Skocz do zawartości

Legacy - szybkie pytania


Danko

Rekomendowane odpowiedzi

W temacie chłodnicy w 3.0 H6

Ja wymieniłem na OEM nową i temperatura spadła o 2-3 stopnie w różnych warunkach. 

W moim wątku wszystko udokumentowałem logami z Dashcommand w warunkach autostradowych. 

Kluczem jest zatem sprawna i wydajna chłodnica. 

Gdyby jednak była dostępna Mishimoto lub inna dobrej jakości aluminiowa P&P to z pewnością bym ją wymienił. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie chłodnicy w 3.0 H6
Ja wymieniłem na OEM nową i temperatura spadła o 2-3 stopnie w różnych warunkach. 
W moim wątku wszystko udokumentowałem logami z Dashcommand w warunkach autostradowych. 
Kluczem jest zatem sprawna i wydajna chłodnica. 
Gdyby jednak była dostępna Mishimoto lub inna dobrej jakości aluminiowa P&P to z pewnością bym ją wymienił. 
Dziękuję ,zatem czeka mnie lektura :)
Pzdr.!!

Wysłane z mojego moto e(7) power przy użyciu Tapatalka

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, BelegUS napisał:

 

A co z wymiennikiem ciepła dla skrzyni automatycznej?

W tej chłodnicy którą teraz zamontowałem z 2.0D, są króćce do wymiennika ciepła automatycznej skrzyni.

U mnie są zaślepione, bo w moim modelu takiej instalacji nie ma.

Wymiennik ciepła w moim modelu jest umiejscowiony za prawą głowicą, przy termostacie.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, marti_h6 napisał:

Dzień dobry wszystkim,

Pacjent legacy/outback 3.0 2005 AT

Chłodnica wody powiedziała papa..
Jest nieszczelna,puszcza płyn od góry i dołu.

Czy w takim przypadku zmieniać tylko samą chłodnice czy również węże gumowe z opaskami?

Poleca ktoś sprawdzona chłodnice? (Zamiennik)

Ceny są różne (po kilka stów różnicy między chłodnicami)

Pozdrawiamy wszystkich,

M. i S.

Wysłane z mojego moto e(7) power przy użyciu Tapatalka
 

Polecam wymienić na chłodnicę od 2.0 Diesel z Legacy V.

Mało przeróbek, jakby co pomogę wytłumaczyć co i jak, mam też trochę fotek jak to wygląda finalnie.

Chłodnica z Diesla ma grubszy rdzeń o ponad 10mm.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, ipsx82 napisał:

W Łodzi grapow robi ale ich akurat nie polecam. Gdzieś mam w pracy namiary na firmę polską spotkaną na targach we Frankfurcie

 

Pisz tutaj jak znajdziesz te namiary.

 

10 godzin temu, MacGregor napisał:

W tej chłodnicy którą teraz zamontowałem z 2.0D, są króćce do wymiennika ciepła automatycznej skrzyni.

U mnie są zaślepione, bo w moim modelu takiej instalacji nie ma.

Wymiennik ciepła w moim modelu jest umiejscowiony za prawą głowicą, przy termostacie.

 

Czyli w przypadku H6 z automatem byłaby idealna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.10.2022 o 07:33, MacGregor napisał:

Polecam wymienić na chłodnicę od 2.0 Diesel z Legacy V.

Ale ze jak? Chłodnica z diesla który ma lepszą sprawność od benzyniaka, więc się mniej grzeje? Do benzyniaka który się grzeje jak szalony? Ja tu nie widzę najmniejszego sensu. Wrecz lepiej sobie poradzi nowa z H6. W większości marek chłodnice z diesla są mniejsze od benzyniaka. To że działa, to pewnie dlatego że jest nowa.

Edytowane przez ewemarkam
  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie potrzebuje szybkiej diagnozy.

