Jump to content
wild_pig

Skrzynia CVT wymiana oleju

Recommended Posts

Witam,

 

chciałbym się dowiedzieć jak w końcu wygląda sytuacja z wymiana oleju w skrzyniach CVT. Wiem, że zostało zmienione zalecenie na zmianę co 60.000 km, ale jak ma się sprawa ze sposobem wymiany ? Czy powinna być to wymiana statyczna czy dynamiczna ? Są odnośnie tego jakieś wytyczne ? Jeśli jest zalecana wymiana dynamiczna to czy każde ASO powinno mieć do tego sprzęt lub być w stanie taką usługę zrealizować ?

 

Sam wymieniałem statycznie i teraz już sam nie wiem jakie są najnowsze badania na ten temat :-)

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

W czasie ostatniego przeglądu mojego XV (2014) (przy 75 tys.) zalecono dynamiczną zmianę oleju przy następnym przeglądzie - 90 tysięcy.

Pewnie bym zrobił, ale ... Jaś nie doczekał ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, wild_pig napisał:

. Wiem, że zostało zmienione zalecenie na zmianę co 60.000 km,

 

Ja nic nie wiem o zmianie "zalecenia"... może jakiś konkret , kto , kiedy i w jakiej formie zmienił "zalecenie"....:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W instrukcji obsługi XV 18 w zakresach przeglądów jest zaznaczona wymiana przy 60 tys lub 45 tys,jeśli ciągało przyczepę.Chyba że jak zwykle instrukcja sobie ,a serwisy sobie ;),podobnie jak przy ilości oleju itp.:angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Andrzej Koper napisał:

 

Ja nic nie wiem o zmianie "zalecenia"... może jakiś konkret , kto , kiedy i w jakiej formie zmienił "zalecenie"....:)

Czyli jakie jest oficjalne zalecenie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Elpi napisał:

wymiana przy 60 tys lub 45 tys,jeśli ciągało przyczepę.

 jeżeli instrukcja XV MY18 tak podaje , no to nic się nie zmieniło … :)

 

3 godziny temu, Elpi napisał:

podobnie jak przy ilości oleju itp.:angry:

  a jaką ilość podaje instrukcja XV 18 (chyba 4.8 z filtrem?) poprzednie modele chyba 5.2 z filtrem ale trzeba sprawdzić w instrukcji bo pewności nie mam..;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodzi mi bardziej o sposób wymiany - jak to w końcu jest - statycznie czy dynamicznie powinno się to robić. Samo stwierdzenie w instrukcji, że wymieniać co 60000 km jest mało precyzyjne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi serwis robił przy 75tys dynamicznie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ile wchodzi oleju przy normlanej wymianie ? co wlewaliscie ? motul multi cvtf zrobi robote ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie a mi statycznie i stąd moje pytania jak to w końcu ma być. Zwłaszcza w kontekście problemów z tymi skrzyniami z uwagi na parametry oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, wild_pig napisał:

Chodzi mi bardziej o sposób wymiany

 instrukcja zaleca statyczną wymianę oleju przy 60 tyś o ile auto używane jest do ciągnięcia przyczepy ! co tu jest niejasne ? O dynamicznej wymianie instrukcja nie wspomina  :)

Oczywiście jak ktoś chce to sobie może wymieniać co 60 dynamicznie , nawet jak nie ciągnie przyczepy...albo i częściej . Jak nie chce nie musi wymieniać...U mnie serwis zostawia to do decyzji klienta. Część wymienia , część nie ...

2 godziny temu, wild_pig napisał:

Zwłaszcza w kontekście problemów z tymi skrzyniami z uwagi na parametry oleju.

 

naprawiałem 3/4 skrzynie ale było to głównie uszkodzenie łożyska (głośna praca) więc brak związku z wymianą oleju. Czwarta skrzynia została zdewastowana na "testach" błotnych przez pewnego pajaca z TV i została wymieniona w całości. Zdarzają się wycieki , między skrzynią a silnikiem ale po demontażu skrzyni nie jest to trudne do uszczelnienia. Oleju używamy wyłącznie zalecanego przez producenta ( dwa rodzaje do kupienia w aso ) ..O problemach z tymi skrzyniami nie słyszałem....o pojedynczych przypadkach nie ma co rozmawiać...Najlepiej stosować się do zaleceń producenta....

ps. przy 90 tys bym wymienił , obojętnie statycznie czy dynamicznie ale to wyłącznie moje zdanie !. Zakładam , że auto jeździ mniej więcej zgodnie z przepisami po publicznych drogach :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 14.06.2019 o 23:10, wild_pig napisał:

Sam wymieniałem statycznie i teraz już sam nie wiem jakie są najnowsze badania na ten temat :-)

