Skocz do zawartości

Czy S-AWD faktycznie jest przereklamowane...?


TP_S

Rekomendowane odpowiedzi

Ja to nie mam okazji jeździć czymś innym niż Legacy, ale moja lepsza połówka śmiga czasem służbowym Aurisem. Opowiadała mi jak kiedyś zbliżając się do jakiegoś ostrzejszego zakrętu zapomniała, że to FWD. Trochę opony popiszczały, trochę koleżance na prawym fotelu oddech uwiązł w piersi. Więc nie, awd nie jest przereklamowane ;-)

Edytowane przez msi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale moja lepsza połówka śmiga czasem służbowym Aurisem. Opowiadała mi jak kiedyś zbliżając się do jakiegoś ostrzejszego zakrętu zapomniała, że to FWD. Trochę opony popiszczały, trochę koleżance na prawym fotelu oddech uwiązł w piersi. Więc nie, awd nie jest przereklamowane ;-)

Jak czytam kolejną taką opinię to nie wiem czy się śmiac czy płakać ? Na suchym czy nawet mokrym asfalcie graniczna prędkość w zakręccie jest wręcz prawie w ogóle niezależna od typu napędu :idea: . Ba, nawet gdyby wziac dwa identyczne auta z takim samym zawiasem, oponam itd, ale jedno AWD, a drugie np tylko FWD (były takie Imorezy np.) to ta FWD granicę przyczepności miałaby ciut wyżej ze względu na niższą masę.

 

Wiara że dzięki SAWD czy innemu napędowi 4x4 można jeździć szybciej po zakrętach bywa mocno zgubna.

Edytowane przez lukass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mi sie kiedys zdarzylo, ze jadacy ca mna Golf chcial koniecznie zobaczyc co moze Subaru nie wyrobil w zakrecie i wyplulo go przodem (cale schczescie ze nikt z naprzeciwka nie jechal) . Wiec Twoja (w zasadzie sluszna)  teoria nie zawsze sie sprawdza ;)

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ale moja lepsza połówka śmiga czasem służbowym Aurisem. Opowiadała mi jak kiedyś zbliżając się do jakiegoś ostrzejszego zakrętu zapomniała, że to FWD. Trochę opony popiszczały, trochę koleżance na prawym fotelu oddech uwiązł w piersi. Więc nie, awd nie jest przereklamowane ;-)

Jak czytam kolejną taką opinię to nie wiem czy się śmiac czy płakać ? Na suchym czy nawet mokrym asfalcie graniczna prędkość w zakręccie jest wręcz prawie w ogóle niezależna od typu napędu :idea: . Ba, nawet gdyby wziac dwa identyczne auta z takim samym zawiasem, oponam itd, ale jedno AWD, a drugie np tylko FWD (były takie Imorezy np.) to ta FWD granicę przyczepności miałaby ciut wyżej ze względu na niższą masę.

 

Wiara że dzięki SAWD czy innemu napędowi 4x4 można jeździć szybciej po zakrętach bywa mocno zgubna.

 

Pierwsze z brzegu.....

http://www.technikajazdy.info/techniczne/awd-rwd-fwd/

 

Tu dwa identyczne z różnym napędem....

http://www.tvnturbo.pl/aktualnosci,1850,n/naped-4x4-warto-doplacac,59759.html

Faktycznie "taka sama" prędkość graniczna....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukas, generalnie racja, lecz napisałeś, że mniejsza masa to lepsza przyczepność. Otóż siła tarcia (przyczepność) jest wprost proporcjonalna do siły docisku (masy). Oczywiście pozostaje jeszcze kwestia bezwładności (lżejsze auto pewnie szybciej odzyska utraconą przyczepność) nie mówiąc już o rozłożeniu masy, czy wreszcie zawiasie oponach itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ale moja lepsza połówka śmiga czasem służbowym Aurisem. Opowiadała mi jak kiedyś zbliżając się do jakiegoś ostrzejszego zakrętu zapomniała, że to FWD. Trochę opony popiszczały, trochę koleżance na prawym fotelu oddech uwiązł w piersi. Więc nie, awd nie jest przereklamowane ;-)

Jak czytam kolejną taką opinię to nie wiem czy się śmiac czy płakać ? Na suchym czy nawet mokrym asfalcie graniczna prędkość w zakręccie jest wręcz prawie w ogóle niezależna od typu napędu :idea: . Ba, nawet gdyby wziac dwa identyczne auta z takim samym zawiasem, oponam itd, ale jedno AWD, a drugie np tylko FWD (były takie Imorezy np.) to ta FWD granicę przyczepności miałaby ciut wyżej ze względu na niższą masę.

