Skocz do zawartości

Co zamiast XV???


PRIMAR

Rekomendowane odpowiedzi

12 godzin temu, radix99 napisał(a):

Za 4 dni miną 3 lata mojej przygody z XV. Nie zmieniłbym na nic innego. Ewentualnie na... Crosstreka 2,5 z USA :D

 

Przecież crosstreki są jeszcze bardziej wykastrowane z wyposażenia niż europejskie xv. Nie mają żadnego zabezpieczenia antykorozyjnego i elektronicznego ręcznego. Oferowane są również z manualem i śmiesznym małym ekranikiem na środku. Full led tylko w najwyższej wersji wyposażenia. Bardzo dziękuję za takie auto. Składane pewnie też są w jakimś Meksyku.

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dine napisał(a):

Przecież crosstreki są jeszcze bardziej wykastrowane z wyposażenia niż europejskie xv. Nie mają żadnego zabezpieczenia antykorozyjnego i elektronicznego ręcznego. Oferowane są również z manualem i śmiesznym małym ekranikiem na środku. Full led tylko w najwyższej wersji wyposażenia. Bardzo dziękuję za takie auto. Składane pewnie też są w jakimś Meksyku.

Właśnie Limited za 31.000$ (z kilkoma dodatkami) mnie by całkiem zadowolił.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, radix99 napisał(a):

Właśnie Limited za 31.000$ (z kilkoma dodatkami) mnie by całkiem zadowolił.

 

Czy jest możliwość przywiezienia kilku takich z USA jako ładunek pokładowy na gazowcach, które przecież nieustannie płyną do Polski z USA z tanim gazem? Bo zaczynam popadać w zwątpienie czy ja kiedykolwiek dosiądę Szarego Mnicha. Przepychanki ASO i TU nie wyglądają dobrze.

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Szürkebarát napisał(a):

Czy jest możliwość przywiezienia kilku takich z USA jako ładunek pokładowy na gazowcach, które przecież nieustannie płyną do Polski z USA z tanim gazem?

 

Na pokładach gazowców nie ma miejsca na takie rzeczy ;) 

 

 

1 godzinę temu, Szürkebarát napisał(a):

Bo zaczynam popadać w zwątpienie czy ja kiedykolwiek dosiądę Szarego Mnicha. Przepychanki ASO i TU nie wyglądają dobrze.

Właśnie - jak postępy w usuwaniu Twojej szkody ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, dine napisał(a):

Na serio, te kilkadziesiąt Nm nie robi wielkiej różnicy. Gdyby tam było 300-400Nm, to tak!

 

Oczywiście, że lepiej mieć 400Nm niż 260 i to przy niskich obrotach - jednak takie rzeczy tylko z turbo.

 

A co do porównania silników FB 20 z XV i 2,5 z OBK, to subiektywna różnica jest i to spora. W lżejszym XV byłaby jeszcze bardziej odczuwalna.

Większa pojemność robi swoje - zwłaszcza przy prędkościach autostradowych. OBK przyspiesza dużo bardziej spontanicznie, ciągnie od niższych obrotów, rzadko kiedy przechodzi w tryb wyjca - nawet załadowany do maksimum. Jednak większa moc i moment to nie wszystko. Ważna jest też kultura pracy silnika oraz jego zgranie ze skrzynią biegów. I tutaj OBK i XV dzieli przepaść. Nie wiem, czy tak jest w aktualnie produkowanych rocznikach. Mam porównanie OBK MY15 do XV MY18. Do dziś nie mogę się nadziwić, że silniki z tej samej serii i teoretycznie takie same skrzynie mogą być tak odległe pod względem kultury pracy. XV w tym porównaniu, to jest jaskiniowiec. Wyje, wibruje i trzęsie się a cały zespół napędowy ma tendencje do szarpania. Daleko mu do kultury pracy jednostki 25FB, czy innych klasycznych współczesnych wolnossących czterocylindrówek. Bezpośrednia codzienna przesiadka była bolesna.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Szürkebarát napisał(a):

Czy jest możliwość przywiezienia kilku takich z USA jako ładunek pokładowy na gazowcach, które przecież nieustannie płyną do Polski z USA z tanim gazem? Bo zaczynam popadać w zwątpienie czy ja kiedykolwiek dosiądę Szarego Mnicha. Przepychanki ASO i TU nie wyglądają dobrze.

Spokojnie za pol roku szary mnich bedzie jak nowy:mrgreen::mrgreen::mrgreen: 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Karas napisał(a):

Spokojnie za pol roku szary mnich bedzie jak nowy:mrgreen::mrgreen::mrgreen: 

Jak nowy... :upside-down-face_1f643-small: i jaki ja będę, za pół roku?

 

PS. Pół roku opłacania wynajmu samochodu zastępczego zacznie dosięgać kwoty odszkodowania zaproponowanej przez TU. To to chodzi?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, aflinta napisał(a):

Jeździłeś?

Rodzice mają XV z silnikiem 1.6 i 150Nm. Ja mam mazdę 2.0 z ~240Nm. Różnica subiektywnie jest na prawdę niewielka. Tak do 50-70 subaru przyspiesza bardzo sprawnie. Różnicę widać na drogach szybkiego ruchu i podczas wyprzedania. Masa aut jest podobna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, dine napisał(a):

Rodzice mają XV z silnikiem 1.6 i 150Nm. Ja mam mazdę 2.0 z ~240Nm. Różnica subiektywnie jest na prawdę niewielka. Tak do 50-70 subaru przyspiesza bardzo sprawnie. Różnicę widać na drogach szybkiego ruchu i podczas wyprzedania. Masa aut jest podobna. 

Ale my porównujemy XV 1,6 i Crosstrek 2,5 B)

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, spawalniczy napisał(a):

Nie wiem, czy tak jest w aktualnie produkowanych rocznikach.

 

Nie jest.

XV 1,6 mniej więcej = 2,5 l. w Outbacku - jeśli chodzi o kulturę pracy silnika i skrzyni biegów. Płynnie, zero szarpnięć, a jak się umie to i zero wycia. Subaru dało manetki do zblokowania biegów, warto to wykorzystać.

 

2.0 boxer, czy to w XV, czy to w Foresterze "zmienia" biegi z wyraźnym lagiem i tąpnięciem. Jakby ktoś na chwilę przy "zmianie" trzymał na uwięzi samochody. To czuć.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, dine napisał(a):

Rodzice mają XV z silnikiem 1.6 i 150Nm. Ja mam mazdę 2.0 z ~240Nm. Różnica subiektywnie jest na prawdę niewielka. Tak do 50-70 subaru przyspiesza bardzo sprawnie. Różnicę widać na drogach szybkiego ruchu i podczas wyprzedania. Masa aut jest podobna. 

Ale co tu porównywać, skoro skrzynie i silniki są zupełnie inne? Nie, CVT nie pracuje tak samo jak DSG czy skrzynie hydrauliczne. Swoją drogą skoro XV 1,6 jest subiektywnie niewiele gorszy od mazdy 2,0 z 240Nm... to gdzie ta moc i moment w maździe uciekają?

Crosstrek 2,5 a 2,0 dzieli przepaść w osiągach.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, aflinta napisał(a):

to gdzie ta moc i moment w maździe uciekają?

Ja mówię o subiektywnych odczuciach, bo osiągi obydwu aut również dzieli przepaść (8,5 vs 13,5 do 100km/h). Porównujemy 150Nm do 240Nm w dwóch silnikach wolnossących. Tu jestem przekonany, że 99% osób, które wsiądą za kółko uturbionego 1.0 powiedzą, że "idzie lepiej" niż wolnossące 2.0. Wszystko rozbija się o subiektywne odczucia. 

Ja to w ogóle jestem "dziwny", bo lubię CVT i wolę od klasycznego automatu, o DSG nie wspominając. Brak laga i tzw. "gear shock" czyli szarpnięć przy zmianie biegów, to dla mnie największa zaleta. Kiedy korzystałem z tiguana teściów z DSG, to majtki miałem brązowe podczas próby dynamicznego włączania się do ruchu kiedy wcisnąłem gaz do dechy, a przez sekundę nic kompletnie się nie działo. I to szukanie biegu... Nie! Nigdy DSG! 

Edytowane przez dine
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, dine napisał(a):

Porównujemy 150Nm do 240Nm... Nie jeździłem crosstrekiem i jeździł nie będę. 

W CVT im wyższy moment tym rzadziej skrzynia pozwala silnikowi na wyższe obroty a tym samym codzienne podróżowanie jest przyjemniejsze. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.11.2022 o 19:23, Szürkebarát napisał(a):

Jak nowy... :upside-down-face_1f643-small: i jaki ja będę, za pół roku?

 

PS. Pół roku opłacania wynajmu samochodu zastępczego zacznie dosięgać kwoty odszkodowania zaproponowanej przez TU. To to chodzi?!

 

Co się wydarzyło ? Zapodaj jakieś fotki i napisz co tam się stało. 

PS. 

Wymiana przedniej szyby w ASO trwało około miesiąc xD 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, bmbm napisał(a):

 

Co się wydarzyło ? Zapodaj jakieś fotki i napisz co tam się stało. 

PS. 

Wymiana przedniej szyby w ASO trwało około miesiąc xD 

W moim przypadku, przepychanka TU i ASO trwa już prawie miesiąc. Dopiero bo to przecież początek nie koniec.

 

Stało się tyle, że w mój prawidłowo zaparkowany na chodniku samochód uderzył z tyłu inny (kierowca podobno zasłabł) i wepchnął mój na latarnię. Zatem uszkodzenia są i z przodu i z tyłu.

Edytowane przez Szürkebarát
  • Trzymaj się 1
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.11.2022 o 16:55, Rok z Bagien napisał(a):

Jest. I to byłby koniec moich poszukiwań w motoryzacji. 2.5 l., 240 -260 Nm, dodatkowe wyciszenie self made i .....auto ma u mnie dożywocie (no chyba, że odziedziczę fortunę po wujku E. Musku to wtedy Outback).:)

Samodzielne wyciszenie to półśrodek. Niestety, we własnym zakresie nie da się zastąpić szyb grubszymi (najlepiej laminowanymi), uszczelki to też wielki ból. No i te relingi o aerodynamice drabiny - zbyt wiele oszczędności na etapie projektowania, żeby było to do uratowania.

Chyba, że self-made wyciszenie to zatyczki do uszu - no to wtedy faktycznie, da się łatwo i tanio poprawić największą wadę XV :D 

  • Haha 1
  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.11.2022 o 12:57, aflinta napisał(a):

Liczyłbym na lepszą hybyrdę w EU... no ale chyba przyjdzie jeszcze poczekać, nic nie wspominali by e-Boxer miał się w jakikolwiek sposób zmienić na.... lepsze?

Jak na razie podają jedynie ogólniki w stylu "better overall performance" jednak z tego co widziałem, to silniki są te same, bez żadnych modyfikacji. A i zapomniałem! Nie będzie już subaru XV (Iks fał - tak wymawiał to bardzo stary pan z subaru). Teraz na całym świecie będą już tylko crosstreki :) Postanowili ujednolicić nazwę. 

Edit: Wrzucam link. Niestety po japońsku lecz z angielskimi napisami. Wszystko zaprezentowane i wyjaśnione:

 

Edytowane przez dine
dodanie linku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, tomislaw538158391 napisał(a):

pojawila sie Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD-i czy to atak na Subaru xv? Chyba dalbym się przekonac

 

 

 

Ta z 5 gen Hybrydy dostępna już? Ktoś wspominał, że ponad 10K dopłaty za awdi, ale nie wiem czy do wszystkich silników, bo nie czytałem jeszcze..

Jak dla mnie wygląda kiepsko z zewnątrz, wewnątrz typical JapoTako... Ale jak oglądałem filmik to rama sztywna dość, a koła latają trochę jak w Jeepach nawet na niewielkich wzgórkach..

Trzeba testnąć jak się pojawi u kogoś, bo w salonie nie mam znajomków co by pozwolili na wyjazdOFF... ;) 

Najbardziej i tak podoba mi się AygoX...:biglol: szkoda, że napęd na jedną.. :toobad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, tomislaw538158391 napisał(a):

pojawila sie Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD-i czy to atak na Subaru xv? Chyba dalbym się przekonac

 

No, no! 16cm prześwitu i AWD realizowane za pomocą silnika elektrycznego o mocy tego w golarce. Konkurencja jak ta lala! Po bardzo przyjemnym CH-R i okroooooopnej RAV-4, nie chcę na toyotę patrzeć. To są aut amiejskie, którym moim zdaniem sporo do subaru brakuje. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, dine napisał(a):

No, no! 16cm prześwitu i AWD realizowane za pomocą silnika elektrycznego o mocy tego w golarce. Konkurencja jak ta lala! Po bardzo przyjemnym CH-R i okroooooopnej RAV-4, nie chcę na toyotę patrzeć. To są aut amiejskie, którym moim zdaniem sporo do subaru brakuje. 


W kwestii zawieszenia i trakcji nie ma co narzekać - tu Subaru trzyma wybitny poziom na tle wielu innych marek. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, dine napisał(a):

No, no! 16cm prześwitu i AWD realizowane za pomocą silnika elektrycznego o mocy tego w golarce. Konkurencja jak ta lala! Po bardzo przyjemnym CH-R i okroooooopnej RAV-4, nie chcę na toyotę patrzeć. To są aut amiejskie, którym moim zdaniem sporo do subaru brakuje. 

Właśnie doczytałem. Tylny napęd elektryczny bez mechanicznego połączenia z silnikiem :huh:

To ja jednak zostaję przy XV...

 

A tu:

 

10:51 - test "dzielności terenowej":

"...po pierwsze duże, 18-sto calowe koła..."

"...po drugie spory prześwit, uwierzcie mi, na poziomie RAV4..."

i teraz wisienka na torcie:

"...koło wisi w powietrzu. Jak teraz Bartek ruszy, ono dostanie sygnał z komputera, żeby zacząć pracować po to, że jak złapie kontakt z nawierzchnią, żeby natychmiast pomogło autu wyjechać..." :biglol:

 

Edytowane przez radix99
  • Facepalm 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, radix99 napisał(a):

Właśnie doczytałem. Tylny napęd elektryczny bez mechanicznego połączenia z silnikiem :huh:

To ja jednak zostaję przy XV...

Przecież jest bezpośrednie połączenie z silnikiem... elektrycznym. ;) Podobnie jak w Solterze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...