Skocz do zawartości

Skoda lepsza od Subaru


bardzozlymisio

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, AdaSch napisał:

O dramacie skody świadczy fakt, że niedawno Oktawia miała idiotycznie dzielone lampy a teraz już nie ma

Ale jaki to dramat? E klasa kiedyś miała okulary, teraz już nie ma, dramat?

 

37 minut temu, bardzozlymisio napisał:

@spawalniczyNie szkoda ci czasu na dyskusję z dzieckiem? Gość ma w planie zakup Outbacka z dieslem z 2017. Znawca motoryzacji, wręcz ekspert :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

czasami się człowiekowi nudzi i dla rozrywki uznaje że odpisze, nawet wiedząc że to nie ma zbytniego sensu;)

będziem bronić Skodę po kres jej dni.. bądź naszych:unsure: :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




 
Koledzy zejdźcie na ziemię. Piszecie tutaj jakby dalej był koniec lat dziewięćdziesiątych - Skoda produkowała siermiężną Felicję a Subaru STI brylujące na  rajdowych trasach. Czasy się zmieniły - Skoda poszła do przodu, Subaru wręcz przeciwnie.
 
Zobaczcie wpis powyżej kolegi @dirkdiggler pokażcie mi, który model Subaru będący aktualnie w sprzedaży zapewnia równocześnie tak obszerne wnętrze, tak oszczędny silnik i takie osiągi?


To co napisałeś w 100% potwierdza, że mam rację. Czy napisałem coś o subaru? Udreczona głowa skodziarza który nie umie się pogodzić z tym, że jego producent mając dostęp do całej bazy technologii VW nie umie tego opanować tak, aby efekt końcowy nie był poprawny, kompletny a ekscytujący. Do dzisiaj nie znaleźli własnej drogi - stylu.

Wcześniej wyczytałem, że seat ma być designerskim konkurentem dla Alfy - to przecież obraza.

Ani obecnie seat ani skoda nie odnaleźli swojej drogi. Robią nieudolne projekty na wzór VW którego bym nie kupił ale przynajmniej VW są identyfikowalne i coś sobą wyrażają.

Kia bardzo szybko znalazła swoją drogę, inni też. Kibicuje Czechom aby wreszcie odnaleźli swoją drogę i powtarzam to od kilku lat.

Auto albo jest fajne albo nie i tyle

Wysłane z mojego HTC EXODUS 1 przy użyciu Tapatalka

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@spawalniczyNie szkoda ci czasu na dyskusję z dzieckiem? Gość ma w planie zakup Outbacka z dieslem z 2017. Znawca motoryzacji, wręcz ekspert :mrgreen::mrgreen::mrgreen:
 
Każdy normalny facet ma w sobie niesforne dziecko chętne do zabawy, radości i odwagę do eksperymentowania a jak nie ma to jego żona ma pecha...
Może twoja zafixowana główka nie ogarnia tego, że sporo rodzin ma jednak kilka aut.
Np Fiat 500e na miejskie wojaże jest idealny - skodzisz uzna - za mały bagażnik... Nie wejdzie 50kg worek ziemniaków i 10 kg buraków.
Nie specjalne kojarzę fabie pod stokami w Austrii czy Włoch. Hmmm. Tak potwierdzam, że OBK CVT w dieslu to idealna maszynka aby zapakować rodzinkę, graciarnie narciarską jechać setki km z Cudownego Gdańska do ośrodka czy pod stok we Włoszech/Austrii. W tym roku nie podjąłem decyzji ale jak jednak pojadę to strzelę kilka fotek i zobaczymy ile na parkingu jest skodzinek :)
Sięgam pamięcią i jakoś nie kojarzę.
P.s.
We fiata 500e też skrzynka piwa się nie zmieści, w fabie sedan pewnie 4 lub nawet 6 - tak, skoda...co za emocje...

Wysłane z mojego HTC EXODUS 1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, AdaSch napisał:

Udreczona głowa skodziarza który nie umie się pogodzić z tym, że jego producent mając dostęp do całej bazy technologii VW nie umie tego opanować tak, aby efekt końcowy nie był poprawny, kompletny a ekscytujący. Do dzisiaj nie znaleźli własnej drogi - stylu.

