Jump to content

Wrażenia z jazdy Legacy diesel.


ex-Dyrekcja

Recommended Posts

  • Ojciec Założyciel

Dzień dobry,

 

poniżej mail jaki otrzymałem od jednej z pierwszych osób w Polsce, które pokonały dłuższy dystans nowym Legacy dieslem:

 

Panie Dyrektorze!

Ponieważ miałem okazję, jako jeden z pierwszych, zaliczyć tak długą trasę tym fantastycznym samochodem, chciałem napisać kilka spostrzeżeń jakie udało mi się zaobserwować. Moim skromnym zdaniem samochód jest fantastyczny . Pięknie się prezentuje, elegancki a zarazem sportowy, duże koła, szerokie opony, dwie rury z tyłu budzące respekt i - moim zdaniem - bardzo ładny i pasujący do niego biały kolor. Środek pięknie zaprojektowany, bardzo łatwa i przyjemna obsługa konsoli i urządzeń. Znakomite fotele, to niewiarygodne, ale nie odczuwałem żadnego dyskomfortu i mimo tylu godzin jazdy z żalem wychodziłem z samochodu, tylko z konieczności. Po przyjechaniu na miejsce nie dość że zero zmęczenia, zero sygnałów od kręgosłupa, to tak prawdę mówiąc nie miałem ochoty na zakończenie jazdy. Nie słychać pracy silnika i to nie to, że mam na myśli charakterystyczny odgłos diesla, jest po prostu cicho i przyjemnie nawet przy prędkości powyżej 170 km/h . Samochód znakomicie się prowadzi, bardzo łatwo i lekko, oraz co zasługuje na uwagę szyba tylna się nie brudzi - przez całą drogę mimo deszczu miałem przez nią znakomitą widoczność . Silnik to majstersztyk ! Wciskam pedał gazu na piątym biegu przy 2500 obr/min pod lekkie wzniesienie - i pełne zaskoczenie - auto wyrywa do przodu niemal jak STI! A przy tym spalanie….niewiarygodne.

Podaję kilka danych, jakie odnotowałem przy pomocy systemu GPS i komputera pokładowego na odcinku trasy o długości 690 km:

-spalanie śr. 5,2 l/100 km ( wskazania pokładowego komputera )

-prędkość śr. ruchu 103 km/h ( GPS )

-prędkość śr. podróży 84 km/h (GPS )

-prędkość max 184 m/h ( GPS )

 

Dziękuje za umożliwienie mi podróży takim fantastycznym samochodem !

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

szyba tylna się nie brudzi

 

Czy to dotyczy tylko diesla? :) Bo mój Legacy zużywa prawie tyle samo płynu do spryskiwacza, co benzyny :) właśnie z uwagi na tylną szybę, która przyciąga brud jak magnes...

 

Mnie się marzy diesel, ale z automatyczną skrzynią...

Link to comment
Share on other sites

  • Ojciec Założyciel

Czy to dotyczy tylko diesla? :) Bo mój Legacy zużywa prawie tyle samo płynu do spryskiwacza, co benzyny :) właśnie z uwagi na tylną szybę, która przyciąga brud jak magnes...

:shock:

Zamontował Pan tylną wycieraczkę do .... limuzyny :?:

Czy tez jeździ Pan wersją japońską :?: :wink:

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Super wieści. Wszysztkie dotyczczasowe zalety Subaru + Diesel = hit rynkowy. Oczywiściehit rynkowy tym segmencie, bo pod względem sprzedaży (na szczęście) nasza ukochana marka nigdy Skody nie przebije! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

remek, a skąd wiadomo, że w Niemczech się nie brudzą, przecież u nas też mógł jeździć. Zresztą w legacu nie zauważyłem by się faktycznie na naszych drogach jakoś specjalnie boczne szyby i lusterka brudziły (testowane moim dziadkiem jak i nieco nowszym sedanem) :) Natomiast tylna szyba w kombi to osobna bajka i na to nie ma lekarstwa.

Link to comment
Share on other sites

remek, no ale w linku co Ci podałem jest napisane, że w Niemczech i Austrii też się brudzą :) Co do prędkości nic nie napiszę, bo mogło by to zostać przez innych źle odebrane :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

szybko się popsuł...

