Skocz do zawartości

Wrażenia z jazdy Legacy diesel.


ex-Dyrekcja

Rekomendowane odpowiedzi

codzi o rozmiar,rozstaw srub i dystansowosc

 

 

O, tego jeszcze nie było :mrgreen: .

 

ooo!a czemu kolega pisze ze nie bylo,przeciez kazda felga jest oznaczona rowniez offsetem czyli stopniem wysuniecia na zewnatrz,im mniejszy numer ET tym felga bardziej wystaje w stosunku do nadkola.a czemu mowisz ze jeszcze tego nie bylo?od zarania felg aluminiowych istnieje takie oznaczenie wiec nie batrdzo rozumiem zdziwienie? :shock: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest w koncu z Bluetooth i Navi?

Bralem wszystko co sie dalo i w tym Navi z DVD podobno ma byc zintergowany Bluetooth i nietrzeba bylo zamawiac xtra z katalogu.

 

Yes or No? Bo jak nie to sie zdenerwuje a sprzedawca napewno nie chce zebym ja sie denerwowal.

 

Yes. I nawet naprawdę działa. I potrafi odtworzyć dwuwarstwowe DVD z plikami MP3 - osobiście sprawdzałem :)

 

A nawigacja? U Ciebie będzie działać :evil:

 

[ Dodano: Pon Wrz 01, 2008 11:01 pm ]

OK, ale KTO bedzie mi kasowal te bledy? V-tech? Bo na warsztacie Subaru to juz bedzie tycko za pozno :-D

 

http://www.allegro.pl/item425383349_ska ... promo.html

 

Musze tam zadzwonic i sie dogadac.

 

Pozdrów Jonatana ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przejażdżce moim starym Passatem 1.8T b5 stwierdzam, że skrzynia (a raczej jej kiepska praca) w Legacy jest kijowa.

Co nie zmienia faktu, że samochód ten to cudo i basta !

 

A jeśli chodzi o zdjęcia felg do Legacy to polecam:

zdjęcia krągłości ze stanów

 

A tu coś o rozmiarach jakie pasują do Legacy US:

rozmiar ma znaczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem dzisiaj GPS-em na ile prędkościomierz zawyża wskazania... i wychodzi w miarę ok - licznikowe 200km/h to ok 186 w rzeczywistości. Prędkość maksymalną w/g papierów (200 km/h) trudno jest osiągnąć (strzałka musi pójść w okolice 214!). Na razie mam 3kkm przebiegu, może się coś jeszcze zmieni w miarę zwiększania się przebiegu.

 

Wspominany na forum box robiący 180 KM zdaje się dawać idealne osiągi dla tego samochodu... powienien pozwolić na zwiększenie prędkości o 15-20km/h, czyli efektywnie urealnić deklarowane 200.

 

Pomijając duże szumy (te wysztkie plastikowe elementy zewnętrzne, pewnie wlot powietrza na masce) na pochwałę zasługuje stabilność samochodu przy dużych prędkościach... i coś czego jeszcze nie spotkałem w innych samochodach- można naprawdę puścić kierownicę i przejechac np. kilometr prościutko bez nawet minimalnej zmiany kursu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędkość maksymalną w/g papierów (200 km/h) trudno jest osiągnąć (strzałka musi pójść w okolice 214!). Na razie mam 3kkm przebiegu, może się coś jeszcze zmieni w miarę zwiększania się przebiegu.

