NightRunner Opublikowano 5 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 11 godzin temu, yaroz napisał: Na czołową nie możesz nawet paska przeciwsłonecznego nakleić tego nie wiedzialem... a mialem sobie robic w forku i fiescie :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NightRunner Opublikowano 5 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 12 godzin temu, Subary napisał: Wymieniłem wydech na N1 od Invidii w nowy forku. Pora się przyzwyczaić do nowego basu Film or it didn't happen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 5 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 1 godzinę temu, ewemarkam napisał: Co to masz w miejscu halogenów? Plejady? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vercy Opublikowano 5 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 (edytowane) 12 godzin temu, skwaro napisał: Czyli nie była fabryczna tylko dołożona przez salon. Szyby przednia i boczne mają mieć przepuszczalność min. 70% i zazwyczaj tyle mają z fabryki to raz. A dwa pewien kumaty diagnosta mi tłumaczył że folia narusza warunki homologacji i wymagania rozporządzenia o warunkach technicznych par.8 punkt 5.2: Szyba z naklejoną folią nie umożliwia ani wypchnięcia ani zbicia pozwalającego na wyjście na zewnątrz pojazdu ad1 w forku mam duuużo jaśniejszą szybę niż w fordzie, a w fordzie jaśniejszą niż w megance którą kiedyś jeździłem. Passat służbowy i też był na bank ciemniejszy. Więc raczej nie. ad2 zbiłem tą szybę i nie widziałem różnicy w tej ani poprzedniej ani jeszcze wcześniej w passacie przy wyciąganiu. Mówisz o czymś innym, szyba się nie może kruszyć ani nie stanowić problemu przy usuwaniu na potrzeby wydostania się z pojazdu. Przednia i tak jest klejona więc zero zmiany, bardziej bym się nad boczną zastanawiał. Patrząc również że znajomy który jeździ moim starym autem po dziś dzień nigdy nie został za to zhaltowany, aż zaczęła nalepka bąblować i na PT mu kazali usunąć (chciał nakleić taką samą ale kazali bulić chyba 2000pln za nową), to chyba jednak nie masz racji. Absolutnie jednak jestem pewien że taka naklejka musi mieć homologację i kosztuje sporo (mi naklejał ford w ramach szkody bezfinansowej, więc nie wiem ile wtedy kosztowała) EDIT: nawet znalazłem rozporządzenie: Przepisy bezwzględnie zabraniają przyciemniania szyby przedniej czołowej oraz bocznych przednich wprowadzając minimalną przepuszczalność światła ( szyba czołowa przepuszczalność nie mniejsza niż 75% potwierdzona homologacją, szyby boczne przednie przepuszczalność nie mniejsza niż 70 % potwierdzona homologacją). Szyby te mogą być przyciemniane jedynie przez producenta, gdyż nie ma możliwości przeprowadzenia badań na zgodność z wymaganiami Regulaminu R43 ECE na próbkach jednostkowych. Przepisy zezwalają natomiast przyciemniać pozostałe szyby lecz tylko pod warunkiem iż pojazd wyposażony jest w dwa lusterka zewnętrzne (prawe i lewe). Należy również pamiętać, iż w przypadku oklejenia ww. szyb należy posiadać przy sobie i okazać przy kontroli drogowej „Zaświadczenie o instalacji folii samochodowej”, w którym znajdować się powinny następujące dane: - data instalacji, - nazwa/nazwisko właściciela pojazdu, - marka pojazdu, - nr nadwozia/rejestracji pojazdu, - typ folii, - nr oznakowania (zgodny z oznakowaniem na szybach i z numerem Świadectwa z badań), - pieczęć i podpis zakładu wykonującego usługę. Format tego zaświadczenia powinien być wielkości nadającej się do przechowania z innymi dokumentami samochodu (dowód rejestracyjny itp.) Policjanci w czasie codziennej służby kontrolując pojazdy zwracają uwagę na wszystkie czynniki mające bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego. Do rozważnych kierowców zwracamy się z apelem aby poodklejali folię z szyb przednich bocznych i czołowych co wpłynie na poprawę bezpieczeństwa i pozwoli uniknąć niepotrzebnych kosztów po kontroli policyjnej. Za przyciemnianie szyb przednich bocznych i czołowej policjant zatrzyma dowód rejestracyjny oraz może nałożyć grzywnę w wysokości do 500 zł. Podstawy prawne: Rozporządzenie MTiGM z 1 kwietnia 1999 roku w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. nr 44, poz. 432) Jeszcze bardziej jasne jest