Jump to content
TP_S

Czy S-AWD faktycznie jest przereklamowane...?

Recommended Posts

Ten filmik chyba ostatecznie udowadnia że s-awd jest "zdecydowanie przereklamowane' ;):P :P :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

WOW. Ale chyba musiał chyba mieć zimówki  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Audi ciagnie po blocie mazde z przyczepa z wlaczanym hamulcem
 

na 4:55 widać, że prawe koło w przyczepie się kręci, więc to raczej nie hamulec tylko jakiś syf zablokował.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ostatnio gdzies widziałem test aut z awd i chyba tylko acura za swoim sh-awd dawała rade podobnie jak  subaru z s-awd

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja po pol roku obcowania z BRZ stwierdzam: S-AWD jest zdecydowanie przereklamowane! :mrgreen:

 

 

... i jednoczesnie nie jest ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja to nie mam okazji jeździć czymś innym niż Legacy, ale moja lepsza połówka śmiga czasem służbowym Aurisem. Opowiadała mi jak kiedyś zbliżając się do jakiegoś ostrzejszego zakrętu zapomniała, że to FWD. Trochę opony popiszczały, trochę koleżance na prawym fotelu oddech uwiązł w piersi. Więc nie, awd nie jest przereklamowane ;-)

Edited by msi

Share this post


Link to post
Share on other sites
ale moja lepsza połówka śmiga czasem służbowym Aurisem. Opowiadała mi jak kiedyś zbliżając się do jakiegoś ostrzejszego zakrętu zapomniała, że to FWD. Trochę opony popiszczały, trochę koleżance na prawym fotelu oddech uwiązł w piersi. Więc nie, awd nie jest przereklamowane ;-)

Jak czytam kolejną taką opinię to nie wiem czy się śmiac czy płakać ? Na suchym czy nawet mokrym asfalcie graniczna prędkość w zakręccie jest wręcz prawie w ogóle niezależna od typu napędu :idea: . Ba, nawet gdyby wziac dwa identyczne auta z takim samym zawiasem, oponam itd, ale jedno AWD, a drugie np tylko FWD (były takie Imorezy np.) to ta FWD granicę przyczepności miałaby ciut wyżej ze względu na niższą masę.

 

Wiara że dzięki SAWD czy innemu napędowi 4x4 można jeździć szybciej po zakrętach bywa mocno zgubna.

Edited by lukass

Share this post


Link to post
Share on other sites

a mi sie kiedys zdarzylo, ze jadacy ca mna Golf chcial koniecznie zobaczyc co moze Subaru nie wyrobil w zakrecie i wyplulo go przodem (cale schczescie ze nikt z naprzeciwka nie jechal) . Wiec Twoja (w zasadzie sluszna)  teoria nie zawsze sie sprawdza ;)

Edited by haubi65

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak się kierowca "postara" to każde auto może pojechać podsterownie, więc nie upatrywałbym przyczyny jedynie w napędzie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

ale moja lepsza połówka śmiga czasem służbowym Aurisem. Opowiadała mi jak kiedyś zbliżając się do jakiegoś ostrzejszego zakrętu zapomniała, że to FWD. Trochę opony popiszczały, trochę koleżance na prawym fotelu oddech uwiązł w piersi. Więc nie, awd nie jest przereklamowane ;-)

Jak czytam kolejną taką opinię to nie wiem czy się śmiac czy płakać ? Na suchym czy nawet mokrym asfalcie graniczna prędkość w zakręccie jest wręcz prawie w ogóle niezależna od typu napędu :idea: . Ba, nawet gdyby wziac dwa identyczne auta z takim samym zawiasem, oponam itd, ale jedno AWD, a drugie np tylko FWD (były takie Imorezy np.) to ta FWD granicę przyczepności miałaby ciut wyżej ze względu na niższą masę.

 

Wiara że dzięki SAWD czy innemu napędowi 4x4 można jeździć szybciej po zakrętach bywa mocno zgubna.