I bardzo dobrze robisz. Zdecydowanie zalecam wymianę oleju co 60 tyś km lub 5 lat, metodą statyczną. Dynamiczna wymiana oleju ma sens w sytuacji, gdy olej nie był nigdy zmieniany, a samochód ma już przebieg rzędu > 160 tyś km. 
W ostatnim czasie zmieniałem w kilku moich samochodach olej w CVT i w każdym przypadku odczułem różnicę w pracy skrzyni, jej głośności oraz wyeliminowaniu efektu bicia skrzyni przy wrzucaniu pozycji P.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, raju napisał:

I bardzo dobrze robisz. Zdecydowanie zalecam wymianę oleju co 60 tyś km lub 5 lat, metodą statyczną. Dynamiczna wymiana oleju ma sens w sytuacji, gdy olej nie był nigdy zmieniany, a samochód ma już przebieg rzędu > 160 tyś km. 
W ostatnim czasie zmieniałem w kilku moich samochodach olej w CVT i w każdym przypadku odczułem różnicę w pracy skrzyni, jej głośności oraz wyeliminowaniu efektu bicia skrzyni przy wrzucaniu pozycji P.
 

Ile oleju na wymianę statyczna? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Nie potrafię zrozumieć jednej rzeczy. 

 

Mam Outbacka 2010, krajowego. Kupionego w ASO Michalczewski w Radomiu. Od zawsze serwisowany tylko tam. Przy 185k padła skrzynia. Auto nigdy nie ciągało przyczep, ani nie było eksploatowane w ciężkich warunkach. Nie było topione, offroadowane itd. Od nowości jednak nie miało zmienianego oleju, bo nie było tego w czynnościach serwisowych dopasowanych do przebiegu i rocznika, a serwisanci wtedy nie "zalecali".

 

@raju piszesz, że "zdecydowanie zalecasz", @Andrzej Koper powołuje się na zapisy z instrukcji oraz informuje, że klienci mają zostawianą wolną rękę przy podjęciu decyzji o wymianie oleju w skrzyni. Do tego pisze Pan, że uszkodzenia, z którymi Państwo mieliście u siebie do czynienia nie miały związku z wymianą oleju. Do tego jeszcze informacja, że nie słyszał Pan o problemach z tymi skrzyniami i to były pojedyncze przypadki. Lektura forów zagranicznych oraz moje doświadczenia zdają się mówić co innego. Wystarczy przejrzeć wątki na tutejszym forum oraz tym z kreskami. W warszawskim warsztacie, gdzie oddałem Outbacka stał już taki sam z tym samym problemem tj. skrzynią do remontu. 

 

Analogiczną sytuację miałem podczas rozmowy z serwisantami z Aso w Radomiu. Tak...wcześniej nie zalecaliśmy wymian oleju, ale teraz zalecamy. Co więcej - poinformowano mnie, że zalecają zakup skrzyni używanej zamiast remontu i już mieli taką praktykę. 

 

Kto wie czy moja skrzynia gdyby olej był wymieniany na czas przez mechaników z ASO Subaru nie pożyła by ciut dłużej. Nie ma już co wiercić tematu bo to wróżenie z fusów. Może niektóre mają jakąś materiałową wadę wrodzoną i tyle. 

 

Mam po prostu prośbę do Państwa - do dealerów Subaru oraz do @Dyrekcja żeby uściślić ten temat i iść jedną linią w temacie tych wymian. Czy nie można tej wymiany wprowadzić po prostu do obowiązkowych czynności serwisowych przy danym przebiegu? Czy to musi być owiane taką legendą i niedomówieniami? Ja nie mam pretensji do SIP. Wiadomo, że wszyscy musieli nauczyć się tych skrzyń i ich eksploatacji. Mam jednak wrażenie, że w USA szybciej zorientowano się w problemie i jakoś próbowano wyjść z tej sytuacji (przedłużona gwarancja na skrzynie), a u nas zamiast jasnej deklaracji, ASO wciąż "zalecają"...

 

Edited by Szmiglo
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, lacky3pl napisał:

Ile oleju na wymianę statyczna? 

5-6 litrów przy dobrze rozgrzanej skrzyni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, raju napisał:

5-6 litrów przy dobrze rozgrzanej skrzyni.

Co wlewales? Motul będzie ok? Czy może oem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
7 minut temu, Szmiglo napisał:

@raju piszesz, że "zdecydowanie zalecasz", @Andrzej Koper powołuje się na zapisy z instrukcji oraz informuje, że klienci mają zostawianą wolną rękę przy podjęciu decyzji o wymianie oleju w skrzyni. Do tego pisze Pan, że uszkodzenia, z którymi Państwo mieliście u siebie do czynienia nie miały związku z wymianą oleju. 


