Skocz do zawartości

Dodatkowe wskaźniki


Harvester

Rekomendowane odpowiedzi

A EGT jaki ma sens ? Żeby to miało sens to tak naprawdę powinien być jeden wskaźnik na każdy cylinder... Można niby na czwartym zamontować, ale dalej nie będzie wiadomo co dzieje się w pozostałych..

 

nie mówiłem, że EGT ma sens. :)

Masz rację, że z tych dwóch rozwiązań to ciśnienie oleju jest lepszym rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzicie Panowie, wybór nie jest wcale taki prosty, aczkolwiek Wasze uwagi są dla mnie bardzo cenne.

Czy montować ciś. oleju? Wiele osób odradza ten wskaźnik, gdyż jak słusznie zauważył Adam12, jak pokaże za niskie wartości to będzie po ptakach ;)

Myślałem o EGT, no bo w końcu temp. spalin ma jedno z kluczowych znaczeń, ale AFR jest w stosunku do EGT "wcześniejszy", jak mieszanka będzie np. uboga, to jednym z głw. skutków jest wzrost temperatury, czyli EGT niekoniecznie, zostaje jeszcze temp. oleju, która tez jest potwornie istotna, ale tu też można sobie poradzić (przeciętny silnik w pełni rozgrzewa się po ok. 15-20 min. i nie ma to nic wspólnego z temp. cieczy, którą obserwujemy na desce). No więc? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Myślałem o EGT, no bo w końcu temp. spalin ma jedno z kluczowych znaczeń, ale AFR jest w stosunku do EGT "wcześniejszy", jak mieszanka będzie np. uboga, to jednym z głw. skutków jest wzrost temperatury, czyli EGT niekoniecznie, ...

 

Historia (nie moja) uczy, że AFR może być jak najbardziej w porządku, a EGT za duże. I mając wyłącznie wskaźnik AFR możesz nie wiedzieć, że tłoki właśnie przyjmują konsystencję galaretki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Myślałem o EGT, no bo w końcu temp. spalin ma jedno z kluczowych znaczeń, ale AFR jest w stosunku do EGT "wcześniejszy", jak mieszanka będzie np. uboga, to jednym z głw. skutków jest wzrost temperatury, czyli EGT niekoniecznie, ...

 

Historia (nie moja) uczy, że AFR może być jak najbardziej w porządku, a EGT za duże. I mając wyłącznie wskaźnik AFR możesz nie wiedzieć, że tłoki właśnie przyjmują konsystencję galaretki.

:shock: :shock: :shock:

 

 

 

z tą galaretką to dobre :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cisnienie oleju wbrew wielu wpisom takze sie przydaje - widzisz co sie dzieje z olejem na biezaco. A jak widzisz ze spada to mozesz reagowac, zanim osiagnie wartosc minimalna, a jeszcze przed zapaleniem lampki cisnienia oleju, ktora pojawia sie doriero na końcu. Sam sie o tym przekonalem niedawno na wlasnym przykladzie. Jezeli Twoj budzet jest ograniczony to nie pchalbym sie w AFR - bo jezeli chcialbys miec ten odczyt to sugerowalbym porzadna szerokopasmowa sonde a to juz wydatek ponad 1200 PLN. Jezeli chcesz miec podlgad to najczesciej wynieranym zestawem jest cisnienie doladowania, temperatura oleju /wiesz kiedy mozna upalac/ i EGT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak afr to szerokopasmowy ~1k PLN. do tego musisz wiedzieć czego się spodziewać, będą wartości od 9-10 w górę i do ciebie należy interpretacja czy tak jest OK w danej chwili

IMO ciśnienie oleju fajnie mieć bo chociaż wóz dostał już po ptraku to wiesz więcej i może przestaniesz próbować nim jechać jak zobaczysz spadek :)

temperatura oleju działa tak: wleczesz się czekając na upragnione 80-90 stopni potem but :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc właśnie Siekla, to będzie chyba najrozsądniejsze, o AFR i jego szerokim paśmie pisał już wyżej kashmere, więc co tu dużo gadać - odpada,

boost jest jako pierwszy, zostaje temp. oleju, EGT i ewentualnie ciśnienie oleju, które chyba jednak odpuszczę, poza tym nie chciałbym ładować więcej niż 3 wskaźników cuzamen do kupy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak afr to szerokopasmowy ~1k PLN. do tego musisz wiedzieć czego się spodziewać, będą wartości od 9-10 w górę i do ciebie należy interpretacja czy tak jest OK w danej chwili

IMO ciśnienie oleju fajnie mieć bo chociaż wóz dostał już po ptraku to wiesz więcej i może przestaniesz próbować nim jechać jak zobaczysz spadek :)

temperatura oleju działa tak: wleczesz się czekając na upragnione 80-90 stopni potem but :)

Ok, nie robię tego dzisiaj, więc nad tym ciśnieniem jeszcze się zastanowię... :mrgreen: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się będe upierał przy ciśnieniu oleju, bo jak już będzie "po ptokach" to przynajmniej wiesz kiedy silnik wyłączyć :mrgreen: a przy EGT niekoniecznie :P

Co prawda to prawda, przynajmniej będzie wiadomo, że panewki zniknęły, a pierdzienie zrównały się z tłokami... :mrgreen: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Historia (nie moja) uczy, że AFR może być jak najbardziej w porządku, a EGT za duże. I mając wyłącznie wskaźnik AFR możesz nie wiedzieć, że tłoki właśnie przyjmują konsystencję galaretki.

:shock: :shock: :shock:

Podejrzenie "lejącego" wtrysku(ów). Lejący zawyżał AFR, więc komputer zubażał mieszankę - uśredniony AFR (czujnik jest już po złączeniu kolektorów) był ok, ale EGT bardzo wysoko. Pytanie tylko, czy termopara na 4 cylindrze coś by dała, bo ten akurat mógł być w miarę ok... Wtedy nie miałem jeszcze zegara, dane odczytywane były z komputera.

 

Ja nadal nie wiem, czy jest sens montować termoparę w kolektorze czwartego cylindra, czy jednak już gdzieś po złączeniu rurek (co da ekwiwalent "wyciągnięcia na wierzch" odczytu z fabrycznego sensora w uppipe). Sam mam przy czwartym cylindrze, ale nie wiem co mi to daje, poza fajnie ruszającą się wskazówką ;-) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o to chodzi...

Przynajmniej takie było moje zrozumienie tego zagadnienia w rozmowie z lubianym ASO :-) .

 

A tu już moje domysły: Wszystkie wtryski sterowane są jednakowo, nie oddzielnie. Czyli jeśli globalnie jest za bogato (sensor AFR jest globalny), to i globalnie jest zubażane. Moje domysły musiałby potwierdzić ktoś, kto wie jak to działa faktycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdza sie w sumie tylko w wolnych ssakach. IMO - bardziej dla lansu. Jak jest gdzies nieszczelnosc to i tak sie ja wyczuje wczesniej niz na zegarze. Twoj obecny wskaznik doladowania tez pokazuje vacuum - od zera w dół. I w ten sam sposób działa wskaźnik vacuum dedykowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdza sie w sumie tylko w wolnych ssakach. IMO - bardziej dla lansu. Jak jest gdzies nieszczelnosc to i tak sie ja wyczuje wczesniej niz na zegarze.

Tak myślałem.

 

Twoj obecny wskaznik doladowania tez pokazuje vacuum - od zera w dół. I w ten sam sposób działa wskaźnik vacuum dedykowany.

No właśnie zauważyłem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...