 

A mój seryjny sedan (5 kkm) poszedł licznikowo 220 kkm/h a może by i ze 2 km więcej dało wycisnąć ale zapomniałem w emocjach klimy wyłączyć :) Sam się zdziwiłem, jak widać nie potrzeba boxa :razz:

 

Tak teraz myślę, że to może przez to, że on kupiony "niewPolsce" i tam siakieś żwawsze sprzedajom :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj(kupiony w Polsce) na trasie na Gdansk polecial 224 i pewnie jeszcze by pojechal ale na przeszkodzie stanal a w zasadzie wjechal TIR i trzeba bylo przymusowo sprawdzic dzialanie hamulcow.aha tez sedan.pewnie box jeszcze by podkrecil silnik ale co z tego jak przy predkosci 210-220 obroty prawie siegaly czerwonego pola.wydaje mi sie ze skrzynia jest za krotka i dodanie autostradowej 6 by sie przy tych predkosciach przydala.z drogiej strony ile na codzien razy latamy z takimi predkosciami?no moze w Deutchlandzie tak ale u nas to z cudem srednia 80km/h da sie na trasie wyciagnac.

a jakie macie typy na felgi i gumy zimowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie box jeszcze by podkrecil silnik ale co z tego jak przy predkosci 210-220 obroty prawie siegaly czerwonego pola

 

Tak naprawdę nie o prędkość maksymalną tutaj chodzi lecz o większy moment obrotowy - dzięki temu samochód jest bardziej elastyczny co przekłada się wprost na przykład na czas potrzebny do wyprzedzenia.

 

I pamiętajmy, że prędkość maksymalna nie rośnie tak szybko, jak moc, więc 15-20 km/h o których napisał sim_one to moim zdaniem wartość przesadzona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Najciekawszy ;) wątek śledzę od jego zarania, a że siedzę od paru dni i jako rozsądny i zapobiegliwy kierowca szukam kół na zimę to muszę przyznać że nie jest to prosta sprawa. Mój typ na opony to Goodyear UG Performance, natomiast z felgami jest duży problem. Wszystko fajnie tylko offset dla subaru (prawdopodobnie 48 lub 55 - jak źle to poprawcie) jest delikatnie :evil: mówiąc niszowy przy rozmiarze 17'' i śrubach 5x100. Co więc wybrać - degradację do 16'' (tu nie wiem czy tarcze się zmieszczą), czy Boże broń stalowe? Oczywiście zestaw na zimę nie musi kosztować połowy wartości samochodu co dodatkowo zawęża krąg poszukiwań :)

 

Co do ogólnych wrażeń z jazdy (3kkm) to mocno pozytywnie za wyjątkiem skrzyni biegów - czasami wstecznego nie idzie wrzucić - wniosek - jedź do przodu i nie oglądaj się za siebie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

box robiący 180 KM zdaje się dawać idealne osiągi dla tego samochodu

jak bumerang :wink:

 

Boże broń stalowe?

czemu? tylko estetyka czy może masz inne uprzedzenia

bo ja szczerze mówiąc myślałem o stalowych na śniegi :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś tu na forum ktoś pisał że 16'' mogą nie wejść na tarcze. Moje uprzedzenie do stalowych wynika jedynie z pobudek estetycznych - jakoś nie mogę sobie wyobrazić OBKa z plastikowymi deklami.

Drugi zestaw 17'' alu byłby dobry z tytułu możliwości używania ich z gumami letnimi w przysłości ewentualnie). Natomiast 16 zarówno stalowe jaki i alu są tańsze - i felgi i opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak podejda felgi z Forestera? W salonie mowili mi ze podejda.

Mam niezle 17" Dezenty z zimowkami Dunlopa i mialbym banana gdybym sie takimi zima slizgal w dieslu.

Jak nie pasuja to bede musial podkuc oryginalne alusy Subaru zimowkami a letnie opony sprzedac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja pofatygowalem sie do kiosku po V12,magazyn opisany 2 posty wyzej i faktycznie test porownawczy jest.nie obylo sie bez blednych informacji np.C5 ma 1700KM!!!! albo raz spala wiecej w miescie a raz mniej(zalezy od strony na ktorej jest to opisane).ale do rzeczy.w sumie porownanie wypadlo korzystnie,pojawilo sie np.cos takiego ze nawet na zimnym silniku diesela wogole nie slychac.no bzdura!kazdego bedzie slychac bo kazdy klekocze przez pierwszych kilka minut po uruchomieniu,no nie wiem jak wasze ale moj klekocze i dopiero po 3 min przestaje udawac bociana i wtedy faktycznie dzwiek jest w miare tolerowalny.reszta informacji ok,ale w C5 moim zdaniem w srodku jest mniej miejsca a nie wiecej,reszta warta przeczytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś podjechał do mnie klient toledo 1.9 (no ropne)

