Skocz do zawartości

wymiana oleju w skrzyni CVT Subaru Forester SJ


Piotr L

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli chodzi o wymianę płynu (oleju) w CVT to nie wygląda to tak strasznie jak opisują.

Wymieniłem olej przy 120 tyś - metodą dynamiczną - Motul Multi CVTF.

Operacja przebiegła sprawnie i bez problemów. Po wymianie zauważyłem że średnie spalanie spadło około 1L/100km.

Skrzynia pracuje gładko i cicho.

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo z technicznego punktu widzenia, jeśli ktoś ma wiedzę i odpowiedni sprzęt - filozofii nie ma.

Większość ASO sprzętu nie ma i podchodzi do tematu jak pies do jeża.

Kluczem jest dobór odpowiedniego oleju. Ciekawostka - do skrzyni Forka XT jest inny olej niż do Skrzyni Forka wolnossącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, spawalniczy napisał:

Bo z technicznego punktu widzenia, jeśli ktoś ma wiedzę i odpowiedni sprzęt - filozofii nie ma.

Większość ASO sprzętu nie ma i podchodzi do tematu jak pies do jeża.

Kluczem jest dobór odpowiedniego oleju. Ciekawostka - do skrzyni Forka XT jest inny olej niż do Skrzyni Forka wolnossącego.

A jaki polecasz? Ja biorę pod uwagę  Millermatic ATF CVT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tswiatlo napisał:

A możecie podzielić się informacją o kosztach wymiany oleju w cvt? Ciekaw jestem różnicy w cenie między ASO i niezależnym warsztacie.

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
 

Cena wstępna ASO - 2400 PLN.

Cena którą ja zapłaciłem to -  990 PLN ( 15L oleju Motul + czyszczenie filtra wewnętrznego + robocizna )

A co do dedykowanych olejów do CVT, to wydaje mi się że jest to wielki chwyt marketingowy. Przecież żaden z producentów aut nie produkuje swoich olejów - tylko podpisuje partnerskie umowy i je firmuje ( dedykuje). Czytałem na jednym z forum anglojęzycznych że np: dedykowany CVT TOYOTA produkowany jest przez Shella.

Uważam że jeśli olej nie będzie podrabiany to każdy markowy dedykowany do danego typu skrzyni będzie właściwy.

Edytowane przez Piotr L
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Piotr L napisał:

Cena wstępna ASO - 2400 PLN.

Cena którą ja zapłaciłem to -  990 PLN ( 15L oleju Motul + czyszczenie filtra wewnętrznego + robocizna ) 

A co do dedykowanych olejów do CVT, to wydaje mi się że jest to wielki chwyt marketingowy. Przecież żaden z producentów aut nie produkuje swoich olejów - tylko podpisuje partnerskie umowy i je firmuje ( dedykuje). Czytałem na jednym z forum anglojęzycznych że np: dedykowany CVT TOYOTA produkowany jest przez Shella.

Uważam że jeśli olej nie będzie podrabiany to każdy markowy dedykowany do danego typu skrzyni będzie właściwy.

zapłacicleś w ASO 2400 ? czu poza ASO ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Ja dziś dostałem informację, że oryginalny olej Subaru do CVT w FXT14 jest sprzedawany w 20l opakowaniach i kosztuje 1800zł.

Alternatywnie olej renomowanej firmy z aprobatą Subaru to koszt 65zł za litr. Do skrzyni wchodzi rzekomo ~14l, więc przy dynamicznej wymianie trzeba ponoć liczyć +30% na płukanie skrzyni, więc wychodzi ok 18l -> 1200zł + robocizna. Jak odbiorę auto to dam znać ile mnie finalnie wyszła ta przyjemność.

