Skocz do zawartości

Co dzisiaj zrobiłem/am przy swoim Subaraczku :)


zaki79

Rekomendowane odpowiedzi

Wracając do tematu łączników staba przerabiałem temat z oryginałem, zamiennikiem i Bóg wie z czym jeszcze. A problem skończył się jak zastosowałem rozwiązanie które zrobiłem w poprzednim aucie Bora 4motion gdzie co zimę zmieniałem łączniki ( ogólnie mam straszną drogę)

Łączniki z Mercedesa sprintera 906 po lifcie po 2013 należało je skrócić (może rzeźba) ale od 4 lat  120tys km nic się nie dzieje. Demontowałem 2 tygodnie temu sls i łączniki sztywne jak nowe. 

Edytowane przez Dragofor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dragofor napisał:

Wracając do tematu łączników staba przerabiałem temat z oryginałem, zamiennikiem i Bóg wie z czym jeszcze. A problem skończył się jak zastosowałem rozwiązanie które zrobiłem w poprzednim aucie Bora 4motion gdzie co zimę zmieniałem łączniki ( ogólnie mam straszną drogę)

Łączniki z Mercedesa sprintera 906 po lifcie po 2013 należało je skrócić (może rzeźba) ale od 4 lat  120tys km nic się nie dzieje. Demontowałem 2 tygodnie temu sls i łączniki sztywne jak nowe. 

Muszę obadać bo u mnie też droga że tylko płacz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Infra napisał:

Myju, myju, pucu, pucu - zewnątrz, wewnątrz i silniczek :) Oraz jaram się zegarami :D

 

119785471_905911973231506_1721258886813154457_n.jpg

119785937_709320326338288_7876149529147941869_n.jpg

119882554_663623290927282_8573927784352006614_n.jpg

119813568_3462454013847052_4019130085749445658_n.jpg

Ciekawe co by było, gdyby zaadoptować takie zegary do wolnossaka :D jeden na temperaturę oliwy, a drugi na (dajmy na to) przepływ powietrza w dolocie :biglol:?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Kiwi 4ester napisał:

Ciekawe co by było, gdyby zaadoptować takie zegary do wolnossaka :D jeden na temperaturę oliwy, a drugi na (dajmy na to) przepływ powietrza w dolocie :biglol:?

Podciśnienie też może być, miałbyś swego rodzaju ekonomizer. Im większe podciśnienie tym teoretycznie mniej spalasz. Ale można też zamiast tego dać temp "wody" i ładowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Kiwi 4ester napisał:

Ciekawe co by było, gdyby zaadoptować takie zegary do wolnossaka :D jeden na temperaturę oliwy, a drugi na (dajmy na to) przepływ powietrza w dolocie :biglol:?

W grubo podłubanym wolnossaku (innej marki, 260KM z 2.2l) miałem zegary - ciśnienie i temp. oleju + temp. wody. Auto było upalane na torze i wtedy to podstawa. 

Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, ewemarkam napisał:

 można też zamiast tego dać temp "wody" i ładowanie.

Jak temp. wody, skoro fabrycznie jest na zegarach?? :hmm:

 

4 minuty temu, skwaro napisał:

W grubo podłubanym wolnossaku (innej marki, 260KM z 2.2l) miałem zegary - ciśnienie i temp. oleju + temp. wody. Auto było upalane na torze i wtedy to podstawa. 

 

Tobie się powtarza wskaźnik o wodzie więc dopytuję. Po co drugi wskaźnik wody, skoro jest fabrycznie? Nie znam się na tuningach, więc pytam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Kiwi 4ester napisał:

Jak temp. wody, skoro fabrycznie jest na zegarach?? :hmm:

 

 

Tobie się powtarza wskaźnik o wodzie więc dopytuję. Po co drugi wskaźnik wody, skoro jest fabrycznie? Nie znam się na tuningach, więc pytam :)

Seryjny wskaźnik temperatury stał w jednej pozycji w zakresie od 85 do 120 stopni. W momencie, kiedy zaczynał iść w górę to oznaczało że z silnikiem jest już słabo. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobione na nowo włączniki awaryjnych i podgrzewania szyb oraz spalony bezpiecznik.

