wild_pig Opublikowano 24 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2019 @DZIAŁ TECHNICZNY czy skoro zalecana jest wymiana dynamiczna to czy każde ASO powinno mieć taki sprzęt do wymiany ? Pytam bo wiem, że nie wszystkie mają i teraz nie wiem jak traktować takie zalecenia - jak nie mają to mam jechać kilkaset km dalej aby szukać takiego co ma, bo wydłuży to żywot skrzyni ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 24 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2019 (edytowane) zaleca nie znaczy wymaga , a skoro nie wymaga to tylko ich wola decyduje czy taki sprzęt posiadają. Edytowane 24 Czerwca 2019 przez Karenz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szmiglo Opublikowano 25 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2019 Druga sprawa jest taka, że magicy z Maktrans mówią np. na podstawie Outbacków 2,5, które są większością CVT, które robią (oprócz Murano), że te skrzynie zabija często wymiana dynamiczna. 200 000 bez wymiany oleju, potem dynamiczna i THE END. Oni z kolei zalecają statyczną Ja w nowym aucie bym robił co 60 000 dynamiczną i tyle. Nie ma co z tego robić doktoratu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 25 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2019 4 godziny temu, Szmiglo napisał: Druga sprawa jest taka, że magicy z Maktrans mówią np. na podstawie Outbacków 2,5, które są większością CVT, które robią (oprócz Murano), że te skrzynie zabija często wymiana dynamiczna. 200 000 bez wymiany oleju, potem dynamiczna i THE END z tego co napisałs to nie wymiana dynamiczna je zabija ale brak wymiany przez 200k km . Czyli jeżeli nie wymieniano przez 200k km to lepiej nie ruszać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szmiglo Opublikowano 25 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2019 tego nie wiem. Powiedzieli, że pojawiają się objawy pierwszych problemów ze skrzynią, ludzie w panice zmieniają olej dynamicznie bo myślą, że to najlepiej, a potem klops. Oczywiście, że do problemu doprowadza brak wymiany. Tutaj nie ma wątpliwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 26 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2019 To i tak dobry wynik 200 000 bez wymiany oleju z czego ponad połowa przejechanych km to już na samym syfie, a nie oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild_pig Opublikowano 26 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2019 Mnie najbardziej zastanawia kto wymyślił, że nie zaleca producent wymiany płynu - przecież logicznie to głupota i technologicznie i ekonomicznie dla serwisów. Pachnie ekologia jak dla mnie w takim układzie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EDDIE Opublikowano 2 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2019 (edytowane) Sporo poczytałem o tych skrzyniach w USA i jeśli chodzi o sposób wymiany oleju - to tylko statyczna ! I widzę, że potwierdza to również zakład który naprawdę zajmuje się tymi skrzyniami. W skrócie dlaczego nie dynamiczna? CVT ma 2 filtry - jeden na spodzie miski, dostępny podczas wymiany, drugi - mały jak filtr motocyklowy którego nie da się wymienić bez rozbiórki skrzyni. I w momencie wymiany dynamicznej cały syf zebrany na spodzie miski ale i całym obrębie skrzyni jest przepychany w stronę małego filtra, który się zalepia. Po takiej wymianie spada ciśnienie oleju i przypadki przywołane przez Szmiglo zaraz po wymianie oleju mamy gotowe. To nie zły olej zabija te skrzynia, ale dynamiczna wymiana po przebiegu 200tys. Jeśli ktoś wymienia dynamicznie od nowości co 60tys mogę uwierzyć, że się nic nie stanie, ale nie w innym przypadku. Dlatego rozeznani w USA, zalecają wymianę statyczną na 3 podejścia. Za każdym razem spływa około 5,5 litra. Po każdej wymianie zrobić 1000km i na kolejną. Edytowane 3 Lipca 2019 przez EDDIE 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaswoj Opublikowano 3 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2019 9 godzin temu, EDDIE napisał: Sporo poczytałem o tych skrzyniach w USA i jeśli chodzi o sposób wymiany oleju - to tylko statyczna ! I widzę, że potwierdza to również zakład który naprawdę zajmuje się tymi skrzyniami. W skrócie dlaczego nie dynamiczna? CVT ma 2 filtry - jeden na spodzie miski, dostępny podczas wymiany, drugi - mały jak filtr motocyklowy którego nie da się wymienić bez rozbiórki skrzyni. I w momencie wymiany dynamicznej cały syf zebrany na spodzie miski jest przepychany w stronę małego filtra, który się zalepia. Po takiej wymianie spada ciśnienie oleju i przypadki przywołane przez Szmiglo zaraz po wymianie oleju mamy gotowe. To nie zły olej zabija te skrzynia, ale dynamiczna wymiana po przebiegu 200tys. Jeśli ktoś wymienia dynamicznie od nowości co 60tys mogę uwierzyć, że się nic nie stanie, ale nie w innym przypadku. Dlatego rozeznani w USA, zalecają wymianę statyczną na 3 podejścia. Za każdym razem spływa około 5,5 litra. Po każdej wymianie zrobić 1000km i na kolejną. No to tylko czekać aż u mnie coś dupnie Zrobiłem wymianę dynamiczną przy 165k Od tamtej pory zrobiłem 5k - póki co jest OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szmiglo Opublikowano 3 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2019 ja myślę, że nie ma reguły. Lektura naszego forum, forum z kreskami oraz forum amerykańskiego potwierdza tą teorię. Są skrzynie, które padają i takie, które nie padają. Życie @lukaswojnie ma co się zamartwiać do przodu tylko dbać i cieszyć się z jazdy. Szlak remontów CVT został już przetarty, więc nie ma się czego obawiać. Z wyjątkiem kosztów 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urbi Opublikowano 5 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2019 W dniu 24.06.2019 o 11:53, DZIAŁ TECHNICZNY napisał: Natomiast nasze zalecenie co do wymiany płynu w skrzyni CVT przedstawia się następująco: DT, zaleca wymianę płynu w skrzyni CVT co 60tys km (oczywiście poza przypadkami jak powyżej). Jeszcze raz pragniemy podkreślić, że jest to tylko Nasze zalecenie, a nie wymóg Producenta! OK, a teraz konkretnie: dynamiczna? statyczna x1? statyczna x2 (był opisany na forum przypadek, że ASO robiło 2 wymianę po 2 kkm)? czy statyczna x3 jak opisano powyżej? l proszę nie pisać, że producent nie precyzuje. Jakie jest zalecenie SIP? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urbi Opublikowano 5 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2019 W dniu 3.07.2019 o 09:19, lukaswoj napisał: w USA, zalecają wymianę statyczną na 3 podejścia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Figar Opublikowano 24 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2019 Witam Posiadam Outback BS 2015 w górę, poziom oleju w skrzyni CVT sprawdzamy na zimnym czy ciepłym oleju, czy jest określona temp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_dz Opublikowano 28 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2019 (edytowane) Poziom płynu w skrzyni CVT sprawdzamy na ciepłym i pracującym silniku. Edytowane 28 Października 2019 przez m_dz 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarthecat Opublikowano 28 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2019 W filmie poniżej autor nagrania stara się wyjaśnić, skąd wziął się w ogóle problem - wymienić olej czy nie ruszać w ogóle skrzyni do końca gwarancji...czyli u ich - do 120kmil 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkady Opublikowano 2 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2019 Panowie jaki jest koszt wymiany oleju CVT w XT 2017? Przy 60tyś nie był wymieniany ale nie daje mi to spokoju i przy 75km chcę jednak to zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jmiciuk Opublikowano 3 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2019 W dniu 2.11.2019 o 10:25, Arkady napisał: Panowie jaki jest koszt wymiany oleju CVT w XT 2017? Przy 60tyś nie był wymieniany ale nie daje mi to spokoju i przy 75km chcę jednak to zrobić. W czerwcu płaciłem 1949,99 za dynamiczną wymianę w forku XT '16 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 6 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2019 Tak czytam sobie ten wątek i mam wrażenie, że niektórzy czekają, aż padnie oficjalne stwierdzenie, że oleju wymieniać nie trzeba. Trzeba czy nie trzeba, czy producent wymaga, zaleca czy nie zaleca to nie ma to kompletnie znaczenia. Samochody już od jakiegoś czasu projektuje się z czasem życia produktu 5-7 lat i 250-300 tys. km przebiegu. Producentowi też nie można do końca ufać bo on ma konkretny cel oraz interes udzielając określonej informacji. Niekoniecznie