tutaj: Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażeniahttp://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20030320262/O/D20030262.pdf Dział 3 Paragraf 8 pkt 5 Szyby samochodu, nawet papieru nie musisz mieć, ale dalej są normy przepuszczania. Edytowane 5 Maja 2020 przez Vercy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MDsuperstar Opublikowano 5 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 (edytowane) 12 minut temu, Vercy napisał: Rozporządzenie MTiGM z 1 kwietnia 1999 roku w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. nr 44, poz. 432) Błędna podstawa prawna , obowiązuje rozporządzenie z 2002 Edytowane 5 Maja 2020 przez MDsuperstar 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 5 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 1 minutę temu, Vercy napisał: ad1 w forku mam duuużo jaśniejszą szybę niż w fordzie, a w fordzie jaśniejszą niż w megance którą kiedyś jeździłem. Passat służbowy i też był na bank ciemniejszy. Więc raczej nie. ad2 zbiłem tą szybę i nie widziałem różnicy w tej ani poprzedniej ani jeszcze wcześniej w passacie przy wyciąganiu. Mówisz o czymś innym, szyba się nie może kruszyć ani nie stanowić problemu przy usuwaniu na potrzeby wydostania się z pojazdu. Przednia i tak jest klejona więc zero zmiany, bardziej bym się nad boczną zastanawiał. Patrząc również że znajomy który jeździ moim starym autem po dziś dzień nigdy nie został za to zhaltowany, aż zaczęła nalepka bąblować i na PT mu kazali usunąć (chciał nakleić taką samą ale kazali bulić chyba 2000pln za nową), to chyba jednak nie masz racji. Absolutnie jednak jestem pewien że taka naklejka musi mieć homologację i kosztuje sporo (mi naklejał ford w ramach szkody bezfinansowej, więc nie wiem ile wtedy kosztowała) Ad.1 To że szyba jest jasna czy ciemna nie mówi wszystkiego o jej przepuszczalności, jasna szyba może mieć mniejszą przepuszczalność niż ciemna w zależności od typu użytego szkła i kształtu szyby. Przepuszczalność szyby jest podana w jej oznaczeniu i to na jej podstawie się to ocenia. Ad. 2 Par.8 punkt 5.2 mówi tylko o szybach bocznych. Nie wiem czy próbowałeś kiedyś wybić szybę z naklejoną folią, tłucze się ale zostaje w całości jak szyba przednia, a powinna się łatwo dać usunąć, dlatego foli nie można naklejać na te szyby. O tym właśnie jest mowa w tym paragrafie rozporządzenia. Wielu diagnostów nie wie o tym przepisie, mimo że w rozporządzeniu dotyczącym badań technicznych pojazdów też jest o tym mowa i sprawdzają tylko przepuszczalność (o ile mają do tego przyrząd). 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vercy Opublikowano 5 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 1 minutę temu, skwaro napisał: Ad.1 To że szyba jest jasna czy ciemna nie mówi wszystkiego o jej przepuszczalności, jasna szyba może mieć mniejszą przepuszczalność niż ciemna w zależności od typu użytego szkła i kształtu szyby. Przepuszczalność szyby jest podana w jej oznaczeniu i to na jej podstawie się to ocenia. Ad. 2 Par.8 punkt 5.2 mówi tylko o szybach bocznych. Nie wiem czy próbowałeś kiedyś wybić szybę z naklejoną folią, tłucze się ale zostaje w całości jak szyba przednia, a powinna się łatwo dać usunąć, dlatego foli nie można naklejać na te szyby. O tym właśnie jest mowa w tym paragrafie rozporządzenia. Wielu diagnostów nie wie o tym przepisie, mimo że w rozporządzeniu dotyczącym badań technicznych pojazdów też jest o tym mowa i sprawdzają tylko przepuszczalność (o ile mają do tego przyrząd). zerknij na mój edit, już nie ma takich wymagań. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vercy Opublikowano 5 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 3 minuty temu, MDsuperstar napisał: Błędna podstawa prawna , obowiązuje rozporządzenie z 2002 masz podane poniżej? jeszcze MNIEJ restrykcyjne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 5 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 (edytowane) 2 minuty temu, Vercy napisał: zerknij na mój edit, już nie ma takich wymagań. Podajesz stare rozporządzenie, Par.8 punkt 5.2, który zacytowałem wyżej jest wzięty z aktualizacji w 2012 roku. Edytowane 5 Maja 2020 przez skwaro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 5 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 