Skocz do zawartości

Spec.B grupa operacyjna


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem świadomy że nie każdy 3.0R H6 to spec. B, a nie każde spec. B ma silnik 3.0 w układzie boxer z 6 cylindrami (były chyba jeszcze wersje spec. B doładowane 2.0 i 2.5 na inne rynki).

 

Po prostu mam możliwość zakupu spec. B z rynku izraelskiego, i wg zapewnień sprzedającego specyfikacja jest zbliżona do europejskiej. Tak naprawdę słowo "zbliżona" może znaczyć wszystko ;)

 

Samochód ma manualną sześciobiegową skrzynię, SI-Drive, 18 calowe felgi. Jednak obawiam się czy to nie jest zwyczajny 3.0R bez Bilsteina, a manualna skrzynia, to po prostu wyposażenie bliskowschodniego rynku.

 

Stąd inaczej sformułowane moje pytanie: Jak i czy w ogóle można wizualnie odróżnić układ zawieszenia zwykłej wersji 3.0R od wersji 3.0R spec. B?

 

 

 

Kolego, zwróć uwagę na wahacze z przodu,we wszystkich spec.B są one aluminiowe (stop aluminium), amorki natomiast mogły zostać wymienione bo np były dla właściciela za twarde.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fabrycznie nowy samochód, z tym, że rok produkcji prawdopodobnie 2009, także amortyzatory jeśli tylko jest to spec. B, będą prawdopodobnie "żółte bilsteiny".

Z tymi wahaczami też można sprawdzić. Fajnie że pomyśleli w takim aucie o zmniejszeniu mas nieresorowanych. Dzięki za info.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo siedzę w tematyce spec. B, w związku z tym mam takie pytanie do użytkowników:

czy seryjne amortyzatory w w każdym spec. B (3.0 H6 - europejskiej specyfikacji) to Bilsteiny koloru żółtego?

 

Za 10 dni, minęło by Ci 7 lat nieobecności na forum. 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No rzeczywiście kawałek czasu. Zwróciłem nawet teraz uwagę, że bardzo szybko zarejestrowałem się na forum... dokładniej mówiąc byłem jego TRZECIM użytkownikiem.

 

btw. po oględzinach i próbnej jeździe zamówiłem tego Subaraka, o którego pytałem

MY2009, biała perła, Subaru Legacy 3.0R Spec. B manual z wściekle żółtym bilsteinem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem wątek gdzie Than_Junior opisuje swoje spec B i dalej jestem zakręcony jak słoik. Rozumiem, że jeśli spec B ma automat to powinien mieć także tryb sekwencyjny tak ?

Jeśli tak to jaki ? Manetkami przy kierownicy czy wajchą ?

Np. ten http://www.autoscout24.pl/Details.aspx?id=lqg4v2frdwbd to jest spec B czy nie ?

 

A tak na marginesie to znalezienie Spec-B z manualem jest prawie równie trudne jak 22B ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]Manetkami przy kierownicy czy wajchą ?

 

Manetkami w dowolnym momencie i trybie (I/S/S#, na innym niż D czy manualna zmiana nie próbowałem :lol: ), a wajchą jak znudzi się jazda na D.

Generalnie jazda np. na S#+D pozwala redukować manetkami uzyskując normalne solidne hamowanie silnikiem jeśli tego potrzeba, lub po zrzuceniu na sterowanie wajchą zjazdy z długich górek bez grzania hamulców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem wątek gdzie Than_Junior opisuje swoje spec B i dalej jestem zakręcony jak słoik. Rozumiem, że jeśli spec B ma automat to powinien mieć także tryb sekwencyjny tak ?

Jeśli tak to jaki ? Manetkami przy kierownicy czy wajchą ?

Manetki przy kierownicy plus SI-Drive są od MY'07.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BartZ, ktos gdzies pisal, ze niby tak. Ja po przejechanych 120tys SPB pytam - po co?

 

-- 3 lut 2011, o 14:35 --

 

jestem zdegustowany takim pomyslem.

 

-- 3 lut 2011, o 14:36 --

 

uwazam, ze to nie przystoi w przypadku SPB...

 

-- 3 lut 2011, o 14:36 --

 

ba, karygodny zabieg!

 

-- 3 lut 2011, o 14:37 --

 

BartZ, najlepiej idz kup jakiegos wiesniackiego STI i tam sie zastanawiaj nad mapowaniem, a tu nam prosze naszego klubu dzentelmenow nie zasmiecaj :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Than_Juniorze

Już chyba zdążyłeś mię poznać na tyle, że powinieneś wiedzieć, iż ja daleki jestem od obrażania kogokolwiek uczuć w zakresie jakiegokolwiek subaru, stąd absolutnie nie było moim celem zaśmiecanie waszego elytarnego wątku :twisted: Uznałem jedynie, iż jest to najbardziej odpowiedni temat by takie pytanie wrzucić, rzecz jasna bez prowokacji w stylu "skoda lepsza od subaru" :wink:

To primo, secundo, pytałem tylko i wyłącznie z czystej ciekawości, ... a może nie do końca :P , w końcu w "zwykłym" legasie H6 z AT być może, hipotetycznie, miało by to sens 8) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mistrzowie od spec b i H6, mam do Was pytanie czysto teoretyczne, by nie powiedzieć akademickie, mianowicie czy H6 daje się mapować? (w sensie rzecz jasna - czy można jej podnieść moc)

 

To może ja odpowiem mniej emocjonalnie ;-)

 

AFAIK - jest to zabieg nieopłacalny - przyrost mocy ~10% czyli (25KM...).

 

Był projekt dołożenia turbiny - bodaj w USA - do H6 (jedyny sensowny przyrost mocy w wolnym ssaku), zabieg się udał pacjent w ciągłej reanimacji :-) (co chwilę się coś sypie w silniku). Przyznam się, że sam zamierzałem rozszerzyć stajnię pod maską, ale zrezygnowałem i zastanawiam się nad "wieśniackim" STI ;-)

 

Pozdrawiam,

mc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie-ASO coś grzebie z silnikami H6. Zmieniają sterownik na taki żeby dawał radę tylko na benzynie 98 + kombinacje z wydechem - efekt podobno od 15 do 25KM więcej i od 20 do 30 Nm więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Skandynawii gość wpakował do swojego SPB silnik 3.6 i dołożył kompresor - efekt bodajże 450KM

 

No to jesli o takim tuningu mowimy, to calkiem inna rozmowa ;)

Genau...

BTW Ciekawe na jakiej skrzyni?

W spec.B jest standardowo skrzynia z Sti, to może wystarczyła :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Skandynawii gość wpakował do swojego SPB silnik 3.6 i dołożył kompresor - efekt bodajże 450KM

 

No to jesli o takim tuningu mowimy, to calkiem inna rozmowa ;)

Genau...

BTW Ciekawe na jakiej skrzyni?

W spec.B jest standardowo skrzynia z Sti, to może wystarczyła :wink:

Oo, nie wiedziałem... To na pewno wystarczyła... na jakiś czas :mrgreen: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...