Cougar Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 No to faktycznie wyminę zrobiłeś chyba "w ostatniej chwili.." Olej ma też w/g oficjalnej specyfikacji zastosowanie do "High Torque" więc powinien być ok. Nie wiem tylko czemu akurat ten ma to napisane to oficjalnie a inne oleje (które teoretycznie też można zastosować do tych skrzyń i się stosuje..) już takiego opisu nie mają.. np. LM ATF 1400 Top Tec, czy Ravenol Tak czy siak, za to akurat duży "+" dla Motula Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 (edytowane) Godzinę temu, cargo1985 napisał: 3. Zdjęcie misy i wyjęcie starego filtra. 4. Ponowne uruchomienie maszyny która wyssała resztę oleju uzupełnijąc jednocześnie nowym. ( silnik uruchomiony Pomiedzy 3 i 4 olej oczywiście uzupełniony? Edit: Millers nie podaje typów skrzyń, ale podaje "Lineartronic CVTF " i "High Torque CVTF": https://www.millersoils.co.uk/wp-content/uploads/2019/11/Millermatic-ATF-CVT.pdf Edytowane 22 Lutego 2020 przez TOMA52 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cargo1985 Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 5 minut temu, TOMA52 napisał: Pomiedzy 3 i 4 olej oczywiście uzupełniony? Edit: Millers nie podaje typów skrzyń, ale podaje "Lineartronic CVTF " i "High Torque CVTF": https://www.millersoils.co.uk/wp-content/uploads/2019/11/Millermatic-ATF-CVT.pdf Tak, olej został uzupełniony tą samą ilością która spłynęła statycznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cougar Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 5 minut temu, TOMA52 napisał: Millers nie podaje typów skrzyń, ale podaje "Lineartronic CVTF " i "High Torque CVTF": https://www.millersoils.co.uk/wp-content/uploads/2019/11/Millermatic-ATF-CVT.pdf Edytowane teraz przez TOMA52 Super, dzięki - to już jest drugi.., a nie tylko "skazanie" na OEM za blisko 1800 zł za 20L... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drizzt Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 Na przeglądzie we wrześniu 2019 w ASO uzyskałem informację, że cena ich oleju spadła o połowę i co za tym idzie koszt wymiany też znacząco miał się zmniejszyć. Czh ktoś to może potwierdzić z praktyki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 Ostatnio zaproponowano mi w 2 ASO cenę 80 zł brutto za litr oleju nie-High-torque. Olej występuje w PL tylko w beczkach 20L. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cougar Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 2 minuty temu, TOMA52 napisał: Ostatnio zaproponowano mi w 2 ASO cenę 80 zł brutto za litr oleju nie-High-torque. To jest już jakiś postęp.., ale wciąż niestety przepaść cenowa do innych adekwatnych produktów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiolog Opublikowano 27 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2020 Ciekawy filmik i wnioski Czyli jak masz XT i jeździsz offem to musisz zmieniać olej częściej, albo montować chłodnice oleju cvt. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jackob Opublikowano 16 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2020 (edytowane) Witam Chciałbym wymienić dynamicznie olej Forester USA z 2017r skrzynia tr580 po przebiegu 50 tys. Czy stosował ktoś milersa cvt i moze sie podzielić opinia?? czy pozostaje sprawdzony motul i top tec?? czy przy tym przebiegu wymieniac też filtr? Edytowane 16 Maja 2020 przez jackob Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew1990 Opublikowano 16 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2020 Godzinę temu, jackob napisał: Witam Chciałbym wymienić dynamicznie olej Forester USA z 2017r skrzynia tr580 po przebiegu 50 tys. Czy stosował ktoś milersa cvt i moze sie podzielić opinia?? czy pozostaje sprawdzony motul i top tec?? czy przy tym przebiegu wymieniac też filtr? Zastanowiłbym się czy nie lepiej wymienić dwukrotnie metodą statyczną. Koszta podobne a bezpieczeństwo większe. Chyba że masz auto na gwarancji , wtedy możesz ryzykować , jak skrzynia walnie to ASO zapłaci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 17 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2020 Kiedyś tu na forum zostałem zmieszany z błotem za polecanie wymiany statycznej niż dynamicznej. Ponoć to powielanie "Urban legend". Ze skrzynią siądzie po wymianie dynamicznej w starej skrzyni. Jednak jeśli miałbym świeżego automata to wymienialnym tylko dynamicznie co 40-60 tys nawet. Ale dużo zależy o temperatury oleju. Im wyższa tym olej krócej jest sprawny. Warto tak czy tak dołożyć sobie chlodniczke zewnętrzna z termostatem. Olej nie powinien się grzać bardziej niż 90-100 stopni. Są gotowe zestawy w Internecie. Z konieczności wymiany chłodnicy, na taką z manuala, musiałem zapewnić chłodzenie skrzyni. Więc kupiłem zewnętrzna chłodnice akurat z Jeep'a WJ. Olej jest o ok 10 stopni chłodniejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 17 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2020 W innym wątku wkleiłem moją symulację w Excelu jak wygląda jakość oleju, kiedy systematycznie zmieniamy tylko statycznie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gazik Opublikowano 20 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2020 Czy wymiana statyczna oleju po 60 kkm bez wymiany filtra jest błędem? W ASO twierdzili że miskę klei sie na silikon i wtedy kilka godzin musi postać żeby zalać olejem. Do tej pory miałem z nimi pozytywne doświadczenia ale teraz mnie otrzezwiło czy to ma sens, czy syf z filtra nie zostanie rozbełtany z olejem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 20 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2020 Myślę, że po 60kkm olej wygląda jak nowy i w filtrze nie ma syfu. Filtr w misce działa jak smok, więc i tak żaden syf, który jest w stanie zatrzymać ten filtr ie przedostanie się dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gazik Opublikowano 20 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2020 Taki nowy to on nie był ale podobno" nie odbiegał od innych po tym przebiegu" - osadów brak Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 20 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2020 No faktycznie na nowy nie wygląda. To z Forestera czy XV? Kolega po 80 tyś zmieniał w OBK, to był jak nowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gazik Opublikowano 20 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2020 Forek XT Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K0 MAR Opublikowano 20 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2020 Miłosz ja dwa razy zmieniałem statycznie, bez zdejmowania miski. Olej w obu przypadkach był bardziej klarowny niż Twój. Skrzynia działa bez zarzutu. Teraz na 180 tys. planuję zrzucić miskę. Tam faktycznie nie ma filtra tylko sitko w smoku. Filtr jest chyba wewnątrz skrzyni i żeby go wymienić, to trzeba ją rozbierać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 20 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2020 3 godziny temu, K0 MAR napisał: Tam faktycznie nie ma filtra tylko sitko w smoku. Filtr jest chyba wewnątrz skrzyni i żeby go wymienić, to trzeba ją rozbierać. dokladnie , trochę chory pomysł ale cóż .... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew1990 Opublikowano 21 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2020 14 godzin temu, carfit napisał: dokladnie , trochę chory pomysł ale cóż .... Zakładając że uparłem się aby wymienić statycznie czy w takim razie według Ciebie przy pierwszej wymianie wystarczy wymienić sam olej statycznie czy z odkręcaniem misy wraz z filtrem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gazik Opublikowano 21 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2020 Miłosz ja dwa razy zmieniałem statycznie, bez zdejmowania miski. Olej w obu przypadkach był bardziej klarowny niż Twój. Skrzynia działa bez zarzutu. Teraz na 180 tys. planuję zrzucić miskę. Tam faktycznie nie ma filtra tylko sitko w smoku. Filtr jest chyba wewnątrz skrzyni i żeby go wymienić, to trzeba ją rozbierać. No to git- idę przetartą sciezkąA na klarowność oleju pewnie trochę miała wpływ Gruzja i żwirownie na PlejadachWysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seb_ek Opublikowano 11 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2020 Koledzy, bo trochę się pogubiłem, czy ENEOS CVT FLUID nadaje się do TR690 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 12 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2020 12 godzin temu, Seb_ek napisał: Koledzy, bo trochę się pogubiłem, czy ENEOS CVT FLUID nadaje się do TR690 ? Po karcie produktu to nie, w ogóle nie ma skrzyń Lineartronic, tylko stare eCVT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 12 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2020 (edytowane) W dniu 22.02.2020 o 12:30, Dzik44 napisał: Super, dzięki - to już jest drugi.., a nie tylko "skazanie" na OEM za blisko 1800 zł za 20L... Subaru nie jest Original Equipment Manufacturer olejów. To inny olej przelany do buteleczki z napisem Subaru w cenie x3. Co do reszty to koledzy mają rację. Przegrzewanie oleju mocno degraduje jego własności. Osobiście to nie katowałbym też tego auta w żadnych żwirowniach. To bardzo delikatna konstrukcja. Na żwirownie to Wranglerem. Wystarczy zobaczyć oba auta od spodu i wszystko bedzie jasne. Edytowane 12 Lipca 2020 przez Miałki 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 12 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2020 3 minuty temu, Miałki napisał: Osobiście to nie katowałbym też tego auta w żadnych żwirowniach. To bardzo delikatna konstrukcja. Na żwirownie to Wranglerem. Wystarczy zobaczyć oba auta od spodu i wszystko bedzie jasne. Dokładnie taki sam jest mój przekaz. Dodatkowo Subaru nie ma reduktora i całe obciążenie skrzynia bierze na siebie. W terenie skrzynię w Subaru bardzo łatwo zakatować. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się