Skocz do zawartości

Classic Cars - czyli wszystko o klasycznej motoryzacji na czterech i dwóch kółkach


turdziGT

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, chojny napisał(a):

 

6 godzin temu, Neutrino33 napisał(a):

Racja...w prowadzeniu natomiast to podobno bardzo czuć ;)

 

 

Podobno? To jeździ jak cegła

 

„The acceleration was right at the cutting edge in the mid-1980s, and that’s still impressive today. But – and it is a big but – it’s the handling that really opens your eyes in modern terms. Its ability to change direction is remarkable, especially considering just how far forward of the front axle line that five-cylinder engine lies.”

Sport quattro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, kozeek napisał(a):

„The acceleration was right at the cutting edge in the mid-1980s, and that’s still impressive today. But – and it is a big but – it’s the handling that really opens your eyes in modern terms. Its ability to change direction is remarkable, especially considering just how far forward of the front axle line that five-cylinder engine lies.”

Sport quattro

 

Miałem kiedyś przyjemność mieć dosyć stały kontak z Polakiem żyjącym za oceanem, który przez pewien okres czasu był szefem mechaników w zespole, który używał tych Audi w rajdach w USA. Jako szef mechaników nie tyle chciał, co był zobowiązany jeździć tym samochodem. Na prostych - rakieta, ale w zakręty trzeba go było wp..ć, natomiast jak juz go się wprowadziło w slajd to w istocie (podobno) prowadził się doskonale. Ten samochód lubił śmigac bokami.

Natomiast wracając do usytuowania silnika w pojazdach marki Audi z układem Quattro i wpływu tej kwestii na prowadzenie to odpowiedź znajduje się chociażby w tym samym artykule jaki przytoczyłeś:

"[...]Whereas a standard Quattro feels heavy is a bit of a lesson in understeer management[...]"

i przypuszczam, że powyższe zdanie to spory eufemizm, zwłaszcza w odniesieniu do modeli z V10 czy V8 ;)

A tak wracając do tego czerwonego Sport Quattro...miałem swego czasu przyjemność odwiedzić Pana Koraszewskiego, któy bodajże jako pierwszy w Polsce zbudował taki egzmplarz, właśnie w takim kolorze, a ja przy okazji mogłem potrzymać w ręku oryginalny tytanowy wahacz od tego modelu, bo miał ten człowiek wolny dostęp do magazynów działu sportu Audi...ekscentryk i pasjonat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Neutrino33 napisał(a):

odwiedzić Pana Koraszewskiego, któy bodajże jako pierwszy w Polsce zbudował taki egzmplarz, właśnie w takim kolorze

 

Koraszewski miał (ma?) oryginał cywilnego HSa S1. Swego czasu nawet w prasie, bodaj w magazynie WRC, było opisywane. Nie pamiętam ile ich powstało dokładnie, ale coś koło 200. Auto warte fortunę. Mówił, że nawet z placu do hali nie daje nikomu nim wjechać, nawet synowi. :D

Ale posiedzieć mi w nim pozwolił :)

  • Zdrówko! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Neutrino33 napisał(a):

 

Miałem kiedyś przyjemność mieć dosyć stały kontak z Polakiem żyjącym za oceanem, który przez pewien okres czasu był szefem mechaników w zespole, który używał tych Audi w rajdach w USA. Jako szef mechaników nie tyle chciał, co był zobowiązany jeździć tym samochodem. Na prostych - rakieta, ale w zakręty trzeba go było wp..ć, natomiast jak juz go się wprowadziło w slajd to w istocie (podobno) prowadził się doskonale. Ten samochód lubił śmigac bokami.

Natomiast wracając do usytuowania silnika w pojazdach marki Audi z układem Quattro i wpływu tej kwestii na prowadzenie to odpowiedź znajduje się chociażby w tym samym artykule jaki przytoczyłeś:

"[...]Whereas a standard Quattro feels heavy is a bit of a lesson in understeer management[...]"

i przypuszczam, że powyższe zdanie to spory eufemizm, zwłaszcza w odniesieniu do modeli z V10 czy V8 ;)

A tak wracając do tego czerwonego Sport Quattro...miałem swego czasu przyjemność odwiedzić Pana Koraszewskiego, któy bodajże jako pierwszy w Polsce zbudował taki egzmplarz, właśnie w takim kolorze, a ja przy okazji mogłem potrzymać w ręku oryginalny tytanowy wahacz od tego modelu, bo miał ten człowiek wolny dostęp do magazynów działu sportu Audi...ekscentryk i pasjonat.

Chciałbym tylko sprostować ze ten czerwony to nie jest Sport Quattro. A dlaczego ano dlatego ma zly kat pochylenia przedniej szyby.Sport ma pół karoseri z Audi 80 ( do słupka B ) a resztę z Audi Coupe Quattro. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj w enerefie mijałem :

 

Screenshot_20230430_081141.jpg

  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Neutrino33 napisał(a):

 

w tych latach to ten zadek taki trochę anorektyczny, ja jednak wolę te wersje w kierunku "latynoamerykańskim" :D

Kumpel-kreten od oliwy też zawsze mówi coś o arbuzach, melonach i pomarańczach... :biglol:

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...