wczoraj mój S-Turbo pojechał spa do blacharza 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MDsuperstar Opublikowano 5 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 5 minut temu, Vercy napisał: masz podane poniżej? jeszcze MNIEJ restrykcyjne Spokojnie Mam "podane" w rozporządzeniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 5 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 Może wkleję całość o szybach z aktualnego rozporządzenia: Cytat 5. Szyby pojazdu: 1) nie powinny dawać ostrych odprysków w razie rozbicia; przednia szyba powinna zapewnić kierowcy pełną i wyraźną widoczność bez zniekształcenia obrazu, a w razie rozbicia – zapewniać jeszcze dostateczną widoczność drogi; 2) powinny być umocowane w taki sposób lub sporządzone z takiego tworzywa, aby w razie konieczności istniała możliwość wyjścia na zewnątrz pojazdu co najmniej przez jeden otwór okienny z każdej strony pojazdu; nie dotyczy bankowozu; 3) powinny być ocechowane w miejscu widocznym z zewnątrz pojazdu; przepis stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1968 r.; 4) przednie i przednie boczne powinny mieć współczynnik przepuszczania światła nie mniejszy niż 70%; 5) nie powinny odbijać światła w sposób powodujący oślepianie innych uczestników ruchu drogowego. Źródło: http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20160002022/O/D20162022.pdf 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MDsuperstar Opublikowano 5 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 EOT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vercy Opublikowano 5 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 2 minuty temu, skwaro napisał: Może wkleję całość o szybach z aktualnego rozporządzenia: Źródło: http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20160002022/O/D20162022.pdf w czym widzisz więc problem? jedyne co potrzebujesz to homologacja że nie przeszkadza plus kwestia przepuszczalności (ma pasować do twojego auta i twojej szyby) Zauważ że w necie jest sporo ofert na oklejenie czołowej, nawet jeśli część nie wie co robi, to jednak sporo musi wiedzieć, tym bardziej co bardziej profesjonalne zakłady; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 5 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 20 minut temu, Oktan napisał: wczoraj mój S-Turbo pojechał spa do blacharza Mój też. Szyba dostała rysę jak stał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vercy Opublikowano 5 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 7 minut temu, Pan Dziedzic napisał: Mój też. Szyba dostała rysę jak stał ja mam taki mały wykruch, jak pół łebka od szpilki akurat na wprost oka. Się muszę ogarnąć czy da się coś z tym zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 5 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 1 minutę temu, Vercy napisał: w czym widzisz więc problem? jedyne co potrzebujesz to homologacja że nie przeszkadza plus kwestia przepuszczalności (ma pasować do twojego auta i twojej szyby) Zauważ że w necie jest sporo ofert na oklejenie czołowej, nawet jeśli część nie wie co robi, to jednak sporo musi wiedzieć, tym bardziej co bardziej profesjonalne zakłady; Na przekręcanie liczników też jest sporo ofert Ja Ci tylko pokazuję co mówią przepisy, co z tym zrobisz to już Twoja sprawa Dodatkowo homologacja folii nie ma znaczenia w przypadku szyb przedniej i bocznych, każda ingerencja w konstrukcję tych szyb wymaga odnowienia homologacji, a przynajmniej takie jest stanowisko Instytutu Szkła i Ceramiki Oddział w Krakowie, który jako jedyny w Polsce ma uprawnienia do badań homologacyjnych szyb samochodowych zgodnie z Regulaminem nr 43 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) – Jednolite przepisy dotyczące homologacji materiałów oszklenia bezpiecznego i ich instalacji w pojazdach. 