Skocz do zawartości

outback diesel - sprzęgło......


Rekomendowane odpowiedzi

To 2200 to skąd wzięte? Odczucia użytkowników? Czy to że od 2200 dopiero coś czuć?

Być może stąd: http://www.nie-ASO.pl/chiptuning-lodz-subaru-legacy-2.0-diesel-boxer-profesjonalny-chip-tuning-na-gwarancji

 

W całej sytuacji chodzi wyłącznie o przejrzystość i transparentność działań SIP oraz FHI. Gdyby zostały podane precyzyjne (inżynierskie) dane o wprowadzanej zmianie, nie byłoby żadnej dyskusji. Każdy zainteresowany tematem podjąłby, na podstawie przekazanych informacji, świadomą decyzję o aktualizacji oprogramowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 391
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Odnośnie pomiaru wykonanego przez tą firmę.

Producent dokonuje pomiaru zgodnie z normą DIN 70020 lub RL 80/1269/EWG (teraz pewnie głównie z tą drugą) i jest to pomiar w określonych warunkach na hamowni silnikowej.

Pomiar na hamowni podwoziowej (inerycyjnej, obciążeniowej) lub drogowej nie jest pomiarem wg. tej normy. Mamy tam korekcję wg. wyżej wymienionych norm, ale jest to tylko i wyłącznie zabieg 'matematyczny', który ma unormować wynik.

Co do firmy nie-ASO to PKocial już kiedyś wypowiadał się na temat ich profesjonalizmu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W całej sytuacji chodzi wyłącznie o przejrzystość i transparentność działań SIP oraz FHI. Gdyby zostały podane precyzyjne (inżynierskie) dane o wprowadzanej zmianie, nie byłoby żadnej dyskusji. Każdy zainteresowany tematem podjąłby, na podstawie przekazanych informacji, świadomą decyzję o aktualizacji oprogramowania.

Od roku Subaru D. dostepne jest wyłącznie z nowym oprogramowaniem...tym lepszym :idea: ....i nie trzeba podejmowac juz tych "trudnych decyzji" :mrgreen: ......aż strach pomysleć co bedzie jak FHI wprowadzi nowsze...jeszcze lepsze oprogramowanie :roll: .....bez konsultacji z naszymi forumowiczami :shock: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od roku Subaru D. dostepne jest wyłącznie z nowym oprogramowaniem...tym lepszym :idea: ....i nie trzeba podejmowac juz tych "trudnych decyzji" :mrgreen: ......
Dyskusja w tym wątku dotyczy Subaru Legacy/Outback MY08 i MY09 z 5-biegową skrzynią. Nowe modele mają zmodyfikowany silnik oraz 6-biegową skrzynię, która zmienia bardzo dużo. Domyślam się, że FHI nie używa tego samego oprogramowania w przypadku 5-cio i 6-cio biegowej skrzyni.

 

aż strach pomysleć co bedzie jak FHI wprowadzi nowsze...jeszcze lepsze oprogramowanie :roll: .....bez konsultacji z naszymi forumowiczami :shock: :mrgreen:
Lepsze jest wrogiem dobrego :roll:

 

Odnośnie pomiaru wykonanego przez tą firmę.

Producent dokonuje pomiaru zgodnie z normą DIN 70020 lub RL 80/1269/EWG (teraz pewnie głównie z tą drugą) i jest to pomiar w określonych warunkach na hamowni silnikowej.

Pomiar na hamowni podwoziowej (inerycyjnej, obciążeniowej) lub drogowej nie jest pomiarem wg. tej normy. Mamy tam korekcję wg. wyżej wymienionych norm, ale jest to tylko i wyłącznie zabieg 'matematyczny', który ma unormować wynik.

Co do firmy nie-ASO to PKocial już kiedyś wypowiadał się na temat ich profesjonalizmu.

