Jump to content

Subaru Forester kontra VW Tiguan, Renault Koleos i Mitsubish


Homar7

Recommended Posts

Na wstępie jako, że to mój pierwszy post chciałbym wszystkich powitać :)

Jeżdżę już ładnych parę lat hondą CRV i pora by ją zmienić. Naczytałem się tyle ochów i achów na temat forestera, że byłem już prawie zdecydowany, gdyby nie ten tekst.

 

"Jednak na krętych odcinkach rywale lepiej sobie radzą. Subaru prowadzi się ociężale, układ kierowniczy daje słabe czucie jezdni, a amortyzatory są zbyt miękkie.

Przy wyższych prędkościach Forester okazuje się zbyt mało stabilny. Na pofałdowanej jezdni Subaru kołysze się na boki, w przód i w tył, a na mokrej nawierzchni staje się podsterowne. Co gorsza, przy zmianie obciążenia podczas zbyt szybkiego pokonywania zakrętu tył nieprzyjemnie zaskakuje kierowcę, próbując wyskoczyć na zewnątrz łuku nawet pomimo interwencji ESP."

 

Prawda to czy fałsz ??? Ja niestety nie mam tyle doświadczenia z tym autkiem by samodzielnie ocenić. A może dotyczy to najnowszych modeli.

cały artykuł: http://www.auto-swiat.pl/wydania/artyku ... 8&Strona=1

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 114
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Homar7, nie czytałem artykułu, nie jeździłem nowym Forkiem ani żadnym z wymienionych aut ale niejednokrotnie już spotkałem się z testami w Auto-Świecie promującymi niemieckie auta.

 

I nie wydaje mi się aby Renault miało więcej doświadczenia w projektowaniu napędów AWD od Subaru :) To byłaby wręcz herezja.

 

Najlepiej zrobisz, jak po prostu pojedziesz na jazdę próbną każdym z samochodów. :) Testy w gazetach i internecie bywają "sponsorowane" bądź po prostu "ustawiane". Na forum znajdziesz trochę tematów odnośnie nowego Forka :)

Link to comment
Share on other sites

Homar7 Pisał to ktoś , kto nawet nie siedział w tym aucie . Można foresterowi postawić kilka zarzutów , ale akurat nie te z artykułu :mrgreen: Wszystkie gazety motoryzacyjne w Polsce mają niemieckiego wydawcę . Nie znajdziesz w tych gazetach testów polskich opon , a co mówić o samochodach . Akurat w szwedzkich gazetach , forester bije na głowę te wymienione przez Ciebie auta . Zanim kupiłem forestera , jeżdżiłem hondą . Powiem tylko , że CRV , to w porównaniu z forkiem jest pomyłką . Parę dni temu pisałem o kopaniu FREELANDERA w terenie moim OBK .

Link to comment
Share on other sites

Niech zgadnę. W Auto-Śmieciu najlepszy był VW ?

 

pewnie tak bo nie ma skody :mrgreen: hahaha

 

testami w Auto-Świecie promującymi niemieckie auta.

Bo to auto bild, więc co się dziwisz?

 

Akurat w szwedzkich gazetach

Prawda, i nie wygrywają wszystkiego denne continenale

 

Parę dni temu pisałem o kopaniu FREELANDERA w terenie moim OBK .

 

czemu mnie to nie dziwi

 

Przejedź się samemu.

 

pozdro

Link to comment
Share on other sites

Na pewno umówię się na jazdę testową. Ale by w miarę poznać auto potrzeba przejechać co najmniej 100-150 km. Dlatego wolałem zapytać u źródła, czyli tutaj :)

Ktoś kiedyś wspomniał, że diesiel ma ułożony inaczej środek ciężkości. Pomyślałem,że może testowali forestera z tą jednostką napędową. Ale widzę, że oni nic nie testowali. Tzw. artykuł sponsorowany.

 

Dzięki wszystkim za pomoc, na pewno dołączę do grona posiadaczy forka. Zdecydowany jestem , jeszcze tylko kasa :)

Link to comment
Share on other sites

Spróbuj przejażdżki Outlanderem choć odradzam 2,0 turboklekota. Świetny na trasy, dynamiczny na 3-4 biegu ale w mieście irytujący. Bardzo dobra trakcja, dobrze trzyma się drogi dzięki odpowiednio sztywnemu zawieszeniu.

