Skocz do zawartości

Skoda lepsza od Subaru


bardzozlymisio

Rekomendowane odpowiedzi

W nawiązaniu do tytułu wątku. W niektórych aspektach pewnie tak, niemniej z tej perspektywy... 
IMG_20220321_063913_edit_1352987570477904.thumb.jpg.9a874a13dfb4c8f71b19bbce7d530dda.jpg
 
Mam taką skodunie z najlepszym silnikiem wszechczasów, czyli 1,9 TDI. Spalanie 4,5l/100km, poraża w porównaniu do mojego h6 czy nawet byłej wolnossącej imprezy 2.0.

Ale skodunia ma zbyt nisko miskę olejową silnika i już dwa razy ją wymieniałem. :biglol:

Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu

  • Trzymaj się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Towarzysze

 

Z powodu przekroczenia 120tys km moją octavią 2,0tsi, którą gości ten wątek od momentu zakupu poczynię taki wpis ujmujący te 2,5 roku eksploatacji.

 

Zacznę od tego co się w tym czasie wysypało:

 

- naprawa gwarancyjna - wyciek płynu chłodniczego z termostatu - typowy

- naprawa gwarancyjna - nieszczelnosć tylnej lampy

- skrzypiace zawieszenie przednie - wymiana odpłatna tuleii wahacza na pełne od Audi RS23 rozwiazało problem definitywnie - skoda ma takie dziurowe tuleje i skrzypią (generalnie to wszystkie mqb tak mają prócz lini rs/r). Taka sytuacja.

 

 

Przyszła pora  na ostatni przegląd w ramach wykupionego wraz z autem pakietu przeglądów do 120tys km.

 

W ramach pakietu wymieniono:

- olej silnikowy i filtr

- olej DSG

- świece zapłonowe

 

Na moje zlecenie doszło:

- tarcze i klocki hamulcowe Przód i Tył - wymiana na OEM przez dealera (to pierwsza wymiana od nowości więc na następne 120tys km powinien być znów spokój)

- płyn hamulcowy (standardowo wymiana planowana jest co 3 lata wiec tu ciut wcześniej)

- serwis klimatyzacji, dezynfekcja i wymiana filtra pp

- wymiana filtra powietrza

- montaż dolnej pełnej osłony silnika od diesla (w 2,0tsi nie ma) - silnik powinien mniej się zabrudzać

- montaż kół letnich z nowymi oponoami Michelin PilotSport 4 225/45/18 ----fabryczne letnie bridgestony potenza t005 przejechały ok 60tys km wiec spoko

 

 

Teraz rozkminka czy warto kupować w skodzie pakiet serwisowy do 120tys km.

 

Krótko, u mnie było wart bo naparzam kilometry. Pakiet kosztował 2,5tys pln.

 

Objął on cztery przeglądy tj 30,60,90,120 tys km i teoretycznie wg harmonogramu producenta nic więcej oprócz nich nie trzeba by w tym czasie robić. 

 

Nawet licząc te przeglądy po minimum stawek lokalnego aso czyli 4 x wymiana oleju (4x650pln) , 2 x świece (2x 400) i 1 x dsg (1x1000pln) = 4400pln.  Pakiet wyszedł wiec taniej. Ja jeszcze od siebie robiłem płatne serwisy olejowe silnik/skrzynia pomiedzy tymi głównymi. 

 

 

Teraz aspekt naukowy:spalanie vs. chiptuning.

 

W swoich skodziarskich zapiskach dość skrupulatnie śledzę spalanie od pierwszego tankowania  wiec mógły powstać takie oto wyniki badań.

 

image.thumb.png.9439fb093df6c99de7ba2e6e82ca4a0b.png.2ecd9e9fd2c6727969f09e1db2c19ed2.png

 

 

 

 

 

Przejechałem na nowym programie ciut ponad 13tys km. Wpływ programu na spalanie to wzrost na poziomie 8% czyli 0,5l/100km. Pod moją nogą i na tych samych co wcześniej trasach. 

 

Wady auta z perspektywy użytkowania:

- samochód został wygłuszony, jest ciszej i przyjemniej ale wciaż szumią lusterka przy prędkościach 120+. I z tym już nic nie da się zrobić. Uszczelki drzwi też wygłuszone ale i to nie pomogło.