 

Wiara że dzięki SAWD czy innemu napędowi 4x4 można jeździć szybciej po zakrętach bywa mocno zgubna.

 

 

Żebym dobrze zrozumiał, sugerujesz, że Auris (ten najnowszy) na zakręcie osiągnie taką samą prędkość (bez utraty przyczepności) jak moje Legacy? Hmmm.... to bardzo interesujące. Znaczy do tej pory wydawało mi się, że jeżdżę szybciej na zakrętach niż swoim poprzednim autem (też Toyotą, tylko starą Corollą) ale ok, wydawało mi się ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze z brzegu.....

 

http://www.technikajazdy.info/techniczne/awd-rwd-fwd/

 

Tu dwa identyczne z różnym napędem....

http://www.tvnturbo.pl/aktualnosci,1850,n/naped-4x4-warto-doplacac,59759.html

Faktycznie "taka sama" prędkość graniczna....

 

 

jest jeszcze kwestia rozkładu mas w aucie FWD i AWD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żebym dobrze zrozumiał, sugerujesz, że Auris (ten najnowszy) na zakręcie osiągnie taką samą prędkość (bez utraty przyczepności) jak moje Legacy?

Tego nie napisałem - prosze o czytanie ze zrozumieniem. Napisałem tylko ze prędkośc przy której wypadnie auto z zakrętu nie wynika z rodzaju napędu, bo to prawie pomijalny aspekt.

Kluczowe sa: opony, zawieszenie, masa i środek cieżkości oraz rozkłąd mas przód-tył. I kazdy kierowca sportowy Ci to potwierdzi. Oczywiście mówimy o przyczepnym. Nasniegu i szutrze dobry kierowca sportowy na zamkniętej drodze uzyska wyższą prędkosc w szczycie zkarętu odpowiedni wrzucając i ustawiając auto, ale uwierz mi że to potrafi pewnie mniej niz 1% kierowców nawet z tego forum.

 

 

lecz napisałeś, że mniejsza masa to lepsza przyczepność.

Nic takiego nie napisałem. Napisałem że mniejsza masa to wieksza prędkość graniczna w zakręcie. Co z tego ze majac wyższą masę  teoretycznie mamy większą przyczepnosć mechaniczna na cm2 przykegania opony jak ten zysk jest zdecydowanie mniejszy niż strata ze większej siły odśrodkowej?

Edytowane przez lukass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Żebym dobrze zrozumiał, sugerujesz, że Auris (ten najnowszy) na zakręcie osiągnie taką samą prędkość (bez utraty przyczepności) jak moje Legacy?

Tego nie napisałem - prosze o czytanie ze zrozumieniem. Napisałem tylko ze prędkośc przy której wypadnie auto z zakrętu nie wynika z rodzaju napędu, bo to prawie pomijalny aspekt.

Kluczowe sa: opony, zawieszenie, masa i środek cieżkości oraz rozkłąd mas przód-tył. I kazdy kierowca sportowy Ci to potwierdzi. Oczywiście mówimy o przyczepnym. Nasniegu i szutrze dobry kierowca sportowy na zamkniętej drodze uzyska wyższą prędkosc w szczycie zkarętu odpowiedni wrzucając i ustawiając auto, ale uwierz mi że to potrafi pewnie mniej niz 1% kierowców nawet z tego forum.

 

 

lecz napisałeś, że mniejsza masa to lepsza przyczepność.

Nic takiego nie napisałem. Napisałem że mniejsza masa to wieksza prędkość graniczna w zakręcie. Co z tego ze majac wyższą masę  teoretycznie mamy większą przyczepnosć mechaniczna na cm2 przykegania opony jak ten zysk jest zdecydowanie mniejszy niż strata ze większej siły odśrodkowej?

 

 

Ok ale skąd różnica dla ASX FWD i AWD na mokrej nawierzchni? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Żebym dobrze zrozumiał, sugerujesz, że Auris (ten najnowszy) na zakręcie osiągnie taką samą prędkość (bez utraty przyczepności) jak moje Legacy?

Tego nie napisałem - prosze o czytanie ze zrozumieniem. Napisałem tylko ze prędkośc przy której wypadnie auto z zakrętu nie wynika z rodzaju napędu, bo to prawie pomijalny aspekt.

Kluczowe sa: opony, zawieszenie, masa i środek cieżkości oraz rozkłąd mas przód-tył. I kazdy kierowca sportowy Ci to potwierdzi. Oczywiście mówimy o przyczepnym. Nasniegu i szutrze dobry kierowca sportowy na zamkniętej drodze uzyska wyższą prędkosc w szczycie zkarętu odpowiedni wrzucając i ustawiając auto, ale uwierz mi że to potrafi pewnie mniej niz 1% kierowców nawet z tego forum.