W terenie też niczego sobie :cool:

dsc00088ud.jpg

Gdyby ponownie decydował się SUVa kupiłbym ponownie Miśka ale z silnikiem 2,2.

W nowym zepsuli paszczę ale środek ładniej wykończyli.

Link to comment
Share on other sites

dokladnie, niemiecka gazeta nie bedzie miarodajna. Najbardziej miarodajnym i obiektywnym zrodlem bedzie forum uzytkownikow subaru :)

Na niemieckiej stronie subaru są publikacje z rożnych niemieckich testów:

http://www.subaru.de/showroom/forester/presse.html

Może język Gothego nie wszystkim pasuje, może wybór nieobiektywny, "bo każda pliszka swój ogonek chwali", ale niektóre publikacje wyglądają na rzetelne, a i testy w całości, a nie wyrwane z kontekstu oceny jak na stronie SIP.

I gazety pewnie też niemieckie :lol:

Link to comment
Share on other sites

tak,

 

a wy jesteście obiektywni bedąc posiadaczami Forestera ?

 

Ciekawe, że w tych "krytykowanych" niemieckich gazetach (podane tu linki), a raczej periodykach, to Forester właśnie wygrywa, więc jak to jest z tą niemiecką stronniczością ?

 

Z tego co pamiętam, to na tym forum miała miejsce krytyka - samych formumowiczów ! - że (powstaje wrażenie) "zarzuca" tyłkiem.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Parę razy gościłem na forum, najpierw pytając co wybrać XC60 czy Forestera, potem już miałem niepochlebne uwagi na temat Forestera jako jego użytkownik głównie nt klimatyzacji i skrzyni biegów. Teraz po przejechaniu 6kkm mogę tylko powiedzieć, że nie chcę innego samochodu. Doświadczenia ostatnich śnieżnych dni tylko utwierdzają mnie w tym postanowieniu.

Pozdrawiam wszystkich użytkowników Subaraków.

Link to comment
Share on other sites

a wy jesteście obiektywni bedąc posiadaczami Forestera ?

 

no wiesz, ten który ja mam to wiadomo "forek wszech czasów" lub "ostatni Mohikanin" :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

forum subaru nie będzie na ten temat obiektywne

 

jak to nie :mrgreen::mrgreen::mrgreen::oops:

 

wracając do niemieckich aut - nie uznaje. Dla mnie niemickie "zwykłe auta" to przestarzałe technologie kwadratowe ograniczone myślenie. Wyrobione mam zdanie bo współpracuje z nimi w biznesie, i u nich skoro nie jest to dozwolone to znaczy jest zakazane.

 

Dodatkowo, zobacz cennik audi np s4 i sobacza listą czego się nie ma w std. Żałosne. Inni tak nie robią. To grzech wyjechać autem bez opcji dodatkowych które powalają cenowo. Koszmar.

 

Dlatego jak szukałem auta nigdy nie brałem pod uwagę, żadnego pro niemieckiego wyrobu.

 

Zresztą sami wiece, zapytaj na cb "hej kolego w szarym passacie" to odezwie się 50 osób" jak szukałem auta to też mi w ciskali VW coś tam b5 to powiedziałem, że musieli by dopłacić. Nie ma mowy na niemieckie auto.

 

Nie mówię, że są złe itd ale ja sobie nie wyobrażam siebie w niemieckim pospolitym wyrobie, nie wspominając o żonie, a już wogóle z tdi bo to kompromitacja w dzisiejszych czasach zostawiać za sobą czarną chmarę dymu. VW dopiero teraz wprowadził CR - totalne dziadki.

 

ot mam takie zdanie.

 

Co do testów, różni lobbyści działają na różnych rynkach.

 

np auto świat bez zachwalania skody się nie obejdzie :mrgreen:

to samo na tvn turbo i śkoda auto. ręce opadają.

