Skocz do zawartości

Classic Cars - czyli wszystko o klasycznej motoryzacji na czterech i dwóch kółkach


turdziGT

Rekomendowane odpowiedzi

37B2BB7D-383B-4F16-8DD1-6B9356B71032.jpeg.29cd2edd79d2dbc8ae5d681d0ce24009.jpeg.thumb.jpg.06585ddcc528afe06fa4c322fb97dea4.jpg

 

 

Trochę mnie zeszło żeby założyć ten temat ale w końcu nadeszła ta pora :)

Obok rajdów i szybkich samochodów jestem ogromnym fanem klasycznej motoryzacji na dwóch i czterech kołach.

W czasach inwazji EV myślę ze sporo z nas zatęskni jeszcze za zapachem paliwa i oleju i wszystkiem tym co kojarzy się z prawdziwą motoryzacja i wolnością a nie tylko środkiem transportu z A do B. 

 

Niestety z różnych względów nie posiadam jeszcze klasyka ale mam nadzieję że ten czas zbliża.

Zachęcam wszytkich do dzielenia się fajnymi projektami,  kanałami na YT poświęconym klasycznej motoryzacji. Wszystko pre 2000 jak najbardziej dozwolone. 

 

Moje ulubione kanały to Harry's Garage i Tyrrell's Classic Workshop. Jakie są wasze ? 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez turdziGT
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • turdziGT zmienił(a) tytuł na Classic Cars - czyli wszystko o klasycznej motoryzacji na czterech i dwóch kółkach

Harry's Garage bardzo fajny. Lubie oglądać u niego "włoszczyznę". Miałem kiedyś Fiata 131 Supermirafiori, sedan z 4 furtkami - świetna pozycja za kierownicą, było czuć, że auto zbudowane z myślą o sporcie. Poza tym te kwadratowe zegary głęboko osadzone były wspaniałe.

Potem miałem Sierre z 91r, MkII , wersja XR4i ale z tą niezwykłą XR4i MkI łączyła ją tylko naklejka na tylnej klapie. Niemniej jednak baaardzo dobrze wspominam ten samochód. Swietna welurowa tapicerka i szyberdach na korbkę. Ludzie przerabiali tylne bębny na tarcze a ja zrobiłem retro-fit i wrzuciłem bębny właśnie od starej XR4i bo miały o 1 cal większą średnicę. Do tego wszystkie elastyczne przewody wymienione na teflonowe w stalowym oplocie wykonane w zakładzie słynnego Tabel'a. Po tej modyfikacji auto nabrało bardzo fajnej charakterystyki w hamowaniu - przysiadało jak kot, nie nurkowało ale właśnie tak całe przyklejało się do drogi. Czerwony był na białych speedline'ach.

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alfa. Moim marzeniem jest GTV ale ceny niestety poszły juz w sufit Screenshot_20210426-230735.thumb.jpg.e9c1a25b9199dc975eb97fa39f746037.jpg

 

Z innej beczki mega ciekawa kolekcja Gordona Murray zwłaszcza Zagato , Abarthy I Lotusy.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dla prawdziwego pasjonata motoryzacji może być większa radość, niż wyciągnięcie auta z krzaków, ze stodoły i danie mu drugiego życia.

 

Trwa to zazwyczaj rok (jak idzie w ekspresie), dwa (jak masz szczęście), czy trzy lata (jak się krzaczy), w tym czasie poznajesz każdą śrubkę, każdą część, szukasz gratów na całym świecie. Daje to niesamowitą więź z maszyną. Oczywiście tzw. międzyczasie masz ochotę ją wielokrotnie spalić, wywieźć na złom, temat Cie wykańcza ale... przecież za to można było nówkę/prawie nówkę z salonu kupić, z gwarancją!!! 

 

Biorąc się za gruby projekt restauracyjny od praktycznie "nieruchomości" nie masz pojęcia co cię czeka, co tydzień nowa niespodzianka, jedne lepsze, drugie gorsze, jeszcze inne nie nazywają się niespodzianką a koszmarem ale cięgle do przodu. Inne auta na rynku niby tip/top tylko kupować i jeździć ale po roku czy dwóch okazuje się, że jednak remont albo ciągle inna pierdoła niedomaga.  

 

Kupujesz, masz i jeździsz, oczywiście można, to łatwe, masz radość jazdy od razu. Przy projekcie ratowania auto zanim pojeździsz, musisz się dłuuuugo nachodzić. 

 

Jedna i druga opcja ma swoje plusy i minusy. 

 

Bez względu na obraną drogę trzeba mieć do tego dużo cierpliwości i serca. 

 

  • Super! 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny fajny temat i z racji prowadzonego zawodu bardzo mi bliski :)

Trochę tuptam nogami bo niedługo będę miał możliwość chomikowania przez krótką chwilę kilka aut znajomego, któremu pomagam budować kolekcję:

 

20201224_065349_copy_2016x1134.jpg

IMG_0054.JPG

  • Super! 11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam polski kanał ABcar Oldtimers 

 

https://www.youtube.com/channel/UCaW-v1tyWilhNpffl1POEoQ

 

To co chłopaki tam robią z kawałka blachy to jest czysta poezja.

Z tego co mówią to Polska jest bardzo mocnym graczem na rynku renowacji i odbudowy klasyków.

Warto oglądać.

  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 hours ago, Pan Dziedzic said:

Ja oglądam Motobiede, Złomnika oraz pana Roberta Brykałę z Muzeum Skarbu Narodu :faja:

 

Z.Łomnika uwielbiam "Zawsze gratem"..."Motobieda" tak sobie, wole język i styl jakim operuje Złomnik. Muzem Skarbu Narodu odkryłem niedawno i przyjemnie mi się to ogląda.

