TOMA52 Posted December 25, 2019 Posted December 25, 2019 W dniu 15.12.2019 o 07:44, Ireq napisał: co z tym filtrem w srodku, ruszac go czy nie? Są dwa filtry w środku: Tego nie ruszać, bo trzeba by wyjąć i rozebrać skrzynię. Ten można od czasu do czasu umyć lub wymienić.
Cougar Posted December 26, 2019 Posted December 26, 2019 16 godzin temu, TOMA52 napisał: Tego nie ruszać, bo trzeba by wyjąć i rozebrać skrzynię. No właśnie o ten mi chodzi.., to uważasz że ten filtr nie wymaga żadnej wymiany bez względu na przebieg auta, np. 150 czy 200kkm..?
TOMA52 Posted December 26, 2019 Posted December 26, 2019 Nie wiem czy wymaga, ale jego wymiana kosztowo = prawie remontowi skrzyni. To tak jakby okresowo wymieniać panewki w silniku.
Cougar Posted December 27, 2019 Posted December 27, 2019 No to trzeba chyba przyjąć założenie że się go nie wymienia.., chyba że przy okazji rozbierania lub remontu samej skrzyni..
MKK Posted February 10, 2020 Posted February 10, 2020 W dniu 28.10.2019 o 20:23, pat napisał: Byłem dziś na wymianie oleju w moim XT, który ma przejechane 71000. Olej wymieniałem u Sosnowskiego w Gdańsku razem z filtrem w misce olejowej. Koszt wymiany dynamicznej to ponad 1200zl wliczając olej, filtr i robociznę. Olej był w miarę dobry po tym przebiegu i myśle, że jeszcze samochód mógłby przejechać na nim ''kilka'' tysięcy. Najważniejsze, że w oleju nie było żadnych opiłków ani nic niepokojącego co by mogło zwiastować przyszłe problemy. Na zdjęciu ciemny olej przed wymiana, a jasny to olej jaki jest teraz w skrzyni po wyminie. Czy w aso ceny ulegly zmianie? Moja wiedza to ok 2500 za wymianę dynamiczną w aso. Biorac pod uwagę tę cene to duza roznica.
Miałki Posted February 10, 2020 Posted February 10, 2020 Sosnowski to nie ASO, to spece od skrzyń biegów. Zajmują się tylko skrzyniami. Czy mógłbyś "polecić" to ASO w którym chcieli Cię odciążyć z 2,5 tyś, aby można było omijac tych złodziei?
cargo1985 Posted February 13, 2020 Posted February 13, 2020 W dniu 25.12.2019 o 21:51, TOMA52 napisał: Są dwa filtry w środku: Tego nie ruszać, bo trzeba by wyjąć i rozebrać skrzynię. Ten można od czasu do czasu umyć lub wymienić. Czy nie ma przeciwskazań żeby ten filtr myć i ponownie go założyć ? Mam dylemat, ponieważ do mojego Forestera MY2017 ten filtr kosztuje ponad 500zł. Cena jest chora !!
TOMA52 Posted February 13, 2020 Posted February 13, 2020 To jest filtr siatkowy, nie papierowy, więc można spróbować umyć. Tak wygląda zamiennik do skrzyni TR690: https://midparts.com.pl/pl/p/TR690-Filtr-oleju-SUBARU-CVT-LINEARTRONIC/5235
Miałki Posted February 13, 2020 Posted February 13, 2020 1 godzinę temu, cargo1985 napisał: do mojego Forestera MY2017 ten filtr kosztuje ponad 500zł. Cena jest chora !! Ten filter kosztuje 180 zł razem z VAT. Wymienia się go razem z olejem. Litr oleju do przekładni CVT kosztuje 55 zł razem z VAT.
cargo1985 Posted February 13, 2020 Posted February 13, 2020 (edited) 23 minuty temu, Miałki napisał: Ten filter kosztuje 180 zł razem z VAT. Wymienia się go razem z olejem. Litr oleju do przekładni CVT kosztuje 55 zł razem z VAT. Panowie sytuacja wygląda następująco: Według Subaru OEM w moim Foresterze siedzi skrzynia CVT TR580 a wiec filtr 31728AA180 ktory w Aso kosztuje ponad 500zł tak mi dzisiaj powiedzieli w Białymstoku. W internecie oryginał można znaleźć za 460zł. Ten filtr o którym mówisz, że kosztuje 180zł pasował do rocznika 2016 i starszych a jego nr. to 31728AA141, 31728AA120 itp. Cena 180zł za kawałek blachy z wkładem siatkowym jest jeszcze do przełknięcia ale 500zł? Cytując klasyk " chyba im się w głowach popierd......" Jak myślicie czy jest sens kupować zamiennik? Czy ten filtr ma jakieś kluczowe znaczenia dla pracy skrzyni? Edited February 13, 2020 by cargo1985 1
TOMA52 Posted February 13, 2020 Posted February 13, 2020 To zwykły smok olejowy z siatką w obudowie. Na stronie, którą podlinkowałem jest też filtr do TR580. Jeszcze tańszy. A czy pchać się w zamiennik - nie wiem, trzeba by poszukać opinii o nim. Ja do skrzyni 4EAT założyłem zamiennik z tej samej strony i na razie przez rok nic się nie stało.
