Skocz do zawartości

Skrzynia CVT wymiana oleju


Rekomendowane odpowiedzi

@DZIAŁ TECHNICZNY czy skoro zalecana jest wymiana dynamiczna to czy każde ASO powinno mieć taki sprzęt do wymiany ? Pytam bo wiem, że nie wszystkie mają i teraz nie wiem jak traktować takie zalecenia - jak nie mają to mam jechać kilkaset km dalej aby szukać takiego co ma, bo wydłuży to żywot skrzyni ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga sprawa jest taka, że magicy z Maktrans mówią np. na podstawie Outbacków 2,5, które są większością CVT, które robią (oprócz Murano), że te skrzynie zabija często wymiana dynamiczna. 200 000 bez wymiany oleju, potem dynamiczna i THE END. Oni z kolei zalecają statyczną :biglol: Ja w nowym aucie bym robił co 60 000 dynamiczną i tyle. Nie ma co z tego robić doktoratu. 

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Szmiglo napisał:

Druga sprawa jest taka, że magicy z Maktrans mówią np. na podstawie Outbacków 2,5, które są większością CVT, które robią (oprócz Murano), że te skrzynie zabija często wymiana dynamiczna. 200 000 bez wymiany oleju, potem dynamiczna i THE END

z tego co napisałs to nie wymiana dynamiczna je zabija ale brak wymiany przez 200k km . Czyli jeżeli nie wymieniano przez 200k km to lepiej nie ruszać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego nie wiem. Powiedzieli, że pojawiają się objawy pierwszych problemów ze skrzynią, ludzie w panice zmieniają olej dynamicznie bo myślą, że to najlepiej, a potem klops. 

 

Oczywiście, że do problemu doprowadza brak wymiany. Tutaj nie ma wątpliwości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo poczytałem o tych skrzyniach w USA i jeśli chodzi o sposób wymiany oleju - to tylko statyczna ! I widzę, że potwierdza to  również zakład który naprawdę zajmuje się tymi skrzyniami. W skrócie dlaczego nie dynamiczna? CVT ma 2 filtry - jeden na spodzie miski, dostępny podczas wymiany, drugi - mały jak filtr motocyklowy którego nie da się wymienić bez rozbiórki skrzyni. I w momencie wymiany dynamicznej cały syf zebrany na spodzie miski ale i całym obrębie skrzyni jest przepychany w stronę małego filtra, który się zalepia. Po takiej wymianie spada ciśnienie oleju i przypadki przywołane przez Szmiglo zaraz po wymianie oleju mamy gotowe. To nie zły olej zabija te skrzynia, ale dynamiczna wymiana po przebiegu 200tys. Jeśli ktoś wymienia dynamicznie od nowości co 60tys mogę uwierzyć, że się nic nie stanie, ale nie w innym przypadku. Dlatego rozeznani w USA, zalecają wymianę statyczną na 3 podejścia. Za każdym razem spływa około 5,5 litra. Po każdej wymianie zrobić 1000km i na kolejną. 

Edytowane przez EDDIE
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, EDDIE napisał:

Sporo poczytałem o tych skrzyniach w USA i jeśli chodzi o sposób wymiany oleju - to tylko statyczna ! I widzę, że potwierdza to  również zakład który naprawdę zajmuje się tymi skrzyniami. W skrócie dlaczego nie dynamiczna? CVT ma 2 filtry - jeden na spodzie miski, dostępny podczas wymiany, drugi - mały jak filtr motocyklowy którego nie da się wymienić bez rozbiórki skrzyni. I w momencie wymiany dynamicznej cały syf zebrany na spodzie miski jest przepychany w stronę małego filtra, który się zalepia. Po takiej wymianie spada ciśnienie oleju i przypadki przywołane przez Szmiglo zaraz po wymianie oleju mamy gotowe. To nie zły olej zabija te skrzynia, ale dynamiczna wymiana po przebiegu 200tys. Jeśli ktoś wymienia dynamicznie od nowości co 60tys mogę uwierzyć, że się nic nie stanie, ale nie w innym przypadku. Dlatego rozeznani w USA, zalecają wymianę statyczną na 3 podejścia. Za każdym razem spływa około 5,5 litra. Po każdej wymianie zrobić 1000km i na kolejną. 

No to tylko czekać aż u mnie coś dupnie :(

Zrobiłem wymianę dynamiczną przy 165k

Od tamtej pory zrobiłem 5k - póki co jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja myślę, że nie ma reguły. Lektura naszego forum, forum z kreskami oraz forum amerykańskiego potwierdza tą teorię. Są skrzynie, które padają i takie, które nie padają. Życie :mrgreen: @lukaswojnie ma co się zamartwiać do przodu tylko dbać i cieszyć się z jazdy. Szlak remontów CVT został już przetarty, więc nie ma się czego obawiać. Z wyjątkiem kosztów ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.06.2019 o 11:53, DZIAŁ TECHNICZNY napisał:

Natomiast nasze zalecenie co do wymiany płynu w skrzyni CVT przedstawia się następująco:

 DT, zaleca wymianę płynu w skrzyni CVT co 60tys km (oczywiście poza przypadkami jak powyżej).

