Skocz do zawartości

Wrażenia z jazdy Legacy diesel.


ex-Dyrekcja

Rekomendowane odpowiedzi

jedynka luz jedynka luz jedynka luz a noga lewa zdrętwiała od sprzęgła totalnie :???: jak wy możecie tam żyć :???:

 

Potrzeba Ci więcej luzu. :razz:

A w korkach czytamy gazety, jemy śniadanie, piłujemy paznokcie itp.

Na siłownię nie trzeba chodzić :mrgreen: (łydki) :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"w koronach wyszlo ze Legaca business ++ (navi z dvd i bluetooth+elektryczny fotel+keyless entry+szyberdach) po ugadaniu dziada 301 900 sek.

Do tego dal mi:

- lakier metallic (a sa niemetallic?)

- hak sciagany

- sensor do cofania dla malzona

- co by przez ofoliowane szyby nie zrobila BUM

- atrapa na pysk z siatki metalowej, ale i tak z oryginalej zrobie takie cos bo i tak ladniesza chyba bedzie: http://www.legacygt.com/forums/showthread.php?t=85178

- ochrona zderzka na tyl pod klape

- siatki do bagaznika i dywaniki ze zlotym logo Legacy :razz:

 

Wyszlo do kupy 303700 sek. Nie za bardzo mialem juz co brac bo zostal chyba box na dach :-). ten business ++ ma wlasciwie full wypas."

 

Gratuluje!!! Ja czekam na swojego OBK ma być w połowie września :) a tak na marginesie to nasi dealerzy nie są tacy chojni w wyposarzeniu dodatkowym :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem przyjemność używania Legacego w dislu przez 6 dni i ... zakochałem się w tym autku.Bardzo wygodna pozycja za kierownicą,fotele ok./elektryczna regulacja.Przy szybkiej jeżdzie -brak szumów ,trzyma się drogi b.dobrze,jazda w zakrętach super,hamulce -na początku wydawały się jakieś takie niezdecydowane,po przyzwyczajeniu się do długiego skoku pedału/ła-są ok.Silnik rozgrzany bardzo cichy,przy przyspieszaniu -odgłos bardzo miły dla ucha.Wzbudza zainteresowanie na ulicy i parkingach/szczególnie te dwie końcówki,paru chętnych do ścigania-pokonani/leon,octavia,avensis,rav,stara buma/Opony chyba b.dobre -Potenza 17,bardzo elegackie alufele,jak ne serie to powiem ,że na tych felach i gumach wygląda to autko naprawdę super.Klima ok,radio nie drażni ,w nocy czerwone podświetlenia ,białe zegary mogą się pobobać/nie wszystkim/ Minusy to kiepskie światła -może wymagały trochę podniesienia,rano silnik to klekot,po rozgrzaniu dzwięk bokserka jest super.Zawieszenie -b.twarde- autostrada,dobre drogi -to jego środowisko.Po gorszych ulicach -trochę to dokucza-jeśli wiezie się rodzinę,jeśli samemu nie ma problemu.Spalanie 8,6 litra.Krótka 1-do 40/45,2-80/85 za to 3 rewelacja do 140. 6 myslę,że w tym aucie nie jest potrzebna do niczego.Dół obrotów trochę wkurzający/ale chyba w każdym dislu/Gratuluję posiadaczom i tym ,co czekają na Legaca.Mozna to autko pokochać.

:razz: Na koniec śmieszna opinia o Legacy,jaką usłyszałem-taki babski ten samochód :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ta skrzynia bedzie dla mnie wyzwaniem. Wlasnie wrocilem pod Sony i po drodze z lunchu polecialem 115 na dwojce pod gorke bo jakis Beemer chcial sie sprawdzic. Na rondzie dalej mialem 110, a on juz niestety kolo 60 :-P. W Forsterze trojka odbija przy 160 wiec niezdazylem wlozyc. Trojka jest na wyprzedzanie. Cos mie sie wydaje ze ja bede niezle wioslowal w tym dieslu. Albo bedzie 1-3-5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bede deptal dwojke, jak mi tylko auto dadza!

8:go Sierpnia zjechalo z tasmy, to wiem bo tylko jedno takie wtedy zjechalo, dla mnie. Teraz czeka gdzies na placu w JP na transport do SWE. Mozliwe ze juz plynie....tylko zbyt wolno!

 

W miedzyczasie katuje Forestera zeby sie dobrze czul u nowego wlasciciela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat o to sie nie boje. Forester jest dotarty ty tak milo ze mechanik sie pytal ostatnio czy mam zalana Shell racing :-).

Wole skopac nowe auto odrazu niz zamulic. Pisalem juz nie raz o tym jak docieralismy nowe samochody. Wklejalem tez linki z przykladami i dowodami na to ze takie wlasnie docieranie jest wskazane.

 

Jezeli jakis maly skosnooki zechce sobie depnac moim autem w porcie, bardzo prosze. Ja tez mu depne w pierwszy dzien. legacowi, nie skosnookiemu.

 

Nowemu wlascicielowi mojego Forestera tylko pogratulowac wyboru. Tanio go puscilem bo bardzo chce diesla. Nawet wypolerowany z polozonym paint sealer. Pol roku gwaracji zostalo i przez te pol roku wlasciwie nie bedzie musial go myc :-D. Czasem jestem mniej niemily jak chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem przyjemność używania Legacego w dislu przez 6 dni i ... [...] hamulce -na początku wydawały się jakieś takie niezdecydowane,po przyzwyczajeniu się do długiego skoku pedału/ła-są ok.[...]

