DarekJ Opublikowano 10 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 Panowie. Skrytykowaliście pomysł zmiany felg i opon, więc pozostaję przy 215/45/18. Pytanie z innej beczki, właściwie dwa. 1. Ma ktoś może instrukcję do nawigacji (komputer pokładowy + GPS) do Legaca MY05 w jakimś "ludzkim" języku? Ja mam niemieckie, a dla mnie równie dobrze mogłyby być po chińsku. 2. Chciałbym sobie wydrukować plakat z Legacem Spec.B MY05 w rozmiarze A0. Potrzebuję fotki Speca w rozdzielczości 4Mpix lub większej. Googlowałem, ale znalazłem tylko małe. Może któryś z Subaromaniaków posiada jakąś ulubioną stronę ze zdjęciami w wysokiej rozdzielczości. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 10 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 Ad. 2 Mam taką ulubioną stronę: Wieksze niż 4Mpx . Większe niż 8Mpx . . . . Znajdą się nawet większe niż 15Mpx :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 10 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 DarekJ, najlepiej wziac wlasna furke na jakas porzadna sesje fotograficzna :-) popytaj na forum, jest kilku gosci, ktorzy niezle ogarniaja temat - a potem oczywiscie obowiazkowo musisz opublikowac tutaj! -- 10 mar 2011, o 15:01 -- a tak poza tym to jestem z Ciebie dumny, ze podjales meska decyzje i pozostales przy 18kach Co zas do instrukcji, zapytaj w SIP...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorcerer Opublikowano 10 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 Panowie.Skrytykowaliście pomysł zmiany felg i opon, więc pozostaję przy 215/45/18. Pytanie z innej beczki, właściwie dwa. 1. Ma ktoś może instrukcję do nawigacji (komputer pokładowy + GPS) do Legaca MY05 w jakimś "ludzkim" języku? Ja mam niemieckie, a dla mnie równie dobrze mogłyby być po chińsku. 2. Chciałbym sobie wydrukować plakat z Legacem Spec.B MY05 w rozmiarze A0. Potrzebuję fotki Speca w rozdzielczości 4Mpix lub większej. Googlowałem, ale znalazłem tylko małe. Może któryś z Subaromaniaków posiada jakąś ulubioną stronę ze zdjęciami w wysokiej rozdzielczości. Pozdrawiam. Jesteś pewien, że nie chcesz 17", mogę się zamienić mam takie zadbane !, aktualnie ujeżdżane na LGT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marrek Opublikowano 10 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 1. Ma ktoś może instrukcję do nawigacji (komputer pokładowy + GPS) do Legaca MY05 w jakimś "ludzkim" języku? Ja mam niemieckie, a dla mnie równie dobrze mogłyby być po chińsku. . Mam po anglijskamu do MY07. Jezeli masz ochote - daj namiary, wysle Ci pdfa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 10 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 No nie moge sie oprzec, musze ten filmik wstawic tutaj tez oto moja wycieczka gorska z zeszlego weekendu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekJ Opublikowano 10 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 Ad. 2 Mam taką ulubioną stronę: :wink: Sikor, przecież napisałem Googlowałem, ale znalazłem tylko małe. Wyniki googla w tych rozdzielczościach nie wyświetlają ani jednego Speca B MY05, którego można by powiesić na ścianie. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorcerer Opublikowano 10 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 Panowie możecie mi trochę rozjaśnić to zagadnienie: "Torsen Limited Slip rear axle, spec.B only " Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaroslav Opublikowano 10 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 Panowie.Skrytykowaliście pomysł zmiany felg i opon, więc pozostaję przy 215/45/18. Czuję się zobowiązany 8) Omijaj dziury, na "śpiących policjantów" najeżdżaj z uwagą, a wszystko będzie ok. Ja dzisiaj nie mogłem sobie odpuścić kilkunastu okrążeń po rondzie na Czekoladowej, ten rozmiar daje radę na zakrętach :!: -- 10 mar 2011, o 23:02 -- Mam po anglijskamu do MY07. Jezeli masz ochote - daj namiary, wysle Ci pdfa. Ja mam ochotę 8) marrek :arrow: PW -- 10 mar 2011, o 23:15 -- No nie moge sie oprzec, musze ten filmik wstawic tutaj tez oto moja wycieczka gorska z zeszlego weekendu Gonił, gonił... a i tak nikogo nie złapał. W przeciwną stronę jadą sznurkiem, a przed Than'em nikogo... Lipa jakaś. Może nawet i film jest trochę podkręcony... :?: p.s. Fajna trasa. Za tydzień też jadę w Alpy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Opublikowano 10 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 No nie moge sie oprzec, musze ten filmik wstawic tutaj tez oto moja wycieczka gorska z zeszlego weekendu Po tych filmikach, mam coraz większą ochotę na założenie takiego wydechu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 10 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 Wojtek, goraco polecam 8) Fajna trasa. Za tydzień też jadę w Alpy baw sie dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 11 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 Gonił, gonił... a i tak nikogo nie złapał. W przeciwną stronę jadą sznurkiem, a przed Than'em nikogo... Lipa jakaś. Może nawet i film jest trochę podkręcony... :?: p.s. Fajna trasa. Za tydzień też jadę w Alpy myslisz, ze jechal jak kapelusz i blokowal cala trase a potem filmik przyspieszyl ?... bardzo to do niego podobne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorcerer Opublikowano 11 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 Panowie możecie mi trochę rozjaśnić to zagadnienie: "Torsen Limited Slip rear axle, spec.B only " Ok, znalazłem. A Torsen ("TORque SENsing") limited-slip differential isn't technically a limited slip differential. It's to call it just a Torsen differential or a helical differential. Torsen differentials improve your car's ability to turn. With an open differential, a car will deliver power to the wheel that has the easiest time of it - this means the wheel with the least grip. You might assume this means when one wheel is in mud or sand while the other on pavement, but this also occurs in turns. The inside wheel is always naturally