Skocz do zawartości

wymiana oleju w skrzyni CVT Subaru Forester SJ


Piotr L

Rekomendowane odpowiedzi

No to faktycznie wyminę zrobiłeś chyba  "w ostatniej chwili..";)

Olej ma też w/g oficjalnej specyfikacji zastosowanie do "High Torque" więc powinien być ok.

Nie wiem tylko czemu akurat ten ma to napisane to oficjalnie a inne oleje (które teoretycznie też można zastosować do tych skrzyń i się stosuje..) już takiego opisu nie mają.. np. LM ATF 1400 Top Tec, czy Ravenol :huh: Tak czy siak, za to akurat duży "+" dla Motula

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, cargo1985 napisał:

3. Zdjęcie misy i wyjęcie starego filtra.

4. Ponowne uruchomienie maszyny która wyssała resztę oleju uzupełnijąc jednocześnie nowym. ( silnik uruchomiony

Pomiedzy 3 i 4 olej oczywiście uzupełniony?

 

Edit: Millers nie podaje typów skrzyń, ale podaje "Lineartronic CVTF " i "High Torque CVTF":

https://www.millersoils.co.uk/wp-content/uploads/2019/11/Millermatic-ATF-CVT.pdf

Edytowane przez TOMA52
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, TOMA52 napisał:

Pomiedzy 3 i 4 olej oczywiście uzupełniony?

 

Edit: Millers nie podaje typów skrzyń, ale podaje "Lineartronic CVTF " i "High Torque CVTF":

https://www.millersoils.co.uk/wp-content/uploads/2019/11/Millermatic-ATF-CVT.pdf

 

Tak, olej został uzupełniony tą samą ilością która spłynęła statycznie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, TOMA52 napisał:

Millers nie podaje typów skrzyń, ale podaje "Lineartronic CVTF " i "High Torque CVTF":

https://www.millersoils.co.uk/wp-content/uploads/2019/11/Millermatic-ATF-CVT.pdf

Edytowane teraz przez TOMA52

Super, dzięki - to już jest drugi.., a nie tylko "skazanie" na OEM za blisko 1800 zł za 20L...;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przeglądzie we wrześniu 2019 w ASO uzyskałem informację, że cena ich oleju spadła o połowę i co za tym idzie koszt wymiany też znacząco miał się zmniejszyć. Czh ktoś to może potwierdzić z praktyki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, TOMA52 napisał:

Ostatnio zaproponowano mi w 2 ASO cenę 80 zł brutto za litr oleju nie-High-torque.

To jest już jakiś postęp.., ale wciąż niestety przepaść cenowa do innych adekwatnych produktów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

Chciałbym wymienić dynamicznie olej  Forester USA z 2017r skrzynia tr580 po przebiegu 50 tys. Czy stosował ktoś milersa cvt i moze sie podzielić opinia?? czy pozostaje sprawdzony motul i top tec?? czy przy tym przebiegu wymieniac też filtr?

Edytowane przez jackob
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jackob napisał:

Witam

Chciałbym wymienić dynamicznie olej  Forester USA z 2017r skrzynia tr580 po przebiegu 50 tys. Czy stosował ktoś milersa cvt i moze sie podzielić opinia?? czy pozostaje sprawdzony motul i top tec?? czy przy tym przebiegu wymieniac też filtr?

Zastanowiłbym się czy nie lepiej wymienić dwukrotnie metodą statyczną. Koszta podobne a bezpieczeństwo większe. Chyba że masz auto na gwarancji , wtedy możesz ryzykować , jak skrzynia walnie to ASO zapłaci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś tu na forum zostałem zmieszany z błotem za polecanie wymiany statycznej niż dynamicznej. Ponoć to powielanie "Urban legend". Ze skrzynią siądzie po wymianie dynamicznej w starej skrzyni. Jednak jeśli miałbym świeżego automata to wymienialnym tylko dynamicznie co 40-60 tys nawet. Ale dużo zależy o temperatury oleju. Im wyższa tym olej krócej jest sprawny. Warto tak czy tak dołożyć sobie chlodniczke zewnętrzna z termostatem. Olej nie powinien się grzać bardziej niż 90-100 stopni. Są gotowe zestawy w Internecie. Z konieczności wymiany chłodnicy, na taką z manuala, musiałem zapewnić chłodzenie skrzyni. Więc kupiłem zewnętrzna chłodnice akurat z Jeep'a WJ. Olej jest o ok 10 stopni chłodniejszy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wymiana statyczna oleju po 60 kkm bez wymiany filtra jest błędem? W ASO twierdzili że miskę klei sie na silikon i wtedy kilka godzin musi postać żeby zalać olejem. Do tej pory miałem z nimi pozytywne doświadczenia ale teraz mnie otrzezwiło czy to ma sens, czy syf z filtra nie zostanie rozbełtany z olejem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miłosz ja dwa razy zmieniałem statycznie, bez zdejmowania miski. Olej w obu przypadkach był bardziej klarowny niż Twój. Skrzynia działa bez zarzutu. Teraz na 180 tys. planuję zrzucić miskę.

Tam faktycznie nie ma filtra tylko sitko w smoku. Filtr jest chyba wewnątrz skrzyni i żeby go wymienić, to trzeba ją rozbierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, K0 MAR napisał:

Tam faktycznie nie ma filtra tylko sitko w smoku. Filtr jest chyba wewnątrz skrzyni i żeby go wymienić, to trzeba ją rozbierać.

dokladnie , trochę chory pomysł ale cóż .... 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, carfit napisał:

dokladnie , trochę chory pomysł ale cóż .... 

Zakładając że uparłem się aby wymienić statycznie czy w takim razie według Ciebie przy pierwszej wymianie wystarczy wymienić sam olej statycznie czy z odkręcaniem misy wraz z filtrem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miłosz ja dwa razy zmieniałem statycznie, bez zdejmowania miski. Olej w obu przypadkach był bardziej klarowny niż Twój. Skrzynia działa bez zarzutu. Teraz na 180 tys. planuję zrzucić miskę.
Tam faktycznie nie ma filtra tylko sitko w smoku. Filtr jest chyba wewnątrz skrzyni i żeby go wymienić, to trzeba ją rozbierać.

No to git- idę przetartą sciezką
A na klarowność oleju pewnie trochę miała wpływ Gruzja i żwirownie na Plejadach


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 22.02.2020 o 12:30, Dzik44 napisał:

Super, dzięki - to już jest drugi.., a nie tylko "skazanie" na OEM za blisko 1800 zł za 20L...;)

Subaru nie jest Original Equipment Manufacturer olejów. To inny olej przelany do buteleczki z napisem Subaru w cenie x3.

Co do reszty to koledzy mają rację. Przegrzewanie oleju mocno degraduje jego własności.

Osobiście to nie katowałbym też tego auta w żadnych żwirowniach. To bardzo delikatna konstrukcja. Na żwirownie to Wranglerem. Wystarczy zobaczyć oba auta od spodu i wszystko bedzie jasne.

Edytowane przez Miałki
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Miałki napisał:

Osobiście to nie katowałbym też tego auta w żadnych żwirowniach. To bardzo delikatna konstrukcja. Na żwirownie to Wranglerem. Wystarczy zobaczyć oba auta od spodu i wszystko bedzie jasne.

Dokładnie taki sam jest mój przekaz. Dodatkowo Subaru nie ma reduktora i całe obciążenie skrzynia bierze na siebie. W terenie skrzynię w Subaru bardzo łatwo zakatować. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...