Skocz do zawartości

E-Boxer


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

Aku nie jest za mały, bo do normalnego użytkowania jest w porządku, mam po prostu inne źródła poboru prądu jak elektroniczny odstraszacz gryzoni, alarm i wideorejestrator dual :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale u somsiada na kostce można postawić? :biglol:

Myslę, że to nieetyczne, ale na gresie, żwirku, trawie, asfalcie można i tylko potem zebrać z podłoża.
Zaleta jest czas usługi , bo tylko 4 h, czyli ciut więcej niż auto detailing.
Jak się zrobi to od nowości i co rok, to efekt będzie oczekiwany, a z każda aplikacją warstwa środku jest grubsza i mysle , ze najlepiej zrobić to jesienią lub na początku zimy inaczej środek będzie kapał dluzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś tutaj w temacie białego forka e-boxera? Interesuje mnie, czy ktoś miał konieczność usunięcia drobnych odprysków.
Dzisiaj znajomy wyciągał bagaże z boxa i taśma stabilizująca, która jest w środku zaczepiłą się o torbę i przy wyciąganiu uderzyła o lakier, niestety na końcu taśmy jest metalowa klamra i powstały dwa małe odpryski.
Nie wiem czy jest sens jechać z tym do aso, bo kiedyś pytałem o to czy mają jakieś małe 'korektory' bo inne aso przy wymianie głośnika porysowało mi drzwi od wewnątrz i dowiedziałem się, ze nie ma czegoś takiego, 

a nie chciałbym żeby mi to zaczęło rdzewieć, bo pewnie wtedy usłyszę, że gwarancja nie obejmuje uszkodzonej mechanicznie warstwy lakieru.

 

 

lakier.jpg

Edytowane przez dawidz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś tutaj w temacie białego forka e-boxera? Interesuje mnie, czy ktoś miał konieczność usunięcia drobnych odprysków.
Dzisiaj znajomy wyciągał bagaże z boxa i taśma stabilizująca, która jest w środku zaczepiłą się o torbę i przy wyciąganiu uderzyła o lakier, niestety na końcu taśmy jest metalowa klamra i powstały dwa małe odpryski.
Nie wiem czy jest sens jechać z tym do aso, bo kiedyś pytałem o to czy mają jakieś małe 'korektory' bo inne aso przy wymianie głośnika porysowało mi drzwi od wewnątrz i dowiedziałem się, ze nie ma czegoś takiego, 
a nie chciałbym żeby mi to zaczęło rdzewieć, bo pewnie wtedy usłyszę, że gwarancja nie obejmuje uszkodzonej mechanicznie warstwy lakieru.
 
 
lakier.thumb.jpg.8baef467053dd6ece183499ca386deca.jpg

Ja dobrałem kolor u lakiernika i sam zrobiłem zaprawkę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaru nie ma niestety takich DIY zaprawek (jak choćby Suzuki ma). Dzwoń do ASO i pytaj czy akuratnie robili coś (likwidacja szkody) lakierem który masz to Ci zrobią zaprawkę.
Ale i tak uważam, że opcja kolegi @polak900 najskuteczniejszą będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.02.2019 o 13:37, Lisek napisał:

Przykre jest to ,że ta marka nie chce zrobić żadnego postępu w rozwoju silników i poszerzeniu ich gamy. To jest sprytny zabieg na obniżenie emisji CO2 i podtrzymania tej żenującej sprzedaży w EU.

Dla mnie wstyd i olewanie klienta ale przy sprzedaży w EU na poziomie 1% tego co w USA to trudno się dziwić.

 

 

Masz całkowitą rację. Mam XV dwa m-ce i jestem załamany tą hybrydą, a szczególnie systemem S/Stop. Autko spala w mieście więcej niż na trasie (8,5 do 7,6). Silnik elektryczny nie potrafi pociągnąć 200 m w korku. Jadąc do pracy przez trójmiasto silnik spalinowy odstawia się 50-60 razy i przy uruchomieniu silnika spalinowego następuje strzał paliwa 35-40 l co widać na ekranie spalania ( + szarpnięcie)           i dlatego taki wynik ogólny. Chcę ten system S/S wyłączyć bo jest beznadziejny. W innych kraj wyłączają ten system tylko nie w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Celta Mozna zapytac, czy w jakimkolwiek kraju EU mozna wylaczyc system Auto Start&Stop w Autoryzowanym Serwisie na stale ;) 


Obawiam sie, ze przepisy homologacyjne, kary za emisje, i „zielony” nacisk na przemysl samochodowy wymuszaja automatyczna aktywacje tego systemu przy kazdorazowym uruchomieniu pojazdu. 
 

E-Boxer hybryda? To jest alibi-proteza wobec przepisow emisyjnych. 