- ośka i parametry po programie 250 /430  - brakuje porządnego przeniesienia tych liczb na drogę, co można zrobić to powalczyć oponami

 

A tak to auto wciaż wygląda świeżo, doposażyłem je w kamerę cofania i elektryczną klapę i załatwia codzienną robotę bez zająknięcia. Na wiosnę auto porządnie umyte, powłoka robi swoje, nie myta na automatach więc lakier wygląda nieźle. Udało się jak narazie nignie nie zadrapać, nie porysować. 

 

20220320_165219.thumb.jpg.94fc3fc7fac2172b67dc9755d734b3ec.jpg

 

20220320_165148.thumb.jpg.7f8da1ad5c25c99aa77bb7520b1a27c5.jpg

 

20220302_155541.thumb.jpg.e3cace8fa9eaa3f9bd7af6cd6ce77da9.jpg

 

 

Rozglądam się powoli za następcą. Skody nie zamówię bo i tak jej nie wyprodukują. Poza tym zmiana zawsze jest miła.

Leasing kończę w październiku br.

 

Bardzo do mnie przemawia nowy outback jako całokształt ale nie wiem czy takie auto na 50tys km rocznie to najlepsze rozwiazanie. Trochę martwi mnie niszowość tego auta w razie W. Jakbym mniej jeździł to bym bez wahania się zdecydował.

 

Oglądałem też Megane RS (bez trophy) w Poznaniu, już ich nie robią ale kilka sztuk jeszcze stoi w salonach. Niestety fotele są dla mnie za wąskie tj podparcia boczne siedziska uwierają mnie w d.pę.

 
20220325_124111.thumb.jpg.d3c2511520b572ac4ac2b0fa69a7a89f.jpg

 

 

Mocny kandydat to Focus ST kombi. Jechałem przedliftem i bardzo mi się spodobało. Przekładnia kier lock/lock 2,0 obr. Podwozie jak to w fordzie - genialne. Sewisy jak zwykłego auta.

Teraz wchodzi polift i jakby zamówić to na koniec roku by był. Podobno.

 

Problem z poliftem jest taki że Ford zrezygował z foteli Recaro i wrzucił swoje nowe Ford Performance AGR. Jak w tym się siedzi, nikt nie wie. A nauczony przymiarką do foteli Megane RS, wiem że trzeba się koniecznie wpasować w fotel. Przy moich przebiegach fotel to podstawa więc czekam na jakąś testówkę w PL.

 

20220222_142350.thumb.jpg.a696a04dd658d93ee53fd41ab155a5cd.jpg

 

20220222_150246.thumb.jpg.67413a97e14e096c9d0de58b1a1209cc.jpg

 

 

 

 

 

SmartSelect_20220324-190711_Opera.thumb.jpg.01e7f5fe81ac048c7f9929b91a8f5cbc.jpg

 

 

 

  • Super! 7
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, dirkdiggler napisał:

- skrzypiace zawieszenie przednie - wymiana odpłatna tuleii wahacza na pełne od Audi RS23 rozwiazało problem definitywnie - skoda ma takie dziurowe tuleje i skrzypią (generalnie to wszystkie mqb tak mają prócz lini rs/r). Taka sytuacja.

Dzięki za info. W Skodzie twierdzą do dzisiaj, że TTTM.

 

Jak wyjeżdżałem w zimie nową O3 FL prosto z salonu to przejeżdżając przez taki "niezgrabny" odpływ liniowy już skrzypiało :-D W O2 FL też skrzypiało więc myślałem, że to norma w Skodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, dirkdiggler napisał:

Problem z poliftem jest taki że Ford zrezygował z foteli Recaro i wrzucił swoje nowe Ford Performance AGR. Jak w tym się siedzi, nikt nie wie. A nauczony przymiarką do foteli Megane RS, wiem że trzeba się koniecznie wpasować w fotel. Przy moich przebiegach fotel to podstawa więc czekam na jakąś testówkę w PL.