 

Pierwsze z brzegu.....

http://www.technikajazdy.info/techniczne/awd-rwd-fwd/

 

Tu dwa identyczne z różnym napędem....

http://www.tvnturbo.pl/aktualnosci,1850,n/naped-4x4-warto-doplacac,59759.html

Faktycznie "taka sama" prędkość graniczna....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lukas, generalnie racja, lecz napisałeś, że mniejsza masa to lepsza przyczepność. Otóż siła tarcia (przyczepność) jest wprost proporcjonalna do siły docisku (masy). Oczywiście pozostaje jeszcze kwestia bezwładności (lżejsze auto pewnie szybciej odzyska utraconą przyczepność) nie mówiąc już o rozłożeniu masy, czy wreszcie zawiasie oponach itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

ale moja lepsza połówka śmiga czasem służbowym Aurisem. Opowiadała mi jak kiedyś zbliżając się do jakiegoś ostrzejszego zakrętu zapomniała, że to FWD. Trochę opony popiszczały, trochę koleżance na prawym fotelu oddech uwiązł w piersi. Więc nie, awd nie jest przereklamowane ;-)

Jak czytam kolejną taką opinię to nie wiem czy się śmiac czy płakać ? Na suchym czy nawet mokrym asfalcie graniczna prędkość w zakręccie jest wręcz prawie w ogóle niezależna od typu napędu :idea: . Ba, nawet gdyby wziac dwa identyczne auta z takim samym zawiasem, oponam itd, ale jedno AWD, a drugie np tylko FWD (były takie Imorezy np.) to ta FWD granicę przyczepności miałaby ciut wyżej ze względu na niższą masę.

 

Wiara że dzięki SAWD czy innemu napędowi 4x4 można jeździć szybciej po zakrętach bywa mocno zgubna.

 

 

Żebym dobrze zrozumiał, sugerujesz, że Auris (ten najnowszy) na zakręcie osiągnie taką samą prędkość (bez utraty przyczepności) jak moje Legacy? Hmmm.... to bardzo interesujące. Znaczy do tej pory wydawało mi się, że jeżdżę szybciej na zakrętach niż swoim poprzednim autem (też Toyotą, tylko starą Corollą) ale ok, wydawało mi się ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

to nie jest takie proste musialbys porownac Legacy H6 SWD z Legacy H6 FWD :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwsze z brzegu.....

 

http://www.technikajazdy.info/techniczne/awd-rwd-fwd/

 

Tu dwa identyczne z różnym napędem....

http://www.tvnturbo.pl/aktualnosci,1850,n/naped-4x4-warto-doplacac,59759.html

Faktycznie "taka sama" prędkość graniczna....

 

 

jest jeszcze kwestia rozkładu mas w aucie FWD i AWD

Share this post


Link to post
Share on other sites
Żebym dobrze zrozumiał, sugerujesz, że Auris (ten najnowszy) na zakręcie osiągnie taką samą prędkość (bez utraty przyczepności) jak moje Legacy?

Tego nie napisałem - prosze o czytanie ze zrozumieniem. Napisałem tylko ze prędkośc przy której wypadnie auto z zakrętu nie wynika z rodzaju napędu, bo to prawie pomijalny aspekt.

Kluczowe sa: opony, zawieszenie, masa i środek cieżkości oraz rozkłąd mas przód-tył. I kazdy kierowca sportowy Ci to potwierdzi. Oczywiście mówimy o przyczepnym. Nasniegu i szutrze dobry kierowca sportowy na zamkniętej drodze uzyska wyższą prędkosc w szczycie zkarętu odpowiedni wrzucając i ustawiając auto, ale uwierz mi że to potrafi pewnie mniej niz 1% kierowców nawet z tego forum.

 

 

lecz napisałeś, że mniejsza masa to lepsza przyczepność.

Nic takiego nie napisałem. Napisałem że mniejsza masa to wieksza prędkość graniczna w zakręcie. Co z tego ze majac wyższą masę  teoretycznie mamy większą przyczepnosć mechaniczna na cm2 przykegania opony jak ten zysk jest zdecydowanie mniejszy niż strata ze większej siły odśrodkowej?