 

raczej "1" w klawiaturze szwankuje :mrgreen:

 

jezeli Legacy diesel bedzie tak jezdzil jak w tym opisie ( czyta sie to jak tekst z foldera reklamowego ) zamiast tabuna Passatow czy Vectr pojawia sie stadnie Legacy w firmach :cool:

Link to comment
Share on other sites

jezeli Legacy diesel bedzie tak jezdzil jak w tym opisie ( czyta sie to jak tekst z foldera reklamowego ) zamiast tabuna Passatow czy Vectr pojawia sie stadnie Legacy w firmach :cool:

 

Już widzę te opisy w temacie "Kopanie leżącego" :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Już widzę te opisy w temacie "Kopanie leżącego"

 

tylko kto kogo bedzie kopal :?:

 

auto wyrywa do przodu niemal jak STI!

 

biedne GT-ki, WRXy i turbodziadki dostana po tylku :wink:

Link to comment
Share on other sites

spalanie śr. 5,2 l/100 km ( wskazania pokładowego komputera )

szybko się popsuł... :mrgreen:

 

Przecież to jest nie etyczne tu coś takiego pisać! :shock:

 

Jak będzie 180 KM, a najlepiej wyregulowane na 200 KM to już nareszcie wiem na co zmienię WRXsa :) Do tej pory 4x4 i diesel to było do wyboru tylko Audi które wcale tak mało nie paliło i do tego nie skręcało !

 

Boje się już tego szału na Subaru Diesle... i tych pytań na stacji..

- o Subaru, to one mają tego rewelacyjnego Turbo Diesla !

- Ile panu pali ....

 

Pali jak rakieta i jedzie jak rakieta, ale to nie diesel ! :evil:

 

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • Ojciec Założyciel
Taaaaa.

5.2l/100

Chyba przy 70-90 km/h :roll:

No, coś z matematyką u Pana nietęgo :roll: Przy cytowanej przeciętnej prędkości 103 km/godz 70-90 .... to trochę nie tak. No chyba, że zwykł Pan podawać prędkości na 45" :mrgreen: (a "/h" to tak dla zmylenia :wink: )

Wiadomo, że w długiej trasie i średnio niezbyt wysokich prędkościach zużycie paliwa jest relatywnie niskie (tu : 103km/godz, autostrada D).

Wiadomo też, że przy prędkościach rzędu 70-90 km/godz można osiągnąć także niższe wartości.

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

  • Ojciec Założyciel
czyta sie to jak tekst z foldera reklamowego

 

bo PR powinien byl dodac do 'listu' jakas wade dla rownowagi ;-) no i kobieta nie powinna pisac jako facet :mrgreen:

 

To Pan ...... jest kobietą :?: :mrgreen:

 

Bo jeżeli myśli Pan o autorze maila, to .... albo ma Pan nieco inne, powiedzmy, preferencje, albo też sugeruję rpzpoczęcie intensywnych treningów :cool: :wink:

Niby nie moja rzecz, ale wymyślanie tak dalece bezsensownych teorii aby udowodnić, że diesel pali więcej niż wskazuje konkretny przykład w szczególnych warunkach nie mając ku temu żadnych podstaw poza ...no właśnie, poza czym ?

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Taaaaa.

5.2l/100

Chyba przy 70-90 km/h :roll:

No, coś z matematyką u Pana nietęgo :roll: Przy cytowanej przeciętnej prędkości 103 km/godz 70-90 .... to trochę nie tak. No chyba, że zwykł Pan podawać prędkości na 45" :mrgreen: (a "/h" to tak dla zmylenia :wink: )

Wiadomo, że w długiej trasie i średnio niezbyt wysokich prędkościach zużycie paliwa jest relatywnie niskie (tu : 103km/godz, autostrada D).

Wiadomo też, że przy prędkościach rzędu 70-90 km/godz można osiągnąć także niższe wartości.

 

Pozdrowienia

Panie R.

Przy 103 na godzinę średnio, uważam, że podany wynik jest mało realny. Przejechałem w swym życiu ponad 1 mln km i mogę z całą mocą powiedzieć, że są prawdy, półprawdy, tyz prowdy, g. prawdy i dane statystyczne :lol: .

Reasumując. Albo rzeczona osoba jechała przez TYLKO kilka km z max. podaną przez Nią prędkością i resztę trasy około 100 km/godz., albo ...

Ech. Po co to ciągnąć.... :cool: :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...