Skocz do zawartości

E-Boxer


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, TOMA52 napisał:

Jakim prostownikiem? Ja mam takie 2, które w końcowej fazie dadzą ponad 16V, tu bym nie ryzykował.

Ładowarki automatyczne np. CTEK  mają programy do 15.8V i instrukcja niby dopuszcza ładowanie w aucie. Ale dopóki nie spróbujesz, to się nie przekonasz, czy jest to bezpieczne. Prostownikiem bez kontroli napięcia bym się bał.

 

Mam coś takiego:

 

https://swiatbaterii.pl/ladowarki-do-akumulatorow-6v-12v/35154-ladowarka-prostownik-do-akumulatorow-6v-12v-4a-z-funkcja-inteligentnej-diagnostyki.html?utm_source=ceneo&utm_medium=referral

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego typu ladowarka w zupelnosci wystarczy. Przyzwyczajony z Levorga podladowuje baterie raz w miesiacu przez noc. Szczegolnie, kiedy jezdze krotkie odcinki.

 

W niskich temperaturach moja ladowarka ma jakis modus zimowy, w ktorym redukuje prad ladowania.

 

 Generalnie warto dbac o baterie, a w Subaru to nawet trzeba :)

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Hellraider - spokojnie bez odpinania klem. Jak ma tryb Winter/agm to włącz.

 

49 minut temu, Christoph napisał:

W niskich temperaturach moja ladowarka ma jakis modus zimowy, w ktorym redukuje prad ladowania

Raczej podwyższa napięcie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Robgas44 napisał:

Czy ktoś ma doświadczenie, opinię na temat tego haka ? Czy raczej celować w Westfalię lub oryginał Subaru ?

https://holownicze.pl/rocznik-od-2019/hak-holowniczy-subaru-forester-7486.html

wszystko zależy co będziesz ciągnął i czy zależy Ci na wyglądzie twojego auta. Przed założeniem haka co prawda do starego XV nie nowego forka długo rozmawiałem z gościem który od 20 lat zajmuje się montażem haków. Gość mi powiedział że z jego długoletniej praktyki wynika że jeżeli chcesz targać bardzo często ciężkie  przyczepy  to tylko hak stały lub wypinany /wpinany na  śruby nie na żadne systemy - podobno po jakimś czasie się wyrabiają i zaczynają  stukać , pukać i klienci "przemysłowi" zgłaszali reklamacje. Natomiast jeżeli do sporadycznego ciągnięcia lekkiej przyczepy , kempingu lub bagażnika rowerowego to jak najbardziej haki odpinane systemami typu brink, steinhof , westfalia i podobne. Westfalia ma przewagę nad konkurencją że wymaga tylko minimalnego podcięcia zderzaka i praktycznie jej nie widać po wypięciu haka i schowaniu gniazda z elektryką. W innych widać. No i cena . Westfalia jest chyba najdroższa ale imo warto jeżeli zależy Ci na wyglądzie auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.01.2022 o 12:47, Christoph napisał:


Nie ma takiej potrzeby. Jak odepniesz klemy to ryzykujesz rozprogramowanie radia i aktualnych ustawien. 
 

Chyba, ze musisz wyciagnac akumulator i ladowac go w domu, bo auto stoi pod gdzies pod chmurka. 
 


 

 

Nie jest czasem tak, że to ten drugi akumulator z którego pożytku nie ma bo nawet nie można pożyczyć prądu do startowego, jest odpowiedzialny za potrzymanie komputera i pamięci systemów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kris3k napisał:

Nie jest czasem tak, że to ten drugi akumulator z którego pożytku nie ma bo nawet nie można pożyczyć prądu do startowego, jest odpowiedzialny za potrzymanie komputera i pamięci systemów?

 to ten lewy, ten prawy jest tylko rozruchowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, radiolog napisał:

 to ten lewy, ten prawy jest tylko rozruchowy

 

Tak wiem, dlatego wyciągnięcie akumulatora rozruchowego nie powinno zresetować wszystkich ustawień w samochodzie. Niemniej jak nie ma potrzeby, to po co wyciągać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.10.2021 o 13:14, dawidz napisał:

Mi w aso włożyli
 

PXL_20210623_142912411.thumb.jpg.5159662ded5caff31e795eb05498eeb4.jpg

 

Sorry, że tak odgrzebuję Twój post, ale walki z aku ciąg dalszy. Niestety serwis uświadomił mnie, że na aku jest 24miesiące gwarancji a nie 36 jak na resztę... Wiem, że mógłbym walczyć z tytułu rękojmi bo te dwa lata minęły 9 stycznia tego roku. Wiem jak to wygląda, dlatego rozważam zakup nowego aku.  W ASO nie mają... muszą zamówić i wsadzili by też Panasonica. Patrzę na zdjęcie tego który Tobie wsadzili i zastanawia mnie ta uwaga na żółtym tle na dole - nie pasuje do aut z systemem start-stop. No to dlaczego go wsadzili?

