Skocz do zawartości

E-Boxer


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 27.01.2022 o 18:11, Kris3k napisał:

 

Sorry, że tak odgrzebuję Twój post, ale walki z aku ciąg dalszy. Niestety serwis uświadomił mnie, że na aku jest 24miesiące gwarancji a nie 36 jak na resztę... Wiem, że mógłbym walczyć z tytułu rękojmi bo te dwa lata minęły 9 stycznia tego roku. Wiem jak to wygląda, dlatego rozważam zakup nowego aku.  W ASO nie mają... muszą zamówić i wsadzili by też Panasonica. Patrzę na zdjęcie tego który Tobie wsadzili i zastanawia mnie ta uwaga na żółtym tle na dole - nie pasuje do aut z systemem start-stop. No to dlaczego go wsadzili?

 

Ktoś inny pisał na grupie o Varcie - potrzebowałbym parametry tak żeby pasowało.

A dlaczego nie mieli wsadzić ? Ten aku to "12v auxilliary battery " ( zasilające komputer, urządzenia bezpieczeństwa, klimę, rozrusznik).
Do start/stop jest ten drugi 12v engine restart batttery N-55R (12V-41AH).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, lazy_moose napisał:

A dlaczego nie mieli wsadzić ? Ten aku to "12v auxilliary battery " ( zasilające komputer, urządzenia bezpieczeństwa, klimę, rozrusznik).
Do start/stop jest ten drugi 12v engine restart batttery N-55R (12V-41AH).

Ten drugi jest 45Ah

Edytowane przez kriskristoffers
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując, ja wciąż używam tego fabrycznego aku i zero problemów. Z tego co wiem @Czarne_Koronkowe też pisał, że ma fabryczne i działa. Kolega @radiolog pisał, że dba (okresowo ładując) i też nie ma problemu.
Czy we wszystkich przypadkach problemów z aku koledzy też mieli alarmy? No musi być tam jakiś pasożytniczy pobór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, radiolog napisał:

U mnie tylko antykuna, ale tak naprawdę myślę, że jeżdżenie bez trybu ev i start/stop bardzo pozytywnie wpływa na stan akumulatora

Nie wiem, czy występuje to w e-boxerze, ale w zwykłym wyłączenie s&s nie wystarczy. Jest jeszcze coś takiego jak inteligentne ładowanie. Czyli podczas jazdy że stałą prędkością i przyspieszania akumulator przestaje być ładowany. Przy hamowaniu choćby silnikiem ładowanie wraca - ot taka mikrorekuperacja. Akumulator jest utrzymywany więc w stanie permanentnego niedoładowania, aby mógł w razie potrzeby dociążyć alternator. Stąd potrzeba baterii EFB, która więcej znosi, w tym częste uderzenia wysokiego prądu ładowania. W obk my17 udało mi się to wyłączyć w prosty sposób.  Jeśli ktoś zainteresowany odkopię link. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.01.2022 o 21:17, lazy_moose napisał:

Reasumując, ja wciąż używam tego fabrycznego aku i zero problemów. Z tego co wiem @Czarne_Koronkowe też pisał, że ma fabryczne i działa. Kolega @radiolog pisał, że dba (okresowo ładując) i też nie ma problemu.
Czy we wszystkich przypadkach problemów z aku koledzy też mieli alarmy? No musi być tam jakiś pasożytniczy pobór.

Mam alarm i pobór prądu na postoju to 0,03A

Pobór prądu z otwarta klapą bagażnika 3,5A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie wiem, ale samo otwieranie trwa kilka sekund wiec ono chyba nie jest problemem.

 

Gdzieś czytałem, że w nowych forkach jest błąd konstrukcyjny i silnik otwierania klapy działa cały czas, nawet kiedy jest juz otwarta, przez to jest taki pobór.

Ktoś wrzucał film na yt jak wkłada karabinek wspinaczkowy w zamek, żeby komputer uznał, ze klapa jest zamknięta i wtedy przestaje ją otwierać.

 

 

Edytowane przez dawidz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dawidz napisał:

Tego nie wiem, ale samo otwieranie trwa kilka sekund wiec ono chyba nie jest problemem.

No właśnie chodziło mi o porównanie, czy to ciągle silnik coś ciągnie, czy jednak co innego. Filmik jak wklejałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzisiaj mi na myjni rozładowali aku, pewnie tą klapą, a ostatnio nie korzystałem regularnie z prostownika.
Na szczęście pomogły kable i po powrocie aku miał 12,5 V przed podpięciem prostownika.

To jaki polecacie ten większy zamiennik? Bo raz takie doświadczenie mi wystarczy


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niestety wymieniłem na własną rękę, bo gwarancja skończyła się miesiąc wcześniej :| Wsadziłem zgodnie z poleceniem kolegi forumowego Toma52 model  EXIDE EFB 60Ah 520A EL604.

Póki co wszystko gra, chociaż po mroźnej nocy spada naładowanie do 12,2V. Martwi mnie jedna rzecz, od momentu wymiany ani razu nie zadziałał system start stop ani nie włączył się tryb EV... Nie wiem czy muszą w ASO coś restartować, podpinać pod kompa, czy o co znowu chodzi? Bateria trakcyjna praktycznie cały czas na full, silnik elektryczny działa wspomagająco jak do tej pory, ale sam nie chce chodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...