Edited by lukass

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

ten zysk jest zdecydowanie mniejszy niż strata ze większej siły odśrodkowej?

 

Sprawa dyskusyjna, może bardziej wymagająca przeprowadzenia doświadczeń. Przykładowo Audi RS6 lekkie nie jest a prędkość graniczną w zakręcie ma dość wysoką.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Żebym dobrze zrozumiał, sugerujesz, że Auris (ten najnowszy) na zakręcie osiągnie taką samą prędkość (bez utraty przyczepności) jak moje Legacy?

Tego nie napisałem - prosze o czytanie ze zrozumieniem. Napisałem tylko ze prędkośc przy której wypadnie auto z zakrętu nie wynika z rodzaju napędu, bo to prawie pomijalny aspekt.

Kluczowe sa: opony, zawieszenie, masa i środek cieżkości oraz rozkłąd mas przód-tył. I kazdy kierowca sportowy Ci to potwierdzi. Oczywiście mówimy o przyczepnym. Nasniegu i szutrze dobry kierowca sportowy na zamkniętej drodze uzyska wyższą prędkosc w szczycie zkarętu odpowiedni wrzucając i ustawiając auto, ale uwierz mi że to potrafi pewnie mniej niz 1% kierowców nawet z tego forum.

 

 

lecz napisałeś, że mniejsza masa to lepsza przyczepność.

Nic takiego nie napisałem. Napisałem że mniejsza masa to wieksza prędkość graniczna w zakręcie. Co z tego ze majac wyższą masę  teoretycznie mamy większą przyczepnosć mechaniczna na cm2 przykegania opony jak ten zysk jest zdecydowanie mniejszy niż strata ze większej siły odśrodkowej?

 

 

Ok ale skąd różnica dla ASX FWD i AWD na mokrej nawierzchni? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

Żebym dobrze zrozumiał, sugerujesz, że Auris (ten najnowszy) na zakręcie osiągnie taką samą prędkość (bez utraty przyczepności) jak moje Legacy?

Tego nie napisałem - prosze o czytanie ze zrozumieniem. Napisałem tylko ze prędkośc przy której wypadnie auto z zakrętu nie wynika z rodzaju napędu, bo to prawie pomijalny aspekt.

Kluczowe sa: opony, zawieszenie, masa i środek cieżkości oraz rozkłąd mas przód-tył. I kazdy kierowca sportowy Ci to potwierdzi. Oczywiście mówimy o przyczepnym. Nasniegu i szutrze dobry kierowca sportowy na zamkniętej drodze uzyska wyższą prędkosc w szczycie zkarętu odpowiedni wrzucając i ustawiając auto, ale uwierz mi że to potrafi pewnie mniej niz 1% kierowców nawet z tego forum.


 

 

lecz napisałeś, że mniejsza masa to lepsza przyczepność.

Nic takiego nie napisałem. Napisałem że mniejsza masa to wieksza prędkość graniczna w zakręcie. Co z tego ze majac wyższą masę  teoretycznie mamy większą przyczepnosć mechaniczna na cm2 przykegania opony jak ten zysk jest zdecydowanie mniejszy niż strata ze większej siły odśrodkowej?

 

 

Ok ale skąd różnica dla ASX FWD i AWD na mokrej nawierzchni? 

 

 

To nie są identyczne auta. FWD jest benzyna 1.6 a AWD jest diesel 1.8.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ok ale skąd różnica dla ASX FWD i AWD na mokrej nawierzchni?

Prosze Cię - uważąsz ten reportaz z lokowaniem produktu za coś w ogóle miarodajnego? Poza tym płyta poślizgowa to bardziej zblizona jest przyczepnością do lodu niż do mokrego asfaltu ;)

Gdzies jest na youtube test starszego Audi z takim samym silnikiem w wersji FWD i Quattro i są zobione rózne próby z pomiarem czasu. Wyniki sa dosć zaskakujące ;)

 

 

Przykładowo Audi RS6 lekkie nie jest a prędkość graniczną w zakręcie ma dość wysoką.