easier to spin. However, when you're turning, it's best to have the force on the outside wheel. The outside wheel has leverage and it will "push" the weight of the car in the direction it's facing. The inside wheel has less grip (because the car tilts and puts its weight on the outside wheel), and can only pull, with far less leverage. This results in drastically reduced high-power or sudden turning capability, especially in front-wheel drive vehicles, though rear-wheel drive suffers from an open differential as well. A normal limited slip would simply activate whenever one wheel is spinning slower than the other. Most differentials of this type are VLSDs - Viscous Limited Slip Differentials. They have two plates, each connected to a wheel, narrowly separated by a thick oil. As one wheel spins faster, one of the plates spins and the heat it generates causes friction, which "grabs" the other plate and forces it to spin at approximately the same speed. VLSDs are very robust and almost maintenance-free, but aren't the best performers (though the difference between even an abused VLSD and an open differential is remarkable.) There are also mechanical ("clutch pack") differentials which use a series of clutches in place of the plates and oil, to force the transmission to distribute torque to the wheels more equally. Clutch packs are great performers, but need to be rebuilt, are somewhat more expensive and their engagement can be quite harsh. Depending on the settings (1-way, 1.5-way, 2-way, as well as the "hardness" of the reaction), the clutch pack may even make the car more difficult to drive. A very hard 2-way can make regular turns you'd coast through be laborious, since both wheels will want to spin at the same speed. It's almost like driving with a welded differential. (in case you haven't realized, the whole point of a differential is to allow different speeds for the wheels, so that turning is possible, since the outside wheel always needs to move more quickly.) A Torsen differential isn't a real limited slip because if you place one wheel on slick ice and the other on dry pavement, the one on ice will still spin itself silly. The torsen is a gear-based differential, the gears are cut in a helical fashion (at angles). When a car turns, the gears press against each other and slide into place, distributing the torque in the best way possible for the turn. This makes it particularly good for front-wheel drive cars, which have a tendency to spin the inside wheel too much and "understeer". A Torsen won't get rid of understeer, but it will make turns much sharper. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 11 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 Wyniki googla w tych rozdzielczościach nie wyświetlają ani jednego Speca B MY05, którego można by powiesić na ścianie. Pozdrawiam. Marudzisz, ja bym tam cos wybrał :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 11 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 myslisz, ze jechal jak kapelusz i blokowal cala trase a potem filmik przyspieszyl ?... bardzo to do niego podobne no kruca melodia, przejzeli mnie na wylot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorcerer Opublikowano 11 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 Panowie, czym się różni zwykły SpecB od SpecB R ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 11 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 pierwsze slysze o Spec.B R :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorcerer Opublikowano 11 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 racja, nie jasno napisałem 3.0R SpecB - zastanawiam się co ta literka R oznacza :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 11 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 sorcerer, wszystkie ha-szostki sa oznaczane 3.0R dwulitrowe Legacy mialy 2.0R w zwiazku z czym pelna nazwa SPB to: Subaru Legacy 3.0R Spec.B Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaroslav Opublikowano 30 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 Trochę dzisiaj czasu spędziłem próbując przestawić zegar na czas letni... Problem nie rozwiązany...(instrukcję mam niemiecką, ja a ni w ząb po niemiecku) Any ideas? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 30 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 Trochę dzisiaj czasu spędziłem próbując przestawić zegar na czas letni... Problem nie rozwiązany...(instrukcję mam niemiecką, ja a ni w ząb po niemiecku)Any ideas? Włącz zapłon przytrzymując przycisk "i" (środkowy) przy kierownicy. Trzymaj ten przycisk przez kilka sekund - w ten sposób przejdziesz do ustawień komputera pokładowego. Godzinę możesz też ustawić za pośrednictwem ekranu dotykowego - kalendarz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaroslav Opublikowano 30 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 Włącz zapłon przytrzymując przycisk "i" (środkowy) przy kierownicy. Trzymaj ten przycisk przez kilka sekund - w ten sposób przejdziesz do ustawień komputera pokładowego. tak robię, potem zmieniam godzinę, potem klikam end (wyświetla się: "setup completed" lub coś w tym stylu) i ... nic się nie zmienia... Sprzęt mam taki: Kalendarz? Nie mam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 30 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 Kalendarz? Nie mam! Kalendarz to przedostatnia zakładka na ekranie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaroslav Opublikowano 31 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 Kalendarz? Nie mam! Kalendarz to przedostatnia zakładka na ekranie. U mnie przedostatnia zakładka to kalkulator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 31 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 Yaroslav, fakt - tez mam z tym klopot za kazdym razem, gdy trzeba przestawic czas na letni/zimowy Wskazowka: poszukaj w ustawieniach nawigacji ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się