 

@dawidz ja dostalem w ASO do mojej bialej perly zestaw trzech „lack-stiftow” - mazaki z farbami: 

- bialy podklad

- bialy lakier

- lakier z efektem perlowym

 

Da sie zaprawic, ale to raczej prowizorka. Rownie dobrze mozna kupic bialy perlowy lakier do paznokci i zabezpieczyc odpryski. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, dawidz napisał:

Ma ktoś tutaj w temacie białego forka e-boxera? Interesuje mnie, czy ktoś miał konieczność usunięcia drobnych odprysków.

Zaprawki można w necie kupić za niewielkie pieniądze.

Jak do forka i alfy kupiłem tu:

https://www.pielegnowacauto.pl/kategorie/lakiery-samochodowe/lakiery-zaprawkowe.html

 

Trzeba podać markę, model, rocznik i numer lakieru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Celta napisał:

Masz całkowitą rację. Mam XV dwa m-ce i jestem załamany tą hybrydą, a szczególnie systemem S/Stop. Autko spala w mieście więcej niż na trasie (8,5 do 7,6). Silnik elektryczny nie potrafi pociągnąć 200 m w korku. Jadąc do pracy przez trójmiasto silnik spalinowy odstawia się 50-60 razy i przy uruchomieniu silnika spalinowego następuje strzał paliwa 35-40 l co widać na ekranie spalania ( + szarpnięcie)           i dlatego taki wynik ogólny. Chcę ten system S/S wyłączyć bo jest beznadziejny. W innych kraj wyłączają ten system tylko nie w Polsce.


:blink: No start/stop właśnie jest po to by nieco zmniejszyć spalanie szczególnie w jeździe miejskiej. Załączanie boxera i szarpnięcie budą zapewne wynika z konstrukcji boxera (tłoki poziomo) - naturalna tendencja ruchu na bok i wibracje.
https://www.cartalk.com/cars-content/dear-cartalk/start-stop-issue-puts-damper-on-super-subaru :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy szarpnieciu boksera nie tyle poziome tloki maja znaczenie, gdyz ich naprzeciwsobne ulozenie sprawia, ze sie rownowaza, lecz samo polozenie walu korbowego wzdluz osi pojazdu. 
 

Czy to bokser, czy wzdluzna V-ka - start i poczatkowa bezwladnosc walu powoduje ze silnik zachwieje buda na bok, co jest bardziej wyczuwalne, niz przy silniku umieszczonym poprzecznie. 
 

W motocyklach BMW - B2 oraz Moto Guzzi - wzdluzna V2 bezwladnosc walu na postoju jest tak odczuwalna, ze lekkie dodanie gazu powoduje przechylanie calego motocykla w prawo, co przy malej masie motocykla moze przestraszyc nieznajacego tematu kierowce ;)

 

PS: Auto start&stop sprawdza sie podczas prob laboratoryjnych wysmienicie ;) „Trasa testowa” symuluje jazde przez miasto, stanie w korkach i oczekiwanie na zmiane swiatel. Kazda sekunda, w ktorej silnik nie pracuje, oznacza oszczednosc paliwa, ktorego w danym momencie nie spala, a wiec mniejsza emisje CO2/km. 
 

A czy w warunkach drogowych ma to sens i jest bezpieczne dla silnika? Norma Euro sie liczy, a nie to ze silnik 5 razy zgasnie zanim wjedziesz do garazu, czy podjedziesz do swiatel. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Celta napisał:

Masz całkowitą rację. Mam XV dwa m-ce i jestem załamany tą hybrydą, a szczególnie systemem S/Stop. Autko spala w mieście więcej niż na trasie (8,5 do 7,6). Silnik elektryczny nie potrafi pociągnąć 200 m w korku. Jadąc do pracy przez trójmiasto silnik spalinowy odstawia się 50-60 razy i przy uruchomieniu silnika spalinowego następuje strzał paliwa 35-40 l co widać na ekranie spalania ( + szarpnięcie)           i dlatego taki wynik ogólny. Chcę ten system S/S wyłączyć bo jest beznadziejny. W innych kraj wyłączają ten system tylko nie w Polsce.

 

Więcej niż 200 mm, trzeba się tylko tego nauczyć, nie wspomnę o zjeżdzaniu z górki, bo tam można spokojnie dużo więcej nakręcić w trybie EV

Nie sądzę,żeby się dało wyłączyć system e-boxer, chociaż silnik elektryczny działający tylko jako wspomaganie spalinowego dałoby lepszą dynamikę we wszystkich scenariuszach.

Przy miękkiej hybrydzie jak chcesz uzyskać spalanie mniejsze w mieście?

Gdyby to była hybryda plug-in to może, pod warunkiem ,że miałbyś ciągle pełną baterię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Christoph napisał:

Przy szarpnieciu boksera nie tyle poziome tloki maja znaczenie, gdyz ich naprzeciwsobne ulozenie sprawia, ze sie rownowaza, lecz samo polozenie walu korbowego wzdluz osi pojazdu. 
 

Czy to bokser, czy wzdluzna V-ka - start i poczatkowa bezwladnosc walu powoduje ze silnik zachwieje buda na bok, co jest bardziej wyczuwalne, niz przy silniku umieszczonym poprzecznie. 
 

