Jump to content

wymiana oleju w skrzyni CVT Subaru Forester SJ


Recommended Posts

Posted

No to faktycznie wyminę zrobiłeś chyba  "w ostatniej chwili..";)

Olej ma też w/g oficjalnej specyfikacji zastosowanie do "High Torque" więc powinien być ok.

Nie wiem tylko czemu akurat ten ma to napisane to oficjalnie a inne oleje (które teoretycznie też można zastosować do tych skrzyń i się stosuje..) już takiego opisu nie mają.. np. LM ATF 1400 Top Tec, czy Ravenol :huh: Tak czy siak, za to akurat duży "+" dla Motula

 

Posted (edited)
Godzinę temu, cargo1985 napisał:

3. Zdjęcie misy i wyjęcie starego filtra.

4. Ponowne uruchomienie maszyny która wyssała resztę oleju uzupełnijąc jednocześnie nowym. ( silnik uruchomiony

Pomiedzy 3 i 4 olej oczywiście uzupełniony?

 

Edit: Millers nie podaje typów skrzyń, ale podaje "Lineartronic CVTF " i "High Torque CVTF":

https://www.millersoils.co.uk/wp-content/uploads/2019/11/Millermatic-ATF-CVT.pdf

Edited by TOMA52
  • Upvote 1
Posted

Na przeglądzie we wrześniu 2019 w ASO uzyskałem informację, że cena ich oleju spadła o połowę i co za tym idzie koszt wymiany też znacząco miał się zmniejszyć. Czh ktoś to może potwierdzić z praktyki?

Posted

Ostatnio zaproponowano mi w 2 ASO cenę 80 zł brutto za litr oleju nie-High-torque.

Olej występuje w PL tylko w beczkach 20L.

Posted
2 minuty temu, TOMA52 napisał:

Ostatnio zaproponowano mi w 2 ASO cenę 80 zł brutto za litr oleju nie-High-torque.

To jest już jakiś postęp.., ale wciąż niestety przepaść cenowa do innych adekwatnych produktów.

Posted

Ciekawy filmik i wnioski



Czyli jak masz XT i jeździsz offem to musisz zmieniać olej częściej, albo montować chłodnice oleju cvt.

  • Upvote 1
  • 2 months later...
Posted (edited)

Witam

Chciałbym wymienić dynamicznie olej  Forester USA z 2017r skrzynia tr580 po przebiegu 50 tys. Czy stosował ktoś milersa cvt i moze sie podzielić opinia?? czy pozostaje sprawdzony motul i top tec?? czy przy tym przebiegu wymieniac też filtr?

Edited by jackob
Posted
Godzinę temu, jackob napisał:

Witam

Chciałbym wymienić dynamicznie olej  Forester USA z 2017r skrzynia tr580 po przebiegu 50 tys. Czy stosował ktoś milersa cvt i moze sie podzielić opinia?? czy pozostaje sprawdzony motul i top tec?? czy przy tym przebiegu wymieniac też filtr?

Zastanowiłbym się czy nie lepiej wymienić dwukrotnie metodą statyczną. Koszta podobne a bezpieczeństwo większe. Chyba że masz auto na gwarancji , wtedy możesz ryzykować , jak skrzynia walnie to ASO zapłaci.

Posted

Kiedyś tu na forum zostałem zmieszany z błotem za polecanie wymiany statycznej niż dynamicznej. Ponoć to powielanie "Urban legend". Ze skrzynią siądzie po wymianie dynamicznej w starej skrzyni. Jednak jeśli miałbym świeżego automata to wymienialnym tylko dynamicznie co 40-60 tys nawet. Ale dużo zależy o temperatury oleju. Im wyższa tym olej krócej jest sprawny. Warto tak czy tak dołożyć sobie chlodniczke zewnętrzna z termostatem. Olej nie powinien się grzać bardziej niż 90-100 stopni. Są gotowe zestawy w Internecie. Z konieczności wymiany chłodnicy, na taką z manuala, musiałem zapewnić chłodzenie skrzyni. Więc kupiłem zewnętrzna chłodnice akurat z Jeep'a WJ. Olej jest o ok 10 stopni chłodniejszy.