W mojej ocenie każdy olej przepracowuje się - prędzej czy później. Łożyska pracują w oleju - olej traci właściwości smarne, te pracują głośniej. Przepracowany olej wpływa również na pracę łańcucha, jak również gorzej znosi temperaturę.  Rozmawiałem z człowiekiem, który rozebrał już kilka skrzyń CVT i jednogłośnie stwierdziliśmy, że szybkie trasy, częsta jazda w trudnym terenie, zdecydowanie powinny skłaniać do wymiany oleju. Dla mnie - logiczne.  
Każdy klient przy odbiorze nowego samochodu jest przeze mnie zapraszany na pierwszą wymianę oleju silnikowego po 2-3 tyś km oraz wymianę oleju w skrzyni i dyfrach co 5 lat lub co 60 tyś km

Edited by raju
  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, lacky3pl napisał:

Co wlewales? Motul będzie ok? Czy może oem

OEM. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 16.06.2019 o 02:12, Andrzej Koper napisał:

 instrukcja zaleca statyczną wymianę oleju przy 60 tyś (...)

 

w innym watku carfit pisal, ze "juz nie"

 

 

 

to jak w koncu jest z ta wymiana: Subaru / FHI zaleca wymanie statyczna czy dynamiczna :question::question::question:

 

w FXT powoli dobijamy do 60 tys. km (normalne uzytkowanie, zadnych przyczep czy powaznych off-road'ow), wiec jestem jak najbardziej zainteresowany rzetelna odpowiedzia...

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 15.06.2019 o 17:27, Andrzej Koper napisał:

 

 

  a jaką ilość podaje instrukcja XV 18 (chyba 4.8 z filtrem?) poprzednie modele chyba 5.2 z filtrem ale trzeba sprawdzić w instrukcji bo pewności nie mam..;)

Według instrukcji 4.4 l z filtrem

 

Edited by Elpi

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Elpi napisał:

Według instrukcji 4.4 l z filtrem

 

dzięki za sprostowanie  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciesze się, że poruszyłem ten temat bo widać jest trochę niejasny dla właścicieli.

 

@DZIAŁ TECHNICZNY prośba o opisanie jakia jest oficjalna linia partii w tym gorącym temacie :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Producent nie przewidział wymiany płynu w skrzyni CVT, poza ciężkimi warunkami pracy jak np. holowanie przyczepy, jazda w terenie itp.

W tego typu przypadkach obligatoryjna wymiana przewidziana jest co 45tys km.

 

W naszej ocenie najlepszym sposobem jest dynamiczna wymiana płynu (oleju). Tą metodą wymieniamy 100% zawartości skrzyni biegów.

W przypadku grawitacyjnej metody wymiany płynu w CVT, może uda nam się jednorazowo wymienić 60% ilości płynu (oleju) znajdującej się w skrzyni. 

 

Natomiast nasze zalecenie co do wymiany płynu w skrzyni CVT przedstawia się następująco:

 DT, zaleca wymianę płynu w skrzyni CVT co 60tys km (oczywiście poza przypadkami jak powyżej).

Jeszcze raz pragniemy podkreślić, że jest to tylko Nasze zalecenie, a nie wymóg Producenta!   

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co z CVT SBD z 2016r. ? Mam już 75' km na liczniku. Czekać do 90', 120' czy wymieni olej teraz na przeglądzie. Outback jeździł głownie po ,,zwykłych" drogach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, DZIAŁ TECHNICZNY napisał:

Producent nie przewidział wymiany płynu w skrzyni CVT, poza ciężkimi warunkami pracy jak np. holowanie przyczepy, jazda w terenie itp.

W tego typu przypadkach obligatoryjna wymiana przewidziana jest co 45tys km.

 

W naszej ocenie najlepszym sposobem jest dynamiczna wymiana płynu (oleju). Tą metodą wymieniamy 100% zawartości skrzyni biegów.

W przypadku grawitacyjnej metody wymiany płynu w CVT, może uda nam się jednorazowo wymienić 60% ilości płynu (oleju) znajdującej się w skrzyni. 

 

Natomiast nasze zalecenie co do wymiany płynu w skrzyni CVT przedstawia się następująco:

 DT, zaleca wymianę płynu w skrzyni CVT co 60tys km (oczywiście poza przypadkami jak powyżej).

Jeszcze raz pragniemy podkreślić, że jest to tylko Nasze zalecenie, a nie wymóg Producenta!   

 

 

Jak mam być szczery , to,  w tej chwili to zalecenie , to tzw. must have . Nie wymienisz masz problem , po 100tys. i 3 latach , wymienisz  spora szansa  na długi żywot :) 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...