musi to iść w parze z bezawaryjnością pojazdu. Bo producenta średnio obchodzi awaryjność pojazdu po przekroczeniu określonych granic. Klient ma kupić kolejny wóz i przez parę lat serwisować w ASO. A, że drugi czy piąty właściciel ma problem ze skrzynią to go grzeje bo do ASO nie przyjedzie, a nowego auta tym bardziej nie kupi. Można by długo to rozwalać na atomy, ale nie w tym rzecz. Każdy kto ma choćby odrobinę pojęcia o mechanice doskonale wie, że w każdej przekładni niezależnie od jej typu olej trzeba wymieniać. A czy będzie to 10, 45 czy 100 tys. km to już pozostawiam jako rachunek sumienia każdemu użytkownikowi. Jak szybko umiera skrzynia, w której nie ma oleju ? No właśnie, więc to pokazuje jak wielką pracę wykonuje ten płyn. Stara zasada "jak dbasz tak masz". Nikt nie lubi wkładać w samochód garnków złota, ale w dobie samochodów krótkowiecznych tylko zwiększona troska i środki mogą przedłużyć ich żywot. 1 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urbi Opublikowano 9 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2019 (edytowane) W dniu 6.11.2019 o 21:58, Tomasz_555 napisał: Stara zasada "jak dbasz tak masz". Tylko problem w tym, że nie wiadomo jak dbać. W dniu 5.07.2019 o 23:39, Urbi napisał: OK, a teraz konkretnie: dynamiczna? statyczna x1? statyczna x2 (był opisany na forum przypadek, że ASO robiło 2 wymianę po 2 kkm)? czy statyczna x3 jak opisano powyżej? l proszę nie pisać, że producent nie precyzuje. Jakie jest zalecenie SIP? ? W dniu 6.11.2019 o 21:58, Tomasz_555 napisał: Samochody już od jakiegoś czasu projektuje się z czasem życia produktu 5-7 lat i 250-300 tys. km przebiegu. Gdyby tak było zaprojektowane CVT Subaru to by mi wystarczyło. Edytowane 9 Listopada 2019 przez Urbi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 9 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2019 Godzinę temu, Urbi napisał: Tylko problem w tym, że nie wiadomo jak dbać. Tylko dlatego, że producent nie powiedział jednoznacznie co ile wymieniać ? W tej sytuacji tak jak pisałem należy samemu wybrać interwał. Tu każdy sam musi ocenić ile jeździ, jakim stylem i jak wiele kilometrów pojazd pokonuje w niesprzyjających warunkach (mrozy, zimna skrzynia, krótkie dystanse, gruba jazda autostradowa itp). Nie mam CVT, nigdy nie miałem dłużej niż rok samochodu z AT. Nie mniej raczej nie eksploatowałbym oleju dłużej jak 60 tys. km. Wielce prawdopodobne, że wymienił bym go po 50. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urbi Opublikowano 9 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2019 (edytowane) 3 godziny temu, Tomasz_555 napisał: dlatego, że producent nie powiedział jednoznacznie co ile wymieniać ? Nie. Przeczytaj jeszcze raz mój post. Dlatego, że SIP nie powiedział JAK wymieniać olej: statycznie (jest kilka opcji -> powyżej) czy dynamicznie. Praktyki, w ASO są różne. Edytowane 9 Listopada 2019 przez Urbi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
igor15799 Opublikowano 10 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2020 ASO Rzgów k Łodzi zalecają wymianę co 100tyś km metoda dynamiczna czy jak tam to zwał. Cena ok 2400 pln . Jak powiedzieli jest to ich rekomendacja nie zalecenie SIP. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limeryk Opublikowano 13 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2020 Praktyka serwisów jest taka że jak mają maszynkę do wymiany dynamicznej to zalecają dynamicznie, kiedy nie mają to eee tam panie, po co dynamicznie jak można po staremu, bo można uszkodzić zaworki itd. Faktem jest że na forum meldowali o uszkodzeniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
igor15799 Opublikowano 28 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2020 Garażowa metoda dynamiczna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Etranger Opublikowano 11 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2021 Cześć, A co myślicie Panowie o zakupie subaru levorg z 2015 roku z przebiegiem 136k km, w którym nigdy nie był wymieniany olej w CVT? 1. wymieniać statycznie na 3 podejścia? 2. wymieniać dynamicznie zaraz po zakupie? 3. odpuścić sobie ten samochód? Będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi. Z pozdrowieniami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się