Skocz do zawartości

outback diesel - sprzęgło......


Rekomendowane odpowiedzi

 

 

90 tyś - już wiem że czeka mnie wymiana sprzęgła około 5,5 tyś + przegląd więc zrobi się 7 tys.

 

poszukaj alternatywnego warsztatu ale sprawdzonego. Oryginalne sprzęgło z wymianą powinno być trochę tańsze.

 

 

 

 

Więc z niecierpliwością czekam na świece i DPF.

 

DPF się nie martw jeżeli do tej pory nie było problemów. Niestety w kwestii świec to musisz się przygotować na ok. 1500pln i to niedługo. Rzadko, które wytrzymują więcej niż 100k km. U mnie się kończyły przy 93k km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 391
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

 

 

DPF się nie martw jeżeli do tej pory nie było problemów. Niestety w kwestii świec to musisz się przygotować na ok. 1500pln i to niedługo. Rzadko, które wytrzymują więcej niż 100k km. U mnie się kończyły przy 93k km.

 

U mnie "pierwsze" wytrzymały 193 kkm, "drugie" mają ok 120 i nic nie wskazuje na konieczność interwencji ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Auto fajne ale nie polecam z uwagi na kosztowne naprawy typowych przypadłości które powinny być objęte akcją serwisową.

 

W żadnej marce nie będziesz miał gwarancji na świece żarowe. Nawet jak wykupisz dodatkową "ochronę". Podobnie jest ze sprzęgłem.

W porównywalnych markach klasy średniej koszty sprzęgła czy świec są na podobnym poziomie. Mam na myśli naprawy w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

DPF się nie martw jeżeli do tej pory nie było problemów. Niestety w kwestii świec to musisz się przygotować na ok. 1500pln i to niedługo. Rzadko, które wytrzymują więcej niż 100k km. U mnie się kończyły przy 93k km.

 

U mnie "pierwsze" wytrzymały 193 kkm, "drugie" mają ok 120 i nic nie wskazuje na konieczność interwencji ;)

 

 

 

w SBD My08-09 są inne świece. Być może od MY10 są mniej trwałe. W każdym razie wielu użytkowników wymienia je w okolicach 100k km. U mnie niby nie padły ale jedna miała okresowe przebicia i wolałem wymienić przed zimą.

 

 

kompl. sprzegla z wym. +-4400 zl brutto...

 

o takich cenach słyszałem u jest to akceptowalny koszt biorąc pod uwagę klasę auta......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

DPF się nie martw jeżeli do tej pory nie było problemów. Niestety w kwestii świec to musisz się przygotować na ok. 1500pln i to niedługo. Rzadko, które wytrzymują więcej niż 100k km. U mnie się kończyły przy 93k km.

 

U mnie "pierwsze" wytrzymały 193 kkm, "drugie" mają ok 120 i nic nie wskazuje na konieczność interwencji ;)

 

Ja świece wymieniłem przy 270kkm. Tylko jedna sztuka była jeszcze sprawna :) . Zawsze zapalał tylko w większe mrozy nierówno pracował przez kilka sek.

Płaciłem w nie aso 900 pln. ale myślę że u Pana Andrzeja będzie niewiele drożej.

Jeżeli chodzi o sprzęgło to za komplet z dwumasą w ASO Koper płaciłem ok 4500 z wymianą. Na pierwszym przejechałem 150kkm drugie ma już ponad 120kkm i nadal sprawne.

Teraz przyszedł chyba czas na wymianę palników w ksenonach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Płaciłem w nie aso 900 pln. ale myślę że u Pana Andrzeja będzie niewiele drożej.

 

Tak jak pisałem do waszych wersji są inne świece. Widać zmiana nie wyszła na dobre pod względem trwałości i/lub jesteście wyjątkami potwierdzającymi regułę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Teraz przyszedł chyba czas na wymianę palników w ksenonach.

A co się dzieje, bo właśnie jestem świeżo po "xenonowej" akcji ;)

 

Zgasł mi jeden podczas jazdy. Po ponownym zapaleniu świateł zapala ale jakoś tak opornie. I jest niewielka różnica w barwie światła. 6 lat i 270 kkm przebiegu (ciągle na światłach) to i tak nieźle nawet jak na ksenony.

Poza tym jeden reflektor się rozszczelnił. Potrącenie sarny jakoś wytrzymał ale po przygodzie z wysepką i wizycie w myjni zaparował.