Bo ma dosć zaawansowane o dobre zawieszenie, ale taki lekki Lotus Elise w zakrętach  zrobi wiatrak z takiego RS6

 

 

Sprawa dyskusyjna, może bardziej wymagająca przeprowadzenia doświadczeń. 

Zapytaj dobrego kierowcy rajdowego jeżdżacego np autem typu N4 (Lancer czy STi z moca około 280 koni) co by wolał - 80-100 koni więcej czy 250-300 kg mniej wagi ;)

Edited by lukass

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mnie tam przekonuje takie porównanie:  



3 samochody z EPS oraz Impreza bez, ale z S-AWD. Do tego oferma za kółkiem i teoria ze AWD trudniej ogarnąć chyba tu nie zadziałała;]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Prosze Cię - uważąsz ten reportaz z lokowaniem produktu za coś w ogóle miarodajnego? Poza tym płyta poślizgowa to bardziej zblizona jest przyczepnością do lodu niż do mokrego asfaltu Gdzies jest na youtube test starszego Audi z takim samym silnikiem w wersji FWD i Quattro i są zobione rózne próby z pomiarem czasu. Wyniki sa dosć zaskakujące

 

 

Nie wiem poszukuję prawdy:) Często piszesz ciekawe rzeczy więc Cię podpytuje:)

 

Ale  można stwierdzić SAWD Subaru = Bokser = niższy środek ciężkości = większa przyczepność w zakręcie?

 

 

 

apytaj dobrego kierowcy rajdowego jeżdżacego np autem typu N4 (Lancer czy STi z moca około 280 koni) co by wolał - 80-100 koni więcej czy 250-300 kg mniej wagi

 

A czemu nie zapytać 250-300 więcej koni a 250-300 więcej kg?  :yahoo:  :P  :P  :P

 

(tak to jest żart)

Edited by ajax

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Bokser = niższy środek ciężkości = większa przyczepność w zakręcie

Z tym się zgodzę. SAWD pominąłem bo mozna mieć bksera bez SAWD :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Bokser = niższy środek ciężkości = większa przyczepność w zakręcie

Z tym się zgodzę. SAWD pominąłem bo mozna mieć bksera bez SAWD :P

 

 

Ale wtedy trzeba kupić Porsche a na to nie każdego stać (garbusa nie liczę) :D  :D  :D  :D  

W każdym razie w końcu wiemy, że jednak Subaru jest lepsze niż Skoda (ale to inny wątek)

 

Zresztą zawias chyba też nie najgorszy jest w Subaru wnioskując z filmu Piotrek J

 

Ja jednak wole to SAWD w aucie mieć jakoś człowiekowi lżej na duszy czy coś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Ale wtedy trzeba kupić Porsche a na to nie każdego stać

A BRZ i GT86 ? ;)

 

 

Ja jednak wole to SAWD w aucie mieć jakoś człowiekowi lżej na duszy czy coś?

Naped 4x4 to fajna sprawa i sam mam wszystkie auta takie, ale to nie oznacza że SAWD czy inne 4x4 jest najlepsze we wszystkim tylko z tego powdu że jest 4x4

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ale wtedy trzeba kupić Porsche a na to nie każdego stać

A BRZ i GT86 ? ;)

 

 

Ja jednak wole to SAWD w aucie mieć jakoś człowiekowi lżej na duszy czy coś?

Naped 4x4 to fajna sprawa i sam mam wszystkie auta takie, ale to nie oznacza że SAWD czy inne 4x4 jest najlepsze we wszystkim tylko z tego powdu że jest 4x4

 

 

GT86 i BRZ są stworzone do jazdy bokiem no i na śliskim zakręcie na bank szybciej wylecą FWD/AWD

 

Dokładnie AWD jest najlepsze bo ja je mam :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...