 

Ktoś inny pisał na grupie o Varcie - potrzebowałbym parametry tak żeby pasowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Kris3k napisał:

 

Sorry, że tak odgrzebuję Twój post, ale walki z aku ciąg dalszy. Niestety serwis uświadomił mnie, że na aku jest 24miesiące gwarancji a nie 36 jak na resztę... Wiem, że mógłbym walczyć z tytułu rękojmi bo te dwa lata minęły 9 stycznia tego roku. Wiem jak to wygląda, dlatego rozważam zakup nowego aku.  W ASO nie mają... muszą zamówić i wsadzili by też Panasonica. Patrzę na zdjęcie tego który Tobie wsadzili i zastanawia mnie ta uwaga na żółtym tle na dole - nie pasuje do aut z systemem start-stop. No to dlaczego go wsadzili?

 

Ktoś inny pisał na grupie o Varcie - potrzebowałbym parametry tak żeby pasowało.

 

Założyli,że i tak wszyscy go wyłączają, w e-boxerze też hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ostatnio ciekawy przypadek. Jakiś czas temu padł mi akumulator w Forku a przynajmniej tak mi się wydawało. Udało się podładować, pojechałem do ASO na reset błędów ( po tym jak padł przestali działać wszyscy asystenci - Eyesight, deep snow etc... . Przy okazji poprosiłem o diagnostykę akumulatora i wyszło na to że wszystko jest ok. Tydzień później zaraz po kilkudziesięcio kilometrowej jeździe, po zatrzymaniu, samochód umarł. Myślałem że to znowu aku, ładowałem jakieś 2h, chciałem odpalić i nic. Niestety skończyło się na kontakcie z Assistance, lawecie i Forek pojechał do ASO. W Serwisie zdiagnozowali wadliwe wykonanie klemy od akumulatora (panelu z bezpiecznikami). Element został wymieniony i jak narazie bez niespodzianek, samochód pali normalnie. Ktoś miał może podobną sytuację?

 

Jeżeli chodzi o assistance tutaj chciałbym też pochwalić szybki czas reakcji, pomoc drogowa przyjechała w ciągu 30 minut, a po informacji z serwisu, że samochód chwile zostanie, w ciągu godziny podstawili auto zastępcze. Natomiast drobne zastrzeżenia do pomocy drogowej (podwykonawcy). Nie byli przygotowani do zabrania unieruchomionego samochodu z napędem 4x4 i tutaj się chwile naczekałem aż przyjadą ponownie.

Edytowane przez Hellraider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Hellraider napisał:

Miałem ostatnio ciekawy przypadek. Jakiś czas temu padł mi akumulator w Forku a przynajmniej tak mi się wydawało. Udało się podładować, pojechałem do ASO na reset błędów ( po tym jak padł przestali działać wszyscy asystenci - Eyesight, deep snow etc... . 

Wystarczyło odpiąć klemę masę na akumulatorze. Miałem tak przy 1 rozładowaniu i Eyesight też przestał działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Kris3k napisał:

Ktoś inny pisał na grupie o Varcie - potrzebowałbym parametry tak żeby pasowało.

 

Znalazłem na stronie: https://www.subaruforester.org/threads/2021-e-boxer-flat-battery-again.829651/ paramatry akumulatora rozruchowego (po stronie kierowcy):

Prawy plus, obudowa D23 (230x170x224mm), 48Ah i 390A CCA.

Nie znajdziesz na rynku w Polsce tak słabego akumulatora w tej obudowie ;-)

Czy można założyć mocniejszy? Jeśli uznasz, że tak (http://www.akumulatorygorzow.pl/3/porady-i-informacje/porady-i-informacje/za-duzy-akumulator-fakty-i-mity-24.html) to już coś dobierzesz.

 

Ja bym zakładał akumulator EFB (wzmocniony kwasowy, który lepiej zniesie kopniaki wysokim prądem ładowania podczas używania systemy S&S i "inteligentnego" ładowania).

Masz więc do wyboru:

Centra CL604 i jego bliźniak Exide EL604.

Polski ZAP 565 46.

Austriacki Banner 565 15.

ww. są bez stopki, jeśli na podstawce jest jeszcze ok 11 mm miejsca to są jeszcze modele ze stopką:

565-082 Akumulator AUTOPART GALAXY EFB II

Ukraiński GROM EFB START&STOP 65Ah 670A Japan Prawy Plus DTR w sieci specpart.

 

Jeśli nie ma być to EFB, to wybór jest większy:

Centra CB604 / Exide EB604 - tylko są na zdjęciach wersje ze stopką i bez, może ta stopka się zmieści i nie ma tematu, ale oryginalny Panasonic jest na pewno bez.

Bosch 0 092 S40 240 -> w imprezie GH w ruchu miejskim, bez S&S wytrzymał u mnie 5 lat, zmieniony profilaktycznie

Varta 560 410 054 -> do kupienia w sieci specpart za 259 zł !