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Syn Adama Opublikowano 5 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 (edytowane) @ewemarkam 2 hours ago, Szürkebarát said: Plejady? Tak, takie święcące, LED-owe plejady... Edytowane 5 Maja 2020 przez Syn Adama 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Syn Adama Opublikowano 5 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 (edytowane) Edytowane 5 Maja 2020 przez Syn Adama Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 5 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 19 godzin temu, radek311989 napisał: @Orear teraz się zastanawiam czy możnaby na przód taką dać, tylko żeby nic nie przyciemniało, a miało właściwości na UV i promieniowanie cieplne. Jak robiłem to pytałem o to w tym zakładzie. Dostałem odpowiedź, że to nielegalne u nas w kraju i on takich rzeczy nie robi, tylko tył. Raczej jakby chciał zarobić to by mi wszystko wykleił łącznie z przodem, więc stwierdziłem, że uczciwie gada ;). Wspomniał też, że przód fabrycznie ma jakiś tam delikatny stopień przyciemniania, który mieści się w przepisach i nałożenie nawet delikatnie ciemnej folii bardzo to uwydatni i wtedy będzie problem na przeglądzie. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vercy Opublikowano 5 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 3 minuty temu, Orear napisał: Jak robiłem to pytałem o to w tym zakładzie. Dostałem odpowiedź, że to nielegalne u nas w kraju i on takich rzeczy nie robi, tylko tył. Raczej jakby chciał zarobić to by mi wszystko wykleił łącznie z przodem, więc stwierdziłem, że uczciwie gada ;). Wspomniał też, że przód fabrycznie ma jakiś tam delikatny stopień przyciemniania, który mieści się w przepisach i nałożenie nawet delikatnie ciemnej folii bardzo to uwydatni i wtedy będzie problem na przeglądzie. Z tego co widzę po sklepach to jest problem z foliami o niskim cieniu, generalnie pisze że standard przedniej jest 10-15%, więc w teorii można jeszcze dołożyć. Pytanie jak z homologacją folii. Tak czuję że bez znalezienia firmy która robi legitne wklejki nie da rady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 5 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 3 minuty temu, Vercy napisał: Z tego co widzę po sklepach to jest problem z foliami o niskim cieniu, generalnie pisze że standard przedniej jest 10-15%, więc w teorii można jeszcze dołożyć. Pytanie jak z homologacją folii. Tak czuję że bez znalezienia firmy która robi legitne wklejki nie da rady. Ja robiłem w takiej, która zostawiła mi na aucie naklejki z logo i numerem certyfikatu. Więc firma jak najbardziej legitna, a jednak w przypadku Legacy IV nie chcieli robić przodu z powodu jak napisałem wyżej. Myślę, że od auta to trochę może zależeć, ale skłaniam się też ku bezpieczeństwu - rzeczywiście wolę mieć możliwość wygramolenia się przez rozbite okno gdybym nagle nie mógł opuścić auta drzwiami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LosioDriver Opublikowano 5 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 Hmm, a znajomy szklarz przyciemnia szyby piecowo. Z rozbiciem nie będzie problemu - pytanie co jak za bardzo się przyciemni i czy musi być do tego certyfikat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 5 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 27 minut temu, LosioDriver napisał: Hmm, a znajomy szklarz przyciemnia szyby piecowo. Z rozbiciem nie będzie problemu - pytanie co jak za bardzo się przyciemni i czy musi być do tego certyfikat. Z przyciemnianiem piecowym nie miałem styczności, ale wydaje mi się, że taką metodę to już ciężko udowodnić nawet policjantowi czy diagnoście. Chyba, że są jakieś widoczne znaki wskazujące na to, że szyba nie była przyciemniona fabrycznie... Albo, że była - jakiś napis na niej, czy coś? A no i takie przyciemnianie raczej nie zapewnia odbicia promieniowania uv? Czy mylę się? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blejzu Opublikowano 5 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 2 minuty temu, Orear napisał: Z przyciemnianiem piecowym nie miałem styczności, ale wydaje mi się, że taką metodę to już ciężko udowodnić nawet policjantowi czy diagnoście. Chyba, że są jakieś widoczne znaki wskazujące na to, że szyba nie była przyciemniona fabrycznie... Albo, że była - jakiś napis na niej, czy coś? A no i takie przyciemnianie raczej nie zapewnia odbicia promieniowania uv? Czy mylę się? Jeszcze jest kwestia ubezpieczenia w razie wypadku. Ubezpieczyciel może odmówić ze względu na brak homologacji szyby i później trzeba się sądzić. 1 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się