Sposób pomiaru nie ma znaczenia, gdyż jest to pomiar porównawczy (porównywano pojazdy przed oraz po aktualizacji oprogramowania). Pojazdy sprzed aktualizacji trzymały parametry mocy i momentu, natomiast po miały "duże opóźnienie działania turbosprężarki w zakresie 1400-2100 obrotów, mniejszą moc i moment ok 10-15 KM i 20-35 Nm".

 

Co do firmy nie-ASO to PKocial już kiedyś wypowiadał się na temat ich profesjonalizmu.
Dlatego właśnie nie rozumiem podejścia SIP, które nie publikując precyzyjnych informacji o zmianach charakterystyki pracy silnika daje "pożywkę" takim właśnie firmom.

 

 

Już wielokrotnie to pisałem, ale powtórzę jeszcze raz Subarowski silnik diesla jest fenomenalny. Stawiam go na równi, albo nawet wyżej, z nowymi dieslami BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od roku Subaru D. dostepne jest wyłącznie z nowym oprogramowaniem...tym lepszym :idea: ....i nie trzeba podejmowac juz tych "trudnych decyzji" :mrgreen: ......aż strach pomysleć co bedzie jak FHI wprowadzi nowsze...jeszcze lepsze oprogramowanie :roll: .....bez konsultacji z naszymi forumowiczami :shock: :mrgreen:

Piotr, czy to oznacza, że nie mogę już kupić auta ze starym softem?

Gdzie jest instalowany nowy soft: w Japonii, po drodze w Niemczech, czy przez dealera w Polsce?

Czy dane dotyczące momentu obrotowego na stronie SIP są aktualne i odnoszą się do nowego softu (350 Nm w zakresie 1.800 - 2.400 obr.)?

 

mnie akurat stary soft bardzo odpowiada, ale jeszcze raz z uporem maniaka powtórzę, że parametry silnika są jednym z elementów branych pod uwagę podczas podejmowania decyzji o zakupie auta i porównywane z innymi samochodami / silnikami

 

-- 27 kwi 2011, o 12:46 --

 

Co do firmy nie-ASO to PKocial już kiedyś wypowiadał się na temat ich profesjonalizmu.

a jak miał mówić - przecież to konkurencja :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to oznacza, że nie mogę już kupić auta ze starym softem?

nie mozna juz od roku takiego auta kupić.....

Gdzie jest instalowany nowy soft: w Japonii, po drodze w Niemczech, czy przez dealera w Polsce?

Moge sie domyslac , że w fabryce FHI :roll: ...ale na którym etapie produkcji :?: .....nie wiem :? ..ale skoro same wyjeżdzają na plac..... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to oznacza, że nie mogę już kupić auta ze starym softem?

nie mozna juz od roku takiego auta kupić.....

o choroba... to ja mam auto z nowym softem i nawet o tym nie wiem...

jeżeli tak, to o nowym sofcie mogę już pisać tylko w samych superlatywach :wink:

 

-- 28 kwi 2011, o 09:37 --

 

ostatnio bardziej niż sprzęgłem zaczynam martwić się stukami przedniego zawieszenia :(

na krótkich nierównościach (np. kocie łby) wali aż zęby bolą :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio bardziej niż sprzęgłem zaczynam martwić się stukami przedniego zawieszenia :(

na krótkich nierównościach (np. kocie łby) wali aż zęby bolą :cry:

 

Łączniki albo gumy stabilizatora, bez problemu ASO wymieniają na gwarancji :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio bardziej niż sprzęgłem zaczynam martwić się stukami przedniego zawieszenia :(

na krótkich nierównościach (np. kocie łby) wali aż zęby bolą :cry:

 

Łączniki albo gumy stabilizatora, bez problemu ASO wymieniają na gwarancji :wink:

 

Ot i nie prawda, mi nie chcieli wymienić - tuleje -> gumy :( Ale tragedii nie było 2 dychy za sztukę :) + 100PLN robocizna. Zmienione dwa razy przy 70kkm. Przy mojej jeździe - wertepy lubię :) - to i tak długo wytrzymują :D