 

 

Posted

W innym wątku wkleiłem moją symulację w Excelu jak wygląda jakość oleju, kiedy systematycznie zmieniamy tylko statycznie:

 

Posted

Czy wymiana statyczna oleju po 60 kkm bez wymiany filtra jest błędem? W ASO twierdzili że miskę klei sie na silikon i wtedy kilka godzin musi postać żeby zalać olejem. Do tej pory miałem z nimi pozytywne doświadczenia ale teraz mnie otrzezwiło czy to ma sens, czy syf z filtra nie zostanie rozbełtany z olejem?

Posted

Myślę, że po 60kkm olej wygląda jak nowy i w filtrze nie ma syfu. Filtr w misce działa jak smok, więc i tak żaden syf, który jest w stanie zatrzymać ten filtr ie przedostanie się dalej.

Posted

Taki nowy to on nie był ale podobno" nie odbiegał od innych po tym przebiegu" - osadów brak

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

4cb837683b1b684e5847f1b890dea10e.jpg

Posted

No faktycznie na nowy nie wygląda. To z Forestera czy XV? Kolega po 80 tyś zmieniał w OBK, to był jak nowy.

Posted

Forek XT


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Posted

Miłosz ja dwa razy zmieniałem statycznie, bez zdejmowania miski. Olej w obu przypadkach był bardziej klarowny niż Twój. Skrzynia działa bez zarzutu. Teraz na 180 tys. planuję zrzucić miskę.

Tam faktycznie nie ma filtra tylko sitko w smoku. Filtr jest chyba wewnątrz skrzyni i żeby go wymienić, to trzeba ją rozbierać.

Posted
3 godziny temu, K0 MAR napisał:

Tam faktycznie nie ma filtra tylko sitko w smoku. Filtr jest chyba wewnątrz skrzyni i żeby go wymienić, to trzeba ją rozbierać.

dokladnie , trochę chory pomysł ale cóż .... 

  • Thanks 1
Posted
14 godzin temu, carfit napisał:

dokladnie , trochę chory pomysł ale cóż .... 

Zakładając że uparłem się aby wymienić statycznie czy w takim razie według Ciebie przy pierwszej wymianie wystarczy wymienić sam olej statycznie czy z odkręcaniem misy wraz z filtrem?

Posted
Miłosz ja dwa razy zmieniałem statycznie, bez zdejmowania miski. Olej w obu przypadkach był bardziej klarowny niż Twój. Skrzynia działa bez zarzutu. Teraz na 180 tys. planuję zrzucić miskę.
Tam faktycznie nie ma filtra tylko sitko w smoku. Filtr jest chyba wewnątrz skrzyni i żeby go wymienić, to trzeba ją rozbierać.

No to git- idę przetartą sciezką
A na klarowność oleju pewnie trochę miała wpływ Gruzja i żwirownie na Plejadach


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 1 month later...
Posted

Koledzy,

bo trochę się pogubiłem, czy ENEOS CVT FLUID nadaje się do TR690 ?

Posted
12 godzin temu, Seb_ek napisał:

Koledzy,

bo trochę się pogubiłem, czy ENEOS CVT FLUID nadaje się do TR690 ?

Po karcie produktu to nie, w ogóle nie ma skrzyń Lineartronic, tylko stare eCVT.

Posted (edited)
W dniu 22.02.2020 o 12:30, Dzik44 napisał:

Super, dzięki - to już jest drugi.., a nie tylko "skazanie" na OEM za blisko 1800 zł za 20L...;)

Subaru nie jest Original Equipment Manufacturer olejów. To inny olej przelany do buteleczki z napisem Subaru w cenie x3.

Co do reszty to koledzy mają rację. Przegrzewanie oleju mocno degraduje jego własności.

Osobiście to nie katowałbym też tego auta w żadnych żwirowniach. To bardzo delikatna konstrukcja. Na żwirownie to Wranglerem. Wystarczy zobaczyć oba auta od spodu i wszystko bedzie jasne.

Edited by Miałki
  • Upvote 1
Posted
3 minuty temu, Miałki napisał:

Osobiście to nie katowałbym też tego auta w żadnych żwirowniach. To bardzo delikatna konstrukcja. Na żwirownie to Wranglerem. Wystarczy zobaczyć oba auta od spodu i wszystko bedzie jasne.

Dokładnie taki sam jest mój przekaz. Dodatkowo Subaru nie ma reduktora i całe obciążenie skrzynia bierze na siebie. W terenie skrzynię w Subaru bardzo łatwo zakatować. 

  • Upvote 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...