W motocyklach BMW - B2 oraz Moto Guzzi - wzdluzna V2 bezwladnosc walu na postoju jest tak odczuwalna, ze lekkie dodanie gazu powoduje przechylanie calego motocykla w prawo, co przy malej masie motocykla moze przestraszyc nieznajacego tematu kierowce ;)

 

PS: Auto start&stop sprawdza sie podczas prob laboratoryjnych wysmienicie ;) „Trasa testowa” symuluje jazde przez miasto, stanie w korkach i oczekiwanie na zmiane swiatel. Kazda sekunda, w ktorej silnik nie pracuje, oznacza oszczednosc paliwa, ktorego w danym momencie nie spala, a wiec mniejsza emisje CO2/km. 
 

A czy w warunkach drogowych ma to sens i jest bezpieczne dla silnika? Norma Euro sie liczy, a nie to ze silnik 5 razy zgasnie zanim wjedziesz do garazu, czy podjedziesz do swiatel. 

 

Temat szarpnięcia w motocyklach BMW skończył się gdy wprowadzili wodniaka, w olejaku było to odczuwalne, ale bez przesady,ze kierownik popuszczał w pampersa z tego powodu, zwłaszcza,że w jeździe absolutnie to nie było odczuwalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, radiolog napisał:

Więcej niż 200 mm, trzeba się tylko tego nauczyć, nie wspomnę o zjeżdzaniu z górki, bo tam można spokojnie dużo więcej nakręcić w trybie EV

No z góry to auto generalnie samo jedzie nie potrzebuje napędu chyba że do hamowania silnikiem. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat co jakiś czas poruszany, tutaj jest krótka piłka, po wyczuciu auta ( tzn nabyciu umiejętności operowania gazem) i spokojna jazda( przepisowo) EV daje radę. Ja na początku miałem prawie 9l, obecnie nie przekracza mi 8l, średnio mam 7,5l( uważam ze nie pali dużo ale to wymaga umiejętnej pracy gazem).Żony  dużo mniejszy i lżejszy XV 1.6 będzie palił podobnie co mój forester, tak mi sie wydaje , za 2 tygodnie sie przekonam:)

Dla osób które chcą jeździć w stylu sportowy, to ten samochód do tego sie nie nadaje, bo zamiast osiągów to gwarantuje duże spalanie tylko, a i na autostradę tez się nie nadaje ( ja nie przekraczam 130 nim to jeszcze jest znośnie ale 140 to już ciężko , opory wiatru ,spalanie…

ale ze mało jeżdżę autostrada to ma resztę dróg dla mnie jest spoko.

Co do zaprawek lakierniczych to załatwiłem sobie u dealera, mam do forka i do XV tez poprosiłem żeby mi odrazu dali.

Edytowane przez Grzesiek89
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Celta napisał:

jestem załamany tą hybrydą

To nie jest hybryda, tylko miękka hybryda - to dosyć spora różnica. 

7 godzin temu, Celta napisał:

Autko spala w mieście więcej niż na trasie (8,5 do 7,6).

Jeżeli Tobie w mieście spala miedzy 7,6 a 8,5 to tylko pogratulować, bo 2.0i wciąga 9-12 :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, aflinta napisał:

To nie jest hybryda, tylko miękka hybryda - to dosyć spora różnica. 

Jeżeli Tobie w mieście spala miedzy 7,6 a 8,5 to tylko pogratulować, bo 2.0i wciąga 9-12 :)

No też gratuluję wyniku, mi ostatnio 9.8 się udało wycisnąć :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zdefiniować jazdę po mieście ;) dla jednego to Warszawskie korki dla innego dojazd do pracy przez dwa dwudziestotysięczne miasta ;)

Ja jeżdżąc po GOPie i nie zwracając uwagi na spalanie nie przekraczam nie przekraczam 8,5l, 

starajac sie jeździć chociaż trochę oszczędnie myślę ze 7,5l 

 

W trasie ok 6,5-7l z tym, że ja autostradą z boxem na dachu i rowerami na haku, jadę max 110km/h, a pozostałymi drogami tak w granicahc rozsądku czyli max 10km/h szybciej niż jest to dozwolone.

Edytowane przez dawidz
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, dawidz napisał:

Trzeba zdefiniować jazdę po mieście ;) dla jednego to Warszawskie korki dla innego dojazd do pracy przez dwa dwudziestotysięczne miasta ;)

Ja jeżdżąc po GOPie i nie zwracając uwagi na spalanie nie przekraczam nie przekraczam 8,5l, 

starajac sie jeździć chociaż trochę oszczędnie myślę ze 7,5l 

Ja tez jeżdżę po GOP i mam średnio 7,5l nie przekracza mi 8 l, jak delikatnie operuje gazem to spada na 7,2l, zima będzie pewnie 8l średnio.

Dramat jest na autostradzie , na A4 pali mi prawie 10l ale tam niema płynnej jazdy, tylko hamowanie przyspieszanie , ale jak tylko opuści się granice PL to spadanie na autostradzie spada raptownie:thumbup:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...