Skocz do zawartości

Subaru Outback [BT] (MY20/MY21=>)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

Myślałem o tym, ale z kierownicą po właściwej stronie ma tylko slabe silniki.

Jeżdżę czasem Levorgiem znajomych i jednak Legacy/OBK to klasa wyżej jak chodzi o wielkość, komfort, materiały, wyciszenie, a człowiek się do dobrego przyzwyczaja.

Mój LGT ma już 13 lat i chciałbym to samo tylko nowsze, na moje potrzeby to idealny samochód. Dlatego od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie OBK 2.4 i być może jakieś eksperymentalne obniżenie na elementach z Legacy i Bilsteinie, tak jak w moim LGT lub wcześniejszym Spec B.

Legacy GT zresztą wróciło ostatnio na rynek US i to też ciekawe auto jak ktoś lubi sedany.

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.12.2023 o 10:25, Bosman napisał(a):

Myślałem o tym, ale z kierownicą po właściwej stronie ma tylko slabe silniki.

Jeżdżę czasem Levorgiem znajomych i jednak Legacy/OBK to klasa wyżej jak chodzi o wielkość, komfort, materiały, wyciszenie, a człowiek się do dobrego przyzwyczaja.

Mój LGT ma już 13 lat i chciałbym to samo tylko nowsze, na moje potrzeby to idealny samochód. Dlatego od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie OBK 2.4 i być może jakieś eksperymentalne obniżenie na elementach z Legacy i Bilsteinie, tak jak w moim LGT lub wcześniejszym Spec B.

Legacy GT zresztą wróciło ostatnio na rynek US i to też ciekawe auto jak ktoś lubi sedany.

W Olsztynie przy ASO stoi OBK 2.4 z USA. Historii nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, RoadRunner napisał(a):

W Olsztynie przy ASO stoi OBK 2.4 z USA. Historii nie znam.

Wygląda fajnie,jak historia nie jest tragiczna i poprawnie zrobiony,co całkiem spoko.

 

 

Edytowane przez olo11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie pomysł zamiany na OBK 2.4 XT. To jedyny obecnie w miarę dostępny u nas  silnik dobry pod "korekty", które mogę zrobić z niego naprawdę ciekawą alternatywę. W ogłoszeniach jest kilka sztuk. W tym jeden z Kanady z praktycznie pełnym wyposażeniem.  Pytanie czy warto dać 175k pln za 4 letniego OBK....

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Adam12 napisał(a):

Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie pomysł zamiany na OBK 2.4 XT. To jedyny obecnie w miarę dostępny u nas  silnik dobry pod "korekty", które mogę zrobić z niego naprawdę ciekawą alternatywę. W ogłoszeniach jest kilka sztuk. W tym jeden z Kanady z praktycznie pełnym wyposażeniem.  Pytanie czy warto dać 175k pln za 4 letniego OBK....

I dodatkowo z bagażem historii.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Adam12 napisał(a):

Pytanie czy warto dać 175k pln za 4 letniego OBK

Kwestia priorytetów i zasobności portfela. Pytanie czy warto...trudno jednoznacznie odpowiedzieć.

Jak najdokładniej sprawdzic dany egzemplarz pod kątem uszkodzeń i poprawności naprawy lub zlecić naprawę w dobrym warsztacie b-l przy zakupie uszkodzonego.

Można też kupić bezwypadkowy, będzie drożej, ale bez napraw.

Budżet 45-50 k USD/CAD, to już fajne auto.

Nas dobijają opłaty przy imporcie.

Krajowy 4-letni bezwypadkowy OBK 2.5 N/A też swoje kosztuje, taka jest rzeczywistość. 

Myślałem o kupnie nowszego OBK w jakiejś tam bliżej nieokreślonej przyszłości jako nastepcę 3.6, ale z pewnych względów ( przestrzeń bagażowa ) muszę pomyśleć o czymś wiekszym.

Na tapecie jest Pacyfica, ale żeby to miało jakikolwiek sens, to mówimy o 250-300kpln i nie to, że jestem z OBK niezadowolony, wręcz przeciwnie:D

 

 

 

Edytowane przez olo11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Adam12 napisał(a):

Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie pomysł zamiany na OBK 2.4 XT. To jedyny obecnie w miarę dostępny u nas  silnik dobry pod "korekty", które mogę zrobić z niego naprawdę ciekawą alternatywę. W ogłoszeniach jest kilka sztuk. W tym jeden z Kanady z praktycznie pełnym wyposażeniem.  Pytanie czy warto dać 175k pln za 4 letniego OBK....

 

Mnie zainteresowały te "korekty".

Co masz na myśli?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.4T jest stosunkowo łatwy i bezpieczny do zmiany mapy i podniesienie parametrów KM/Nm. Trochę niewiadomą jest CVT ale do okolic 300KM powinna wytrzymać. Trzeba pogrzebać jaka skrzynia jest w OBK XT. Jeżeli taka sama jak obecnie dostępna to może być ciężko... 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, olo11 napisał(a):

Budżet 45-50 k USD/CAD, to już fajne auto.

Nas dobijają opłaty przy imporcie.

Najwyższa wersja XT Touring kosztuje 43k usd czyli z pełnymi opłatami, dostawą, cłem + VAT ok. 270k pln więc okolice 170k pln za 4 letnie auto to rozsądna cena. Jeżeli nie miał przygód....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Adam12 napisał(a):

Najwyższa wersja XT Touring kosztuje 43k usd czyli z pełnymi opłatami, dostawą, cłem + VAT ok. 270k

Zgadza się, tylko to już będzie bezwypadkowe auto, kupione np.u dealera,co oczywiście nie skreśla aut z aukcji, jeżeli jest to zrobione z głową, finalnie może wyjść fajna cena, po opłatach, naprawie etc.

Najwiekszym problemem z egzemnlarzami już naprawionymi w Polsce jest sprawdzenie jak to było zrobione, bo niestety handlarze zazwyczaj robią jak robią. Przekonałem się osobiście,bez poprawek się nie obeszło,ale i tak było warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Adam12 napisał(a):

Najwyższa wersja XT Touring kosztuje 43k usd czyli z pełnymi opłatami, dostawą, cłem + VAT ok. 270k pln więc okolice 170k pln za 4 letnie auto to rozsądna cena. Jeżeli nie miał przygód....

$43k to przed podatkami. Do tego dochodzi stanowy sales tax plus opłata za papierologię dealera. W PL oczywiście akcyza i cło. W CT z $43k zrobi się nieco ponad $46k.

Co ciekawe, przy cleniu w PL do ceny auta wliczają transport :cry:

Więc z $46k robi się ($46k+$2k (transport)) * 1.10 (cło) *1 .186 (akcyza) * 1.23 (VAT) $77k :o

Mówimy o aucie nowym.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Adam12 napisał(a):

2.4T jest stosunkowo łatwy i bezpieczny do zmiany mapy i podniesienie parametrów KM/Nm. Trochę niewiadomą jest CVT ale do okolic 300KM powinna wytrzymać. Trzeba pogrzebać jaka skrzynia jest w OBK XT. Jeżeli taka sama jak obecnie dostępna to może być ciężko... 

 

 

Skrzynia w XT w US jest inna niż w wolnossącym 2.5, przynajmniej była w MY20 - MY23. Widzę, że teraz w MY24 subaru nie podaje innego rodzaju skrzyni dla NA i XT.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kowalesik napisał(a):

Skrzynia w XT w US jest inna niż w wolnossącym 2.5, przynajmniej była w MY20 - MY23

Zapewne TR690, może z jakimiś modyfikacjami

 

Godzinę temu, Kowalesik napisał(a):

Co ciekawe, przy cleniu w PL do ceny auta wliczają transport :cry:

Oczywiście że doliczają fracht ,przecież muszą wydusić jak najwięcej:facepalm: Vat można opłacić w DE (19%)

Gdyby XT był dostępny w EU to kosztowałoby mniej więcej 280-300 kpln,czyli 50k wiecej od 2.5, tak jak to miało miejsce w 2012 z analogicznymi modelami wówczas dostepnymi.

 

Edytowane przez olo11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Adam12 napisał(a):

Najwyższa wersja XT Touring kosztuje 43k usd czyli z pełnymi opłatami, dostawą, cłem + VAT ok. 270k pln więc okolice 170k pln za 4 letnie auto to rozsądna cena. Jeżeli nie miał przygód....

W takiej cenie to już lepiej wziąć z Ukrainy. Wyjdzie trochę drożej ale żadnych przeróbek i gwarancja obowiązuje.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Kowalesik napisał(a):

$43k to przed podatkami. Do tego dochodzi stanowy sales tax plus opłata za papierologię dealera. W PL oczywiście akcyza i cło. W CT z $43k zrobi się nieco ponad $46k.

Co ciekawe, przy cleniu w PL do ceny auta wliczają transport :cry:

Więc z $46k robi się ($46k+$2k (transport)) * 1.10 (cło) *1 .186 (akcyza) * 1.23 (VAT) $77k :o

Mówimy o aucie nowym.

 

 

Dokładnie mniej więcej wychodzi 300-305kpln za nowe auto.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, dirkdiggler napisał(a):

Jesteś pewny że gwarancja obowiązuje?

 

Właśnie zauważyłem że w UA jest oferowana wersja XT. Poczekajmy na koniec wojny, będą umowy o ułatwieniach handlowych z UE może będzie można wynająć tam auto? Na razie jednak po pobieżnej analizie kilku problemów prawnych z wątkiem UA nie zdecydowałbym się na ulokowanie tam choćby 50 gr - niestety mentalność i system prawny są nakierowane na brak jakiejkolwiek pewności (i to w odniesieniu do naszego prawa), szara strefa jak w Afganistanie. Co ciekawe, te OBK XT jadą tranzytem chyba przez Polskę (Jeepy na pewno tak).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Kristofor napisał(a):

Poczekajmy na koniec wojny

No to troszkę może potrwać, niestety.

 

4 godziny temu, aflinta napisał(a):

Albo UE postara się by XT również tam zniknęło z oferty. 

Raczej nie, narazie tam obowiązuje zasada money talks;)

No chyba ,że w ekspresowym tempie przyjmą ich do EU.

Mało prawdopodobne.

 

Wracajac do tematu, kto chce kupować ma jeszcze troche czasu, dopóki EU nie uzna sam. powypadkowych z importu za odpad,nadajacy się do recyklingu.

Takie genialne pomysły w głowach urzędników ostatnio się pojawiły.

Edytowane przez olo11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sartek napisał(a):

Nie zgłębiałem specyfikacji po czesku, ale na oko wydaje się, że wnętrze dostało skórę, a chyba większość u nas kręciła nosem właśnie na jej brak, jeśli chodzi o wersję Cross. Mi się podoba :)

 

Dokładnie wyglada na wyeliminowanie głownego słabego ogniwa wersji cross czyli poliuretanowej tapicerki.

 

Kolor geyser blue znany z amerykańskich wildernessów. Jak dla mnie ciut za "płaski" na takie auto. Ale napewno się będzie wyróżniał

SmartSelect_20231231_143706_Opera.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...