 

Najbardziej ciekawi mnie to, że człowiek z działu technicznego SIP napisał mi, że producent nie zaleca wymiany oleju chyba, że auto ciągnie ciężkie przyczepy lub często jeździ w ciężkim terenie. Mój forek jest wykorzystywany 'normalnie', bez dodatkowego obciążenia, a po 120k km olej wygląda tragicznie :| 

2019-05-09 00.02.07.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że olej rekomendowanej firmy ma takie same parametry i w razie "W" nikt nie będzie wnosił, że używane byly niewłaściwe materiały 

A co do koloru i przejrzystosci to ja na podstawie zdjęcia nie potrafię tak jednoznacznie ocenić. Ale na TF są fachowcy

Edytowane przez MKK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MKK jeśli mam być szczery, to ze mnie taki mechanik jak z koziej dupy trąba :D
Jeżeli jest aprobata Subaru dla tego oleju, to wychodzę z założenia, że będzie dobry.
Co mas zna myśli pisząc TF?

Mechanik powiedział mi, że olej powinien być przejrzysty, a ten widać, że jest już brudny i przepalony, co najprawdopodobniej przyczyniło się do przytkania elektrozaworów i błędów na desce rozdzielczej. Oby sama wymiana pomogła, bo patrząc na cenę oleju aż boję się pomyśleć ile może kosztować remont skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, kYs napisał:

Najbardziej ciekawi mnie to, że człowiek z działu technicznego SIP napisał mi, że producent nie zaleca wymiany oleju chyba, że auto ciągnie ciężkie przyczepy lub często jeździ w ciężkim terenie. Mój forek jest wykorzystywany 'normalnie', bez dodatkowego obciążenia, a po 120k km olej wygląda tragicznie :| 

 

Faktycznie w Europie są takie wytyczne, jakie przekazał Ci SIP. Co innego w USA - tam wymiany są zalecane a przy ciężkich warunkach pracy (które są zdefiniowane mniej więcej tak, jak normalne użytkowanie w PL) wymiana jest zalecana bardzo często.

 

Moje ASO też twierdzi, że się nie wymienia chyba, że olej wygląda na zużyty. Co to dokładnie znaczy i czy ktokolwiek sprawdza stopień zużycia oleju na przeglądach w ASO tego nie wiem. Śmiem wątpić. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio zmieniałem dynamicznie i wyszło ok. 14 litrów oleju + 200 zł za oryginalny filtr + robocizna = 1360zł  całość(brutto)

Ale mój spuszczony olej był taki trochę bardziej przejrzysty i różowiutki - mechanik powiedział że jest "ładny".. - co by to nie znaczyło..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kYs napisał:

Oby sama wymiana pomogła, bo patrząc na cenę oleju aż boję się pomyśleć ile może kosztować remont skrzyni.

 

Spokojnie, za dwa tygodnie odbieram auto po remoncie CVT to dam znać co do wyroku :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dzik44 napisał:

Ja ostatnio zmieniałem dynamicznie i wyszło ok. 14 litrów oleju + 200 zł za oryginalny filtr + robocizna = 1360zł  całość(brutto)

Ale mój spuszczony olej był taki trochę bardziej przejrzysty i różowiutki - mechanik powiedział że jest "ładny".. - co by to nie znaczyło..

 

Wymieniałem olej w skrzyni przy przebiegu 60 000 km. Zdecydowanie nadawał się już do wymiany. 

Ale - co mnie interesuje : czy na pewno masz wymieniony filtr w skrzyni ? Z paru źródeł doszły mnie słuchy, że owszem - filtr w skrzyni jest, ale wymiana go wiąże się z rozebraniem skrzyni. Jeśli jest inaczej - proszę o sprostowanie i więcej informacji, jak się do niego dostać.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, mam wymieniony na 100% - nawet miałem go w ręku i oglądałem...:) (taki płaski element).

W moim FXT (MY16) żeby go wyjąć wystarczy zdjąć miskę olejową skrzyni (też taka płaska.., przykręcona na kilka śrub) ale o ile pamiętam to wcześniej chyba był spuszczony z niej olej.., nie trzeba na pewno rozbierać skrzyni..

Edytowane przez Dzik44
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio zmieniałem dynamicznie i wyszło ok. 14 litrów oleju + 200 zł za oryginalny filtr + robocizna = 1360zł  całość(brutto)
Ale mój spuszczony olej był taki trochę bardziej przejrzysty i różowiutki - mechanik powiedział że jest "ładny".. - co by to nie znaczyło..
A jaki olej wlałes do skrzyni? Rozumiem że raczej nie oryginał Subaru...


Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...