Potem ogarnięte zapięcie przyczepki.. nie dziwne, że się spierniczyło...
kyTjU-p8iosQzGIDJ_vdajDCn47ABdAk3Dg8CcpVF0-7pTqvGawkhDFV3neLxuNvetzPc-rIc7mHICZj6ZWrHQDU_1bfFc5sxBnh2lWYMP4ya3HBAuh-2dZHd7pLGxqqmCvRQd636Yslag9b0Zuqw6lelT2RVLYrX2XDgw64DHq8p54CwizWb1tgjNouTUneDDWkI-Y_AeqK3knpmdvJppnDSD5pkMr11qjzfZoQcoDZbenXmqsNtUrZYFP1MvPLEr-tDABSsIwRklag0-Sx9r7crFpmmOdghgHidq0w-6in_cvXE8-iaw54E98nA9Rz3-bHMjd9KusBRl03JQeO1wRr1y0Q0OOdNdPi863t9DKOsirBIelrEcih95toHMN-M2YJgVtFTDvcWb6GOBZSOSFs91UrjgtnrT0qBxdR4YyGuZBPrv2-0RlHA-nny_vV2yDGvgT1EMxHiH-_d8wNA2fgmoR9R8YIoNywSdjB2Sxvrm4b_eRLuFvfNxR57e2FdkLTvyBLW6-F1SSJqUsUep7-u4s2CBojlulpM-pUmP3_N3-dWLozsjpbR6u5RIddl8_SGfu9-1-Y9ZXrOOfpW_dGO8WTE0AZnr8o8hUUuFzNi_tWz53_l3k6QI1-FF_5gGclLdvQQ36dEq98YcXGOg3SD7HY_eamh1wAel2AzYx7jAfqRvTYHnLMNTK0Vg=w530-h940-no?authuser=0
Potem jeszcze zrobione przednie drzwi pasażera, szyba już nie lata.

 

Na koniec bryknąłem sobie na pałac sprawdzić czy wszystko bangla. Bunkrów ni ma, ale też jest zajebiście.
Widoki z galeryjki, Nagórze - zdjęcia

Zdjęcie z polska-org.pl bo nie miałem aparatu.

ps. zapomniałem że tam taki podjazd stromy, auto na D na 3k obrotów ledwie 30 jechało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Kiwi 4ester napisał:

Jak temp. wody, skoro fabrycznie jest na zegarach?? 

Wiesz jak to dokładne jest. U mnie wskazówka rośnie do 70, stoi w miejscu między 70-105 stopni. Dopiero powyżej coś drgnie. Ale fakt ciśnienie oleju się przydaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Vercy napisał:



Potem ogarnięte zapięcie przyczepki.. nie dziwne, że się spierniczyło...
kyTjU-p8iosQzGIDJ_vdajDCn47ABdAk3Dg8CcpVF0-7pTqvGawkhDFV3neLxuNvetzPc-rIc7mHICZj6ZWrHQDU_1bfFc5sxBnh2lWYMP4ya3HBAuh-2dZHd7pLGxqqmCvRQd636Yslag9b0Zuqw6lelT2RVLYrX2XDgw64DHq8p54CwizWb1tgjNouTUneDDWkI-Y_AeqK3knpmdvJppnDSD5pkMr11qjzfZoQcoDZbenXmqsNtUrZYFP1MvPLEr-tDABSsIwRklag0-Sx9r7crFpmmOdghgHidq0w-6in_cvXE8-iaw54E98nA9Rz3-bHMjd9KusBRl03JQeO1wRr1y0Q0OOdNdPi863t9DKOsirBIelrEcih95toHMN-M2YJgVtFTDvcWb6GOBZSOSFs91UrjgtnrT0qBxdR4YyGuZBPrv2-0RlHA-nny_vV2yDGvgT1EMxHiH-_d8wNA2fgmoR9R8YIoNywSdjB2Sxvrm4b_eRLuFvfNxR57e2FdkLTvyBLW6-F1SSJqUsUep7-u4s2CBojlulpM-pUmP3_N3-dWLozsjpbR6u5RIddl8_SGfu9-1-Y9ZXrOOfpW_dGO8WTE0AZnr8o8hUUuFzNi_tWz53_l3k6QI1-FF_5gGclLdvQQ36dEq98YcXGOg3SD7HY_eamh1wAel2AzYx7jAfqRvTYHnLMNTK0Vg=w530-h940-no?authuser=0
 

 

Da fuk? Przecie to już nic tu nie ma tylko błoto:upside-down-face_1f643-small:. Nowe wstawiłeś??