Zap 560 68

560-094 Akumulator AUTOPART Galaxy SMF (w opisie ma stopkę, na zdjęciu nie)

i pewnie całe mnóstwo innych.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, TOMA52 napisał:

 

Znalazłem na stronie: https://www.subaruforester.org/threads/2021-e-boxer-flat-battery-again.829651/ paramatry akumulatora rozruchowego (po stronie kierowcy):

Prawy plus, obudowa D23 (230x170x224mm), 48Ah i 390A CCA.

Nie znajdziesz na rynku w Polsce tak słabego akumulatora w tej obudowie ;-)

Czy można założyć mocniejszy? Jeśli uznasz, że tak (http://www.akumulatorygorzow.pl/3/porady-i-informacje/porady-i-informacje/za-duzy-akumulator-fakty-i-mity-24.html) to już coś dobierzesz.

 

Ja bym zakładał akumulator EFB (wzmocniony kwasowy, który lepiej zniesie kopniaki wysokim prądem ładowania podczas używania systemy S&S i "inteligentnego" ładowania).

Masz więc do wyboru:

Centra CL604 i jego bliźniak Exide EL604.

Polski ZAP 565 46.

Austriacki Banner 565 15.

ww. są bez stopki, jeśli na podstawce jest jeszcze ok 11 mm miejsca to są jeszcze modele ze stopką:

565-082 Akumulator AUTOPART GALAXY EFB II

Ukraiński GROM EFB START&STOP 65Ah 670A Japan Prawy Plus DTR w sieci specpart.

 

Jeśli nie ma być to EFB, to wybór jest większy:

Centra CB604 / Exide EB604 - tylko są na zdjęciach wersje ze stopką i bez, może ta stopka się zmieści i nie ma tematu, ale oryginalny Panasonic jest na pewno bez.

Bosch 0 092 S40 240 -> w imprezie GH w ruchu miejskim, bez S&S wytrzymał u mnie 5 lat, zmieniony profilaktycznie

Varta 560 410 054 -> do kupienia w sieci specpart za 259 zł !

Zap 560 68

560-094 Akumulator AUTOPART Galaxy SMF (w opisie ma stopkę, na zdjęciu nie)

i pewnie całe mnóstwo innych.

 

 

 

Bardzo dziękuję za konkretną odpowiedź! Zabieram się do wertowania i przy okazji poczytam o  EFB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kris3k, ale na zdjęciach na ww. stronie https://www.subaruforester.org/threads/2021-e-boxer-flat-battery-again.829651/ widzę, że to akumulator po stronie pasażera ma napis: "For Start&Stop" i troche inne parametry:

Obudowa B24, LEWY PLUS, 45 Ah, 430A CCA (co daje 390A EN: https://attachments.priuschat.com/attachment-files/2015/09/94760_EN_CCA.pdf )

Czyżby to ten był rozruchowy?

 

Tu masz np. Bannera  P4524, Yuasa YBX5057 - inne jak Varta, Bosch, Centra mają mniejszy prąd maksymalny rozruchu.

ale z EFB niewiele, np.

GROM EFB START&STOP 45Ah 460A Japan Lewy Plus - z sieci specpart

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.01.2022 o 08:17, TOMA52 napisał:

Aha. Normalnie droższe (CTEK) adowarki mają kompensację temperatury i same zwiększają napięcie, a te tańsze porogram zimowy (jak ta z Lidla, gdzie podbija do 14.7V zamiast 14.4V).

A jaki masz model?


Ladowarka automatyczna Elmag. Do zlych z pewnoscia nie nalezy. W Levorgu spelniala swietnie swoje zadanie.

BE934788-44C8-4779-8310-3A713DBB0A97.thumb.jpeg.44ccc00b8852cc5a8ee6b4abd98dc805.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może do pełna akumulatorów z płynnym elektrolitem nie doładuje, ale za to na pewno jest bezpieczna dla akumulatorów. Dla AGM jest super i ma poprawny algorytm ładowanie CC->CV.

A z rysunków wynika, że dla trybu zimowego podbija napięcie z 14.4 do 14.7V przy tym samym prądzie 4.5A:

https://www.elmag.eu/en/automatic-battery-charger-612-v-515cbee7-6d2f-4c91-8dec-023280fbde87.html

Edytowane przez TOMA52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze powiedziec, ze taka ladowarka przydaje sie. Kilka razy akumulator Levorga wyzional ducha, badz byl zbyt slaby, aby zaskoczyc. Podlaczam na noc, czasem na dwa dni, jak zapomne. 
Po czterech latach Panasonic nadawal sie i tak do wymiany, ale jakos jeszcze funkcjonowal, chociaz pewnosci nie bylo. 
 

Obecnie profilaktycznie i chyba z przyzwyczajenia podlaczam nawet w Mercedesie raz na miesiac lub dwa i mam spokoj. Szczegolnie jazda krotkich odcinkach, odsniezanie, odszranianie, podgrzewanie foteli i ogrzewanie postojowe wymagaja sprawnego akumulatora. 
 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...