Jump to content

kYs

Nowy
  • Content Count

    66
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

7 Neutralny

About kYs

  • Rank
    ..:: Swojak ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Bydgoszcz
  • Auto
    FXT MY14
  • Zainteresowania
    Stand Up Paddling, Wakeboarding, Kiteboarding i jeszcze kilka innych sportów ;)

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dzięki za info. Daj jeszcze proszę znać albo tu albo priv ile Cię kosztowała ta przyjemność.
  2. @yossarian, a gdzie robiłeś update? Zadowolony? Jaki koszt?
  3. różowiutki? ja słyszałem, że powinien być niebieski a można wiedzieć gdzie robisz tan remont? firma z polecenia, czy po prostu szukałeś czegoś w okolicy? orientujesz się czy naprawami też się zajmują? bo najprawdopodobniej przycinają mi się elektrozawory i szukam speca od CVT
  4. MKK jeśli mam być szczery, to ze mnie taki mechanik jak z koziej dupy trąba Jeżeli jest aprobata Subaru dla tego oleju, to wychodzę z założenia, że będzie dobry. Co mas zna myśli pisząc TF? Mechanik powiedział mi, że olej powinien być przejrzysty, a ten widać, że jest już brudny i przepalony, co najprawdopodobniej przyczyniło się do przytkania elektrozaworów i błędów na desce rozdzielczej. Oby sama wymiana pomogła, bo patrząc na cenę oleju aż boję się pomyśleć ile może kosztować remont skrzyni.
  5. Ja dziś dostałem informację, że oryginalny olej Subaru do CVT w FXT14 jest sprzedawany w 20l opakowaniach i kosztuje 1800zł. Alternatywnie olej renomowanej firmy z aprobatą Subaru to koszt 65zł za litr. Do skrzyni wchodzi rzekomo ~14l, więc przy dynamicznej wymianie trzeba ponoć liczyć +30% na płukanie skrzyni, więc wychodzi ok 18l -> 1200zł + robocizna. Jak odbiorę auto to dam znać ile mnie finalnie wyszła ta przyjemność. Najbardziej ciekawi mnie to, że człowiek z działu technicznego SIP napisał mi, że producent nie zaleca wymiany oleju chyba, że auto ciągnie ciężkie przyczepy lub często jeździ w ciężkim terenie. Mój forek jest wykorzystywany 'normalnie', bez dodatkowego obciążenia, a po 120k km olej wygląda tragicznie :|
  6. Jak mi zmienią olej w CVT do weekendu to też wpadnę. Niestety trzymałem się rekomendacji działu technicznego SIP i nie wymieniałem. Obecnie na liczniku niecałe 120k km i rzygnęło błędami :| Oby na wymianie oleju się skończyło, bo mechanior mówił, że to już nie olej, a smoła, więc niewykluczone, że na tym się nie skończy :|
  7. @mechanik niestety próbowałem 10x i nie pomogło. Próbowałem też 5x z chwilowym wyciągnięciem kluczyka między próbami i też nie pomogło :| Z tego co się orientuję odpięcie aku na ok 30min powinno usunąć błędy z deski rozdzielczej, tylko nie mam 100% pewności, czy nie usunie to błędów z ECU, tak aby można było je odczytać w serwisie podpinając się do kompa. Orientujesz się jak to wygląda?
  8. Ok, dziękuję @mechanik za lifehack'a Ww takim razie spróbuję z tym kilkukrotnym zapłonem, żeby sprawdzić czy to chwilowy błąd czy jakaś grubsza sprawa. Niebawem mi się zbliża termin kolejnego przeglądu, więc ASO będzie miało okazję się wykazać jak się podepną z kompem
  9. @Baldur i jak się skończyła sprawa?
  10. Cześć, Czy komuś w końcu udało się rozwikłać tą zagadkę? :) Pamiętam wątek o tym na FB. Jeden z forumowiczów wspominał wtedy, że: U mnie pojawiło się to wczoraj i nie chce zniknąć :| mechanicznie żadnych niepokojących dźwięków nie słychać, jednak mrugająca czerwona kontrolka "Oil Temp" nie zachęca do jazdy, więc z chęcią się dowiem czego można się spodziewać, o ile ktoś rozszyfrował tą zagwozdkę :D
  11. Przy normalnej jeździe ~12-14l/100km czyli butla na ~350-400km, kwestia czy więcej w trasie czy w mieście
  12. Ja mam FXT 2014 i udało mi się w ubiegłym roku zainstalować DLM ale niestety coś z softem jest nie tak, bo od początku mam z nią problemy. 3x były zczytywane dane odnośnie błędów z kompa. Ostatnie stanowisko Prinsa jest takie żeby odstawić auto do Słupska do centrali na dodatkowe diagnozy i ewentualną korektę softu. W międzyczasie musiałem wykonać regulację luzów zaworowych (najprawdopodobniej przez niewłaściwą mieszankę i za wysoką temp. spalania). Ale najwidoczniej mam po prostu pecha, bo z tego co widzę, większość jest zadowolona.
  13. kYs

    LPG w Subaru

    Mam podobne spostrzeżenia ale na DLM. Odkąd założono instalację dużo dłużej kręci rozrusznikiem przy odpalaniu na LPG. Im dłużej auto stoi, tym dłużej później odpala. Zaznaczam, że po włożeniu klucza do stacyjki czekam aż pompa podkręci ciśnienie w układzie ale nie wpływa to na czas odpalania. Obojętnie czy dam jej czas na zwiększenie ciśnienia w układzie, czy odpalę od razu, tak samo długo kręci :| Kończąc i odpalając na PB nie ma tego efektu, odpala praktycznie od razu.
  14. kYs

    LPG w Subaru

    @Mikes91 pisałem do Prinsa, czy Ci z Poznania są autoryzowanym warsztatem i czy mogą robić DLM. Dostałem potwierdzenie, że wszystko gra, dlatego do nich pojechałem, tym bardziej, że znam właściciela. Niestety tak to jest, jak się coś robi po znajomości. Na początku jest wszystko fajnie, gorzej jak coś nie działa. Obcego zrugałbym aż miło i pewnie załatwiłbym to w 2 miesiące, a ze znajomym trzeba się bujać :| Dawno nie testowałem auta na PB, więc ciężko powiedzieć. Jak robiłem testy w ubiegłym roku po założeniu instalacji i wykryciu problemów na LPG, to na PB: - odpalał prawie od razu, - nie strzelał z wydechu, - dławił się przy max obciążeniu pedału gazu (jak chcesz mogę udostępnić filmik jak się obroty zachowywały)
×
×
  • Create New...