Bzyk Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 Widze że presja ekologiczno- kosztowa wywierana na producentów aut coraz mocniej wygrywa z tradycją i solidnością. Obawiam sie , ze problem sprzegiel w D. kolegi nie dotyczy...wystarczy jezdzic tak jak dotychczas....2.0 benz. :wink: AK No nie dotyczy ale myslałem o zamianie LPG na Diesla Ten mój "stary cholernik" nie chcę się psuć !!!!!!!!!!!!! No właśnie pękło 180 tyś km i ani sprzęgło, ani silnik mimo LPG, ani zawieszenie, mimo polskich dziur... Jak ja mam przekonać szefa do zakupu nowego auta ??? Leasing już się dawno skończył. Brak mi argumentów Poza tym ... ten nowy 2010 taki jakiś inny :wink: i jak na cynie bez ręcznego sobie poradzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 No nie dotyczy ale myslałem o zamianie LPG na Diesla Zapach w zasadzie podobny... Jak ja mam przekonać szefa do zakupu nowego auta ??? Powiedz , że boisz sie eksplozji albo , ze na parkingach wielopoziomowych nie wolno parkować :wink: jak na cynie bez ręcznego sobie poradzę To jest problem..... :cool: AK [ Dodano: Czw Lut 18, 2010 2:09 pm ] Poza tym ... ten nowy 2010 taki jakiś inny Zupełnie inny ale Raju Cie przekona , że lepszy i juz podobno ma dla Ciebie jakąs super propozycje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bzyk Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 No nie dotyczy ale myslałem o zamianie LPG na Diesla Zapach w zasadzie podobny... Jak ja mam przekonać szefa do zakupu nowego auta ??? Powiedz , że boisz sie eksplozji albo , ze na parkingach wielopoziomowych nie wolno parkować :wink: jak na cynie bez ręcznego sobie poradzę To jest problem..... :cool: AK [ Dodano: Czw Lut 18, 2010 2:09 pm ] Poza tym ... ten nowy 2010 taki jakiś inny Zupełnie inny ale Raju Cie przekona , że lepszy i juz podobno ma dla Ciebie jakąs super propozycje :grin: Na pocztku marca szef przylatuje i będę negocjował, ma być 1 przymiarka do wymiany i jakies decyzje. Z 2 strony trochę mi szkoda ... tyle razem przeżyliśmy ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekfilimon Opublikowano 21 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 40000tys. przebiegu, właśnie sprzęgło wymienione po raz drugi. Zobaczymy ile tym razem wytrzyma. Śmierdzi prawie cały czas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PKocial Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 witam, jarekfilimon sprzęgło+ koło zamachowe było wymienione u nas w serwisie ? nie może śmierdzieć cały czas coś jest nie tak... zapraszam do nas postaram się pomóc. pzdr [ Dodano: Pon Lut 22, 2010 10:25 am ] z tego co widzę to chyba nie u nas to było robione, a wynika że było u nas i znowu śmierdzi czyżbym się mylił? [ Dodano: Pon Lut 22, 2010 2:50 pm ] sprawdziłem nie było u nas robione , więc co zostało wymienione, jak wymienione itd w tym może być odpowiedź ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zed Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 Czy jest jakieś zakończenie tej historii? Ciekaw jestem, bo sam śmigam Legacem spod znaku Czarnej Chmury, chociaż (odpukać w niemalowane- czyli chyba w tarcze hamulcowe), smrodu nie zaobserwowałem, a mam już 45000km (w 11 miesięcy)... I taka mnie myśl naszła... czy nie można dorobić sobie sprzęgła np ceramicznego, albo z innych węglików (nie mylić z wąglikami)... Widziałem takie coś w niby-rajdowym Saxo, ponoć miało być nie do zajechania- nie znam dalszych losów Generalnie- czy zamiast wywalać co chwila 6.000,- na części, które i tak mają zamiar paść, nie lepiej zainwestować w jakieś trwalsze rozwiązanie, niekoniecznie z gwiazdkami na opakowaniu? Zaznaczam, że to tylko taki pomysł, nie znam się na temacie aż tak dogłębnie (chociaż skoro najechałem 45000 bez smrodu, to może nie jest ze mną tak najgorzej ;p) Co myślicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 Za mocne sprzęgło może niestety zespuć inne podzespoły smochodu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zed Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 No tak, ale w sumie mówimy o dieslu, bo chyba tylko z tym silnikiem występuje takowy problem. A