Skocz do zawartości

Co dzisiaj zrobiłem/am przy swoim Subaraczku :)


zaki79

Rekomendowane odpowiedzi

Aktualnie jaram się przesiadką z 225/40/18 na 205/50/17. Komfort dużo większy, niestety przyzwyczajenie do 18-tek zakotwiczyło mi się za bardzo w głowie i widzę że 17" to deczko za mało do tej budy Subaru. Koła będą na trackdaye na wiosnę a teraz staram się nimi nacieszyć na codzień.

S1.jpg

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Hexao napisał:

Jeśli chodzi o koszty to było to wymieniane w warsztacie, poza kosztami tarcz i klocków (tu wiadomo zależy co kto wybierze) doszedł dodatkowy koszt jarzm (2 x 200zł). Zaciski zostały te same.

I na takim zestawie 16 mieszczą się, ale jak to mechanik określił "na styk". Za chwilę i tak zmieniam letnie na 17-tki. 

 

W innym warsztacie powiedzieli, że zamiana ta będzie bardzo droga, ale tak naprawdę nie robili jeszcze, więc trudno powiedzieć. A w drugim powiedzieli, że na spokojnie, robili już i nie ma problemu.

Rożnica w hamowaniu jest bardzo wyraźna, teraz samochód hamuje , a nie spowalnia ;p

tarcze masz 316mm ?

Edytowane przez niebieskiultras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ZdanoG6 napisał:

Aktualnie jaram się przesiadką z 225/40/18 na 205/50/17. Komfort dużo większy, niestety przyzwyczajenie do 18-tek zakotwiczyło mi się za bardzo w głowie i widzę że 17" to deczko za mało do tej budy Subaru. Koła będą na trackdaye na wiosnę a teraz staram się nimi nacieszyć na codzień.

S1.jpg

a jakie masz opony? moze jakies twarde np?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, filipk93 napisał:

a jakie masz opony? moze jakies twarde np?

 

Twarde twarde dokładnie.

Dunlop Sp Sport Maxx RT. Pod paznokciem w taką pogodę w ogóle się nie uginają. Ale różnica w profilu opony 40 a 50 też jest na bank odczuwalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ZdanoG6 napisał:

 

Twarde twarde dokładnie.

Dunlop Sp Sport Maxx RT. Pod paznokciem w taką pogodę w ogóle się nie uginają. Ale różnica w profilu opony 40 a 50 też jest na bank odczuwalna.

ja mam te same! dramat wg mnie te opony. Letnie mam 245/40 18, zima nokiany wr3 215/45 17 wiec profil opony nizszy, a cichsza i bardziej komfortowa niz ten dunlop. Dokoncze je na torze i kupuje pilot sport 4. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie dziś, ale wczoraj wymieniłem ślizg tylnego zderzaka. Od samego początku irytował mnie, że odstawał od nadkola kilka milimetrów. W zeszłym tygodniu próbując go wcisnąć urwałem końcówkę ślizgu, do którego mocuje się zderzak :facepalm:. W ten oto sposób, nie mając już innego wyjścia bo nagle zderzak zaczął odstawać nie 5 a 15mm, kupiłem w ASO nowy element i wreszcie jest jak być powinno :).

 

8 godzin temu, ZdanoG6 napisał:

Aktualnie jaram się przesiadką z 225/40/18 na 205/50/17. Komfort dużo większy, niestety przyzwyczajenie do 18-tek zakotwiczyło mi się za bardzo w głowie i widzę że 17" to deczko za mało do tej budy Subaru. Koła będą na trackdaye na wiosnę a teraz staram się nimi nacieszyć na codzień.

S1.jpg

W hawku przerobiłem sporo opon i felg i powiem szczerze, że nie odczułem żadnej różnicy pomiędzy oponami 17 a 18”. Przesiadka była z 225/45/17 na 225/40/18. Wydaje mi się, że w Gh na 245/40/18 pomimo wyższej opony jest mniej komfortowo niż w hawku, o ile w STI mozna mówić o komforcie resorowania ;)

A co do wspomnianych Dunlopów, to rzeczywiście dramat. I pod względem przyczepności i generowanego hałasu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, filipk93 napisał:

ja mam te same! dramat wg mnie te opony. Letnie mam 245/40 18, zima nokiany wr3 215/45 17 wiec profil opony nizszy, a cichsza i bardziej komfortowa niz ten dunlop.

Chyba ciężko porównywać opony zimowe (miękkie) z letnimi...

 

1 godzinę temu, Simon WRC napisał:

A co do wspomnianych Dunlopów, to rzeczywiście dramat. I pod względem przyczepności i generowanego hałasu... 