 

46 minut temu, Vercy napisał:


Potem jeszcze zrobione przednie drzwi pasażera, szyba już nie lata.

 Latała Ci jak miałeś okno zamknięte czy otwarte? Jeśli otwarte to robiłeś regulacją w drzwiach czy coś wymieniałeś??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, ewemarkam napisał:

Wiesz jak to dokładne jest. U mnie wskazówka rośnie do 70, stoi w miejscu między 70-105 stopni. Dopiero powyżej coś drgnie. Ale fakt ciśnienie oleju się przydaje

Nie pamiętam czy na Vgate można sprawdzić temp. wody, ale jak wrócę z trasy to podepnę do siebie i sprawdzę z ciekawości. U mnie wskazówka nawet do połowy nie dochodzi i ciut niżej stoi betonowo.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Kiwi 4ester napisał:

 

Da fuk? Przecie to już nic tu nie ma tylko błoto:upside-down-face_1f643-small:. Nowe wstawiłeś??

 

 Latała Ci jak miałeś okno zamknięte czy otwarte? Jeśli otwarte to robiłeś regulacją w drzwiach czy coś wymieniałeś??

Ano kabel urwany, osłona też, aż dziwne że spięcia nie było, kaszanka.

 

Okno- masz w górnej części pod boczkiem dwie śrubk do regulacjii, delikatnie trzęsło na dziurach, już nie trzęsie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  

12 minut temu, Vercy napisał:

delikatnie trzęsło na dziurach, już nie trzęsie

 

Okno zamknięte, otwarte w części czy całe otwarte??

Edytowane przez Kiwi 4ester
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z danych producenta wynika że rozstaw jest mniejszy o 2cm, wiem bo jak szukałem do siebie dłuższych, to sprawdzałem prawie każde na rynku mając nadzieję na znalezienie
@Vercy
Specjalnie dla Ciebie zmierzyłem rozstaw otworów w łącznikach.

Ori 100 mm
WAG Alu 90 mm lekko zdeformowany 92 mm.b7557620a5b2d3901447db5efcb2922a.jpga4ed043e87c50c7e44a7b68060594c86.jpg0d7256bd931cd60f931699dddf290ea0.jpg5ba1d319c95b6f9bf9335e34d5e207a5.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.06.2020 o 11:41, LosioDriver napisał:

Podjąłem się wczoraj naprawy zmieniarki w radiu (error 99).

 

Najpierw porównałem ułożenie elementów do mojej, potem zepsułem swoją (error 99 na obu), potem naprawiłem swoją, a finalnie grzebiąc w tej pierwotnie zepsutej znalazłem ułamane elementy mechanizmu (RIP).

Dalsza naprawa nie ma sensu ponieważ nie ma żadnego manuala serwisowego żeby nawet zobaczyć jakich części szukać.

 

Z ciekawości napisałem zapytanie o manual serwisowy oraz wycenę nowej zmieniarki. Manuala nie ma, przewiduje się tylko wymianę zmieniarki, koszt zmieniarki to zaledwie 3390zł + przesyłka. Gdyby ktoś był chętny mogę wziąć kilka :D

 

Ciekawe w sumie ile całe nowe radio by kosztowało :D

 

Spędziłem ostatnio 2 tygodnie grzebiąc w kilku uszkodzonych zmieniarkach i okazało się, że wszystkie były uszkodzone z tego samego powodu.

Wprawdzie uszkodzenie mechanizmów było w różnych miejscach, ale we wszystkich przypadkach doszło do niego przez nie zatrzymanie się jednego i tego samego we wszystkich przypadkach silniczka (których jest dość sporo).

 

Nie udało mi się jeszcze zlokalizować dlaczego ten silniczek się nie zatrzymuje, natomiast po przestudiowaniu całego mechanizmu trochę go zrozumiałem i umiem tak go ustawić aby się nie blokował (do momentu aż zaczyna działać ów silniczek i wszystko się sypie).

 

W planach mam zakup części do radia (namierzyłem magazyn w Chinach i czekam na odpowiedź) oraz znalezienie źródła problemu z silniczkiem.

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...