Skocz do zawartości

Subaru Forester kontra VW Tiguan, Renault Koleos i Mitsubish


Homar7

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 114
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

tak z ciekawości - X-triala nie testowałeś ??

 

Tylko go oglądnąłem w salonie - zwyczajnie mi się nie podobał. Zwłaszcza relingi dachowe - jakiś koszmarny grzyb, wielkie, zabudowane, nie wiadomo jak coś do tego przyczepić. Nie wyobrażam sobie zakładania tam bagażnika dachowego, nart. Często zakładam boxa na dach i muszę go dokręcić od spodu do poprzeczek, nie dość , że jak auto jest wyższe, to jest trochę trudniej, to jeszcze coś takiego.... koszmar. Niestety nowa amerykańska wersja Outbacka ma coś podobnego na dachu. Jakaś moda, czy co?

 

Co do okna dachowego, to chyba Tiguan ma najfajniej rozwiązany patent. Otwierane i jeszcze większe niż w Forku. Dodatkowo jakby trochę fajniej wykończyli - nie widać blachy i smaru od prowadnic od środka.....

 

Do Mitsu zaproponowali mi fabrycznego chipa bez utraty gwarancji i taką wersję testowałem.

Za to dodatkowe rozkładane fotele w bagażniku.....hmmm. Usiadłem sobie na nich... może by się nadały do podwiezienia dzieciaków do szkoły. Ale na "trasę", taką powyżej 5km to już raczej nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Mitsu zaproponowali mi fabrycznego chipa bez utraty gwarancji i taką wersję testowałem

 

pic na wodę fotomontaż :) mam chipa i daje kopa przy określonych obrotach, temp. , prędkości przez zwiększenie dawki paliwa. Dobre przy wyprzedzaniu ale kiedyś mnie tak kopnął na zakręcie przy załączonym 2WD (nie często używam) i miałem problem z zapanowaniem nad autkiem :razz:

 

Otóż uroczyście oświadczam, że ten Nissan Q to straszne G....O

 

kupując 2lata temu Suzuki znajoma pracująca w tym salonie ale w dziale Nissana przestarzegała nas przed awaryjnością tego drugiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Maja pełne magazyny tych najgorszych MY'09 to je musza wcisnąć

Faktycznie z 7 sztuk XT bylo.... :wink: ....chyba po 130 tys....jak pamietam :roll: ale juz nie ma :twisted:

P.S MY'10 beda dopiero robione w czerwcu 2010

W czerwcu beda robione ale MY11...

ps.warto sie podszkolic i nie mylić..... roku produkcji z modelem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czerwcu beda robione ale MY11...

 

czyli nic się nie zmienło

 

ja swojego MY06 też kupiłem w roku 2005 :mrgreen:

pierwsza partia :mrgreen:

 

niestety, oglądałem w folderach forki ze spoilerem, ale go nie było, potem mi powiedzieli, że żaden problem ale trzeba wiercić w klapie z czym się nie mogłem zgodzić i zostałem do dzisiaj bez :cry:

 

może się komuś pałęta po magazynie to chętnie kupię i przykleję :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Widze że Pan Andrzej się przede mną wypowiedział - pozdrawiam. Miałem link wkleić z turbokamery... Teraz nie wiem :wink: cóż tam, raz się żyje 8) może mnie nie zlinczuje od razu, pozwoli dożyć wakacji :lol:

http://vod.onet.pl/turbo-kamera,turbo-k ... cinek.html

Pozdrawiam użytkowników Leśnika i uciekam na swoje rejony Legasia

 

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawostka z tymi sprzęgłami,

 

ja swoje spalem przy przebiegu około 80k, ale ja ewidentnie nie umiem cofać w górach w głębokim sniegu. Do przodu łatwo bo hillholder ale do tyłu, to niezły syf. Teraz staram się odp parkować. Może ten wsteczny jest za szybki?

 

kilka osób znam które tym jeżdżą i nic nigdy nawet nie pisnęli na temat sprzęgła. Natomiast każdy właściciel boxera diesla skarży się, ze jedynka jak w ciężarówce, bardzo krótka tak aby auto drgnęło potem dłuuuuga dwójka. Wszyscy użytkowali auta z grypy VW z tdi. No może koleżanka od legacy nie bo wiecznie zalicza bardzo czerwone pole :) i dwójka wychodzi tez mono i wysoko aż auto wyrywa, ale ze sprzęgłem nic się nie dzieje czytaj nie śmierdzi.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, bez paniki. Kupuje Auto Świata od dawna i ZAWSZE wygrywają samochody niemieckie. Jeśli nie wygrywają to znaczy że wygrała Skoda albo nie było ich w ogóle w teście.

To nie jest tak - jeżeli nie było ich w teście, to i tak wygrywają... :twisted: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawostka z tymi sprzęgłami,

 

Do przodu łatwo bo hillholder ale do tyłu, to niezły syf.

pozdro

 

Ale Hillholder działa także na wstecznym...

 

 

pierwsze słyszę, auto jest na górce przodem do dołu, i hill nie trzymał nigdy, auto się stacza i po zawodach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że instrukcja nie podaje takiej informacji więc miałem okazje raz czy dwa przećwiczyć zagadnienie i ku mojemu miłemu zaskoczeniu hillholder działał gdy auto znajdowało sie w opisywanej przez Ciebie pozycji. Zauważyłem też, że najskuteczniej system działa wtedy gdy wrzucona jest 1 lub R w zależności od ustawienia pojazdu. Jutro jeszcze raz sprawdzę... Dziś jestem już po "małym jasnym".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ponownym przestudiowaniu instrukcji obsługi "Forka" w j.polskim okazuje się, że zostały w niej pominiete trzy akapity w porównaniu do instrukcji w j.angielskim czy holenderskim w rozdziale dotyczacym Hill start assist system - "Hillholdera"

Pierwszy pominięty akapit brzmi:

"When starting in reverse and using the Hill start assist system, a braking effect may be felt even after the brake pedal has been released. However, this braking effect should disappear once the cluch pedal is released."

 

Po naszemu mowa jest mniej więcej o tym, że:

"Ruszając do tyłu przy użyciu "hillholdera" efekt hamowania moze być odczuwalny nawet po zwolnieniu pedału hamulca. Nie mniej jednak efekt hamowania powinien ustąpić po zwolnieniu pedału sprzęgła"

 

Tak czy siak mowa jest o "hillholderze" na wstecznym, czyli jest coś na rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem zależy co kto lubi i po co kupuje SUVa.

 

Masz rację. Forester nigdy nie był dla wszystkich i niech tak pozostanie.

Może to brzydko zabrzmi, ale ja nigdy specjalnie nikogo nie przekonywałem do kupna tego samochodu. Do samego samochodu - i owszem, do kupna - nigdy. Do tego trzeba dojrzeć samemu, często wydać kilka razy na "skórki", "bajerki", żeby przekonać się wreszcie, co tak naprawdę jest w życiu istotne... :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Dokładnie, wolałbym mieć siostrę w burdelu niż brata w tiguanie... :mrgreen: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawostka z tymi sprzęgłami,

 

Do przodu łatwo bo hillholder ale do tyłu, to niezły syf.

pozdro

 

Ale Hillholder działa także na wstecznym...

 

 

pierwsze słyszę, auto jest na górce przodem do dołu, i hill nie trzymał nigdy, auto się stacza i po zawodach

 

 

Pragnę zakomunikować, że Start Hill Assist system "Hillholder" działa na 100% gdy tył samochodu jest wyżej niż przód - przynajmniej w moim "Forku".

Sprawdzone na Forester 2.0D XS (Luxury)-spec.NL MY10. Test wyglądał następujaco, zjeżdzając z góry zatrzymałem auto, nastepnie trzymajac wciśnięty pedał hamulca oraz sprzęgła wrzóciłem wsteczny bieg po czym zwolniłem pedał hamulca i potym zabiegu auto nie stacza się przodem w dół tylko stoi w miejscu około 2 sek. po tem standardowo ruszenie do tyłu pod góre jak na płaskim bez stoczenia sie w dół nawet na centymetr. Dla pewności powtórzyłem manewr kilkakrotnie.

To moje pierwsze i jedyne SUBARU - nie mam pojecia jak jest w innych czy starszych egzemplarzach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...