Link to comment
Share on other sites

Zrobiłem dziś ponad 200 km po śliskim i nikt mnie nie wyprzedził . Zresztą , od kiedy jeżdżę subaru , to na śliskim tylko dwa razy ktoś mnie wyprzedził - bo im pozwoliłem :mrgreen: Przez 17 lat tak jeżdżę i nigdy nie byłem poza drogą , ale kiedyś ten pierwszy raz może nadejść :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Homar7, powiem Tobie tak, ja jeżdżę foresterem MY07 2,5 xt sports w automacie, moja żona vitarą też w automacie, w międzyczasie jeszcze ravka i glk. Żaden z tych samochodów nie może równać się do forestera i nie mówię tego tylko dlatego, że jeżdżę foresterem. Jest to tak dobry samochód, że na dzień dzisiejszy nie wiem jakim innym samochodem mógłbym go zastąpić? Wg mnie prawdziwe korzyści z forestera osiągasz dopiero w taką zimę jak obecna: dużo śniegu, zasp, brak służb odśnieżających ulicę...

Link to comment
Share on other sites

Spoko, bez paniki. Kupuje Auto Świata od dawna i ZAWSZE wygrywają samochody niemieckie. Jeśli nie wygrywają to znaczy że wygrała Skoda albo nie było ich w ogóle w teście.

Link to comment
Share on other sites

To teraz pozostaje mi decyzja. Sprzedać CRV, "cuś" dołożyć i kupić 2005-2007. Czy zbierać na nowego.

Nowe nie zawsze musi być lepsze. Mam nadzieję ,ze subaru nie poddaje się wszechobecnej chińszczyźnie.

Na początek mam zamiar "przekopać" to forum. Informacji nigdy za dużo :)

Link to comment
Share on other sites

To teraz pozostaje mi decyzja. Sprzedać CRV, "cuś" dołożyć i kupić 2005-2007. Czy zbierać na nowego.

 

Tak trzeba było od razu :)

jeśli nie masz ciśnienia na nowy samochód a ilość miejsca jak w osobówce Ci odpowiada weź 2006-07, najlepiej zaturbionego.

Miałem, niestety wolnego ssaka, więc wiem co piszę :razz: to zupełnie inne auto :sad:

Dziś jeżdżę STI, a Outlander trafił do żony. Gdyby nie to, że już jedno duże jest w rodzinie byłby napewno Foryś MY06-07 :grin:

Link to comment
Share on other sites

Dla mnie niemickie "zwykłe auta" to przestarzałe technologie kwadratowe ograniczone myślenie. Wyrobione mam zdanie bo współpracuje z nimi w biznesie, i u nich skoro nie jest to dozwolone to znaczy jest zakazane.

 

Hmmm... w czym niemieckie auta są tak przestarzałe? Przyznaję, ze na początku lat 90tych można było tak powiedzieć porównując z produktami japońskimi, ale na pewno nie teraz. W tej chwili bym nawet powiedział, że mamy do czynienia z odwrotną tendencją, a auta japońskie od strony technicznej niewiele się zmieniły przez te 20 lat... (no, chlubnym wyjątkiem jest prius i hybrydowe lexusy).

 

A jeżeli chodzi o główne pytanie w wątku - z tej czwórki wziąłbym Forestera, chociaż dla mnie zakup każdego SUVa to jakaś pomyłka --> zresztą jak wszystko, co w założeniach ma się dobrze sprawować w każdych warunkach...

Link to comment
Share on other sites

ale ja sobie nie wyobrażam siebie w niemieckim pospolitym wyrobie, nie wspominając o żonie, a już wogóle z tdi bo to kompromitacja w dzisiejszych czasach zostawiać za sobą czarną chmarę dymu.

 

To popatrz, mamy zupełnie inne wyobrażenie o Tobie (o żonie nie mam, nie znam :mrgreen: ). Ja sobie właśnie Ciebie wyobrażam wyłącznie w 1,9 TDI plus kapelusz :razz:

 

Dla mnie niemickie "zwykłe auta" to przestarzałe technologie kwadratowe ograniczone myślenie. Wyrobione mam zdanie bo współpracuje z nimi w biznesie, i u nich skoro nie jest to dozwolone to znaczy jest zakazane.

 

Tak, te wszystkie porschawki, audi, bmw, mercedes to okropny syf. No i nie mają w standarcie przycisku Bright.

 

:mrgreen:

 

Wracając do tematu : Forester ale nie koniecznie najnowszy i nie koniecznie z silnikiem 2,5T.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

Nie znajdziesz w tych gazetach testów polskich opon

Po pierwsze polskich opon to już nie ma, a to co je przypomina z nazwy to itak nie ma co testować, gdyż są to modele sprzed 10 lat, które kiedyś były Goodyearami czy innymi Fuldami.

Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze polskich opon to już nie ma, a to co je przypomina z nazwy to itak nie ma co testować, gdyż są to modele sprzed 10 lat, które kiedyś były Goodyearami czy innymi Fuldami.

Normalnie przesadzasz . Dlaczego Szwedzi w swoich kategoriach cenowych stawiają nasze opony na pierwszych miejscach ? Czy one są polskie , to inna sprawa , ale ocena jest obiektywna , bo nie mają własnej konkurencji . Zawsze gdy jadę do Skandynawii , to patrzę na ich oceny konsumenckie i nigdy się nie zawiodłem .

Link to comment
Share on other sites

Grzesiek_67, zdziwiłbyś się ile w takim np Porsche Boxter jest części z Passata :wink:

 

Ale żeby nie było. Japończycy też stosują zasadę "jak coś jest dobre to po co to zmieniać". Przykład? Zbiornik na płyn hamulcowy. W obecnym modelu Pajero jest identyczny jak w Imprezie MY99 i w Pajero rocznik 85 :wink:

 

Każdą teorię da się udowodnić :)

Link to comment
Share on other sites

Na wstępie jako, że to mój pierwszy post chciałbym wszystkich powitać :)

Jeżdżę już ładnych parę lat hondą CRV i pora by ją zmienić. Naczytałem się tyle ochów i achów na temat forestera, że byłem już prawie zdecydowany, gdyby nie ten tekst.

 

"Jednak na krętych odcinkach rywale lepiej sobie radzą. Subaru prowadzi się ociężale, układ kierowniczy daje słabe czucie jezdni, a amortyzatory są zbyt miękkie.

Przy wyższych prędkościach Forester okazuje się zbyt mało stabilny. Na pofałdowanej jezdni Subaru kołysze się na boki, w przód i w tył, a na mokrej nawierzchni staje się podsterowne. Co gorsza, przy zmianie obciążenia podczas zbyt szybkiego pokonywania zakrętu tył nieprzyjemnie zaskakuje kierowcę, próbując wyskoczyć na zewnątrz łuku nawet pomimo interwencji ESP."

 

Prawda to czy fałsz ??? Ja niestety nie mam tyle doświadczenia z tym autkiem by samodzielnie ocenić. A może dotyczy to najnowszych modeli.

cały artykuł: http://www.auto-swiat.pl/wydania/artyku ... 8&Strona=1

 

przed zakupem forka, rok temu, miałem podobne obiekcje.

jednak po wielu jazdach testowych różnymi dostępnymi wtedy autami Forester wypadał najlepiej w zasadzie był bezkonkurencyjny.

 

tuż po zakupie auta paroma sprawami byłem jednak trochę rozczarowany.

to bujanie, oporna skrzynia itd. przeciętne materiały i stylistyka troche irytowały

 

teraz za nic nie zamienił bym Forestera na żadnego innego SUVa.

zawieszenie z czasem się układa, auto jest miękkie ale za to bardzo komfortowe, idealne na nasze drogi. skrzynia to tylko kwestia przyzwyczajenia.

wygląd polubiłem, zresztą po paru miesiącach nie wazne już jak auto wyglada tylko jak jeździ i czy jest praktyczne czy nie.

Ilość miejsca w foresterze i komfort na tylnych siedzeniach bije na głowę auta nawet znacznie większe.

 

natomiast porównanie do wspomniano wcześniej outlandera to nie porozumienie.

jedyna przewaga miśka to wygląd, napęd i silnik to w porównaniu do forka padaka

 

tiguan jest przyjemny ale znacznie mniejszy i ma dość twarde zawieszenie.

 

reasumując

jeśli chcesz mniejsze auto z pazurem to bierz forka do my08 2,5XT

jesli bardziej komfortowy, rodzinny i ekonomiczny to forek od my09 w dyszlu

IMO cała reszta tego typu samochodów to przerost formy nad treścią

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...