kordynator Opublikowano 14 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 Ten filmik chyba ostatecznie udowadnia że s-awd jest "zdecydowanie przereklamowane' :P :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 14 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 WOW. Ale chyba musiał chyba mieć zimówki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 14 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 Audi ciagnie po blocie mazde z przyczepa z wlaczanym hamulcem na 4:55 widać, że prawe koło w przyczepie się kręci, więc to raczej nie hamulec tylko jakiś syf zablokował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 14 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 ostatnio gdzies widziałem test aut z awd i chyba tylko acura za swoim sh-awd dawała rade podobnie jak subaru z s-awd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 14 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 A ja po pol roku obcowania z BRZ stwierdzam: S-AWD jest zdecydowanie przereklamowane! ... i jednoczesnie nie jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msi Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 (edytowane) Ja to nie mam okazji jeździć czymś innym niż Legacy, ale moja lepsza połówka śmiga czasem służbowym Aurisem. Opowiadała mi jak kiedyś zbliżając się do jakiegoś ostrzejszego zakrętu zapomniała, że to FWD. Trochę opony popiszczały, trochę koleżance na prawym fotelu oddech uwiązł w piersi. Więc nie, awd nie jest przereklamowane ;-) Edytowane 16 Maja 2014 przez msi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 (edytowane) ale moja lepsza połówka śmiga czasem służbowym Aurisem. Opowiadała mi jak kiedyś zbliżając się do jakiegoś ostrzejszego zakrętu zapomniała, że to FWD. Trochę opony popiszczały, trochę koleżance na prawym fotelu oddech uwiązł w piersi. Więc nie, awd nie jest przereklamowane ;-) Jak czytam kolejną taką opinię to nie wiem czy się śmiac czy płakać ? Na suchym czy nawet mokrym asfalcie graniczna prędkość w zakręccie jest wręcz prawie w ogóle niezależna od typu napędu . Ba, nawet gdyby wziac dwa identyczne auta z takim samym zawiasem, oponam itd, ale jedno AWD, a drugie np tylko FWD (były takie Imorezy np.) to ta FWD granicę przyczepności miałaby ciut wyżej ze względu na niższą masę. Wiara że dzięki SAWD czy innemu napędowi 4x4 można jeździć szybciej po zakrętach bywa mocno zgubna. Edytowane 16 Maja 2014 przez lukass Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 (edytowane) a mi sie kiedys zdarzylo, ze jadacy ca mna Golf chcial koniecznie zobaczyc co moze Subaru nie wyrobil w zakrecie i wyplulo go przodem (cale schczescie ze nikt z naprzeciwka nie jechal) . Wiec Twoja (w zasadzie sluszna) teoria nie zawsze sie sprawdza Edytowane 16 Maja 2014 przez haubi65 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Jak się kierowca "postara" to każde auto może pojechać podsterownie, więc nie upatrywałbym przyczyny jedynie w napędzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