Zastanawiam się tylko po co jest ta kontrolka od świec skoro nie informuje że nie działają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

po co jest ta kontrolka od świec
O ile mnie pamięć nie myli informuje o czasie nagrzewania świec przy zimnym rozruchu silnika, ile trzeba czekać przed uruchomieniem rozrusznika. 

 

 

Chyba w każdym dieslu tak to działa, tylko że odkąd świece są lepsze niż kiedyś i gotowe do działania praktycznie od razu po przekręceniu zapłonu, mało kto zwraca na to uwagę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zgasł mi jeden podczas jazdy. Po ponownym zapaleniu świateł zapala ale jakoś tak opornie. I jest niewielka różnica w barwie światła. 6 lat i 270 kkm przebiegu (ciągle na światłach) to i tak nieźle nawet jak na ksenony.

Pewnie, że nieźle. U mnie przeżyły 250 kkm. Na pewno żarniki do wymiany. I pewnie tylko żarniki. Wczoraj się dowiedziałem, że zastosowane w naszych samochodach przetwornice to absolutne światowy TOP i generalnie, jeśli ktoś celowo ich nie zepsuje, to nie psują się nigdy. Natomiast słabym punktem są kostki (te, co wchodzą bezpośrednio na żarnik). Trzeba je dobrze wyczyścić przed założeniem nowego, bo bardzo często nie kontaktują i daje to identyczny objaw jak padające przetwornica. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Ja swoim Legasiem zrobiłem 215kkm i dalej jest pierwszy zestaw sprzęgła, ten sam silnik, świece...

Na gwarancji padło łozysko i czujnik ABS.

Przekładnia wymieniona przy 150kkm

Serwis ASO regularnie co 15kkm do końca.

I to tyle w przedmiocie awarii..

Mieszkam w górkach.

Kolejny też SBD teraz Forek.

PS Legaś do sprzedania gdyby ktoś był zainteresowany.

605587237

Pozdrawiam


 

Od roku Subaru D. dostepne jest wyłącznie z nowym oprogramowaniem...tym lepszym :idea: ....i nie trzeba podejmowac juz tych "trudnych decyzji" :mrgreen: ......

Dyskusja w tym wątku dotyczy Subaru Legacy/Outback MY08 i MY09 z 5-biegową skrzynią. Nowe modele mają zmodyfikowany silnik oraz 6-biegową skrzynię, która zmienia bardzo dużo. Domyślam się, że FHI nie używa tego samego oprogramowania w przypadku 5-cio i 6-cio biegowej skrzyni.

aż strach pomysleć co bedzie jak FHI wprowadzi nowsze...jeszcze lepsze oprogramowanie icon_rolleyes.gif .....bez konsultacji z naszymi forumowiczami icon_eek.gif:mrgreen:

Lepsze jest wrogiem dobrego icon_rolleyes.gif

Odnośnie pomiaru wykonanego przez tą firmę.
Producent dokonuje pomiaru zgodnie z normą DIN 70020 lub RL 80/1269/EWG (teraz pewnie głównie z tą drugą) i jest to pomiar w określonych warunkach na hamowni silnikowej.
Pomiar na hamowni podwoziowej (inerycyjnej, obciążeniowej) lub drogowej nie jest pomiarem wg. tej normy. Mamy tam korekcję wg. wyżej wymienionych norm, ale jest to tylko i wyłącznie zabieg 'matematyczny', który ma unormować wynik.
Co do firmy nie-ASO to PKocial już kiedyś wypowiadał się na temat ich profesjonalizmu.

Sposób pomiaru nie ma znaczenia, gdyż jest to pomiar porównawczy (porównywano pojazdy przed oraz po aktualizacji oprogramowania). Pojazdy sprzed aktualizacji trzymały parametry mocy i momentu, natomiast po miały "duże opóźnienie działania turbosprężarki w zakresie 1400-2100 obrotów, mniejszą moc i moment ok 10-15 KM i 20-35 Nm".

Co do firmy nie-ASO to PKocial już kiedyś wypowiadał się na temat ich profesjonalizmu.

Dlatego właśnie nie rozumiem podejścia SIP, które nie publikując precyzyjnych informacji o zmianach charakterystyki pracy silnika daje "pożywkę" takim właśnie firmom.


Już wielokrotnie to pisałem, ale powtórzę jeszcze raz Subarowski silnik diesla jest fenomenalny. Stawiam go na równi, albo nawet wyżej, z nowymi dieslami BMW.

 

Zgadzam się w pełni z ostatnim zdaniem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...