Jump to content

sorcerer

Użytkownik
  • Content Count

    452
  • Joined

  • Last visited

About sorcerer

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. UPG ca. 4k, znajdziesz i za 2,5k
  2. Na początek wymień przekaźnik - parę złociszy kosztuje, po wymianie nie powinny się załączać po włączeniu zapłonu przy zimnym silniku. Wymienic ECU należy wówczas kiedy przy pracującym silniku wentylatory pracują non-stop. Możesz mieć sytuacje jaką ja miałem - namieszane przy wiązce.
  3. Kiedy aplikowałes te srodki ? jak z trwałością ? czy faktycznie mycie nie usuwa zabezpiecznia?
  4. jak już mówi, że hamulce działają natychmiast i to jeszcze na torze to wydaje się ten film naciągany... Fajne spotkanie, porównywałeś? BTW. To PhotoShop czy lakier jakoś polepszony bo się świeci ten Spec jak choinka
  5. kup sobie transmiter FM(z BT), i będziesz sobie z telefonu wszystko włączał... a przy okazji będziesz miał zestaw głośnomówiący
  6. Ciężko mi się wypowiedzieć, może ASO podpowie ? Z info na LegacyGT wynika, że jeśli już się stało to wysoce prawdopodobne jest, że masz uszkodzone ECU i potrzebna będzie wymiana jeśli przeszkadza Ci pracujący non-stop wentylator.... "http://www.legacygt.com/forums/showthread.php?t=40207 see that thread for the original TSB and the part number of th relay if your fans have not already started running all of the time. It is a quick 5 minute fix with a $10 part for those of you who don't want to go to the dealer. Of course I recommend taking your car to the dealer to have them fill it up with gas whenever you need it , but some people feel differently. The part number for the relay is 82501AG120 and the old thread has pictures to show you want to do, if you so choose. Jeszcze procedura jak to samemu zrobi i sprawdzić czy ECU musi być wymienione (przekaźnik to koszt paru złotych więc można samodzielnie próbować): STEP 1 Replace the Radiator Cooling Fan Relay #2 as follows: 1) Turn the ignition switch to the "Off" position. 2) Open the hood and locate the main fuse box. Remove the fuse box cover. 3) Locate the "Radiator Cooling Fan Relay #2" as pictured below. 4) Carefully remove the relay. 5) Install a new Radiator Cooling Fan Relay #2. 6) Replace the main fuse box cover. Radiator Cooling Fan Relay #2 STEP 2 Verify the cooling fan circuit of the ECM is operating properly as follows: 1) Ensure the HVAC system is turned to the "OFF" position. 2) Ensure the engine coolant temperature is below 196˚F. This can be done by checking the engine temperature gauge on the vehicle’s instrument cluster. Confirm the temperature gauge reading is below normal operating temperature – the needle should be between the "C" (cold) and the first gauge mark. First Gauge Mark Page Bulletin Number: WVB-12; Date: Feb. 2007 • If the temperature is above the first gauge mark, allow the engine to cool until it reaches at or below the first gauge mark. • If the temperature is below the first gauge mark, proceed to step 3. 3) Start vehicle. Verify the radiator cooling fan does not turn on and stay on. • If the fan does not turn on, the ECM is operating properly and no further action is necessary. • If the fan is on, the ECM will require replacement. See the applicable service manual for details. For vehicles requiring ECM replacement, the ECM should be ordered VOR standard 1-2 days. VOR freight charges may be submitted for reimbursement. See the Claims Submission section of this bulletin for claim entry instructions. NOTE: The ECM is only to be changed when the radiator cooling fan is verified as running all of the time when the engine is running. Otherwise only radiator cooling fan relay #2 replacement is required.
  7. Today Subaru issued a new TSB applicable to the LGT, 09-43-06, titled Modification of Main Cooling Fan Relay. - to było w 2006 Przekaźnik się wiesza i ECU nie potrafi wyłączyć wentylatora i tak już zostaje, włączysz tylko zapłon, a wentylator działa nawet jak silnik i klima są wyłączone. Przy okazji znalazłem też inny recall - co przez niektórych odczytywany jako UPG: 09-45-06 Radiator CAP (znikający płyn z chłodnicy). A TU WIĘCEJ Radiator Cooling Fan Relay #2 Service Program Bulletin WVB-12 Pages: 7 Bulletin Description: Subaru of America, Inc. (SOA) has determined that certain 2005-06 MY Subaru Legacy / Outback 2.5L M/T Turbo models require Radiator Cooling Fan Relay #2 replacement. The original Radiator Cooling Fan Relay #2 installed on affected vehicles may create an electrical surge to the radiator cooling fan circuit within the Engine Control Module (ECM). The electrical surge may damage the ECM cooling fan circuit and cause the radiator cooling fan to run continuously whenever the engine is running. This service program will involve replacement of the Radiator Cooling Fan Relay 2. It will also involve checking the ECM radiator cooling fan circuit for proper operation. If it is determined that the ECM radiator cooling fan circuit has been damaged, replacement of the ECM will also be necessary. I MODELE YEAR Model From To 2005MY Outback 2.5L M/T Turbo 4S4BP6*C*56300033 56392146 Legacy Sedan 2.5L M/T Turbo 4S3BL6*6*56200004 56230151 Legacy Wagon 2.5L M/T Turbo 4S3BP6*6*56300005 56392007 2006MY Outback 2.5L M/T Turbo 4S4BP6*C*66300097 66361100 Legacy Sedan 2.5L M/T Turbo 4S3BL6*6*66200007 66220014 Legacy Wagon 2.5L M/T Turbo 4S3BP6*6*66300013 66300021 Mój też się łapie.
  8. Google is ur friend: "it has to to with the tumble generators (bank1) check the wiring, connectors"
  9. Ostatni oglądający trafił akurat jak cewka padła i auto miało czkawkę (podczas jazd próbnej), i się przestraszył ale już po wymianie i jest git. Ps. W brew pozorom zainteresowanie w cale nie jest jakoś duże... nowy właściciel to będzie klient, które wie jakiego auta szuka.... sorcerer
  10. sorcerer

    Legacy H6- pomocy

    Kolego, jeśli zbiornik wyrównawczy nie jest przepełniony,to na począek wymień korek od chłodnicy( taniej niż UPG), jeśli płyn wywala Ci na zewnątrz to znazy, że albo masz dziure w układzie chłodniczym albo spęzyna w korku nie trzyma i wywala płyn na zewnątrz. W Subaru jest układ zamknięty, spręzyna w korku ma za zadnie upuszczać płyn do zbiorniczka wyrównawczego w momencie kiedy jest za duże cisnienie (Legacy to chyba 1,1bar), a kiedy stygnie system automatycznie wciąga płyn do układu (podcisnienie). Miałem tak samo, wyminiłem korek i jest ok. Przy UPG wywalało by Ci do zbiorniczka, w chłodnicy miałbyś braki (rozszczelnieni układu)...
  11. Nie wiem czy ktoś to robił, będzie drogo - cały środek jes profilowany pod kierowce. Lepiej sprzedać i kupić LHD
  12. Nice, Juras, jeździsz jeszcze na Innovitach?
  13. ja jeździłem kiedyś na ET40 wyglądało to tak: nic nie tarło, ale jak pamiętam to pod pełnym obciążeniem nie zdarzyło mi się podróżować.
  14. Czy to jest JDM ? przekładka ?
  15. Juras, założyłeś w GT ? wydawało mi się, że w LGT w standardzie jest ?
×
×
  • Create New...