tu chyba nie ma ani takiej mocy, ani momentu, żeby sprzęgło musiało stać na straży przenoszenia zbyt dużych obciążeń Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 A tu chyba nie ma ani takiej mocy, ani momentu, żeby sprzęgło musiało stać na straży przenoszenia zbyt dużych obciążeń no chyba wręcz odwrotnie! duży moment i tendencja do gaśniecia silnika na niskich obrotach w dieslu (stąd jazda na półsprzęgle) powodują problemy z częstszym "paleniem" sprzęgła niż w benzynie. Raczej nikt nie narzeka na spalone sprzęgła w benzynowych, słychać tylko o dieslu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 jezdzilem miesiac dieslem i jest twardsze niz w bezynie ale tak samo trudno wyczuwalne. Mi nie smierdzialo ale mojemy synowi za kazdym razem. To jest kwestia wyczucia i moge sobie wyobrazic, ze nie kazdy moze to ogarnac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Zima się kończy i kończą się problemy ze spalonymi sprzęgłami - aż do następnej zimy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Zima się kończy i kończą się problemy ze spalonymi sprzęgłami - aż do następnej zimy... Niekoniecznie. Ja ostatnio przypalilem w garazu podziemnym, na suchej nawierzchni. Niestety zimny (przygasajacy) silnik + "dluga" jedynka + stromy podjazd na dzien dobry nie pozostawiaja alternatyw. A dodam, ze ogolnie sprzeglo raczej ogarniam Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrkh Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 sprzęgło faktycznie jest 'specyficzne' w obsłudze ale to wynika z dużego momentu w sti czy innych mocarzach też jest łatwo spalić (nie porównuję diesla z sti, żeby nie było ) ciekawe jak pod tym kątem prezentują się inne turbodiesle (w sensie ford, vw, toyota)? Nie mam pojęcia jak w tych autach/markach.. Ale przed OBK jeździłem 4 lata BMW 530 D (tam jest "ciut" więcej Nm) i jakoś dawał radę. Ale on nie miałfeleru w postaci AWD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek2v Opublikowano 30 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2010 40000tys. przebiegu, właśnie sprzęgło wymienione po raz drugi. Zobaczymy ile tym razem wytrzyma. Śmierdzi prawie cały czas Ewidentnie coś nie tak. Daj znać jaki finał - jestem bardzo ciekaw - trzymam kciuki za pozytywne/bezkosztowe i "strukturalne" załatwienie sprawy. Dodam, ze swoich doświadczeń z Forkiem D, że na początku śmierdziało mi sprzęgło przy wjeżdżaniu do garażu - teraz już nie, ewidentnie się nauczyłem Śmierdziało w zimie na ciasnym, nieodśnieżonym parkingu - tak z 20-30cm śniegu Poza tym smród w tych przypadkach był jakby "organiczny". Mam pewne doświadczenie w obróbce metalu i tak nie śmierdzi "palony" metal - czy palenie sprzęgła nie powinno tak śmierdzieć? Raz zdarzyło się, że poczułem ewidentny smród "palenia" metalu, jak przejechałem kawałek trasy dla quadów na półsprzęgle - mój ewidentny błąd, następne okrążenie uważałem na sprzęgło i dało się bez niego. Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 31 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 smród w tych przypadkach był jakby "organiczny" może się wypalała warstwa ochronna przeciwko soi morskiej? chociaż sprzęgło czuć kiszoną kapustą :razz: czyli jakby organicznie :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek2v Opublikowano 31 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 może się wypalała warstwa ochronna przeciwko soi morskiej? chociaż sprzęgło czuć kiszoną kapustą :razz: czyli jakby organicznie :wink: Tak i myślałem, że to zabezpieczenie Zresztą na początku to śmierdziało nawet z silnika jak się mocniej go rozgrzało. Ale gdy wyparowała niebieska warstwa to smród zniknął Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mistrzmarchewy Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Z tego co wiem taka akcja palenia sprzęgła przy normalnej jeździe trafiła nawet do Tvn Turbo tylko ze tam byl subaru forester w dieslu jak tłumaczył sie serwis wysoki moment obrotowy powoduje palenie sprzegła itd itd ... Pani która zgłosiła ten problem do telewizij dostała nowy samochodzik tym razem w benzynie zupełnie za darmo ! także pozostaje walka z SUBARU ! ... A szkoda bo te samochody są naprawde zaje*** Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Z tego co wiem taka akcja palenia sprzęgła przy normalnej jeździe trafiła nawet do Tvn Turbo tylko ze tam byl subaru forester w dieslu jak tłumaczył sie serwis wysoki moment obrotowy powoduje palenie sprzegła itd itd ... Pani która zgłosiła ten problem do telewizij dostała nowy samochodzik tym razem w benzynie zupełnie za darmo ! także pozostaje walka z SUBARU ! ... A szkoda bo te samochody są naprawde zaje*** poczytaj forum bo już w kilku wątkach jest ten temat poruszony :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stayer Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Czy problem sprzęgła w Outback-u Diesel 2009+ został wyeliminowany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek2v Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Z tego co wiem taka akcja palenia sprzęgła przy normalnej jeździe trafiła nawet do Tvn Turbo tylko ze tam byl subaru forester w dieslu jak tłumaczył sie serwis wysoki moment obrotowy powoduje palenie sprzegła itd itd ... Pani która zgłosiła ten problem do telewizij dostała nowy samochodzik tym razem w benzynie zupełnie za darmo ! także pozostaje walka z SUBARU ! ... A szkoda bo te samochody są naprawde zaje*** Ooooooooooooooo :shock: Jak ma własnie Forka Diesla i właśnie mnie zaniepokoiłeś U mnie co prawda problem palenia sprzęgła podczas normalnej jazdy się nie objawił - mam przejechane ponad 45kkm, ale ... PS: Masz może jakieś namiary na ten program? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Pani która zgłosiła ten problem do telewizij dostała nowy samochodzik tym razem w benzynie zupełnie za darmo ! także pozostaje walka z SUBARU ! Dwa dostała w tym jeden zapasowy :wink: ....Warto sie skupic jak oglada sie jakis program. Owszem była sugestia , ze jeżeli klientka nie daje sobie rady ze sprzeglem to samochód mozemy odkupic a Pani kupi For. 2.0 w AT. Roznica w cenie byla niewielka. Z tego co wiem auto jest w leasingu i takie operacje nie wchodza w grę bez kosztów wczesniejszego zakończenia umowy.....i to tyle w temacie AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mistrzmarchewy Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Tvn turbo - to chyba byl Raport albo Turbo kamera juz nie pamietam ! Wysoki moment obrotowy diesla jest przyczyna tego palenia sprzegła ! przyruszaniu nie mozna dodawac za duzo gazu ! a pozatym nie mozna jezdzic na pol sprzegle jak jeździ wiele kobiet ! "Dwa dostała w tym jeden zapasowy ....Warto sie skupic jak oglada sie jakis program." No własnie warto sie skupic ! Został wymieniony i tyle ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Został wymieniony i tyle ! W programie..... :wink: AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek2v Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Tvn turbo - to chyba byl Raport albo Turbo kamera juz nie pamietam ! Wysoki moment obrotowy diesla jest przyczyna tego palenia sprzegła ! przyruszaniu nie mozna dodawac za duzo gazu No to co nie przyśpieszać Subaru?!!! Po co napęd 4x4?!!! Jak nie subaru to czym PS: wiem, że to diesel, ale ten uwielbiam ten MOMENT "Dwa dostała w tym jeden zapasowy ....Warto sie skupic jak oglada sie jakis program." No własnie warto sie skupic ! Został wymieniony i tyle ! Przyznam się, że mi też trudno uwierzyć , że w Polsce są tacy dealerzy ?!!! Niepokoi mnie, że jeśli jednak tak łatwo wymienili auto to znaczy, że wymiana sprzęgła nie pomaga, czyli jest to problem konstrukcyjny, czyli że to DUŻY problem. Czyżby tak spieprzyli to sprzęgło - niepokojące to bardzo, subaru na psy schodzi, czy co? Liczyłbym na jakieś bardziej oficjalne stanowisko Subaru i jeśli to konieczne na globalną wymianę/naprawę.A może czekają na upłynięcie gwarancji ? Złe myśli po głowie chodzą Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 tylko, że okazuje się że nie wymienili :roll: w kilku wątkach już o tym jest :roll: może załóżmy jeszcze jeden.. tym razem w 'spotkaniach forumowych' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi