Skocz do zawartości

Czy S-AWD faktycznie jest przereklamowane...?


TP_S

Rekomendowane odpowiedzi

Noo, nowa rav 4 4wd - 16 cm prześwitu - wymiata :))

nie kazdemu potrzebne jest 21cm w rodzinnym aucie a 16cm w zupelnosci wystarcza. Naped w rav4 tez jest ok - zreszta napewno widzisz na naszych drogach ile smiga rav4 czy Hond crv a ile foresterow czy XV pomimo zblizonej ceny tych aut ( nie pisze o xt bo nie ma konkurencji dla tego auta)- to najlepiej swiadczy na co tak na prawde zwracaja uwage ludzie kupujacy nowego Suva/crossovera i na pewno nie jest to jak najwiekszy przeswit

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Noo, nowa rav 4 4wd - 16 cm prześwitu - wymiata :))

nie kazdemu potrzebne jest 21cm w rodzinnym aucie a 16cm w zupelnosci wystarcza. Naped w rav4 tez jest ok - zreszta napewno widzisz na naszych drogach ile smiga rav4 czy Hond crv a ile foresterow czy XV pomimo zblizonej ceny tych aut ( nie pisze o xt bo nie ma konkurencji dla tego auta)- to najlepiej swiadczy na co tak na prawde zwracaja uwage ludzie kupujacy nowego Suva/crossovera i na pewno nie jest to jak najwiekszy przeswit
Faktycznie 16 cm zdecydowanie wystarcza (podobno to jest nawet średnia europejska) ale takie 21 ukoiło by kompleksy i ten, tego....
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

@@Paweł_P, podobno dzieki temu spalanie ma spasc o 0,3l / 100km ...  

 

Czyżby filozofia typu "zróbmy pierdyliard dodatkowych modułów, żeby było się co psuć"? ;-)

 

 

Do tego częstsza wymiana klocków hamulcowych. 

 

Ja myślę, że zobaczyli jak dobrze prowadzą się auta z CVT + MPT + ATV i stwierdzili, że trzeba pójść tą drogą.  :evil2:

 

Swoją drogą świat się kończy. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może będą oferować tego typu rozwiązanie tylko w "oszczędniejszych wersjach Ultra" bo nie ma w nich na razie mozliwości zamówienia quattro. Już teraz oferują np. A4 2.0tfsi w dwóch wersjach:

1. 2.0tfsi Ultra 190KM

2. 2.0tfsi (normalne) 252KM

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos przeswitu: ostatnio widzialem nowe BMW X1 na ulicy i mialem wrazenie, ze jest strasznie nisko zawieszony i az sie oburzylem, ze to taki fake-SUV. A tu czytam i sie okazuje, ze go w stosunku do poprzednika podwyzszyli do 20cm, a skok zawieszenia zostal zwiekszony az o 10cm! :)

 

Ale, niestety, bazowa wersja (z 3-cylindrowym silnikiem  :huh: ) domyslnie ma tylko naped na przod, AWD jest opcjonalne... 

 

X1-2-2-.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.gkn.com/landsystems/brands/hybrid-power/technology-and-innovation/Pages/default.aspx

 

cywilny KERS na bazie o ile dobrze pamiętam rozwiązań z F1 od McLarena

 

idealne do zastosowania w hybrydowym np STI ;)

 

co do samego Boxera to oczami wyobraźni widzę Boxera 1.0 dwucylindrowego w połączeniu z turbo oraz jakimś wsparciem elektrycznym a'la obecny XV/Impreza mógłby być bardzo ciekawym rozwiązaniem

 

taka Impreza 1.0 DIT byłaby pewnie przyjemniejsza w jeździe jak obecna 2.0 i CVT

 

do tego Subaru ma żniwa głównie w USA, wiec o EU pewnie zbyt poważnie nie myśli a szkoda bo może czas na 2WD w przypadku np. Imprezy

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zapewne zdążyliście zauważyć nie traktuje Subaru jak świętości (z grubsza niczego tak nie traktuję) to tylko pragmatyzm

 

5 sprzedanych Imprez 2WD 1.0 DIT może pozwolić na zaoferowanie jednego Levorg-a 2.0

 

dlatego "świętość" przegrywa sromotnie

na rynku niemieckiem jest nowa impreza 2wd

 

o którą na tymże forum jakiś rok temu pytałem ;)

 

------------------------- mała edytka

 

sprawdziłem cenniku subaru.de i nie ma tam wersji 2WD, sam w tamtym roku na mobile.de trafiłem jedną ale dwie sztuki chyba testówek sprzedawane przez dealerów ale nie były to auta z cennika

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o świętość ale o to by byc stałym w swoich przekonaniach. Tylko w ten sposób można byc postrzeganym jako godnym zaufania, nieważne czy mówimy o człowieku czy o marce :)

 

To sie kończy w momencie kiedy odwraca sie plecami do wartości, których sie zawsze trzymało...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o świętość ale o to by byc stałym w swoich przekonaniach. Tylko w ten sposób można byc postrzeganym jako godnym zaufania, nieważne czy mówimy o człowieku czy o marce

 

bez przesady 4WD to nie świętość nad świętościami

 

BRZ nie ma 4x4 i czy przez to jest gorszym Subaru ?

 

SBD ma 4x4 i jak jego pojawienie się wpłynęło na odbiór marki ?

 

Diesel w Subaru kto to wymyślił ;-)

 

To sie kończy w momencie kiedy odwraca sie plecami do wartości, których sie zawsze trzymało...

 

widzisz pomimo tego ja nie skreślam Subaru jako kolejnego swojego auta

 

co więcej z czasem jak go poznaje wręcz przeciwnie, nabieram ochoty na więcej i na swój sposób nabieram zaufania do tego Producenta a to czy będzie tam napędzane 2 czy 4 osie to już tylko preferencja uzytkownika

 

"Czy S-AWD faktycznie jest przereklamowane...?"

 

może czas zmienić pytanie, czy jest niezbędne w pełnej ofercie Subaru ?

 

bo przereklamowane nie jest, jest mniej wymagające a na rynku przez lata pojawiło się masę innych rozwiązań, przez co Subaru nie jest teraz aż tak bardzo osamotnione tylko konkurenci mogą się wesprzeć sprzedażą 2WD a Subaru nie a powoli to nie jest aż taki niszowy producent  ;)

 

 

 

 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

sprawdziłem cenniku subaru.de i nie ma tam wersji 2WD, sam w tamtym roku na mobile.de trafiłem jedną ale dwie sztuki chyba testówek sprzedawane przez dealerów ale nie były to auta z cennika

byc moze jest na specjalne zamowienie jak u nas levorg gt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

bez przesady 4WD to nie świętość nad świętościami

 

raz jeszcze: nie o swietosc chodzi. Silna marka, tak jak i silna osobowosc, zwykle czyms sie wyroznia z tlumu. Dla jednych to jest niezwykle poczucie humoru, dla innych to jest QUATTRO, dla niektorych to bedzie, ze ktos zawsze dotrzymuje slowa, a dla jeszcze innej marki bedzie to unikatowy design. Gdy przestaniemy honorowac i trzymac sie tych regul, to staniemy sie jednym z wielu - "szara masa".

 

Powiedz mi wiec: gdyby Subaru odpuscilo AWD i zaczelo go oferowac opcjonalnie, to czym by sie jeszcze wyroznialo? Silnikiem boxer? A gdy wiekszosc modeli bedzie sprzedawana z FWD, to po co jeszcze boxer jak taniej i lepiej wsadzic rzedowke? I na czym sie to skonczy?

 

Nie. MUSI zostac AWD. Wyjatki sa ok, wyjatki zawsze istnialy i mozna przymknac na nie oko (szczegolnie w przypadku BRZ gdzie rezygnacja z AWD przynosi wiele innych korzysci). Ale zauwaz jak juz ludzie narzekaja na ramki wokol szyb. A brak ramek przeciez tak naprawde byl elementem, ktory z logicznego punktu widzenia nie mial zadnego uzasadnienia, bo ani nie dawal lepszego wyciszenia, ani nie byl lepszy pod wzdledem antywlamaniowej funkcjonalnosci. To wyobraz sobie co by bylo, gdyby odpadla jedna z dwoch tak naprawde rdzennych cech, ktore akurat maja bardzo dobre uzasadnienie: nizszy srodek ciezkosci, lepsze wywazenie, symetria....bezpieczenstwo. Zanim ktos zacznie podwazac i mowic "a gowno prawda" - nieistotne teraz czy to w kazdym przypadku sie sprawdza, istotne jest, ze sa to logiczne argumenty przemawiajace za stosowaniem takich a nie innych rozwiazan. Rezygnacja z ktoregos z nich bylaby rownoznaczna z powiedzeniem: "ach w sumie to wszystko co Wam przez lata tluklismy do glowy, to byl jeden wielki farmazon".