Poprzednio w innym ASO wymienili na gwarancji. Co ASO to obyczaj :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio bardziej niż sprzęgłem zaczynam martwić się stukami przedniego zawieszenia

na krótkich nierównościach (np. kocie łby) wali aż zęby bolą

 

A jestes pewny, ze to zawieszenie.... U mnie tez stukalo, ASO po wstepnych ogledzinach sadzilo ze cos w zawieszeniu, ale jak sprawdzili, to nic nie znalezli i szukali dalej az odkryli.... luzny reflektor..... stukal az milo. Wczesniej na wertepach zderzak mi wyskoczyl tez lekko telepalo.... Nie mowie, ze u Ciebie musi byc to samo, ale moze to byc jakas luzna oslona, mocowanie lub cos w tym stylu.

Ile masz przejechane ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jestes pewny, ze to zawieszenie.... U mnie tez stukalo, ASO po wstepnych ogledzinach sadzilo ze cos w zawieszeniu, ale jak sprawdzili, to nic nie znalezli i szukali dalej az odkryli.... luzny reflektor..... stukal az milo. Wczesniej na wertepach zderzak mi wyskoczyl tez lekko telepalo.... Nie mowie, ze u Ciebie musi byc to samo, ale moze to byc jakas luzna oslona, mocowanie lub cos w tym stylu.

Ile masz przejechane ?

przejechane mam ok. 40 tys. km

na początku, zaraz po odbiorze też coś waliło, ale okazało się, że to źle dokręcona osłona silnika

teraz wygląda, że to coś w zawieszeniu, bo przenosi się na układ kierowniczy :(

nie wykluczam też amorków, bo kiedyś miałem z nimi podobny efekt...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z forum MAZDY

 

 

Dzisiaj się dowiedziałem że sprzęgła montowane seryjnie są za słabe i często się przypalają i Mazda Polska wymienia je na nowe mocniejsze w ramach gwarancji,tylko mało problem w tym że magazyn w belgi ich niema i trochę trzeba poczekać na nie.

 

:shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z forum MAZDY

Dzisiaj się dowiedziałem że sprzęgła montowane seryjnie są za słabe i często się przypalają i Mazda Polska wymienia je na nowe mocniejsze w ramach gwarancji,tylko mało problem w tym że magazyn w belgi ich niema i trochę trzeba poczekać na nie. :shock:

 

True :shock:, ale .... :). Ciekawe co oznacza "często" ? Bo to jakoś tak mało precyzyjnie powiedziane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie.. ja się cieszę bo jak się okazuje nie tylko w Subaru da się spalić sprzęgło przez nieumiejętną obsługę. Nawet w takim z dołączanym 4x4. Kilku osobom w tym wątku powinno dać to do myślenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no i mam auto zastępcze z tzw. nowym softem, więc wreszcie mam możliwość swojego, obiektywnego porównania :wink:

na pierwszy rzut "oka" ruszanie jest nieco spokojniejsze, bardziej wyważone, a na wyższych obrotach silnik zachowuje się bardzo podobnie, jak ze starym oprogramowaniem...

jedno co zauważyłem, to na wyższych biegach auto żwawiej przyspiesza z nowym softem, tak jakby było elastyczniejsze :D

nieco odwrotnie jest na niskich obrotach (przy ruszaniu i np. zmianie na 2 bieg), bo trzeba dodawać więcej gazu i silnik miewa skłonności do tzw. "kangura", czego nigdy nie zaobserwowałem w starym sofcie :wink:

nowy soft ma też zauważalne opóźnienie reakcji pedału gazu - wciskasz, czekasz.... i dopiero przyspiesza :D

ponieważ nie ma istotnych różnic w komforcie jazdy (mam wrażenie, że wyprzedzanie na wyższych biegach jest nawet skuteczniejsze), a auto robi się na starcie mniej narowiste, nie wykluczam, że przy kolejnym przeglądzie wymienimy sofcik na nowy :mrgreen:

nie zmienia to jednak mojej oceny jakości w podawaniu konkretnych danych przez SIP :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ot i nie prawda, mi nie chcieli wymienić - tuleje -> gumy Ale tragedii nie było 2 dychy za sztukę + 100PLN robocizna. Zmienione dwa razy przy 70kkm. Przy mojej jeździe - wertepy lubię - to i tak długo wytrzymują