 

jak dupa twarda to fotel trochę się "rozbije"

wiem z autopsji, na testówce jak jeździłem fotel był ok i mi pasował, ale jak wsiadłem do swojego to było ciasnawo i przez pierwsze kilometry tak srednio było, teraz jest ok

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, NonPhixion napisał:

Dzięki za info. W Skodzie twierdzą do dzisiaj, że TTTM.

 

Jak wyjeżdżałem w zimie nową O3 FL prosto z salonu to przejeżdżając przez taki "niezgrabny" odpływ liniowy już skrzypiało :-D W O2 FL też skrzypiało więc myślałem, że to norma w Skodzie.

 

Bo w sumie to mają rację że TTTM. U mnie też trzeszczały od nowości. Nie może być inaczej przy takiej głupiej konstrukcji tulei wahacza.

 

Ta po lewej stronie to tuleja z Octavii - tuleja jest dziurawa - na wylot i ocieranie ścianek tych dziur powoduje właśnie to trzeszczenie. Aso smaruje to smarem i na chwilę pomaga.

Teraz dla porównania po prawej to tuleja z Audi RS3 - jest pełna - ma wprawdzie również szczelinki ale one nie są na wylot tylko to takie podcięcia. Poza tym jest w niej też więcej metalu i mniej gumy. Wpływa to na usztywnienie konstrukcji i wyeliminowanie dziwnych odgłosów.

 

tuleje.jpg

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 27.03.2022 o 11:11, dirkdiggler napisał:

Objął on cztery przeglądy tj 30,60,90,120 tys km i teoretycznie wg harmonogramu producenta nic więcej oprócz nich nie trzeba by w tym czasie robić. 

Co 30 tyś wymiana oleju ????

A później zdziwko że ślinik łyka olej.

 

Edt.

Ok, doczytałem ze samodzielne wymiany pomiędzy tymi przeglądami :bowdown:

Edytowane przez ipsx82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Stylistyka tych zegarów rodem z fabi 1 zabija swoim obrzydlistwem. 

Zegary to zwykle udany element stylistyczny samochodu mniej lub bardziej, wydawałoby się ze nigdy nie jest brzydki...jednak w skodzie jest. 

Jeszcze różnica miedzy vagiem a toyota. W skodzie czy w fabi czy w superbie odnajdziemy wlasciwie takie same wnetrze ( ja wiem wersja z dolozona skora to L&K ale poza dolozona skora ma to samo co wszystkie nizsze modele)

Natomast w toyocie corroli vs camry jest mozna powiedziec 50/50% jesli chodzi o elementy wnętrza ( pokretła, materiały itd ) i kazda toyota w srodku jest inna niz inny model z gamy modelowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, MateuszWwa napisał:

Stylistyka tych zegarów rodem z fabi 1 zabija swoim obrzydlistwem. 

Zegary to zwykle udany element stylistyczny samochodu mniej lub bardziej, wydawałoby się ze nigdy nie jest brzydki...jednak w skodzie jest. 

Jeszcze różnica miedzy vagiem a toyota. W skodzie czy w fabi czy w superbie odnajdziemy wlasciwie takie same wnetrze ( ja wiem wersja z dolozona skora to L&K ale poza dolozona skora ma to samo co wszystkie nizsze modele)

Natomast w toyocie corroli vs camry jest mozna powiedziec 50/50% jesli chodzi o elementy wnętrza ( pokretła, materiały itd ) i kazda toyota w srodku jest inna niz inny model z gamy modelowej.

i żadna nie jest zrobiona z fajnych materiałów...

  • Super! 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w camry calkiem ok zrobione sa pokrętła do radia i kierownica. Dodam ze obszyta kierownica z nowej corolli jest obszyta czyms gorszym niz stary auris i camry...

Reszta jest jaka jest, ale srodek camry mi bardzo pasuje. Wolalbym napewno aluminium z audi i tą solidnosc która slychac zamykajac te grube niemieckie drzwi... ale caly czas powtarzam 150 tys zl vs 300 + tys zł więc róznica jest znaczna  i nie mowie ze materialy w camry sa tak wspaniale jak w lexusie czy w audi. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, MateuszWwa napisał:

Stylistyka tych zegarów rodem z fabi 1 zabija swoim obrzydlistwem. 

Zegary to zwykle udany element stylistyczny samochodu mniej lub bardziej, wydawałoby się ze nigdy nie jest brzydki...jednak w skodzie jest. 