Miałki Posted February 13, 2020 Posted February 13, 2020 No tak. Te filtry kosztują miedzy 92 a 122 $ w USA. Plus 68$ za zostawe i tyle samo Cię wyjdzie. Filtr jest nierozbieralny i nie czyści się go.
Cougar Posted February 13, 2020 Posted February 13, 2020 No to jeżeli tak jest to masz rację - to chore (dyplomatycznie rzecz biorąc..,) jak nie znajdziesz zamiennika to dmuchaj, płucz, wytrząsaj ale nie daj się namówić na 500 zł.. Swoją drogą nigdy nie sądziłem że się ucieszę że mam auto starsze o rok niż nowsze.. Mój (na szczęście..) jest 2016 - po lift i do niego ten filtr jest tak jak koledzy piszą po 180 zł.. Skrzynia chyba właśnie TR690
Michen Posted February 13, 2020 Posted February 13, 2020 Witam, na codzień zajmuję sie AT, więc może coś powiem owszem, ori filtry są bardzo drogie (mowa o CVT).. Ale zamienniki zbyt wiele nie odbiegają jakością od oem. U nas ludzie zawsze wybierają zamiennik na wymianę oleju czy przy naprawie.. I nic złego się nie dzieje. I pamiętajcie, takich filtrów nie powinno się czyścić, taka jest moja opinia.. CVT to najbardziej wrażliwa skrzynia na jakiekolwiek zanieczyszczenia i jedna z droższych w naprawie.. Olej co 50tys, nie ważne co zaleca serwis.. Serwis nie naprawia skrzyń tylko wymienia, więc zasada ich działania jest prosta.. 3
Karas Posted February 13, 2020 Posted February 13, 2020 1 godzinę temu, Michen napisał: Ale zamienniki zbyt wiele nie odbiegają jakością od oem W sumie dlaczego mają odbiegać. Filtrów nie produkuje Subaru tylko zleca firmie która produkuje takie filtry pod swoja własna marką. Tak jest ze wszystkim co oem z klockami ( jurid) filtrami powietrza i silnika ( denso) itp itd
Michen Posted February 13, 2020 Posted February 13, 2020 Masz racje Karas, tak jest. Kup sobie tuleje itp Lemforder np, wtedy jest odwrotnie z kolei, nr oem jest przytarty i jest ori w pudełku Lemfordera
Dottoree Posted February 13, 2020 Posted February 13, 2020 3 godziny temu, Michen napisał: Olej co 50tys, nie ważne co zaleca serwis.. Statycznie, czy dynamicznie?
Michen Posted February 13, 2020 Posted February 13, 2020 Jeśli mam być szczery nie zważając na to, jak 'nam' wygodniej i lepiej finansowo dla serwisu, to wolałbym robic statyczna wymianę... A dlaczego? A no dlatego, że w starszych pojazdach, mimo tego, ze jeździ dobrze, to bardzo czesto jest tak, ze wymieniajac olej dynamicznie wyplukujemy ze skrzyni wszystko i dostajac full nowego oleju skrzynka zaczyna szwankować.. Nie wziąłem tego z palca, uwierzcie mi w miare nowych pojazdach, dynamiczna owszem, ale jak dla mnie tylko wtedy jak ktos kupil swiezy pojazd i wie, ze serwis jego malo nie kosztuje i ma na niego kase bo go po prostu stac..wgl, ludzie ktorzy kupili swiezy pojazd nie powinni robic z siebie 'dziada', skoro mialo sie kase na zakup to trza miec i na serwis np, ludzie sa w stanie zaplacic za naprawe skrzyni np w audi a4 b6 ok 6tys gdzie cale auto mozna kupic za dyche, a z kolei ostatnio 'pan' przyprowadzil Porsche Macan 2017 i wycena za skrzynie S-Tronic wyniosla 7tys, i dla tego pana jest to kwota ogromna i nie chce za to zaplacic...taka anegdotka malo wnosząca w temat ;p 1
MKK Posted February 13, 2020 Posted February 13, 2020 To proste. Porsche w leasingu, nie ma budzetu na ekstra wydatki. Albo gorzej, po leasingu i gwarancji ale ladne. I nie ma prawa się popsuć Jak miałem s80 i na granicy gwarancji poinformowano ze skrzynia do wymiany, nawet przez mysl mi nie przeszlo ze mam za nia płacić
Miałki Posted February 13, 2020 Posted February 13, 2020 No i śmialiście się pewnie do rozpuku z "pana" . Gdzie od teraz pojedzie z tym S-Tronic'kiem, do Janusza do garażyku? A jak panu koła przyjdzie wymienić w tym Porsche, albo kompresor od zawiechy wysiądzie? To 7 kafli też bedzie mało. Ta anegdotka mowi wiele o ludzkiej mentalnosci.
