Adam12 Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 90 tyś - już wiem że czeka mnie wymiana sprzęgła około 5,5 tyś + przegląd więc zrobi się 7 tys. poszukaj alternatywnego warsztatu ale sprawdzonego. Oryginalne sprzęgło z wymianą powinno być trochę tańsze. Więc z niecierpliwością czekam na świece i DPF. DPF się nie martw jeżeli do tej pory nie było problemów. Niestety w kwestii świec to musisz się przygotować na ok. 1500pln i to niedługo. Rzadko, które wytrzymują więcej niż 100k km. U mnie się kończyły przy 93k km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 DPF się nie martw jeżeli do tej pory nie było problemów. Niestety w kwestii świec to musisz się przygotować na ok. 1500pln i to niedługo. Rzadko, które wytrzymują więcej niż 100k km. U mnie się kończyły przy 93k km. U mnie "pierwsze" wytrzymały 193 kkm, "drugie" mają ok 120 i nic nie wskazuje na konieczność interwencji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 Auto fajne ale nie polecam z uwagi na kosztowne naprawy typowych przypadłości które powinny być objęte akcją serwisową. W żadnej marce nie będziesz miał gwarancji na świece żarowe. Nawet jak wykupisz dodatkową "ochronę". Podobnie jest ze sprzęgłem. W porównywalnych markach klasy średniej koszty sprzęgła czy świec są na podobnym poziomie. Mam na myśli naprawy w ASO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 W porównywalnych markach klasy średniej koszty sprzęgła czy świec są na podobnym poziomie. Mam na myśli naprawy w ASO. kompl. sprzegla z wym. +-4400 zl brutto... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 DPF się nie martw jeżeli do tej pory nie było problemów. Niestety w kwestii świec to musisz się przygotować na ok. 1500pln i to niedługo. Rzadko, które wytrzymują więcej niż 100k km. U mnie się kończyły przy 93k km. U mnie "pierwsze" wytrzymały 193 kkm, "drugie" mają ok 120 i nic nie wskazuje na konieczność interwencji w SBD My08-09 są inne świece. Być może od MY10 są mniej trwałe. W każdym razie wielu użytkowników wymienia je w okolicach 100k km. U mnie niby nie padły ale jedna miała okresowe przebicia i wolałem wymienić przed zimą. kompl. sprzegla z wym. +-4400 zl brutto... o takich cenach słyszałem u jest to akceptowalny koszt biorąc pod uwagę klasę auta...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornik1981 Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 W porównywalnych markach klasy średniej koszty sprzęgła czy świec są na podobnym poziomie. Mam na myśli naprawy w ASO. kompl. sprzegla z wym. +-4400 zl brutto... Dwumas też jest w tej cenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 komplet sprzęgła zawiera dwumas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornik1981 Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 Musiałem spytać, bo nie wierzyłem . W takim razie jest jak najbardziej normalna cena Dla porównania komplet sprzęgłowy w benzynowej Astrze III z wymianą w ASO ok. 2800 pln. Nie wiedziałem, że już teraz jeżdżę autem "prawie premium" :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lembke Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 DPF się nie martw jeżeli do tej pory nie było problemów. Niestety w kwestii świec to musisz się przygotować na ok. 1500pln i to niedługo. Rzadko, które wytrzymują więcej niż 100k km. U mnie się kończyły przy 93k km. U mnie "pierwsze" wytrzymały 193 kkm, "drugie" mają ok 120 i nic nie wskazuje na konieczność interwencji Ja świece wymieniłem przy 270kkm. Tylko jedna sztuka była jeszcze sprawna . Zawsze zapalał tylko w większe mrozy nierówno pracował przez kilka sek. Płaciłem w nie aso 900 pln. ale myślę że u Pana Andrzeja będzie niewiele drożej. Jeżeli chodzi o sprzęgło to za komplet z dwumasą w ASO Koper płaciłem ok 4500 z wymianą. Na pierwszym przejechałem 150kkm drugie ma już ponad 120kkm i nadal sprawne. Teraz przyszedł chyba czas na wymianę palników w ksenonach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 Płaciłem w nie aso 900 pln. ale myślę że u Pana Andrzeja będzie niewiele drożej. Tak jak pisałem do waszych wersji są inne świece. Widać zmiana nie wyszła na dobre pod względem trwałości i/lub jesteście wyjątkami potwierdzającymi regułę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 Teraz przyszedł chyba czas na wymianę palników w ksenonach. A co się dzieje, bo właśnie jestem świeżo po "xenonowej" akcji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 Tylko jedna sztuka była jeszcze sprawna w MY10 uszkodzenie jednej wywala bezpiecznik i błędy i komputer przechodzi w tryb awaryjny. Jechać można ale poniżej 5st. już nie odpali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lembke Opublikowano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 Teraz przyszedł chyba czas na wymianę palników w ksenonach. A co się dzieje, bo właśnie jestem świeżo po "xenonowej" akcji Zgasł mi jeden podczas jazdy. Po ponownym zapaleniu świateł zapala ale jakoś tak opornie. I jest niewielka różnica w barwie światła. 