Z samego rana jechałem swoim Legacy H6 i po jakichś 40km na chwilowym postoju zapaliła się kontrolka aku, zaczęły wariować inne kontrolki (ABS, trakcja, ręcznego i raz czy dwa razy pojawił się check). Sprawa wygląda tak, że w momencie gdy tylko ruszę pedał gazu odpala się non stop kontrolka aku, ręcznego, trakcja i ABS. Gdy tylko odpuszczę gaz wszystko jak ręką odjął.

Musiałem dotrzeć do pracy, więc nawet nie miałem chwili zerknąć pod maskę i pytanie czy problem będzie w samym Aku czy inne sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Zajrzeć do silnika ;-)

2. zobaczyć czy kable nie są pogryzione... (w rożnych miejscach np przy przepustnicy)

3. pomierzyć alternator - ładowanie i spadki

4. pomierzyć akumulator - mogła się cele posypać itp  - lub podjechać do serwisu akumulatorów /alternatorów z testerem obciążeniowym

np

https://allegro.pl/oferta/tester-akumulatorow-obciazeniowy-cyfrowy-magneti-12052408402

 

 

Edytowane przez artaa
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ewemarkam napisał:

Ale ze jak? Chłodnica z diesla który ma lepszą sprawność od benzyniaka, więc się mniej grzeje? Do benzyniaka który się grzeje jak szalony? Ja tu nie widzę najmniejszego sensu. Wrecz lepiej sobie poradzi nowa z H6. W większości marek chłodnice z diesla są mniejsze od benzyniaka. To że działa, to pewnie dlatego że jest nowa.

Tutaj wyżej pany piszo, że dieslowe są grubsze 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ewemarkam napisał:

Ale ze jak? Chłodnica z diesla który ma lepszą sprawność od benzyniaka, więc się mniej grzeje? Do benzyniaka który się grzeje jak szalony? Ja tu nie widzę najmniejszego sensu. Wrecz lepiej sobie poradzi nowa z H6. W większości marek chłodnice z diesla są mniejsze od benzyniaka. To że działa, to pewnie dlatego że jest nowa.

 

Ma też 10mm grubszy rdzeń.

 

Inna kwestia czy za 10mm grubszym rdzeniem nie idzie mniejsza liczba lamelek.

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, artaa napisał:

1. Zajrzeć do silnika ;-)

2. zobaczyć czy kable nie są pogryzione... (w rożnych miejscach np przy przepustnicy)

3. pomierzyć alternator - ładowanie i spadki

4. pomierzyć akumulator - mogła się cele posypać itp  - lub podjechać do serwisu akumulatorów /alternatorów z testerem obciążeniowym

np

https://allegro.pl/oferta/tester-akumulatorow-obciazeniowy-cyfrowy-magneti-12052408402

 

 

Problem zlokalizowany, napięcie na alternatorze okazało się na poziomie 19/20V pod obciążeniem. Aku bez zarzutu na wolnych i pod obciążeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem moje spostrzeżenia, wątpię aby chłodnica miała większą wydajność. Nie idzie to w parze z ekonomią (koszty produkcji) w żaden sposób. Jak ktoś ma dwie obok siebie to niech porówna. Moim zdaniem jeśli montować to albo seryjna, albo custom o widocznie lepszej wydajności. 

Jak @BelegUS zauważył może grubsza ale lamelek może być mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ewemarkam napisał:

Napisałem moje spostrzeżenia, wątpię aby chłodnica miała większą wydajność. Nie idzie to w parze z ekonomią (koszty produkcji) w żaden sposób. Jak ktoś ma dwie obok siebie to niech porówna. Moim zdaniem jeśli montować to albo seryjna, albo custom o widocznie lepszej wydajności. 

Jak @BelegUS zauważył może grubsza ale lamelek może być mniej.