Jeszcze raz pragniemy podkreślić, że jest to tylko Nasze zalecenie, a nie wymóg Producenta!   

 

OK, a teraz konkretnie: dynamiczna? statyczna x1? statyczna x2 (był opisany na forum przypadek, że ASO robiło 2 wymianę po 2 kkm)? czy statyczna x3 jak opisano powyżej?

l proszę nie pisać, że producent nie precyzuje. Jakie jest zalecenie SIP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
W dniu 2.11.2019 o 10:25, Arkady napisał:

Panowie jaki jest koszt wymiany oleju CVT  w XT 2017?

Przy 60tyś nie był wymieniany ale nie daje mi to spokoju i przy 75km chcę jednak to zrobić.

 

W  czerwcu płaciłem 1949,99 za dynamiczną wymianę w forku XT '16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam sobie ten wątek i mam wrażenie, że niektórzy czekają, aż padnie oficjalne stwierdzenie, że oleju wymieniać nie trzeba. 

Trzeba czy nie trzeba, czy producent wymaga, zaleca czy nie zaleca to nie ma to kompletnie znaczenia. Samochody już od jakiegoś czasu projektuje się z czasem życia produktu 5-7 lat i 250-300 tys. km przebiegu. Producentowi też nie można do końca ufać bo on ma konkretny cel oraz interes udzielając określonej informacji. Niekoniecznie musi to iść w parze z bezawaryjnością pojazdu. Bo producenta średnio obchodzi awaryjność pojazdu po przekroczeniu określonych granic. Klient ma kupić kolejny wóz i przez parę lat serwisować w ASO. A, że drugi czy piąty właściciel ma problem ze skrzynią to go grzeje bo do ASO nie przyjedzie, a nowego auta tym bardziej nie kupi. Można by długo to rozwalać na atomy, ale nie w tym rzecz. Każdy kto ma choćby odrobinę pojęcia o mechanice doskonale wie, że w każdej przekładni niezależnie od jej typu olej trzeba wymieniać. A czy będzie to 10, 45 czy 100 tys. km to już pozostawiam jako rachunek sumienia każdemu użytkownikowi. Jak szybko umiera skrzynia, w której nie ma oleju ? No właśnie, więc to pokazuje jak wielką pracę wykonuje ten płyn. Stara zasada "jak dbasz tak masz". Nikt nie lubi wkładać w samochód garnków złota, ale w dobie samochodów krótkowiecznych tylko zwiększona troska i środki mogą przedłużyć ich żywot. 

  • Super! 1
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.11.2019 o 21:58, Tomasz_555 napisał:

Stara zasada "jak dbasz tak masz".

 

Tylko problem w tym, że nie wiadomo jak dbać. 

 

W dniu 5.07.2019 o 23:39, Urbi napisał:

 

OK, a teraz konkretnie: dynamiczna? statyczna x1? statyczna x2 (był opisany na forum przypadek, że ASO robiło 2 wymianę po 2 kkm)? czy statyczna x3 jak opisano powyżej?

l proszę nie pisać, że producent nie precyzuje. Jakie jest zalecenie SIP?

?

W dniu 6.11.2019 o 21:58, Tomasz_555 napisał:

Samochody już od jakiegoś czasu projektuje się z czasem życia produktu 5-7 lat i 250-300 tys. km przebiegu.

Gdyby tak było zaprojektowane CVT Subaru to by mi wystarczyło. 

Edytowane przez Urbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Urbi napisał:

Tylko problem w tym, że nie wiadomo jak dbać. 

Tylko dlatego, że producent nie powiedział jednoznacznie co ile wymieniać ? W tej sytuacji tak jak pisałem należy samemu wybrać interwał. Tu każdy sam musi ocenić ile jeździ, jakim stylem i jak wiele kilometrów pojazd pokonuje w niesprzyjających warunkach (mrozy, zimna skrzynia, krótkie dystanse, gruba jazda autostradowa itp). 

Nie mam CVT, nigdy nie miałem dłużej niż rok samochodu z AT. Nie mniej raczej nie eksploatowałbym oleju dłużej jak 60 tys. km. Wielce prawdopodobne, że wymienił bym go po 50. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

3 godziny temu, Tomasz_555 napisał:

dlatego, że producent nie powiedział jednoznacznie co ile wymieniać ?

 

Nie.

Przeczytaj jeszcze raz mój post.

Dlatego, że SIP nie powiedział JAK wymieniać olej: statycznie (jest kilka opcji -> powyżej) czy dynamicznie. Praktyki, w ASO są różne. 

Edytowane przez Urbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Praktyka serwisów jest taka że jak mają maszynkę do wymiany dynamicznej to zalecają dynamicznie, kiedy nie mają to eee tam panie, po co dynamicznie jak można po staremu, bo można uszkodzić zaworki itd.

Faktem jest że na forum meldowali o uszkodzeniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...

Cześć,

 

A co myślicie Panowie o zakupie subaru levorg z 2015 roku z przebiegiem 136k km, w którym nigdy nie był wymieniany olej w CVT?

 

1. wymieniać statycznie na 3 podejścia?

2. wymieniać dynamicznie zaraz po zakupie?

3. odpuścić sobie ten samochód?

 

Będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi.

 

Z pozdrowieniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...