Jeszcze różnica miedzy vagiem a toyota. W skodzie czy w fabi czy w superbie odnajdziemy wlasciwie takie same wnetrze ( ja wiem wersja z dolozona skora to L&K ale poza dolozona skora ma to samo co wszystkie nizsze modele)

Natomast w toyocie corroli vs camry jest mozna powiedziec 50/50% jesli chodzi o elementy wnętrza ( pokretła, materiały itd ) i kazda toyota w srodku jest inna niz inny model z gamy modelowej.

jak mi tego brakowało:wub:

:biglol:

 

Godzinę temu, MateuszWwa napisał:

kazda toyota w srodku jest inna

znaczy mają problemy z utrzymaniem jakości?:mrgreen:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hahaha fakt, doprecyzuje - kazda toyota źle sie wyrazilem , kazdy model ma inny desig wnetrza, wiec w obrebie danego modelu nie ma uchybień jakośći :) 

Natomiast na osłode dla skodziarzy moge powiedziec ze jakosc wnetrza corolli i tej scali co mialem jest na tym samym slabym poziomie...

Auris te kilka lat temu był duzo lepiej zrobionym  samochodem jak na tamte lata niz dzisiaj toyota corolla na tle konkurencji.

Ciesze sie jednak z tej swojej zamiany słuzbówki gdyż toyota ani razu nie zareagowala niebezpiecznie, skrzynia biegów dziala szybko w przeciwienstwie do dsg, nie szarpie, jak ma zahamować to naprawde w ostatecznosci i wlasciwie rownoczesnie reaguje z systemem i nigdy nie jestem pewny czy to ja mocniej depnalem hamulec czy system. Troszke gorzej sie prowadzi - tam mialem hatchbaka tu kombi, troche nagle omijanie przeszkody mozna porównac do omijania jej zaglowcem, ale da rade. za to skoda przy okazji niebezpiecznej sytuacji na drodze wlaczy swoje super systemy sprawiajac ze twoje auto zachowa sie jeszcze bardziej nieoczekiwanie dla innych kierowców i dla ciebie. 

 

Nie wiem co jest wiekszym nieporozumieniem - wydac kase na corolle czy wydac  kase na skode.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś ostatnio recenzję jakiegoś auta oglądałem i jednym ze stwierdzeń podsumowujących było coś mniej więcej w ten deseń:

"Dożyliśmy trudnych czasów. Nie dość, że za podstawę musimy zapłacić kilkadziesiąt tysięcy złotych więcej, to producent wykorzystuje tańsze komponenty wykończenia pojazdu, by móc klientowi w ogóle zaproponować pojazd w tych - zdaje się - nierozsądnych pieniądzach".

Jeszcze lepszy przykład. Ostatnio Pertyn testował 5 osobowego Caddy, a ciut wcześniej Nissana Townstar (na bazie Kangoo) też 5 osobowego w wyposażeniach prawie full. 250K vs 140K :excl: Szok. Gdzie pamiętam, jak w 2019 poprzedni pracodawca za też prawie że full wypas 5 osobowego Opla Combo dał niecałe 100K brutto.

Dobrze to już było. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

powkurzalbym sie 10 minut w skodzie... kto da sie karnąć? To chyba jakiś syndrom sztokholmski :)

W toyocie corolli nuda i niestabilnie czasem w zakretach na tych malych smiesznych stalowych kolkach z wysokim balonem - ale to kwestia kół.

Camry to bajka, a teraz z boxem dachowym zwiększyłem znacznie pakowność. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, MateuszWwa napisał:

powkurzalbym sie 10 minut w skodzie... kto da sie karnąć? To chyba jakiś syndrom sztokholmski :)

W toyocie corolli nuda i niestabilnie czasem w zakretach na tych malych smiesznych stalowych kolkach z wysokim balonem - ale to kwestia kół.

Camry to bajka, a teraz z boxem dachowym zwiększyłem znacznie pakowność. 

 

Zajedź ostentacyjnie do salonu Toyoty i powiedz, że chętnie byś się zamienił ale nie wiesz czy jest na co. Dostaniesz na cały dzień :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...