x_maly_x Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 ale moja lepsza połówka śmiga czasem służbowym Aurisem. Opowiadała mi jak kiedyś zbliżając się do jakiegoś ostrzejszego zakrętu zapomniała, że to FWD. Trochę opony popiszczały, trochę koleżance na prawym fotelu oddech uwiązł w piersi. Więc nie, awd nie jest przereklamowane ;-) Jak czytam kolejną taką opinię to nie wiem czy się śmiac czy płakać ? Na suchym czy nawet mokrym asfalcie graniczna prędkość w zakręccie jest wręcz prawie w ogóle niezależna od typu napędu . Ba, nawet gdyby wziac dwa identyczne auta z takim samym zawiasem, oponam itd, ale jedno AWD, a drugie np tylko FWD (były takie Imorezy np.) to ta FWD granicę przyczepności miałaby ciut wyżej ze względu na niższą masę. Wiara że dzięki SAWD czy innemu napędowi 4x4 można jeździć szybciej po zakrętach bywa mocno zgubna. Pierwsze z brzegu..... http://www.technikajazdy.info/techniczne/awd-rwd-fwd/ Tu dwa identyczne z różnym napędem.... http://www.tvnturbo.pl/aktualnosci,1850,n/naped-4x4-warto-doplacac,59759.html Faktycznie "taka sama" prędkość graniczna.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Lukas, generalnie racja, lecz napisałeś, że mniejsza masa to lepsza przyczepność. Otóż siła tarcia (przyczepność) jest wprost proporcjonalna do siły docisku (masy). Oczywiście pozostaje jeszcze kwestia bezwładności (lżejsze auto pewnie szybciej odzyska utraconą przyczepność) nie mówiąc już o rozłożeniu masy, czy wreszcie zawiasie oponach itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msi Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 ale moja lepsza połówka śmiga czasem służbowym Aurisem. Opowiadała mi jak kiedyś zbliżając się do jakiegoś ostrzejszego zakrętu zapomniała, że to FWD. Trochę opony popiszczały, trochę koleżance na prawym fotelu oddech uwiązł w piersi. Więc nie, awd nie jest przereklamowane ;-) Jak czytam kolejną taką opinię to nie wiem czy się śmiac czy płakać ? Na suchym czy nawet mokrym asfalcie graniczna prędkość w zakręccie jest wręcz prawie w ogóle niezależna od typu napędu . Ba, nawet gdyby wziac dwa identyczne auta z takim samym zawiasem, oponam itd, ale jedno AWD, a drugie np tylko FWD (były takie Imorezy np.) to ta FWD granicę przyczepności miałaby ciut wyżej ze względu na niższą masę. Wiara że dzięki SAWD czy innemu napędowi 4x4 można jeździć szybciej po zakrętach bywa mocno zgubna. Żebym dobrze zrozumiał, sugerujesz, że Auris (ten najnowszy) na zakręcie osiągnie taką samą prędkość (bez utraty przyczepności) jak moje Legacy? Hmmm.... to bardzo interesujące. Znaczy do tej pory wydawało mi się, że jeżdżę szybciej na zakrętach niż swoim poprzednim autem (też Toyotą, tylko starą Corollą) ale ok, wydawało mi się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 to nie jest takie proste musialbys porownac Legacy H6 SWD z Legacy H6 FWD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Pierwsze z brzegu..... http://www.technikajazdy.info/techniczne/awd-rwd-fwd/ Tu dwa identyczne z różnym napędem.... http://www.tvnturbo.pl/aktualnosci,1850,n/naped-4x4-warto-doplacac,59759.html Faktycznie "taka sama" prędkość graniczna.... jest jeszcze kwestia rozkładu mas w aucie FWD i AWD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 (edytowane) Żebym dobrze zrozumiał, sugerujesz, że Auris (ten najnowszy) na zakręcie osiągnie taką samą prędkość (bez utraty przyczepności) jak moje Legacy? Tego nie napisałem - prosze o czytanie ze zrozumieniem. Napisałem tylko ze prędkośc przy której wypadnie auto z zakrętu nie wynika z rodzaju napędu, bo to prawie pomijalny aspekt. Kluczowe sa: opony, zawieszenie, masa i środek cieżkości oraz rozkłąd mas przód-tył. I kazdy kierowca sportowy Ci to potwierdzi. Oczywiście mówimy o przyczepnym. Nasniegu i szutrze dobry kierowca sportowy na zamkniętej drodze uzyska wyższą prędkosc w szczycie zkarętu odpowiedni