 

No właśnie hamulce są jakieś takie miękkie... i dzisiaj zauważyłem że jak się uczciwie wciśnie w trakcie postoju hamulec to powoli acz skutecznie idzie w podłogę... Czy też tak macie? Przy szybkiej jeździe autostradą hamowanie wygląda mi w tym modelu bardzie na wytracanie prędkości. Może tu jest normą, że trzeba go mocno i głęboko deptać?

W drugim samochodzie mam owszem większe tarcze ale lekkie wciśnięcie wystarczy by samochód stawiać dęba przy "dużych prędkościach autostradowych" :razz:

I druga sprawa - do właścicieli OBK bardziej - czy przy przejeżdżaniu progów zwalniających macie takie stuknięcie tylnego zawieszenia? Jakby szybko i twardo opadało powodując wzajemne uderzenie jakichś elementów. Zaznaczam że przejeżdżam te progi wolno, bo to samochód prywatny nie służbowy :wink:. Dopiero b. wolne przejechanie jest ciche i łagodne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Zawieszenie -b.twarde- autostrada,dobre drogi -to jego środowisko.Po gorszych ulicach -trochę to dokucza-jeśli wiezie się rodzinę,jeśli samemu nie ma problemu. :shock:

 

Jak widać punkt widzenia zależy od punktu siedzenia - wg mnie Lagacy jest dość miękki (mimo 17" kół). Porównuję Octavię II na 16" felgach i wyższych oponach - była ona znacznie twardsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a teraz troche z innej beczki bo chcialbym sie dowiedziec jakie felgi aluminiowe(codzi o rozmiar,rozstaw srub i dystansowosc)sa montowane seryjnie w dieselku?

 

Ano właśnie mam ten sam problem - szukam felg na zimę i coś mi się to nie udaje.

Na pewno:

rozmiar: 7x17,

rozstaw: 5x100,

ale nie wiem czy ET to 48 czy 55.

Dlatego jak już pisałem w http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=116056 nie wiem czy wejdą do Legasia:

- 17x7,5 5x100 et48 (ROTA),

- 17x7 5x100 et42,

- 17x7 5x100 et45.

Jak ktoś ma takie info to proszę o pomoc ;>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

I druga sprawa - do właścicieli OBK bardziej - czy przy przejeżdżaniu progów zwalniających macie takie stuknięcie tylnego zawieszenia? Jakby szybko i twardo opadało powodując wzajemne uderzenie jakichś elementów. Zaznaczam że przejeżdżam te progi wolno, bo to samochód prywatny nie służbowy :wink:. Dopiero b. wolne przejechanie jest ciche i łagodne.

To chyba cecha wrodzona, bo u mnie jest tak samo :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostatni weekend odebrałem Legacy wersja RA w sedanie z „rasowym” silnikiem diesla, którego brzmienie koleżanka z pracy określiła jako sportowe ;>

 

Ale do sedna:

 

Z ZEWNĄTRZ:

Samochód jak dla mnie stylistycznie piękny i niepowtarzalny – nie można mieć innego zdania patrząc na Imprezę MY08, albo podobne klasowo Mondeo czy BMW 3. Felgi, światła, drzwi bez ramek,„dziura” w masce… no po prostu ideał.

 

W ŚRODKU:

Nieduże wnętrze, ale fajnie „zrobione”. Fotel kierowcy dobrze otulający, chociaż brakuje mi regulowanego w poziomie zagłówka i podparcie lędźwiowe jakieś takie kiepskie wydaje mi się. Ogólnie spasowanie deski niezgorsze, ale do czołówki (np. A4) wiele brakuje. Bagażnik „u sufitu” kiepsko wykończony, brak zaczepów na siatkę, ale w końcu nie w bagażniku będę jeździł. Acha, no i dlaczego tylnie fotele się nie rozkładają !?

 

ZAWIESZENIE i JAZDA:

Cudowne, perfekcyjne… niskoprofilowane opony, a śmiga cicho i przyjemnie. Chociaż powyżej 120 km/h słychać duży szum… czyżby „dziura” w masce taki opór stawiała? a może opony?

 

SILNIK:

Brzmi jak bociek, ale zbiera się przyzwoicie. Skrzynia natomiast rozczarowywuje – niezbyt dokładna. Przynajmniej brak 6 biegu nie przeszkadza – póki co i tak nie jesteśmy krajem autostrad, a na zwykłych drogach wystarcza piątka.

Póki co średnie spalanie na odcinku 500 km wyszło wg. komputera 6.6 litra na 100km. Nawet jeśli jest to realnie ok. 7,5 to i tak będę zadowolony, bo póki co silnik jest w fazie docierania plus dużo tras po mieście na dość krótkich odcinkach.

 

MINUSY:

- kiepska skrzynia biegów

- średnio spasowane plastiki i ogólnie średnie wykończenie

- dość duży szum powyżej 120 km/h

- kiepskie fabryczne chodniczki (jeden popruł się przy wytrzepywaniu)

- baba mi się zazdrosna robi, bo śnię o Legosławie ;>

PLUSY:

wszystko inne, a szczególnie:

- banan na gębie podczas jazdy, patrzenia na samochód

- wygląd

- cena (szczególnie moja)

- elastyczny i ekonomiczny silnik

- prowadzenie auta

- komfort mimo sztywnego zawieszenia

- mimo wszystko to, że rzadko się je spotyka – w porównaniu do marek popularnych (Audi, VW…)

- mimo wszystko to klekot (mój pierwszy i chyba ostatni, w każdym razie w manualu)

Ogólnie 5 z plusem, o !

 

 

 

EDYTA:

Czy ktoś pomoże z opisanym 2 posty wyżej rozmiarem felg, bo co czytam, pytam to co innego słyszę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...