mc Opublikowano 10 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2011 A tak na marginesie to znalezienie Spec-B z manualem jest prawie równie trudne jak 22B A tutaj sprawdzałeś: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?f= ... 42&start=0 ten samochód jest bardzo zadbany i dobrze serwisowany... Pozdrawiam, mc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekJ Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Witam. Stałem się szczęśliwym użytkownikiem auta jak w tytule. Fabryczne felgi mam 18" na oponach 215/45/18. Tłumienie wybojów na takim zestawie jest bardzo słabe, więc szukam zastępstwa. 1. Jakie są parametry felgi do spec B. Jest to 5x100 7x18 ET55? Jeśli tak, to czy felga 5x100 7x17 ET55 będzie pasowała? 2. Na jakich "najgrubszych" oponach można jeździć specem? Czy w miejsce fabrycznych 215/45/18 mogę założyć 215/55/17 (oczywiście na felgę 17")? Pozdrawiam. P.S. Wątek skopiowałem z Techniczne=>Legacy. Mam nadzieję, że Panowie Moderatorzy mi głowy nie urwą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warp9 Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Gratulacje 1. Jakie są parametry felgi do spec B. Jest to 5x100 7x18 ET55? Jeśli tak, to czy felga 5x100 7x17 ET55 będzie pasowała? Tak i Tak/Nie. Przy innych niż fabryczne felgi trzeba uważać też na ich kształt ramion. Nie wszystkie modele pasują - przeszukaj forum, było już o tym. Ja na zimę mam Compomotive M01770 17x7, ET 50 i pasują. 2. Na jakich "najgrubszych" oponach można jeździć specem? Czy w miejsce fabrycznych 215/45/18 mogę założyć 215/55/17 (oczywiście na felgę 17")? Tak. Moje zimówki mają 215/50/17 i jeszcze wyższy profil powinien spokojnie wejść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Opublikowano 24 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 z tym wyższym profilem 215/55/17 to bym chyba osobiście sobie dał spokój, za bardzo zmienia się wtedy średnica koła, co pociąga za sobą sporo zmian w geometrii zawieszenia. Także może się okazać, że np. kierownica nie powraca do kierunku na wprost (inne momenty stabilizacyjne). Plus tych opon jest taki, że zwiększasz nieco prześwit, co w sumie zimą się czasem przydaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek323 Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 Dwa pytania mam: czy zimówki 225/50r17 podejdą do Legacy SPEC B? I druga sprawa - jakie jest zużycie oleju w Waszych autkach... czy 200ml na 1000km to norma dla tego auta? Moje pytanie stąd ze mam teraz stare BMW e46 i od wymiany do wymiany nie bierze ani grama - nie chce mi sie wierzyc, ze takie drogie nowoczesne auto bierze tyle oleju.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warp9 Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 Dwa pytania mam: czy zimówki 225/50r17 podejdą do Legacy SPEC B? Tak, ale węższe będą lepsze. nie chce mi sie wierzyc, ze takie drogie nowoczesne auto bierze tyle oleju.... To nie ma nic wspólnego z nowoczesnością czy ceną auta ... Dla przykładu podam Ci wartości z instrukcji Toyoty Celiki VII gen. (prod. do 2005 r.): norma to do 1 litra/1000 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas.stk Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 Dla przykładu podam Ci wartości z instrukcji Toyoty Celiki VII gen. (prod. do 2005 r.): norma to do 1 litra/1000 km. prosze Cie, kazdy producent wpisuje to do ksiazki serwisowej... Edit:cos cytowanie nie wyszlo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek323 Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 Tak, w prawie kazdym aucie jest taka norma wg producenta. Chronia sie w ten sposob przed dochodzeniem swych praw przez nabywców auta. Jednak sa takie silniki ktore od nowosci biora olej - np.Audi V8 - i są takie ktore nie biorą nawet przy duzym przebiegu - np. BMW M52 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 25 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 Roznice w poszczegolnych jednostkach to norma. Mam dwa Spec.B i jedno nie bierze ani kropli, a drugie od czasu do czasu troszke go zje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek323 Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 czy to SPEC B, ktore pali olej, ma wyraznie słabsze osiagi od drugiego? czy duzo wyzszy przebieg takze ma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 25 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 maciek323, ma o polowe mniejszy przebieg i znakomite osiagi (przyspiesza prawie na rowni z aktualnym STI ;-) ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorcerer Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 Panowie, posiadacze SPECB, czy waszych wozach tylne amory są również w kolorze żółtym czy może czarne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warp9 Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 Panowie, posiadacze SPECB, czy waszych wozach tylne amory są również w kolorze żółtym czy może czarne? Żółte, jak to Bilstein ma w zwyczaju :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekJ Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 Żółte. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 26 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 Zolciutkie, jak wnetrze jajeczka ... chyba ze brudne :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaroslav Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 ...jakie jest zużycie oleju w Waszych autkach... czy 200ml na 1000km to norma dla tego auta?.... Ja przejechałem od grudnia ok. 3000km i oleju mi wciągnął 800ml (auto ma 26000km przebiegu!). Pewnie zależy to w dużym stopniu od stylu jazdy... ja mam pierwszy raz takie mocne auto ( już widzę te uśmieszki kolegów z STI) pod nogą... więc naciskam gdzie się tylko da... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warp9 Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Yaroslav, normalna rzecz. Bawią mnie opinie ludzi przerażonych, że silniki wciągają "aż tyle oleju". Duży pobór to miała moja Vitara przed swapem silnika. 1 litr na 100 km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorcerer Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 z tym wyższym profilem 215/55/17 to bym chyba osobiście sobie dał spokój, za bardzo zmienia się wtedy średnica koła, co pociąga za sobą sporo zmian w geometrii zawieszenia. Także może się okazać, że np. kierownica nie powraca do kierunku na wprost (inne momenty stabilizacyjne). Plus tych opon jest taki, że zwiększasz nieco prześwit, co w sumie zimą się czasem przydaje. Pozwolę sobie nie zgodzić się z kolegą, jak autor pytania pisał jest posiadaczem spec spec.b, a więc w standardzie jest felga 18 na 215/ 45, sama zmiana felg daje możliwość podniesienia profilu. Kiedyś drążyłem temat i dowiedziałem się, że zmiany +-3% od standardu nie robi różnicy w prowadzeniu samochodu (minimalne zmiany w akceleracji nieodczuwalne dla normalnego użytkownika). Moim zdaniem zmiana na koła 215/55R17 daje +2,6% (17mm - defakto wysokość bieżnika), na średnicy, wydaje mi się, że jest to bezpieczna zmiana nie wpływająca na trakcje samochodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaroslav Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 Witam.Stałem się szczęśliwym użytkownikiem auta jak w tytule. Fabryczne felgi mam 18" na oponach 215/45/18. Tłumienie wybojów na takim zestawie jest bardzo słabe, więc szukam zastępstwa. To ja złośliwie się zapytam: "Stałeś się szczęśliwym użytkownikiem SPB, czy na siłę ktoś Cię uszczęśliwił?" Charakterystyka spec.b jest taka a nie inna... kupując decydujesz się na takie auto i tyle... co tu "poprawiać"! Zawieszenie i tłumienie jest takie jak być powinno - ja spodziewałem się, że będzie twardsze. Przesiadłem się z Forestera i po pierwszym "zamknięciu" Bilsteinów wiedziałem już na jakie niespodzianki na drodze muszę uważać. Mało tego, wbrew powszechnym opiniom na zimę wybrałem ten sam rozmiar i jestem baaardzo zadowolony. Jeżdżę codziennie po mocno dziurawych drogach Wrocławia i nie narzekam. p.s. A jeśli chodzi o bardzo słabe tłumienie wybojów to zapraszam na prawy fotel Puga 206CC mojej żony... gwarantuję niezapomniane wrażenia pozdrawiam Jarek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 2 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 Yaroslav, w pelni popieram 8) Jak ktos chce miec 17ki w Legacy to trzeba bylo kupic zwykle H6, a nie SPB... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek323 Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 a jak ktos chce miec 17 i skrzynie manual? albo musi 17 montowac ze względow finansowych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 3 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Coz, jak to niektorzy w kregach Subarowych mawiaja: "albo grubo, albo wcale" ;-) Oczywiscie, w tym przypadku roznica miedzy "grubo" a "wcale" jest jakas porazajaca (SPB vs zwykle 3.0) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 albo musi 17 montowac ze względow finansowych? No to musi niestety zakupić auto, na którego utrzymanie go stać... w tym przypadku roznica miedzy "grubo" a "wcale" jest jakas porazajaca (SPB vs zwykle 3.0) Ale jednak automat to nie to samo co manual Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Opublikowano 7 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2011 Pozwolę sobie nie zgodzić się z kolegą, jak autor pytania pisał jest posiadaczem spec spec.b, a więc w standardzie jest felga 18 na 215/ 45, sama zmiana felg daje możliwość podniesienia profilu. Kiedyś drążyłem temat i dowiedziałem się, że zmiany +-3% od standardu nie robi różnicy w prowadzeniu samochodu (minimalne zmiany w akceleracji nieodczuwalne dla normalnego użytkownika). Moim zdaniem zmiana na koła 215/55R17 daje +2,6% (17mm - defakto wysokość bieżnika), na średnicy, wydaje mi się, że jest to bezpieczna zmiana nie wpływająca na trakcje samochodu. Oczywiścię, zmiana rozmiaru opon na 215/55R17 nie jest jakąś hardkorową modyfikacją, i pewnie nie wpłynie mocno na jazdę. Ale przy zmianie felg na 17stki bardziej odpowiadającą oponą jest 215/50R17. Żeby być dokładnym zmienia średnicę koła w stosunku do oryginalnych o -3,9mm, czyli jakieś 0,6% btw. Jakbyś chciał jeszcze trochę podrążyć temat polecam książkę pt. "Podwozia samochodów. Podstawy Konstrukcji" autorstwa Jörnsena Reimpella i Jürgena Betzlera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorcerer Opublikowano 7 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2011 Zgadzam się z Tobą, że 50% jest bardziej odpowiadającym profilem, z tym, że kolega wspominał o profilu 55%. Książki, o której wspominasz nie czytałem - a na pewno warto. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się