Hm.. też mam w Outbacku te opony i na przyczepność nie narzekam, hałas raczej typowy (letnie są zawsze trochę głośniejsze niż zimowe). Kupiłem je, bo poza dobrymi wynikami w testach były polecane (m.in. na TF) i jestem z nich zadowolony. Napiszcie coś więcej, czemu wg Was takie złe, bo miałem w planie kupić je też do WRX, a zasialiście ziarenko niepewności... ;)

 

 

4 godziny temu, siedemczwartych napisał:

Tak się da?

trzeba czegoś wyjątkowego?

Narzędzi?

Uda się bez wymontowywania lamp?

 Nie trzeba nic wyjątkowego - podstawowe narzędzie wystarczą. Bez ściągnięcia zderzaka i demontażu lamp nic nie zrobisz, ale nie jest to skomplikowane.

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też tak sądziłem, ale od wielu sezonów i kilku rodzajów opon obserwuję, że jest odwrotnie - letnie są głośniejsze. Być może wynika to z twardości mieszanki. Ale napisz coś więcej o tych Dunlopach, bo nie wiem, co kupować na sezon do WRX'a.

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakończyłem dosyć skomplikowaną rzeźbę ze zmianą koloru podświetlenia w hawku STi z niepasującego do niczego zielonego na czerwony. Zmienione zostało podświetlenie przycisków radia , wyświetlacza, panela klimy, przycisków do przeciwmgielnych, natrysku IC, podświetlenia stacyjki, podświetlenia zapalniczki , zmiana i dodanie dodatkowego podświetlenia przycisków sterowania szyb ( w serii był tylko lock i podświetlenie szyby kierownika ). Wisienka na torcie- wpadł czerwony przełącznik awaryjnych z wersji JDM.  Uffff, mam nadzieję, że niczego nie pominąłem :evil2:

CCA66D63-CD69-4BBB-A55D-291103DE24A3.jpeg

Edytowane przez _scooby_
  • Super! 10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Kambol napisał:

napisz coś więcej o tych Dunlopach, bo nie wiem, co kupować na sezon do WRX'a

Twarde na maxa jak run flat, glosne, wg mnie w ogole nie kleją, jak popada to boje sie na nich szybciej w zakret wejsc. Ja jak bede zmienial to albo michelin pilot sport 4 albo contisportcontact 6. Nic innego nie biore pod uwage, Micheliny z polecenia Carfita, a Conti z autopsji bo mialem w innym aucie i bylem mega zadowolony:)

 

Edytowane przez filipk93
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Kambol napisał:

Hm.. też mam w Outbacku te opony i na przyczepność nie narzekam, hałas raczej typowy (letnie są zawsze trochę głośniejsze niż zimowe). Kupiłem je, bo poza dobrymi wynikami w testach były polecane (m.in. na TF) i jestem z nich zadowolony. Napiszcie coś więcej, czemu wg Was takie złe, bo miałem w planie kupić je też do WRX, a zasialiście ziarenko niepewności... ;)

A co tu pisać? Jak masz dobre doświadczenia, to kupuj ;). Ja mam słabe, bo są po prostu sporo lepsze opony. Jak chcesz fajny komplet, to na codzień mam Michelina Pilot Sport 4 i mogę polecić. Nie jest to opona sportowa, ale klei lepiej niż Dunlop i aż tak nie hałasuje. Jeździłem też na Continentalach sport contact od 2 do 5 i też super opony. W WRXie na drogę miałem też kiedyś Bridgestone RE002, nie jest zła.

 

7 godzin temu, Kambol napisał:

Ja też tak sądziłem, ale od wielu sezonów i kilku rodzajów opon obserwuję, że jest odwrotnie - letnie są głośniejsze. Być może wynika to z twardości mieszanki. Ale napisz coś więcej o tych Dunlopach, bo nie wiem, co kupować na sezon do WRX'a.

A ja obserwacje mam całkiem inne :). Nie wiem czy twardość ma znaczenie, mi się wydaje, że większy wpływ ma budowa bieżnika. Nie bierzemy tu pod uwagę opon typu semi slick czy slick, bo te są naprawdę głośne, ale zwykle opony drogowe. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli komuś zależy na komforcie i dobrym trzymaniu w zakrętach to z czystym sumieniem polecam Falken Ziex ZE914 Ecorun XL. Jeździłem na 215 45 17 jak i 225 40 18. Cisza, rewelacyjne na mokrym i suchym w zakretach no i bardzo trwałe. Micheliny się kleją jak szalone ale za to zużywają dość szybko. Dunlopy to bardziej na niemieckie drogi i autostrady dla aut z pneumatycznym zawieszeniem ;)

PS: przygotowałem dekle pod nowy kolor felg ;)

IMAG6426.jpg

IMAG6424.jpg

Edytowane przez R4RE
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...