Poprzednio w innym ASO wymienili na gwarancji. Co ASO to obyczaj

 

Zgadza się. W mojej opinii wytarcie gumowych poduszek stabilizatorów jest zużyciem eksploatacyjnym - zwłaszcza przy większych przebiegach. Brak uszkodzeń w postaci wad materiałowych, montażowych, czy innych za które odpowiadałby producent kwalifikuje naprawę jako płatną, a że koszt niewielki, to i ból mniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam!

 

I mnie w końcu dopadło spalone sprzęgło. szczerze to byłem przerażony kosztami jakie zaproponowali mi w serwisie 6.500;-

 

Autkiem zrobiłem 97000. No cóż, w mojej prywatnej opinii to kpina. Co prawda jest to moje pierwsze 4x4 ale uważam że to odrobinę za szybko. Zwłaszcza że autko jeździ tylko po asfalcie.

 

Moje koszta naprawy to:

 

- 305zł tarcza (ic) sachs

- 267zł docisk (ic) sachs

- 160zł łożysko wyciskowe (subaru)

- 300zł robocizna

 

w sumie 1032 brutto. to nie jest aż tak dużo, chodź wolałbym to przepuścić w inny sposób.

 

Przeglądałem różne fora i widzę że jest dużo osób z tym problemem, radzę tylko nie dajcie się orżnąć ASO bo oni słono sobie liczą.

 

Dodatkowo jeden Pan z ASO powiedział mi tak.

 

Kupić nowy docisk, łożysko i dwu-masę a tarczę dać do nabicia (ponoć dużo trwalsze niż nowe) dodatkowo wgrać nowy soft (40zł w ASO Zasady) i można robić po 200tyś na tym sprzęgle.

 

Ja tarczę kupiłem nową, dwu-mas został stary a nad softem się zastanawiam.

 

Pan z serwisu powiedział że nowy soft powoduje obcięcie momentu obrotowego przy dużych przeciążeniach tak aby silnik nie miał tyle mocy żeby uślizgnąć sprzęgło.

 

40zł nie majątek pewnie się skuszę. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40zł nie majątek pewnie się skuszę. pozdrawiam
Zanim się skusisz, przejedź się autem z tym oprogramowaniem, i to nie tylko na 100 m prostej! Bo potem nie ma odwrotu!

 

 

Dlatego jeszcze tego nie zrobiłem bo cały czas mam wątpliwości.

 

Czy to znaczy że jest gorzej z nowym softem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to znaczy że jest gorzej z nowym softem?

 

zdania są podzielone mocno, temat był wielokrotnie wałkowany na forum, ja osobiście sobie chwalę a poza bardziej "miękkim" ruszaniem jakiś drastycznych różnic w dynamice nie dostrzegam, ale jest też dużo innych opinii. zerknij np. tu viewtopic.php?f=3&t=131136&start=800

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem na przykładzie swojego Legacy, po zrobieniu kilkunastu tysięcy kilometrów.

1. Wydaje mi się, że reakcja na gaz jest jakby wolniejsza.

2. Na pewno silnik (turbina) zaczyna reagować od wyższych obrotów - wcześniej wstawał ok. 2000, teraz 2300.

3. Łatwiej się rusza pod górę.

 

Zmiana ma swoje plus i minusy, ale to są tylko moje subiektywne odczucia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...