lazy_moose Opublikowano 28 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2022 W dniu 27.01.2022 o 18:11, Kris3k napisał: Sorry, że tak odgrzebuję Twój post, ale walki z aku ciąg dalszy. Niestety serwis uświadomił mnie, że na aku jest 24miesiące gwarancji a nie 36 jak na resztę... Wiem, że mógłbym walczyć z tytułu rękojmi bo te dwa lata minęły 9 stycznia tego roku. Wiem jak to wygląda, dlatego rozważam zakup nowego aku. W ASO nie mają... muszą zamówić i wsadzili by też Panasonica. Patrzę na zdjęcie tego który Tobie wsadzili i zastanawia mnie ta uwaga na żółtym tle na dole - nie pasuje do aut z systemem start-stop. No to dlaczego go wsadzili? Ktoś inny pisał na grupie o Varcie - potrzebowałbym parametry tak żeby pasowało. A dlaczego nie mieli wsadzić ? Ten aku to "12v auxilliary battery " ( zasilające komputer, urządzenia bezpieczeństwa, klimę, rozrusznik). Do start/stop jest ten drugi 12v engine restart batttery N-55R (12V-41AH). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriskristoffers Opublikowano 28 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2022 (edytowane) 16 minut temu, lazy_moose napisał: A dlaczego nie mieli wsadzić ? Ten aku to "12v auxilliary battery " ( zasilające komputer, urządzenia bezpieczeństwa, klimę, rozrusznik). Do start/stop jest ten drugi 12v engine restart batttery N-55R (12V-41AH). Ten drugi jest 45Ah Edytowane 28 Stycznia 2022 przez kriskristoffers Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lazy_moose Opublikowano 28 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2022 5 minut temu, kriskristoffers napisał: Ten drugi też jest 48Ah Ja mam 45Ah Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriskristoffers Opublikowano 28 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2022 Tak wiem, poprawiłem już Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lazy_moose Opublikowano 28 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2022 Reasumując, ja wciąż używam tego fabrycznego aku i zero problemów. Z tego co wiem @Czarne_Koronkowe też pisał, że ma fabryczne i działa. Kolega @radiolog pisał, że dba (okresowo ładując) i też nie ma problemu. Czy we wszystkich przypadkach problemów z aku koledzy też mieli alarmy? No musi być tam jakiś pasożytniczy pobór. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriskristoffers Opublikowano 28 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2022 U mnie kilka spraw tj. nie sprawdzałem akumulatora przy odbiorze auta w salonie, mam dodatkowe pobory prądu tj. alarm i antykuna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiolog Opublikowano 29 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2022 U mnie tylko antykuna, ale tak naprawdę myślę, że jeżdżenie bez trybu ev i start/stop bardzo pozytywnie wpływa na stan akumulatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 30 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2022 23 godziny temu, radiolog napisał: U mnie tylko antykuna, ale tak naprawdę myślę, że jeżdżenie bez trybu ev i start/stop bardzo pozytywnie wpływa na stan akumulatora Nie wiem, czy występuje to w e-boxerze, ale w zwykłym wyłączenie s&s nie wystarczy. Jest jeszcze coś takiego jak inteligentne ładowanie. Czyli podczas jazdy że stałą prędkością i przyspieszania akumulator przestaje być ładowany. Przy hamowaniu choćby silnikiem ładowanie wraca - ot taka mikrorekuperacja. Akumulator jest utrzymywany więc w stanie permanentnego niedoładowania, aby mógł w razie potrzeby dociążyć alternator. Stąd potrzeba baterii EFB, która więcej znosi, w tym częste uderzenia wysokiego prądu ładowania. W obk my17 udało mi się to wyłączyć w prosty sposób. Jeśli ktoś zainteresowany odkopię link. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidz Opublikowano 31 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2022 W dniu 28.01.2022 o 21:17, lazy_moose napisał: Reasumując, ja wciąż używam tego fabrycznego aku i zero problemów. Z tego co wiem @Czarne_Koronkowe też pisał, że ma fabryczne i działa. Kolega @radiolog pisał, że dba (okresowo ładując) i też nie ma problemu. Czy we wszystkich przypadkach problemów z aku koledzy też mieli alarmy? No musi być tam jakiś pasożytniczy pobór. Mam alarm i pobór prądu na postoju to 0,03A Pobór prądu z otwarta klapą bagażnika 3,5A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 1 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2022 7 godzin temu, dawidz napisał: Pobór prądu z otwarta klapą bagażnika 3,5A