Też mnie ten temat nurtuje czemu w dieslu miała by być wydajniejsza chłodnica niż w H6. Jest to trochę wbrew logice bo silniki diesla mają większą sprawność, generują mniej ciepła i nie bardzo rozumiem dlaczego akurat w dieslu Subaru zastosowało grubsze chłodnice. Dlatego trzeba by dokładnie porównać te chłodnice.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie linki z ASO. Ale zobaczcie na wymiary

Tutaj H6

http://e-subaru.pl/pl/uklad-chlodzenia/8686-subaru-legacy-outback-98-03-chlodnica-wody-30-h6-45111ae060-koyo-.html

 

A tutaj diesel 

http://e-subaru.pl/pl/uklad-chlodzenia/12100-subaru-legacy-outback-impreza-forester-xv-chlodnica-wody-20-diesel-45119ag080-.html

 

Wiem że ta wyżej do starszego rocznika ale nie znalazłem do nowszego wymiarów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, ewemarkam napisał:

Może nie linki z ASO. Ale zobaczcie na wymiary

Tutaj H6

http://e-subaru.pl/pl/uklad-chlodzenia/8686-subaru-legacy-outback-98-03-chlodnica-wody-30-h6-45111ae060-koyo-.html

 

A tutaj diesel 

http://e-subaru.pl/pl/uklad-chlodzenia/12100-subaru-legacy-outback-impreza-forester-xv-chlodnica-wody-20-diesel-45119ag080-.html

 

Wiem że ta wyżej do starszego rocznika ale nie znalazłem do nowszego wymiarów.

 

 

OEM w H6 to chyba 45111AG04A

 

 

Do H6 Legacy IV:

https://www.subarupartsdeal.com/parts/subaru-radiator-complete~45111ag04a.html

 

Ma grubość 6.1 cala czy koło 16mm

 

Tak jak i tutaj:

https://avto.pro/part-SB0005BLE-SAT-861/

 

Screenshot_20221028_120949.thumb.jpg.ce6e9723cac87dcf7d568834a58a3c61.jpg

 

A ta od diesla ma grubość 25mm. 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, BelegUS napisał:

 

Nawet nie trzeba przecinać, wizualnie można by ocenić.

 

hmm

 

no to Diesel:

1694821522_Screenshot2022-10-28at18_57_24.png.7118a3a21a877d11509615df1a0f26f9.png

H6:

1665697184_Screenshot2022-10-28at18_57_51.png.2345eedbfc805debc548e45d718ff5a1.png

 

Czyli zakładając że mocowanie jest w tym samym miejscu to w pionie mamy w Dieslu ~150 lameli a w H6 ~130 lameli ale w poziomie w dieslu jest ~80 sekcji a w H6 OEM aż ~110.

 

Czyli łącznie lameli

w Dieslu: 120000

w H6 OEM: 143000

 

Teraz szerokość chłodnicy to 688mm czyli jeden lamel (pomijając łączenia) ma szerokość:

diesel: ~8,6mm

H6: ~6,25mm

 

Czyli powierzchnia jednego lamelka (diesel gruby na 25mm, H6 na 16mm):

diesel: 215mm2

H6: 100mm2

 

Czyli łaczna powierzchnia:

diesel: 25800000mm2

H6:      14300000mm2

 

To wszystko mocno szacunkowo ale nawet gdyby chłodnica w H6 miała 2razy więcej lamelków to przy tej różnicy grybości i tak jej powierzchnia byłaby mniejsza względem diesla.

 

ps.: Nie mam bladego pojęcia czy powierzchnie chłodnicy można sobie od tak przeliczać na jej sprawność, pewnie w praktyce to jest o wiele bardziej złożone.

 

ps2: Liczone na szybko, nie sprwadzałem dokładnie, nie ręczę;) 

 

Edytowane przez Tinuviel
  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już dawno przestałem szukać sensu w rozwiązaniach Subaru,

prawdopodobnie jest jak piszesz do Diesla jest lepsza i tyle.

 

To samo było z hamulcami, mam z Diesla zaciski i większe jarzma (mimo ze słabszy silnik) bo w benzynie miałem mniejsze tarcze i nie hamowało...

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...