 

1 hour ago, MegasWRC said:

Kolejny fajny temat i z racji prowadzonego zawodu bardzo mi bliski :)

Trochę tuptam nogami bo niedługo będę miał możliwość chomikowania przez krótką chwilę kilka aut znajomego, któremu pomagam budować kolekcję:

Wrzucaj foty ciekawszych rodzynków. Napisz coś o swoim szybkim kombi. Jak sprowadzałem sobie samochód z Japonii to marzył mi sie taki Lancerek, ale był poza budżetem...niemniej jednak i tak sprowadziłem sobie samochód, który wyglada na to był jedynym egzemplarzem w Europie w takiej wersji, w której wyszedł z fabryki :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

18 minut temu, Neutrino33 napisał:

 

Z.Łomnika uwielbiam "Zawsze gratem"..."Motobieda" tak sobie, wole język i styl jakim operuje Złomnik. Muzem Skarbu Narodu odkryłem niedawno i przyjemnie mi się to ogląda.

 

 

 

Ja czytuje blog https://automobilownia.pl, nie znam lepiej merytorycznie prowadzonej strony o klasykach, zwłaszcza, że twórca niezwykle pokornie podchodzi do tematu i dyskusja w komentarzach również jest bardzo oświecona. 

Złomnik i pochodne to taki muppet show o klasykach, ale dobre do śniadania. Acz Pan Tymon zaskarbił sobie moją antypatie za reakcje na zwrócenie mu uwagi na niedopatrzenie :) jeszcze za czasów starego złomnika. Wiedzy mu nie odbieram, ale sam w owym czasie pracowałem w muzeum motoryzacji i po prostu z autopsji wiedziałem, że nie ma racji. To się dowiedziałem ze to nie ma znaczenia, bo to jego strona.

 

Co do klasyków, polecam wszystkim Motoclassic we Wrocławiu, wiadomo, jak znów będzie mogło się odbyć. Można nie tylko pooglądać eksponaty stojące, ale próby sportowe z udziałem ciekawych samochodów (np. Bugatti T40 z Gostynia), czy całych kolekcji z europejskiego topu. Uczta dla wszystkich zmysłów:).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, chojny napisał:

Nie wiem czy dla prawdziwego pasjonata motoryzacji może być większa radość, niż wyciągnięcie auta z krzaków, ze stodoły i danie mu drugiego życia.

 

Trwa to zazwyczaj rok (jak idzie w ekspresie), dwa (jak masz szczęście), czy trzy lata (jak się krzaczy), w tym czasie poznajesz każdą śrubkę, każdą część, szukasz gratów na całym świecie. Daje to niesamowitą więź z maszyną. Oczywiście tzw. międzyczasie masz ochotę ją wielokrotnie spalić, wywieźć na złom, temat Cie wykańcza ale... przecież za to można było nówkę/prawie nówkę z salonu kupić, z gwarancją!!! 

 

Biorąc się za gruby projekt restauracyjny od praktycznie "nieruchomości" nie masz pojęcia co cię czeka, co tydzień nowa niespodzianka, jedne lepsze, drugie gorsze, jeszcze inne nie nazywają się niespodzianką a koszmarem ale cięgle do przodu. Inne auta na rynku niby tip/top tylko kupować i jeździć ale po roku czy dwóch okazuje się, że jednak remont albo ciągle inna pierdoła niedomaga.  

 

Kupujesz, masz i jeździsz, oczywiście można, to łatwe, masz radość jazdy od razu. Przy projekcie ratowania auto zanim pojeździsz, musisz się dłuuuugo nachodzić. 

 

Jedna i druga opcja ma swoje plusy i minusy. 

 

Bez względu na obraną drogę trzeba mieć do tego dużo cierpliwości i serca. 

 

To troche tak jak z zasadzeniem trawy , trzba dlugo czekac zeby widziec efekt wlozonej pracy ale jak sie juz cos pojawi to daje to mega duza satysfakcje. 

 

A i zeby nie bylo do tego tametu mozna wrzycac wszystko nie tylko super samochody za setki czy milony $$$. Maluch czy Trabant pasuje tu rownie dobrze jak Ferrari GTO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, MegasWRC napisał:

Kolejny fajny temat i z racji prowadzonego zawodu bardzo mi bliski :)

Trochę tuptam nogami bo niedługo będę miał możliwość chomikowania przez krótką chwilę kilka aut znajomego, któremu pomagam budować kolekcję:

 

20201224_065349_copy_2016x1134.jpg

IMG_0054.JPG

Musisz koniedzie podzielic sie zdjeciami jak bedziesz mial mozliwosc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, turdziGT napisał:

Restomod tez tu pasuja :) 

 

 

 

 

Mega pomysł, ale jeśli chodzi o restomody to moim numerem jeden jest Singer i ich wersje Porsche z Singer Williams na czele :)

Singer and Williams reveal 493bhp restored Porsche 911 | Autocar

  • Super! 4
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Singer to wiadomo ale przyznam ze ja jestem purysta i zwykle Singery mnie bardziej leza jezeli chodzi o wyglada.

 

71VOAdD-3eL._AC_.thumb.jpg.d7448ada7b9242a376a1871289dafdc2.jpg

 

 

Oczywiscie bedac przy Restomod nie mozna zapomniec o Alfaholics GTA :wub:

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na naszym podwórku jest sporo niezłych perełek, wystarczy się wybrać na jakikolwiek spot Youngtimer Warsaw, naprawdę jest na co popatrzeć. Jeden z przykładów, który kiedyś złapałem w obiektyw:

youngtimer_spot_1_resize.jpg

youngtimer_spot_2_resize.jpg

youngtimer_spot_3_resize.jpg

Edytowane przez skwaro
  • Super! 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...