6 lat i 270 kkm przebiegu (ciągle na światłach) to i tak nieźle nawet jak na ksenony. Poza tym jeden reflektor się rozszczelnił. Potrącenie sarny jakoś wytrzymał ale po przygodzie z wysepką i wizycie w myjni zaparował. Zastanawiam się tylko po co jest ta kontrolka od świec skoro nie informuje że nie działają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 po co jest ta kontrolka od świec O ile mnie pamięć nie myli informuje o czasie nagrzewania świec przy zimnym rozruchu silnika, ile trzeba czekać przed uruchomieniem rozrusznika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 po co jest ta kontrolka od świecO ile mnie pamięć nie myli informuje o czasie nagrzewania świec przy zimnym rozruchu silnika, ile trzeba czekać przed uruchomieniem rozrusznika. Chyba w każdym dieslu tak to działa, tylko że odkąd świece są lepsze niż kiedyś i gotowe do działania praktycznie od razu po przekręceniu zapłonu, mało kto zwraca na to uwagę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 Zgasł mi jeden podczas jazdy. Po ponownym zapaleniu świateł zapala ale jakoś tak opornie. I jest niewielka różnica w barwie światła. 6 lat i 270 kkm przebiegu (ciągle na światłach) to i tak nieźle nawet jak na ksenony. Pewnie, że nieźle. U mnie przeżyły 250 kkm. Na pewno żarniki do wymiany. I pewnie tylko żarniki. Wczoraj się dowiedziałem, że zastosowane w naszych samochodach przetwornice to absolutne światowy TOP i generalnie, jeśli ktoś celowo ich nie zepsuje, to nie psują się nigdy. Natomiast słabym punktem są kostki (te, co wchodzą bezpośrednio na żarnik). Trzeba je dobrze wyczyścić przed założeniem nowego, bo bardzo często nie kontaktują i daje to identyczny objaw jak padające przetwornica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kollam Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 Ja swoim Legasiem zrobiłem 215kkm i dalej jest pierwszy zestaw sprzęgła, ten sam silnik, świece... Na gwarancji padło łozysko i czujnik ABS. Przekładnia wymieniona przy 150kkm Serwis ASO regularnie co 15kkm do końca. I to tyle w przedmiocie awarii.. Mieszkam w górkach. Kolejny też SBD teraz Forek. PS Legaś do sprzedania gdyby ktoś był zainteresowany. 605587237 Pozdrawiam Od roku Subaru D. dostepne jest wyłącznie z nowym oprogramowaniem...tym lepszym ....i nie trzeba podejmowac juz tych "trudnych decyzji" ......Dyskusja w tym wątku dotyczy Subaru Legacy/Outback MY08 i MY09 z 5-biegową skrzynią. Nowe modele mają zmodyfikowany silnik oraz 6-biegową skrzynię, która zmienia bardzo dużo. Domyślam się, że FHI nie używa tego samego oprogramowania w przypadku 5-cio i 6-cio biegowej skrzyni.aż strach pomysleć co bedzie jak FHI wprowadzi nowsze...jeszcze lepsze oprogramowanie .....bez konsultacji z naszymi forumowiczami Lepsze jest wrogiem dobrego Odnośnie pomiaru wykonanego przez tą firmę.Producent dokonuje pomiaru zgodnie z normą DIN 70020 lub RL 80/1269/EWG (teraz pewnie głównie z tą drugą) i jest to pomiar w określonych warunkach na hamowni silnikowej.Pomiar na hamowni podwoziowej (inerycyjnej, obciążeniowej) lub drogowej nie jest pomiarem wg. tej normy. Mamy tam korekcję wg. wyżej wymienionych norm, ale jest to tylko i wyłącznie zabieg 'matematyczny', który ma unormować wynik.Co do firmy nie-ASO to PKocial już kiedyś wypowiadał się na temat ich profesjonalizmu.Sposób pomiaru nie ma znaczenia, gdyż jest to pomiar porównawczy (porównywano pojazdy przed oraz po aktualizacji oprogramowania). Pojazdy sprzed aktualizacji trzymały parametry mocy i momentu, natomiast po miały "duże opóźnienie działania turbosprężarki w zakresie 1400-2100 obrotów, mniejszą moc i moment ok 10-15 KM i 20-35 Nm".Co do firmy nie-ASO to PKocial już kiedyś wypowiadał się na temat ich profesjonalizmu.Dlatego właśnie nie rozumiem podejścia SIP, które nie publikując precyzyjnych informacji o zmianach charakterystyki pracy silnika daje "pożywkę" takim właśnie firmom.Już wielokrotnie to pisałem, ale powtórzę jeszcze raz Subarowski silnik diesla jest fenomenalny. Stawiam go na równi, albo nawet wyżej, z nowymi dieslami BMW. Zgadzam się w pełni z ostatnim zdaniem. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi