Cougar Opublikowano 10 Maja 2019 Opublikowano 10 Maja 2019 1 godzinę temu, tswiatlo napisał: A jaki olej wlałes do skrzyni? Rozumiem że raczej nie oryginał Subaru... Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka Z tego co pamiętam to Sosnowski wlał mi Top Tec ATF 1400 Liqui Moly Tego obecnie używa i poleca do tych CVT.
kYs Opublikowano 17 Maja 2019 Opublikowano 17 Maja 2019 W dniu 9.05.2019 o 11:01, Dzik44 napisał: Ja ostatnio zmieniałem dynamicznie i wyszło ok. 14 litrów oleju + 200 zł za oryginalny filtr + robocizna = 1360zł całość(brutto) Ale mój spuszczony olej był taki trochę bardziej przejrzysty i różowiutki - mechanik powiedział że jest "ładny".. - co by to nie znaczyło.. różowiutki? ja słyszałem, że powinien być niebieski W dniu 9.05.2019 o 11:07, Szmiglo napisał: Spokojnie, za dwa tygodnie odbieram auto po remoncie CVT to dam znać co do wyroku a można wiedzieć gdzie robisz tan remont? firma z polecenia, czy po prostu szukałeś czegoś w okolicy? W dniu 10.05.2019 o 08:47, Dzik44 napisał: Z tego co pamiętam to Sosnowski wlał mi Top Tec ATF 1400 Liqui Moly Tego obecnie używa i poleca do tych CVT. orientujesz się czy naprawami też się zajmują? bo najprawdopodobniej przycinają mi się elektrozawory i szukam speca od CVT
Cougar Opublikowano 17 Maja 2019 Opublikowano 17 Maja 2019 Tak, specjalizują się właśnie głównie w remontach i naprawach automatycznych skrzyń, jeden z lepszych serwisów AT na północy.. Polecam.
Piotr L Opublikowano 29 Maja 2019 Autor Opublikowano 29 Maja 2019 Co do Filtra w CVT. Pierwszy filtr który jest widoczny to filtry znajdujący się za miską olejową. Drugi filtr jest wewnątrz skrzyni i nie ma do niego dostępu bez ingerencji w skrzynię.
eddie_gt4 Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Opublikowano 22 Sierpnia 2019 W dniu 9.05.2019 o 18:59, Dzik44 napisał: Tak, mam wymieniony na 100% - nawet miałem go w ręku i oglądałem... (taki płaski element). W moim FXT (MY16) żeby go wyjąć wystarczy zdjąć miskę olejową skrzyni (też taka płaska.., przykręcona na kilka śrub) ale o ile pamiętam to wcześniej chyba był spuszczony z niej olej.., nie trzeba na pewno rozbierać skrzyni.. a masz moze gdzies fakture z numere katalogowym tego filterka?
eddie_gt4 Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Opublikowano 22 Sierpnia 2019 W dniu 9.05.2019 o 01:04, kYs napisał: Ja dziś dostałem informację, że oryginalny olej Subaru do CVT w FXT14 jest sprzedawany w 20l opakowaniach i kosztuje 1800zł (...) kojarzy ktos, jaki jest numer katalogowy tego oleju?
tswiatlo Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Opublikowano 22 Sierpnia 2019 To chyba ten: K0421Y0700. To jest numer OEM. Jest dostępny na allegro. https://allegro.pl/oferta/olej-skrzyni-biegow-cvt-subaru-forester-xt-orygi-7568612714?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShareWysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka 1
eddie_gt4 Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Opublikowano 22 Sierpnia 2019 (edytowane) tswiatlo, dzieki! teraz tylko pozostaje numerek tego filterka Edytowane 22 Sierpnia 2019 przez eddie_gt4
tswiatlo Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Znalazłem coś takiego:OEN 31835AA030 do skrzyń TR580 i TR690oraz:OEN 31728AA120 i OEN 31728AA121 do TR690.Ale nie wiem na 100% czy to poprawne numery. Znalazłem je w zamiennikach VAICO na AutoDoc.Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
Rafał Żułnowski Opublikowano 10 Października 2019 Opublikowano 10 Października 2019 Mam takie pytanie, czy ktos zna procedurę wymiany oleju statycznie w skrzyni CVT, oraz sprawdzenie poziomu oleju w tej skrzyni. Chodzi mi o CVT w subaru forester 2013r. wersja XT, turbo.
pepedealer Opublikowano 11 Października 2019 Opublikowano 11 Października 2019 Tu masz "procedurę" wymiany
pat Opublikowano 28 Października 2019 Opublikowano 28 Października 2019 Byłem dziś na wymianie oleju w moim XT, który ma przejechane 71000. Olej wymieniałem u Sosnowskiego w Gdańsku razem z filtrem w misce olejowej. Koszt wymiany dynamicznej to ponad 1200zl wliczając olej, filtr i robociznę. Olej był w miarę dobry po tym przebiegu i myśle, że jeszcze samochód mógłby przejechać na nim ''kilka'' tysięcy. Najważniejsze, że w oleju nie było żadnych opiłków ani nic niepokojącego co by mogło zwiastować przyszłe problemy. Na zdjęciu ciemny olej przed wymiana, a jasny to olej jaki jest teraz w skrzyni po wyminie. 1
Mikes91 Opublikowano 28 Października 2019 Opublikowano 28 Października 2019 (edytowane) Godzinę temu, pat napisał: Byłem dziś na wymianie oleju w moim XT, który ma przejechane 71000. Olej wymieniałem u Sosnowskiego w Gdańsku razem z filtrem w misce olejowej. Koszt wymiany dynamicznej to ponad 1200zl wliczając olej, filtr i robociznę. Olej był w miarę dobry po tym przebiegu i myśle, że jeszcze samochód mógłby przejechać na nim ''kilka'' tysięcy. Najważniejsze, że w oleju nie było żadnych opiłków ani nic niepokojącego co by mogło zwiastować przyszłe problemy. Na zdjęciu ciemny olej przed wymiana, a jasny to olej jaki jest teraz w skrzyni po wyminie. Wygląda olej nawet OK. Jaki Olej nowy Ci zalali i ile ostatecznie litrów weszło? Czy filtr bardzo był zasyfiony, czy konieczna była jego wymiana przy 71 k km? Edytowane 28 Października 2019 przez Mikes91
pat Opublikowano 29 Października 2019 Opublikowano 29 Października 2019 Wlali Liqui Moly 1400 Top Tec, a filtra nie widziałem tylko przynieśli przed wymianą próbkę i powiedzieli ze olej nie jest zły i że nie zalecają czyszczenia skrzyni specjalnym środkiem podczas wymiany oleju chyba, że bardzo chce, więc zdecydowałem, żeby nie czyścić skrzyni. Filtr to koszt 180zl wiec jak już samochód ma taka operację to szkoda oszczędzać na takich sprawach. Z faktury widzę, że wlali 12 litrów i mam nadzieję, że wszystko wymienione zostało Choć widziałem jak mechanik wymieniał filtr i mył miskę olejową.
Miałki Opublikowano 29 Października 2019 Opublikowano 29 Października 2019 Też tam wymieniałem olej i próbki wyglądają praktycznie tak samo z tym że po 90 tyś km. Oleju do analizy nie dawałem, jest trochę za mała. Tylko analiza mogłaby coś więcej powiedzieć na temat kondycji przekładni. Na oko nic nie widać, widać jedynie że nowy olej jest wyraźnie gęstrzy niż stary co czuć także po sposobie pracy konwentera momentu obrotowego.
limeryk Opublikowano 29 Października 2019 Opublikowano 29 Października 2019 a czy jakieś różnice podczas jazdy są odczuwalne ? Spalanie bez zmian ?
Miałki Opublikowano 30 Października 2019 Opublikowano 30 Października 2019 Tak jakby mniejszy poślizg był, ale przy hamowaniu przydusza motor, bywa że i zgaśnie. 1
spawalniczy Opublikowano 31 Października 2019 Opublikowano 31 Października 2019 Na przeglądzie przy 30 kkm ASO zasugerowało, żeby zrobić dynamiczną wymianę przy 45 kkm. Ciekawe, zwłaszcza że jakiś czas temu na pytanie kiedy zmieniać twierdzili, że w zasadzie olej jest dożywotni.
pat Opublikowano 1 Listopada 2019 Opublikowano 1 Listopada 2019 Może kupili maszynę i teraz zakup musi się zwrócić dlatego nagła zmiana poglądów. U mnie nie ma żadnej różnicy w spalaniu prawdopodobnie, a jak jest to pewnie bym tego nie zauważył, a skrzynia chodzi tak samo po wymianie jak przed wymiana. Z rozmowy w serwisie skrzyń aut. olej dostaje najwięcej, gdy samochód jeździ z dużymi prędkościami. Domniemam, że w serwisie skrzyń aut. gdzie byłem nie wymieniają oleju w skrzyniach przy przebiegu jakim ja byłem. Podczas mojej wizyty przyjechał klient Mazda 6 na wymianę oleju, gdzie auto miało przejechane ponad 200K km i to była pierwsza wymiana w tym aucie. Poprostu klient kupił samochód i chciał wymienić olej w skrzyni dla świętego spokoju. 1
Cougar Opublikowano 1 Listopada 2019 Opublikowano 1 Listopada 2019 (edytowane) 4 godziny temu, pat napisał: Domniemam, że w serwisie skrzyń aut. gdzie byłem nie wymieniają oleju w skrzyniach przy przebiegu jakim ja byłem. Niektórzy wymieniają... Ja też robiłem to u nich przy 86kkm, olej był ich zdaniem w super stanie, ale ja też wolę zapobiegać niż leczyć.. Edytowane 1 Listopada 2019 przez Dzik44 2
limeryk Opublikowano 1 Listopada 2019 Opublikowano 1 Listopada 2019 Trochę podszarpuje, kiedy jest zimny i się zatrzymam z wrzuconym D. Później miewa lekkie szarpanie - o tym wszyscy pisali jakby taka była natura tej skrzyni. W skrzyni są zaworki przelewowe które mogą za to odpowiadać. Wcześniej pisali że po dynamicznej zaworki siadły jakby to miało jakiś związek ze sobą, inny pisał że czuje wyraźnie lepszą pracę i mniejsze spalanie. Ja po grawitacyjnym spuszczeniu ok 8 litrów i wymianie żadnej zmiany nie odczuwam. Pytanie jest jak długo ta skrzynia wytrzymuje bez generalnego remontu. Przejechałem 120kkm. DLM perfekcyjny, dlatego nie mam o czym pisać, zwrócił mi się z dużą nawiązką. Teraz łożysko prawy tył buczy, wymiana samodzielna bo się wymienia całą tuleję na 4 śrubach. Mądre rozwiązanie bo szybka wymiana i nie ma jak tego zepsuć, w II nawet nie podchodziłem do wybijania łożyska z tulei. Pozdro!
Ireq Opublikowano 14 Grudnia 2019 Opublikowano 14 Grudnia 2019 Niestety u "Zdanowicza" nie maja sprzętu do dynamicznej wymiany, więc przy przebiegu ~72 tysi zrobiłem statyczną, różnicy żadnej po tej wymianie nie czuje, ale liczę po prostu na bezawaryjne działanie sprzętu w dłuższej perspektywie. 1
Cougar Opublikowano 14 Grudnia 2019 Opublikowano 14 Grudnia 2019 (edytowane) 5 godzin temu, Ireq napisał: Niestety u "Zdanowicza" nie maja sprzętu do dynamicznej wymiany, więc przy przebiegu ~72 tysi zrobiłem statyczną, różnicy żadnej po tej wymianie nie czuje, ale liczę po prostu na bezawaryjne działanie sprzętu w dłuższej perspektywie. Rozumiem że masz wymienione statycznie 1 raz.., czytałem żeby był podobno jakiś efekt to statycznie powinno się to robić przynajmniej dwukrotnie - drugi raz po ok. 1000km po pierwszej wymianie.. Przy statycznej wymianie jednorazowo schodzi max do 40 - 50% oleju, pozostała część starego oleju niestety zostaje.. Dla tego w swoim zrobiłem dynamiczną u Sosnowskiego,to tylko kilka km od Zdanowicza.. Twój FXT chyba też jest już po gwarancji.. Edytowane 14 Grudnia 2019 przez Dzik44
Cougar Opublikowano 14 Grudnia 2019 Opublikowano 14 Grudnia 2019 Czy ktoś robił już w swojej CVT wymiany dynamicznie kilka razy..? Jeśli tak to ile i czy wszystko nadal ok? Pytam bo nie wiem czy i ewentualnie kiedy (przy kolejnych wymianach) należałoby wymienić ten wewnętrzny filtr w skrzyni. Ktoś może już to robił..?
Ireq Opublikowano 15 Grudnia 2019 Opublikowano 15 Grudnia 2019 19 godzin temu, Dzik44 napisał: Rozumiem że masz wymienione statycznie 1 raz.., czytałem żeby był podobno jakiś efekt to statycznie powinno się to robić przynajmniej dwukrotnie - drugi raz po ok. 1000km po pierwszej wymianie.. Przy statycznej wymianie jednorazowo schodzi max do 40 - 50% oleju, pozostała część starego oleju niestety zostaje.. Dla tego w swoim zrobiłem dynamiczną u Sosnowskiego,to tylko kilka km od Zdanowicza.. Twój FXT chyba też jest już po gwarancji.. Sens w tym co napisales jest, za drugim razem znowu 50-60% objetosci sie wymienia, mozna i po dluzszej chwili trzeci raz to zrobic, no ale bez jaj wole za kolejne 2-3 latka zrobic dynamiczna i bedzie git. Tylko faktycznie pozostaje pytanie co z tym filtrem w srodku, ruszac go czy nie? 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się