AMI Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Jak rozumiem należy poczynić takie czynności, żeby odczyt temp spalin był najbardziej miarodajny, ale czy ktoś robił porównanie: jak spada temperatura mierzona z kolektora i z downpipe? Może wystarczy skorygować o konkretną wartość i odpowiednio ustawić warning (zamiast normalnych 850-900 stopni ustawić np.800?) Po to wszyscy doradzaja robienie jak najblizej 4cylindra, zeby cos z tego pomiaru bylo. 4cylinder przy standardowych listwach paliwowych jest podobno najbardziej narazony na uboga mieszanke i stopienie tloka. (chociaz mnie sie wydawalo w sumie przez chwile, ze bardziej narazony powinien byc ten zaraz przed regulatorem cisnienia, czyli po drugiej stronie, bodaj trzeci - z pamieci teraz jade) Korekta moze Ci nic nie dac, bo zmieszane spaliny ze wszystkich cylindrow moga zdaje sie istotnej roznicy w temperaturze nie pokazywac, podczas gdy w czwartym juz tlok bedzie sie topil. Umieszczanie czujnika w drugim otworzy w downpipe, tak daleko od silnika, to raczej na pewno nieporozumienie. On raczej przeznaczony jest chyba dla drugiej sondy lambda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 AMI, nie pamiętam, seryjny czujnik EGT jest w uppipie? Wiem, że po pałowaniu na obwodnicy kilka minut, laptop wypluł temp. w peaku 550 stopni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Nie wiem jak w newage - ale ogolnie to chyba egt nie wystepuje w serii za wyjatkiem paru jdm'owych modeli? Przy czym to tez tylko raczej lampka, ktora przy pewnej temperaturze sie zaczyna jarzyc. I zabij mnie - a nie wiem, gdzie jest ten czujnik wpiety, bo ani przy wymianie kolektora ani przy wymianie uppipe'u nic podpietego nie znalazlem u siebie - a faktycznie jakas czujke gdzies mam podpieta w TypeR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 AMI, w uppipie jest albo druga sonda albo czujnik EGT (skądś te dane ecuexplorer bierze). W każdym bądź razie, temperatury na laptopie były...zbyt optymistyczne, więc na pewno nie na kolektorze. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Niumen, czujniki egt w uppipe są w wrx20 i forkach od wersji 177KM w zwyż. Jeżeli w twoim aucie wypluło 550 stopni max przy upalaniu, to znaczy, że termopara jest zepsuta. Testowałem samochód z egt zamontowanym za turbo i oryginalnym w uppipe. Przy maksymalnych obciążeniach różnica temperatur dochodziła do 150 stopni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Jeżeli w twoim aucie wypluło 550 stopni max przy upalaniu, to znaczy, że termopara jest zepsuta. Upalanie to zdecydowanie za mocne słowo, parę minut ostrzejszego przyśpieszania. Ile powinno wskazywać przy mocnym upalaniu? 700-750? P.S. Będę montował czujnik na kolektorze, ale pytanie brzmi, czy da się podłączyć zegar pod seryjny czujnik tak, żeby działało dobrze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Czy w tę zaśplepkę można wkręcić sondę od EGT? w tą zaślepkę można wkręcić AFR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Jeżeli w twoim aucie wypluło 550 stopni max przy upalaniu, to znaczy, że termopara jest zepsuta. Upalanie to zdecydowanie za mocne słowo, parę minut ostrzejszego przyśpieszania. Ile powinno wskazywać przy mocnym upalaniu? 700-750? P.S. Będę montował czujnik na kolektorze, ale pytanie brzmi, czy da się podłączyć zegar pod seryjny czujnik tak, żeby działało dobrze? Nie trzeba w cale upalać parę minut, wystarczy jedno pociągnięcie np na 4 biegu. Takie porównanie PB z lewej LPG z prawej, forek 25XT z VF39 i paroma typowymi modyfikacjami. Niezależny wskaźnik egt z termoparą zamontowaną obok oryginalnej potwierdzał odczyty z kompa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Nie trzeba w cale upalać parę minut, wystarczy jedno pociągnięcie np na 4 biegu. Przetestuję niezwłocznie jak wymienię uszkodzoną rurę w dolocie. Czy seryjny czujnik EGT wpływa jakoś na pracę silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Nie trzeba w cale upalać parę minut, wystarczy jedno pociągnięcie np na 4 biegu. Przetestuję niezwłocznie jak wymienię uszkodzoną rurę w dolocie. Czy seryjny czujnik EGT wpływa jakoś na pracę silnika? Jeżeli przekroczysz temperaturę 890 stopni wymusi pracę w openloop, lub 1049 check i problemy z uruchomieniem silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
