravuris 3HM 215/55 R17 94Y

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj możesz sobie wszystko fajnie sprawdzić - nie będą ocierały bo to wyjdzie jakieś 1,3 cm na zewnątrz

http://www.willtheyfit.com/index.php?width=215&aspect=55&diameter=17&wheelwidth=7&offset=48&width2=215&aspect2=55&diameter2=17&wheelwidth2=7%2C5&offset2=35#content

 

 

Pełna profeska. Dzęki. Zmieniłem tylko szerokość felgi na 7.5 i różnica wyszła trochę większa, 19,4 mm, a więc blisko dwa cm na stronę. Mam nadzieję,że wyda.

 

Cześć

 

Z aktualnych poszukiwań w umiarkowanych cenach - co wybrać do normalnego użytkowania?

 

1. Produkowane chyba w Tajlandii

Falken ZE914 215/55 R17 94W

 

2. Produkcja czeska

Barum Bravuris 3HM 215/55 R17 94Y

 

Pozdrawiam

Niestety ten rozmiar, który również zakładam jest baaardzo drogi, tzw. nietypówka. Już standard 225/45 R17 jest bez porównania tańszy.

Z marek, które napisałeś, biorąc pod uwagę motor i moc Twego Forka, dozbierałbym parę stówek i poszedł w markę premium. Pojeździsz kilka tygodni na zimówkach, nic się nie stanie. ;)

Edytowane przez hellrazor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli trochę szerzej. Dzięki.

A nie wiesz, czy nie będzie obcierało o nadkola?

mam ET35  u siebie i nie obciera mimo że mam 215/60/R17 - 35 zamiast 48 i jazda odczuwalnie inna, ja jestem bardzo zadowolony.

Dalej już bym się bał bo było pytanie czy r17/215/70 wejdzie (wydaje się że pytali o forka mk2). odp 'na bank będzie tarło'

ale czy 215/65/R17 ?? tego nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj możesz sobie wszystko fajnie sprawdzić - nie będą ocierały bo to wyjdzie jakieś 1,3 cm na zewnątrz

http://www.willtheyfit.com/index.php?width=215&aspect=55&diameter=17&wheelwidth=7&offset=48&width2=215&aspect2=55&diameter2=17&wheelwidth2=7%2C5&offset2=35#content

 Oo no właśnie posprawdzałem może zaryzykuje bo widzę ze faktycznie nie jest źle. wiesz 160zł za oponę która miesiąc była na samochodzie u znajomego to okazja. Patrząc na błąd pomiaru prędkości zredukuj te 10%  fabrycznego zawyżania i będzie prawie jak na GPS.:-) oby tylko nie ocierały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tutaj możesz sobie wszystko fajnie sprawdzić - nie będą ocierały bo to wyjdzie jakieś 1,3 cm na zewnątrz

http://www.willtheyfit.com/index.php?width=215&aspect=55&diameter=17&wheelwidth=7&offset=48&width2=215&aspect2=55&diameter2=17&wheelwidth2=7%2C5&offset2=35#content

 Oo no właśnie posprawdzałem może zaryzykuje bo widzę ze faktycznie nie jest źle. wiesz 160zł za oponę która miesiąc była na samochodzie u znajomego to okazja. Patrząc na błąd pomiaru prędkości zredukuj te 10%  fabrycznego zawyżania i będzie prawie jak na GPS.:-) oby tylko nie ocierały

 

przy 215/60/R17 wyrównałem do GPS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pytanko mam do kupienia w pasztetowej cenie praktycznie nówki opony ale rozm 225 70 16 wlezą do S-Turbo?

 Kuba - jeśli dalej szukasz opon w pasztetowej cenie,to z czystym sumieniem moge polecić Hankook Kinergy Eco. Jade drugi sezon bez żadnych dziwnych zachowań. Zarówno na suchym, jak i na mokrym. Asymetryczny bieżnik robi swoje. Poza tym nówki w serwisach oponiarskich kosztują ok. 380 zł. Oczywiście rozmiar standard czyli 215/60 R16.

 

Kurcze no właśnie mam Hankoki inny model ,jeszcze przez Niemca założone i o zgrozo masakra po mokrym jak po lodzie nawet jak były w miarę nowe na asfalcie też cudów nie ma. Chcę je jeszcze dokatowac do końca sezonu i zmiana na nowe. Mialem teraz te nowiutkie Barumki z Vitary do kupienia ale no niestety zły rozmiar.

 

Kuba. Przykład z dzisiaj: Po pracy, godz. 22. Droga z Komendy pod sam dom - 23 km, w tym 3 ronda masa zakrętów "Zakopianki" (w tym osławiona "patelnia") - deszcz zalewa całą drogę. Zero aquaplaningu. Ew.przymulenie w dużej kałuży. Prędkość różna. Dosłownie jeden! (najostrzejszy zakręt) sprawił, że poczułem uślizg kół. Temp. 10 st. C. Kinergy Eco dały radę. Stan bieżnika - ok. 5,3 mm.

W razie chęci zweryfikowania powyższej informacji dysponuję nagraniami z Roadrunnera ;) Widać prowadzenie pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...