artaa Opublikowano 26 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2022 U mnie wymienili chłodnicę na zamiennik (musieli zaślepić dodatkowe małe wyjście) plus 2 przewody plus korek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 26 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2022 W temacie chłodnicy w 3.0 H6 Ja wymieniłem na OEM nową i temperatura spadła o 2-3 stopnie w różnych warunkach. W moim wątku wszystko udokumentowałem logami z Dashcommand w warunkach autostradowych. Kluczem jest zatem sprawna i wydajna chłodnica. Gdyby jednak była dostępna Mishimoto lub inna dobrej jakości aluminiowa P&P to z pewnością bym ją wymienił. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marti_h6 Opublikowano 26 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2022 W temacie chłodnicy w 3.0 H6 Ja wymieniłem na OEM nową i temperatura spadła o 2-3 stopnie w różnych warunkach. W moim wątku wszystko udokumentowałem logami z Dashcommand w warunkach autostradowych. Kluczem jest zatem sprawna i wydajna chłodnica. Gdyby jednak była dostępna Mishimoto lub inna dobrej jakości aluminiowa P&P to z pewnością bym ją wymienił. Dziękuję ,zatem czeka mnie lektura Pzdr.!!Wysłane z mojego moto e(7) power przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 26 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2022 Koszt zrobienia chłodnicy od zera całej z alu pod wymiar mieści się w przedziale 1000-1500 zł to te same pieniążki co mishimoto do forestera 1 1 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neutrino33 Opublikowano 26 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2022 24 minuty temu, ipsx82 napisał: Koszt zrobienia chłodnicy od zera całej z alu pod wymiar mieści się w przedziale 1000-1500 zł to te same pieniążki co mishimoto do forestera Robiłeś już w Łodzi? Gdzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 26 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2022 W Łodzi grapow robi ale ich akurat nie polecam. Gdzieś mam w pracy namiary na firmę polską spotkaną na targach we Frankfurcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MacGregor Opublikowano 27 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2022 20 godzin temu, BelegUS napisał: A co z wymiennikiem ciepła dla skrzyni automatycznej? W tej chłodnicy którą teraz zamontowałem z 2.0D, są króćce do wymiennika ciepła automatycznej skrzyni. U mnie są zaślepione, bo w moim modelu takiej instalacji nie ma. Wymiennik ciepła w moim modelu jest umiejscowiony za prawą głowicą, przy termostacie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MacGregor Opublikowano 27 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2022 15 godzin temu, marti_h6 napisał: Dzień dobry wszystkim, Pacjent legacy/outback 3.0 2005 AT Chłodnica wody powiedziała papa.. Jest nieszczelna,puszcza płyn od góry i dołu. Czy w takim przypadku zmieniać tylko samą chłodnice czy również węże gumowe z opaskami? Poleca ktoś sprawdzona chłodnice? (Zamiennik) Ceny są różne (po kilka stów różnicy między chłodnicami) Pozdrawiamy wszystkich, M. i S. Wysłane z mojego moto e(7) power przy użyciu Tapatalka Polecam wymienić na chłodnicę od 2.0 Diesel z Legacy V. Mało przeróbek, jakby co pomogę wytłumaczyć co i jak, mam też trochę fotek jak to wygląda finalnie. Chłodnica z Diesla ma grubszy rdzeń o ponad 10mm. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neutrino33 Opublikowano 27 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2022 18 godzin temu, ipsx82 napisał: W Łodzi grapow robi ale ich akurat nie polecam. Gdzieś mam w pracy namiary na firmę polską spotkaną na targach we Frankfurcie Pisz tutaj jak znajdziesz te namiary. 