MKK Posted February 14, 2020 Posted February 14, 2020 Na kola ma tel do asistance, tak jak jego zona i corka Kupujac nowe auto, zwlaszcza z takim logo, nawet jak to macan, masz prawo wymagac i oczekiwac pewnego standardu i jakosci Kupujac tipo takze liczysz ze bezawaryjnie przejezdzisz iles km bądź lat Czy to zle? Czy to zle swiadczy o mentalnosci kierowcy Tipo czy macan'a? Moim zdaniem nie. Ale byc moze jestem odosobniony w takiej ocenie
Miałki Posted February 14, 2020 Posted February 14, 2020 No ale wymaganiami auta nie naprawisz, zwłaszcza po gwarancji. Kiedy mi wysiadła klima po trzech latach od nowości, nie powiedziałem majstrowi że mu nie zapłacę bo to powinno działać jeszcze i spełniać standardy jakości. Chciałem tylko powiedzieć że wiele ludzi kupuje auta ponad stan. Tak jest. I to jest fakt. Do Macan'a nic nie mam. Super wozidło. 1
MKK Posted February 14, 2020 Posted February 14, 2020 To nie są w mojej ocenia zbyt duże wymagania przejechać na skrzyni 3 lata w normalnej eksploatacji Naprawa po gwarancji boli To że niekiedy kupujemy auta ponad stan to prawda, widać to po ofertach powindykacyjnych firm leasingowych jak niekiedy w 12m można zapuscić auto
cargo1985 Posted February 22, 2020 Posted February 22, 2020 Wymiana oleju w CVT, pacjent Forester 2.5 MY2017 przebieg 62400km. Po przewertowaniu forum na temat dynamicznie czy statycznie zapadła decyzja DYNAMICZNIE ! Z doborem filtru nie było łatwo o czym pisałem kilka postów wcześniej ale jak już się z tym uporałem pora na zakup oleju. Wybór padł na MOTUL CVTF ze względu na to, że w specyfikacji jasno jest podana nazwa i model skrzyni z tego auta a wiec CVT TR580. W innych olejach tego nie było i między innymi dlatego nie kupiłem Ravenolu czy Millersa. Nie znaczy to oczywiście, że Ravenol, Millers czy inny olej będzie gorszy. Ja sugerowałem się ulotką MOTULA gdzie czarno na białym była wymieniona moja skrzynia. Sam proces nie jest zbyt skomplikowany i nie jest straszny. W moim przypadku olej przy przebiegu 62tys nadawał się do wymiany. Misa olejowa pokryta była czarną mazią, filtr był zabrudzony. Olej wyglądał na "zmęczony" swoją pracą. Sam proces wyglądał mniej więcej tak: 1. Podłącznie maszyny i wpuszczenie środka czyszczącego skrzynię. 2. Spuszczenie oleju statycznie (wyszlo około 5.5l) 3. Zdjęcie misy i wyjęcie starego filtra. 4. Ponowne uruchomienie maszyny która wyssała resztę oleju uzupełnijąc jednocześnie nowym. ( silnik uruchomiony przy jednoczenym przerzucaniu biegów). 5. Odczekaliśmy na włączonym silniku trochę czasu, żeby olej osiągnął temp. 40`C i mechanik sprawdził jego poziom. Nadmiar oleju wylał. Mniej więcej tak to wyglądało, nie jestem mechanikiem więc mogłem kolejność pomylić lub coś pominąc. Ogólnie cała operacja trwała około 2 godziny bez pośpiechu. Oleju na całą operację poszło 13l. Po wymienie oleju pierwsze wrażenia są takie, jakby dla auta było lżej. Takie miałem wrażenie. Tyle mogę powiedzieć. Finalny koszt opecacji to 1100zł. Wyszedłem z założenia " jak dbasz tak masz" i jak chcę pojeździć tym autem kilka ładnych lat to nie ma co oszczędzać. Ja osobiście operację powtórzę po kolejnych 60 tyś km. Cała operacja przeprowadzona w Białymstoku, jeżeli ktoś byłby zainteresowany dokładnym adresem prosze o wiadomość na priv. 1 1 3
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now