Podczas otwierania jest też taki sam, czy jeszcze większy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 1 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2022 10 godzin temu, dawidz napisał: Pobór prądu z otwarta klapą bagażnika 3,5A Wow, 3.5x więcej niż w OBK: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidz Opublikowano 1 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2022 (edytowane) Tego nie wiem, ale samo otwieranie trwa kilka sekund wiec ono chyba nie jest problemem. Gdzieś czytałem, że w nowych forkach jest błąd konstrukcyjny i silnik otwierania klapy działa cały czas, nawet kiedy jest juz otwarta, przez to jest taki pobór. Ktoś wrzucał film na yt jak wkłada karabinek wspinaczkowy w zamek, żeby komputer uznał, ze klapa jest zamknięta i wtedy przestaje ją otwierać. Edytowane 1 Lutego 2022 przez dawidz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 1 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2022 1 godzinę temu, dawidz napisał: Tego nie wiem, ale samo otwieranie trwa kilka sekund wiec ono chyba nie jest problemem. No właśnie chodziło mi o porównanie, czy to ciągle silnik coś ciągnie, czy jednak co innego. Filmik jak wklejałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiolog Opublikowano 12 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2022 Dzisiaj mi na myjni rozładowali aku, pewnie tą klapą, a ostatnio nie korzystałem regularnie z prostownika. Na szczęście pomogły kable i po powrocie aku miał 12,5 V przed podpięciem prostownika.To jaki polecacie ten większy zamiennik? Bo raz takie doświadczenie mi wystarczy Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriskristoffers Opublikowano 12 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2022 Mi w ASO w ramach gwarancji zamontowali Bosch 60 Ah Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
e-555 Opublikowano 12 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2022 Wymiana przez ASO na Bosch 60Ah 540A, od 9 miesięcy bak ładowania i brak problemów z aku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiolog Opublikowano 12 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2022 Zapisuję i molestuję ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriskristoffers Opublikowano 12 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2022 Ja wymianę miałem w Lublinie, ale najpierw test w ASO Gdańsk z wydrukiem i potwierdzeniem że akumulator technicznie zgon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiolog Opublikowano 12 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2022 2 lata minęły , raczej nie uwzględnia gwarancji, szybciej jak kupię prywatnie , cena jakaś porażająca nie jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
e-555 Opublikowano 12 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2022 Zdecydowanie kup aku i wymień poza ASO, jak jeździłem chyba trzy razy, wyjazdy i czas poświęcony przerosły koszt akumulatora…. ( koszt nowego około 300 zł ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiolog Opublikowano 12 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2022 A macie nazwę modelu tego Bosha? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
e-555 Opublikowano 12 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2022 Mała korekta Varta, w innym samochodzie mam Boscha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriskristoffers Opublikowano 12 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2022 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiolog Opublikowano 13 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2022 W sumie podobne konstrukcje, jak nie takie same. Spróbuję tej Warty.Dostęp łatwy, może uda mi się własnoręcznie wymienić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kris3k Opublikowano 15 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2022 Ja niestety wymieniłem na własną rękę, bo gwarancja skończyła się miesiąc wcześniej :| Wsadziłem zgodnie z poleceniem kolegi forumowego Toma52 model EXIDE EFB 60Ah 520A EL604. Póki co wszystko gra, chociaż po mroźnej nocy spada naładowanie do 12,2V. Martwi mnie jedna rzecz, od momentu wymiany ani razu nie zadziałał system start stop ani nie włączył się tryb EV... Nie wiem czy muszą w ASO coś restartować, podpinać pod kompa, czy o co znowu chodzi? Bateria trakcyjna praktycznie cały czas na full, silnik elektryczny działa wspomagająco jak do tej pory, ale sam nie chce chodzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się