10 godzin temu, MacGregor napisał: W tej chłodnicy którą teraz zamontowałem z 2.0D, są króćce do wymiennika ciepła automatycznej skrzyni. U mnie są zaślepione, bo w moim modelu takiej instalacji nie ma. Wymiennik ciepła w moim modelu jest umiejscowiony za prawą głowicą, przy termostacie. Czyli w przypadku H6 z automatem byłaby idealna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 27 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2022 16 godzin temu, MacGregor napisał: Polecam wymienić na chłodnicę od 2.0 Diesel z Legacy V. Problem polega na tym, że nie umiem znaleźć takich nowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 28 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2022 (edytowane) W dniu 27.10.2022 o 07:33, MacGregor napisał: Polecam wymienić na chłodnicę od 2.0 Diesel z Legacy V. Ale ze jak? Chłodnica z diesla który ma lepszą sprawność od benzyniaka, więc się mniej grzeje? Do benzyniaka który się grzeje jak szalony? Ja tu nie widzę najmniejszego sensu. Wrecz lepiej sobie poradzi nowa z H6. W większości marek chłodnice z diesla są mniejsze od benzyniaka. To że działa, to pewnie dlatego że jest nowa. Edytowane 28 Października 2022 przez ewemarkam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yato004 Opublikowano 28 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2022 Panowie potrzebuje szybkiej diagnozy. Z samego rana jechałem swoim Legacy H6 i po jakichś 40km na chwilowym postoju zapaliła się kontrolka aku, zaczęły wariować inne kontrolki (ABS, trakcja, ręcznego i raz czy dwa razy pojawił się check). Sprawa wygląda tak, że w momencie gdy tylko ruszę pedał gazu odpala się non stop kontrolka aku, ręcznego, trakcja i ABS. Gdy tylko odpuszczę gaz wszystko jak ręką odjął. Musiałem dotrzeć do pracy, więc nawet nie miałem chwili zerknąć pod maskę i pytanie czy problem będzie w samym Aku czy inne sugestie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 28 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2022 (edytowane) 1. Zajrzeć do silnika ;-) 2. zobaczyć czy kable nie są pogryzione... (w rożnych miejscach np przy przepustnicy) 3. pomierzyć alternator - ładowanie i spadki 4. pomierzyć akumulator - mogła się cele posypać itp - lub podjechać do serwisu akumulatorów /alternatorów z testerem obciążeniowym np https://allegro.pl/oferta/tester-akumulatorow-obciazeniowy-cyfrowy-magneti-12052408402 Edytowane 28 Października 2022 przez artaa 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danko Opublikowano 28 Października 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2022 2 godziny temu, ewemarkam napisał: Ale ze jak? Chłodnica z diesla który ma lepszą sprawność od benzyniaka, więc się mniej grzeje? Do benzyniaka który się grzeje jak szalony? Ja tu nie widzę najmniejszego sensu. Wrecz lepiej sobie poradzi nowa z H6. W większości marek chłodnice z diesla są mniejsze od benzyniaka. To że działa, to pewnie dlatego że jest nowa. Tutaj wyżej pany piszo, że dieslowe są grubsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 28 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2022 2 godziny temu, ewemarkam napisał: Ale ze jak? Chłodnica z diesla który ma lepszą sprawność od benzyniaka, więc się mniej grzeje? Do benzyniaka który się grzeje jak szalony? Ja tu nie widzę najmniejszego sensu. Wrecz lepiej sobie poradzi nowa z H6. W większości marek chłodnice z diesla są mniejsze od benzyniaka. To że działa, to pewnie dlatego że jest nowa. Ma też 10mm grubszy rdzeń. Inna kwestia czy za 10mm grubszym rdzeniem nie idzie mniejsza liczba lamelek. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yato004 Opublikowano 28 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2022 Godzinę temu, artaa napisał: 1. Zajrzeć do silnika ;-) 2. zobaczyć czy kable nie są pogryzione... (w rożnych miejscach np przy przepustnicy) 3. pomierzyć alternator - ładowanie i spadki 4. pomierzyć akumulator - mogła się cele posypać itp - lub podjechać do serwisu akumulatorów /alternatorów z testerem obciążeniowym np https://allegro.pl/oferta/tester-akumulatorow-obciazeniowy-cyfrowy-magneti-12052408402 Problem zlokalizowany, napięcie na alternatorze okazało się na poziomie 19/20V pod obciążeniem. Aku bez zarzutu na wolnych i pod obciążeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 28 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2022 Napisałem moje spostrzeżenia, wątpię aby chłodnica miała większą wydajność. Nie idzie to w parze z ekonomią (koszty produkcji) w żaden sposób. Jak ktoś ma dwie obok siebie to niech porówna. Moim zdaniem jeśli montować to albo seryjna, albo custom o widocznie lepszej wydajności. Jak @BelegUS zauważył może grubsza ale lamelek może być mniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bonless Opublikowano 28 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2022 1 minutę temu, ewemarkam napisał: Napisałem moje spostrzeżenia, wątpię aby chłodnica miała większą wydajność. Nie idzie to w parze z ekonomią (koszty produkcji) w żaden sposób. Jak ktoś ma dwie obok siebie to niech porówna. Moim zdaniem jeśli montować to albo seryjna, albo custom o widocznie lepszej wydajności. Jak @BelegUS zauważył może grubsza ale lamelek może być mniej. Też mnie ten temat nurtuje czemu w dieslu miała by być wydajniejsza chłodnica niż w H6. Jest to trochę wbrew logice bo silniki diesla mają większą sprawność, generują mniej ciepła i nie bardzo rozumiem dlaczego akurat w dieslu Subaru zastosowało grubsze chłodnice. Dlatego trzeba by dokładnie porównać te chłodnice. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 28 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2022 Może nie linki z ASO. Ale zobaczcie na wymiary Tutaj H6 http://e-subaru.pl/pl/uklad-chlodzenia/8686-subaru-legacy-outback-98-03-chlodnica-wody-30-h6-45111ae060-koyo-.html A tutaj diesel http://e-subaru.pl/pl/uklad-chlodzenia/12100-subaru-legacy-outback-impreza-forester-xv-chlodnica-wody-20-diesel-45119ag080-.html Wiem że ta wyżej do starszego rocznika ale nie znalazłem do nowszego wymiarów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tinuviel Opublikowano 28 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2022 58 minut temu, ewemarkam napisał: Może nie linki z ASO. Ale zobaczcie na wymiary Tutaj H6 http://e-subaru.pl/pl/uklad-chlodzenia/8686-subaru-legacy-outback-98-03-chlodnica-wody-30-h6-45111ae060-koyo-.html A tutaj diesel http://e-subaru.pl/pl/uklad-chlodzenia/12100-subaru-legacy-outback-impreza-forester-xv-chlodnica-wody-20-diesel-45119ag080-.html Wiem że ta wyżej do starszego rocznika ale nie znalazłem do nowszego wymiarów. OEM w H6 to chyba 45111AG04A Do H6 Legacy IV: https://www.subarupartsdeal.com/parts/subaru-radiator-complete~45111ag04a.html Ma grubość 6.1 cala czy koło 16mm Tak jak i tutaj: https://avto.pro/part-SB0005BLE-SAT-861/ A ta od diesla ma grubość 25mm. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 28 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2022 Grubość to jedno, gęstość lameli to drugie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tinuviel Opublikowano 28 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2022 3 godziny temu, BelegUS napisał: Grubość to jedno, gęstość lameli to drugie. Trzeba by kupić/dorwać jakieś dwa trupy, przeciąć i zobaczyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 28 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2022 31 minut temu, Tinuviel napisał: Trzeba by kupić/dorwać jakieś dwa trupy, przeciąć i zobaczyć Nawet nie trzeba przecinać, wizualnie można by ocenić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tinuviel Opublikowano 28 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2022 (edytowane) 2 godziny temu, BelegUS napisał: Nawet nie trzeba przecinać, wizualnie można by ocenić. hmm no to Diesel: H6: Czyli zakładając że mocowanie jest w tym samym miejscu to w pionie mamy w Dieslu ~150 lameli a w H6 ~130 lameli ale w poziomie w dieslu jest ~80 sekcji a w H6 OEM aż ~110. Czyli łącznie lameli w Dieslu: 120000 w H6 OEM: 143000 Teraz szerokość chłodnicy to 688mm czyli jeden lamel (pomijając łączenia) ma szerokość: diesel: ~8,6mm H6: ~6,25mm Czyli powierzchnia jednego lamelka (diesel gruby na 25mm, H6 na 16mm): diesel: 215mm2 H6: 100mm2 Czyli łaczna powierzchnia: diesel: 25800000mm2 H6: 14300000mm2 To wszystko mocno szacunkowo ale nawet gdyby chłodnica w H6 miała 2razy więcej lamelków to przy tej różnicy grybości i tak jej powierzchnia byłaby mniejsza względem diesla. ps.: Nie mam bladego pojęcia czy powierzchnie chłodnicy można sobie od tak przeliczać na jej sprawność, pewnie w praktyce to jest o wiele bardziej złożone. ps2: Liczone na szybko, nie sprwadzałem dokładnie, nie ręczę;) Edytowane 28 Października 2022 przez Tinuviel 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 28 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2022 (edytowane) Ja już dawno przestałem szukać sensu w rozwiązaniach Subaru, prawdopodobnie jest jak piszesz do Diesla jest lepsza i tyle. To samo było z hamulcami, mam z Diesla zaciski i większe jarzma (mimo ze słabszy silnik) bo w benzynie miałem mniejsze tarcze i nie hamowało... Edytowane 28 Października 2022 przez artaa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się