 

 

lecz napisałeś, że mniejsza masa to lepsza przyczepność.

Nic takiego nie napisałem. Napisałem że mniejsza masa to wieksza prędkość graniczna w zakręcie. Co z tego ze majac wyższą masę  teoretycznie mamy większą przyczepnosć mechaniczna na cm2 przykegania opony jak ten zysk jest zdecydowanie mniejszy niż strata ze większej siły odśrodkowej?

 

 

Ok ale skąd różnica dla ASX FWD i AWD na mokrej nawierzchni? 

 

 

To nie są identyczne auta. FWD jest benzyna 1.6 a AWD jest diesel 1.8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok ale skąd różnica dla ASX FWD i AWD na mokrej nawierzchni?

Prosze Cię - uważąsz ten reportaz z lokowaniem produktu za coś w ogóle miarodajnego? Poza tym płyta poślizgowa to bardziej zblizona jest przyczepnością do lodu niż do mokrego asfaltu ;)

Gdzies jest na youtube test starszego Audi z takim samym silnikiem w wersji FWD i Quattro i są zobione rózne próby z pomiarem czasu. Wyniki sa dosć zaskakujące ;)

 

 

Przykładowo Audi RS6 lekkie nie jest a prędkość graniczną w zakręcie ma dość wysoką.

Bo ma dosć zaawansowane o dobre zawieszenie, ale taki lekki Lotus Elise w zakrętach  zrobi wiatrak z takiego RS6

 

 

Sprawa dyskusyjna, może bardziej wymagająca przeprowadzenia doświadczeń. 

Zapytaj dobrego kierowcy rajdowego jeżdżacego np autem typu N4 (Lancer czy STi z moca około 280 koni) co by wolał - 80-100 koni więcej czy 250-300 kg mniej wagi ;)

Edytowane przez lukass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze Cię - uważąsz ten reportaz z lokowaniem produktu za coś w ogóle miarodajnego? Poza tym płyta poślizgowa to bardziej zblizona jest przyczepnością do lodu niż do mokrego asfaltu Gdzies jest na youtube test starszego Audi z takim samym silnikiem w wersji FWD i Quattro i są zobione rózne próby z pomiarem czasu. Wyniki sa dosć zaskakujące

 

 

Nie wiem poszukuję prawdy:) Często piszesz ciekawe rzeczy więc Cię podpytuje:)

 

Ale  można stwierdzić SAWD Subaru = Bokser = niższy środek ciężkości = większa przyczepność w zakręcie?

 

 

 

apytaj dobrego kierowcy rajdowego jeżdżacego np autem typu N4 (Lancer czy STi z moca około 280 koni) co by wolał - 80-100 koni więcej czy 250-300 kg mniej wagi

 

A czemu nie zapytać 250-300 więcej koni a 250-300 więcej kg?  :yahoo:  :P  :P  :P

 

(tak to jest żart)

Edytowane przez ajax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Bokser = niższy środek ciężkości = większa przyczepność w zakręcie

Z tym się zgodzę. SAWD pominąłem bo mozna mieć bksera bez SAWD :P

 

 

Ale wtedy trzeba kupić Porsche a na to nie każdego stać (garbusa nie liczę) :D  :D  :D  :D  

W każdym razie w końcu wiemy, że jednak Subaru jest lepsze niż Skoda (ale to inny wątek)

 

Zresztą zawias chyba też nie najgorszy jest w Subaru wnioskując z filmu Piotrek J

 

Ja jednak wole to SAWD w aucie mieć jakoś człowiekowi lżej na duszy czy coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ale wtedy trzeba kupić Porsche a na to nie każdego stać

A BRZ i GT86 ? ;)

 

 

Ja jednak wole to SAWD w aucie mieć jakoś człowiekowi lżej na duszy czy coś?

Naped 4x4 to fajna sprawa i sam mam wszystkie auta takie, ale to nie oznacza że SAWD czy inne 4x4 jest najlepsze we wszystkim tylko z tego powdu że jest 4x4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ale wtedy trzeba kupić Porsche a na to nie każdego stać

A BRZ i GT86 ? ;)

 

 

Ja jednak wole to SAWD w aucie mieć jakoś człowiekowi lżej na duszy czy coś?

Naped 4x4 to fajna sprawa i sam mam wszystkie auta takie, ale to nie oznacza że SAWD czy inne 4x4 jest najlepsze we wszystkim tylko z tego powdu że jest 4x4

 

 

GT86 i BRZ są stworzone do jazdy bokiem no i na śliskim zakręcie na bank szybciej wylecą FWD/AWD

 

Dokładnie AWD jest najlepsze bo ja je mam :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...