wrzucając i ustawiając auto, ale uwierz mi że to potrafi pewnie mniej niz 1% kierowców nawet z tego forum. lecz napisałeś, że mniejsza masa to lepsza przyczepność. Nic takiego nie napisałem. Napisałem że mniejsza masa to wieksza prędkość graniczna w zakręcie. Co z tego ze majac wyższą masę teoretycznie mamy większą przyczepnosć mechaniczna na cm2 przykegania opony jak ten zysk jest zdecydowanie mniejszy niż strata ze większej siły odśrodkowej? Edytowane 16 Maja 2014 przez lukass Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 ten zysk jest zdecydowanie mniejszy niż strata ze większej siły odśrodkowej? Sprawa dyskusyjna, może bardziej wymagająca przeprowadzenia doświadczeń. Przykładowo Audi RS6 lekkie nie jest a prędkość graniczną w zakręcie ma dość wysoką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Żebym dobrze zrozumiał, sugerujesz, że Auris (ten najnowszy) na zakręcie osiągnie taką samą prędkość (bez utraty przyczepności) jak moje Legacy? Tego nie napisałem - prosze o czytanie ze zrozumieniem. Napisałem tylko ze prędkośc przy której wypadnie auto z zakrętu nie wynika z rodzaju napędu, bo to prawie pomijalny aspekt. Kluczowe sa: opony, zawieszenie, masa i środek cieżkości oraz rozkłąd mas przód-tył. I kazdy kierowca sportowy Ci to potwierdzi. Oczywiście mówimy o przyczepnym. Nasniegu i szutrze dobry kierowca sportowy na zamkniętej drodze uzyska wyższą prędkosc w szczycie zkarętu odpowiedni wrzucając i ustawiając auto, ale uwierz mi że to potrafi pewnie mniej niz 1% kierowców nawet z tego forum. lecz napisałeś, że mniejsza masa to lepsza przyczepność. Nic takiego nie napisałem. Napisałem że mniejsza masa to wieksza prędkość graniczna w zakręcie. Co z tego ze majac wyższą masę teoretycznie mamy większą przyczepnosć mechaniczna na cm2 przykegania opony jak ten zysk jest zdecydowanie mniejszy niż strata ze większej siły odśrodkowej? Ok ale skąd różnica dla ASX FWD i AWD na mokrej nawierzchni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Żebym dobrze zrozumiał, sugerujesz, że Auris (ten najnowszy) na zakręcie osiągnie taką samą prędkość (bez utraty przyczepności) jak moje Legacy? Tego nie napisałem - prosze o czytanie ze zrozumieniem. Napisałem tylko ze prędkośc przy której wypadnie auto z zakrętu nie wynika z rodzaju napędu, bo to prawie pomijalny aspekt. Kluczowe sa: opony, zawieszenie, masa i środek cieżkości oraz rozkłąd mas przód-tył. I kazdy kierowca sportowy Ci to potwierdzi. Oczywiście mówimy o przyczepnym. Nasniegu i szutrze dobry kierowca sportowy na zamkniętej drodze uzyska wyższą prędkosc w szczycie zkarętu odpowiedni wrzucając i ustawiając auto, ale uwierz mi że to potrafi pewnie mniej niz 1% kierowców nawet z tego forum. lecz napisałeś, że mniejsza masa to lepsza przyczepność. Nic takiego nie napisałem. Napisałem że mniejsza masa to wieksza prędkość graniczna w zakręcie. Co z tego ze majac wyższą masę teoretycznie mamy większą przyczepnosć mechaniczna na cm2 przykegania opony jak ten zysk jest zdecydowanie mniejszy niż strata ze większej siły odśrodkowej? Ok ale skąd różnica dla ASX FWD i AWD na mokrej nawierzchni? To nie są identyczne auta. FWD jest benzyna 1.6 a AWD jest diesel 1.8. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 (edytowane) Ok ale skąd różnica dla ASX FWD i AWD na mokrej nawierzchni? Prosze Cię - uważąsz ten reportaz z lokowaniem produktu za coś w ogóle miarodajnego? Poza tym płyta poślizgowa to bardziej zblizona jest przyczepnością do lodu niż do mokrego asfaltu Gdzies jest na youtube test starszego Audi z takim samym silnikiem w wersji FWD i Quattro i są zobione rózne próby z pomiarem czasu. Wyniki sa dosć zaskakujące Przykładowo Audi RS6 lekkie nie jest a prędkość graniczną w zakręcie ma dość wysoką. Bo ma dosć zaawansowane o dobre zawieszenie, ale taki lekki Lotus Elise w zakrętach zrobi wiatrak z takiego RS6 Sprawa dyskusyjna, może bardziej wymagająca przeprowadzenia doświadczeń. Zapytaj dobrego kierowcy rajdowego jeżdżacego np autem typu N4 (Lancer czy STi z moca około 280 koni) co by wolał - 80-100 koni więcej czy 250-300 kg mniej wagi Edytowane 16 Maja 2014 przez lukass Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek J Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 A mnie tam przekonuje takie porównanie: 3 samochody z EPS oraz Impreza bez, ale z S-AWD. Do tego oferma za kółkiem i teoria ze AWD trudniej ogarnąć chyba tu nie zadziałała;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 (edytowane) Prosze Cię - uważąsz ten reportaz z lokowaniem produktu za coś w ogóle miarodajnego? Poza tym płyta poślizgowa to bardziej zblizona jest przyczepnością do lodu niż do mokrego asfaltu Gdzies jest na youtube test starszego Audi z takim samym silnikiem w wersji FWD i Quattro i są zobione rózne próby z pomiarem czasu. Wyniki sa dosć zaskakujące Nie wiem poszukuję prawdy:) Często piszesz ciekawe rzeczy więc Cię podpytuje:) Ale można stwierdzić SAWD Subaru = Bokser = niższy środek ciężkości = większa przyczepność w zakręcie? apytaj dobrego kierowcy rajdowego jeżdżacego np autem typu N4 (Lancer czy STi z moca około 280 koni) co by wolał - 80-100 koni więcej czy 250-300 kg mniej wagi A czemu nie zapytać 250-300 więcej koni a 250-300 więcej kg? (tak to jest żart) Edytowane 16 Maja 2014 przez ajax Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Bokser = niższy środek ciężkości = większa przyczepność w zakręcie Z tym się zgodzę. SAWD pominąłem bo mozna mieć bksera bez SAWD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Bokser = niższy środek ciężkości = większa przyczepność w zakręcie Z tym się zgodzę. SAWD pominąłem bo mozna mieć bksera bez SAWD Ale wtedy trzeba kupić Porsche a na to nie każdego stać (garbusa nie liczę) W każdym razie w końcu wiemy, że jednak Subaru jest lepsze niż Skoda (ale to inny wątek) Zresztą zawias chyba też nie najgorszy jest w Subaru wnioskując z filmu Piotrek J Ja jednak wole to SAWD w aucie mieć jakoś człowiekowi lżej na duszy czy coś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Ale wtedy trzeba kupić Porsche a na to nie każdego stać A BRZ i GT86 ? Ja jednak wole to SAWD w aucie mieć jakoś człowiekowi lżej na duszy czy coś? Naped 4x4 to fajna sprawa i sam mam wszystkie auta takie, ale to nie oznacza że SAWD czy inne 4x4 jest najlepsze we wszystkim tylko z tego powdu że jest 4x4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Ale wtedy trzeba kupić Porsche a na to nie każdego stać A BRZ i GT86 ? Ja jednak wole to SAWD w aucie mieć jakoś człowiekowi lżej na duszy czy coś? Naped 4x4 to fajna sprawa i sam mam wszystkie auta takie, ale to nie oznacza że SAWD czy inne 4x4 jest najlepsze we wszystkim tylko z tego powdu że jest 4x4 GT86 i BRZ są stworzone do jazdy bokiem no i na śliskim zakręcie na bank szybciej wylecą FWD/AWD Dokładnie AWD jest najlepsze bo ja je mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się