wiadomo - hiszpański temperament, niemiecki klekot :razz:

w każdym razie nie mógł uwierzyć, że silnik tak pracuje na zimno (chodzi o hałas - jego był głośniejszy rozgrzany, ku wielkiemu rozczarowaniu - oczywiście nie mojemu :wink: )

 

poza tym - 19000 dziś się zaświeciło, nic się na razie nie wydarzyło (poza sarną :razz: )

 

a wracając do chipowania - przeglądałem dziś książkę gwarancyjną i jest tam taka bonusowa czerwona kartka, która stanowi, że wszelkie próby chipowania skończą się utratą gwarancji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj nadszedł dzień pierwszego tankowania, przy 510 przejechanych kilometrach.

Średnia z komputera - 7.00

Średnia wyliczona - 7,51

Ogólnie 7,5 litra przy normalnej jeździe (40% miasto/60 trasa) to niezły wynik - tym bardziej, że samochód jest jeszcze na dotarciu.

 

Co do minusów to przypomniał mi się jeszcze jeden - zbyt krótkie siedzisko (mój wzrost to ponad 185 cm). Ale co tam taki minus - jak wokół tyle plusów ;>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to ja (jak zwykle)zburze ta sielanke i zasieje ziarnko goryczy w serca drogich kolegow forumowiczow.mianowicie bardzo czesto w ty i innych tematach zdaza sie ze mowicie o docieraniu silnika nowego.zastanawiam sie czy to stwierdzenie nie jest naduzywane przez szanownych kolegow.pewnie zaraz zostane publicznie zlinczowany ale moze i dobrze bo i bedzie jakies ozywienie w tym temacie.moj tata pracowal kiedys w branzy dealerskiej i sprzedawal samochody i faktycznie przy wydawaniu samochodu informowano klientow o ostroznym jezdzeniu przez 1000km aby dotrzec silnik czyli dopasowac go na tyle aby pracowal najwydajniej oraz wyplukac to co zostalo po montazu.od tamtych czasow minely lata swietlne.teraz silniki sa docierane w fabryce na hamowni i wydaje mi sie ze klasycznego docierania juz nie ma.niektorzy wogole nie oszczedzaja silnika i jezdza od razu normalnie i sie nic nie dzieje.wiec czekam na wasze opinie co o tym myslicie,no i pewnie teraz sie posypie ale co tam przyjmuje krytyke na klate(ale tylko ta konstryktywna :razz: )

aha piszcie jakie felgi i opony na zime dajecie bo ja nie mam idei.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tak, ja docieram... ale nie to, że do 2000 i zmiana biegów.

Po prostu delikatniej jak zazwyczaj operuję gazem, nie cisnę zbytnio... ot po prostu jazda troszkę bardziej farmerska i tyle.

 

Moje typy felg -

ROTA G Force

ROTA GR-A

OZ Ultraleggera

 

Moje typy opon (215/45/17 lub 205/50/17):

Nokian WR G2

Dunlop Winter Sport

Continental ContiWinterContact

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnikow w fabryce sie nie dociera, sa dopiero zalewane plynami przed zjechaniem z tasmy. Silniki sa dzisiaj bardzo dobrze spasowane i dotarcie jest praktycznie zbedne. Znam artykol w ktorym opisuje sie jak powinien byc dotarty silnik i podejrzewam ze normalny kierowca nigdy tak nie bedzie jezdzil. To co jest wazne to odpowiedni wzrost obciazenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...