levy Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Jak się ma temp. oleju do temp. silnika :?: Olej grzeje się dużo później :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Olej grzeje się dużo później :?: tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 bardzo duzo pozniej nawet bym powiedzial woda grzeje sie prawie od razu wzgledem oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 w tą zaślepkę można wkręcić AFR Czy AFR w tym miejscu bedzie dzialac podobnie jak na wylocie ? Edit: ja w uppipe mialem EGT, zanim nie wstawilem perrina Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 ja w uppipe mialem EGT, zanim nie wstawilem perrina jak seryjnie jest EGT to też jest montowany w uppipe. AFR moim zdaniem bez sensu trochę bo jak coś to tylko szerokopasmowa sonda która po jakimś tam niedługim okresie czasu przestaje pokazywać prawdę i dlatego sens dobrego AFR uzasadniony jest tylko przy strojeniu. Do codziennej eksploatacji wystarczy EGT. [ Dodano: Wto Kwi 21, 2009 12:28 pm ] bardzo duzo pozniej nawet bym powiedzial woda grzeje sie prawie od razu wzgledem oleju a jak dołożysz jeszcze chłodnicę oleju bez termostatu to już wogóle można się zestarzeć zanim się nagrzeje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vince_snd Opublikowano 2 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 Interesuje mnie taki wskaźnik Turbo Boost, może ktoś widział, wie, czy to warte zainteresowania czy nie: http://www.tomson.com.pl/x_C_I__P_20230301.html :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 2 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 Dobry wskaźnik - możesz kupować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 2 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 Dobry wskaźnik - możesz kupować. Dobry ale ani peak ani warning nie uświadczy.... :???: Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vince_snd Opublikowano 2 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 Dobry wskaźnik - możesz kupować. Spoko, a może AG z peak albo coś podobnego czy lepiej tego Greddy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 2 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 Są różne zdania na temat AG. Moim zdaniem lepiej kupić coś lepszej jakości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 6 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 A z tym --> http://www.stri-racing.com/club-sport-b ... rical.html miał ktoś do czynienia ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vince_snd Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Właśnie szukam czegoś, w okolicach 500-600 PLN i nie mogę nic sensownego znaleźć w sieci.. Znalazłem jakiegoś Greddy, ale oczywiście już nie jest dostępny.. Najlepiej jak by miał peak, i warna jakiegoś, ma ktoś namiar może na jakiś sklep sensowny w internecie? Jest masa Auto Gauge wszędzie, z tego co czytałem na forum, to niektórzy nie maja zbyt dobrej opinii o tych wskaźnikach.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Właśnie szukam czegoś, w okolicach 500-600 PLN i nie mogę nic sensownego znaleźć w sieci..Znalazłem jakiegoś Greddy, ale oczywiście już nie jest dostępny.. Najlepiej jak by miał peak, i warna jakiegoś, ma ktoś namiar może na jakiś sklep sensowny w internecie? Jest masa Auto Gauge wszędzie, z tego co czytałem na forum, to niektórzy nie maja zbyt dobrej opinii o tych wskaźnikach.. polecam stack to prawdziwy kawior wsrod zegarow - zadna dyskoteka , gdy wlaczy sie alarm zmeinia sie kolor calej tarczy, oczywiscie jest kilka kolorow podswietlania do wyboru jak i rowniez dodatkowe wyjscia na sterowanie dodatkowymi funkcjami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kawas Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 STRI też są dobrym rozwiązaniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
levy Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 Panowie mam pytanko Jak się kasuje peaki w Defi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się