 

Co tu duzo mowic, poobserwujmy co sie stanie z BMW, ktorzy krok po kroku rezygnuja ze wszystkiego czym sie wyrozniali: wpierw zniknely wolnossace silniki, teraz nastepuje downsizing ekstremalny (trzy cylindry + turbo...) i w coraz wiekszej ilosci modeli wprowadzaja FWD zamiast tradycyjnego RWD. Do tego minivany, mini SUVy, male hatchbacki, duze hatchbacki, ogromne SUVy itd itp.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co tu duzo mowic, poobserwujmy co sie stanie z BMW, ktorzy krok po kroku rezygnuja ze wszystkiego czym sie wyrozniali: wpierw zniknely wolnossace silniki, teraz nastepuje downsizing ekstremalny (trzy cylindry + turbo...) i w coraz wiekszej ilosci modeli wprowadzaja FWD zamiast tradycyjnego RWD. Do tego minivany, mini SUVy, male hatchbacki, duze hatchbacki, ogromne SUVy itd itp.

 

 

Może takie są oczekiwania klientów lub jest im po prostu wszystko jedno - ma być tanio, mało palić i mieć duży bagażnik. Swego czasu niektórzy nie wiedzieli, że w ich BMW 1 jest napęd na tył. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Rezygnacja z ktoregos z nich bylaby rownoznaczna z powiedzeniem: "ach w sumie to wszystko co Wam przez lata tluklismy do glowy, to byl jeden wielki farmazon".
 

 

absolutnie, napęd wszystkich kół zawsze będzie miał ta sama przewagę nad jedną osią to się w żaden sposób nie zmieni 

 

żeby się o tym przekonać wystarczy "zahaczyć o kałużę" a w naszym klimacie dni deszczowych mamy pewnie ze 160 w roku  ;)

 

 

 

Powiedz mi wiec: gdyby Subaru odpuscilo AWD i zaczelo go oferowac opcjonalnie, to czym by sie jeszcze wyroznialo? Silnikiem boxer?
 

 

tak naprawdę to silnik i skrzynia bardziej wyróżnia Subaru jak sam "napęd S-AWD" akurat to co jest od skrzyni do tylnego mostu to wręcz  wszędzie jest symetryczne  ;)

 

układ silnik i skrzyni w żaden sposób nie jest zmieniony w wypadku Subaru 2WD (w przypadku Imprezy 2WD to jest wręcz ten sam układ tylko bez MPT wału  itp.)

 

 

 

gdyby odpadla jedna z dwoch tak naprawde rdzennych cech, ktore akurat maja bardzo dobre uzasadnienie: nizszy srodek ciezkosci, lepsze wywazenie, symetria....
 

 

te cechy nie odpadają, bo sam Boxer zostaje a to właśnie ta cecha ma główny wpływ na niższy środek ciężkości (oczywiście wał napędowy, tylna oś także ale, podnoszą masę jak tez w ten sam sposób rozkłądają swoją mase w innych markach)

 

Subaru bez AWD to wciąż Subaru bo jego cecha nadrzędna nie jest wyeliminowana 


 

 

Co tu duzo mowic, poobserwujmy co sie stanie z BMW, ktorzy krok po kroku rezygnuja ze wszystkiego czym sie wyrozniali: wpierw zniknely wolnossace silniki, teraz nastepuje downsizing ekstremalny (trzy cylindry + turbo...) i w coraz wiekszej ilosci modeli wprowadzaja FWD zamiast tradycyjnego RWD. Do tego minivany, mini SUVy, male hatchbacki, duze hatchbacki, ogromne SUVy itd itp.
 

 

Subaru nie szuka innych rozwiązań bo nie musi, na to chwilę tak czy inaczej co wyprodukuje to sprzeda a że nie w EU co to dla nich za problem skąd płynie strumień pieniędzy  ;)

 

umówmy się przy ofercie BMW oferta Subaru jest uboga, ile aut produkuje rocznie BMW 2 mln to "tylko" dwa razy więcej jak Subaru a ile ma modeli i wersji ?

 

szuka "niszy" wpycha się tam gdzie widzi potencjał M3 to wciąż M3 a że przy okazji sprzeda się B Active Tourer, świetnie będzie czym dzieci na balet podrzucić  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...