Wcześniej wyczytałem, że seat ma być designerskim konkurentem dla Alfy - to przecież obraza.

Ani obecnie seat ani skoda nie odnaleźli swojej drogi. Robią nieudolne projekty na wzór VW którego bym nie kupił ale przynajmniej VW są identyfikowalne i coś sobą wyrażają.

 

 

Nie robią, bo nie mogą - są zależni od VW. Mogą "zaszaleć" na tyle, na ile pozwoli im kierownictwo koncernu,  I tak dziwię się, że pozwolili wypuścić Octavię w takiej formie.  Nowy Golf wypada przy niej blado.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, AdaSch napisał:

Udreczona głowa skodziarza który nie umie się pogodzić z tym, że jego producent mając dostęp do całej bazy technologii VW nie umie tego opanować tak, aby efekt końcowy nie był poprawny, kompletny a ekscytujący. Do dzisiaj nie znaleźli własnej drogi - stylu.

Kilka lat użytkowałem również Passeratii B7, raczej lepiej wyposażone. I jak piszesz to zastanawiam się mając dostęp do tej całej bazy technologicznej gdzie ona się podziała, albo czemu nie potrafili opanować. Przykładowo aktywny tempomat który jadąc w rządku między barierkami ok 40 km/h (za BMW X5, wiec trudno przeoczyć) nagle uznaje że sobie przyspieszy. Automat który nie wiedział który bieg wybrać i podjeżdżając pod górę zmienia 2-3-2-3-2-3, w tępie jak na głos będziesz wymieniać te cyferki. Czy za wszelka cenę trzymający obroty koło 1000 że samochodem telepie. Nie mówiąc o kompletnym nie zestopniowaniu skrzyni biegów z silnikiem. Navi VW to była porażka, ekran działał że czasami młotkiem by chyba trzeba żeby zareagował na dotyk, albo ja swoje on swoje.

Wiec skoro z tych technologii Skoda korzysta, a znając życie to umożliwiają jej korzystanie tylko z części, żeby nie być lepszym VW, to musza mieć wybitnych specjalistów, często nawet usprawniając działanie niektórych rzeczy.

Kilka razy jeździłem Skoda RS (prowadząc) i przesiadając się do VW myślałem sobie, szkoda że dana rzecz tak nie działa w owym VW jak w Skodzie. Oczywiście w ogólnym rozrachunku jako komfort, przestrzeń itp Passat był lepszy od Octavii, ale co z tego jak często nie chciało się tym jechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, AdaSch napisał:

Np Fiat 500e na miejskie wojaże jest idealny - skodzisz uzna - za mały bagażnik... Nie wejdzie 50kg worek ziemniaków i 10 kg buraków.
Nie specjalne kojarzę fabie pod stokami w Austrii czy Włoch. Hmmm. Tak potwierdzam, że OBK CVT w dieslu to idealna maszynka aby zapakować rodzinkę, graciarnie narciarską jechać setki km z Cudownego Gdańska do ośrodka czy pod stok we Włoszech/Austrii. W tym roku nie podjąłem decyzji ale jak jednak pojadę to strzelę kilka fotek i zobaczymy ile na parkingu jest skodzinek :)

U mnie w rodzinie jest zestaw OBK + Fiat 500 i uważam że ciężko o lepsze połączenie. Fiacik na kilkanaście sekund do setki, ale na mieście i tak jakoś dziwnie jest zawsze pierwszy. Nawet jak ktoś mnie na trasie wyprzedzi, to ja szybciej zaparkuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami zapominacie o luźnym i swobodnym charakterze tego wątku. Napinacie się jakby to była dyskusja o życiowej randze, a nie pogadanka o przedmiocie codziennego użytku czym właściwie jest ten wątek.

 

 

Ale do rzeczy.

Na skode jako produkt nie należy patrzeć z perspektywy fajnosci. Bo to błąd zasadniczy. Skody w wiekszości nie sa fajne, bo nie maja być fajne. I nie muszą. Skody maja być większe, praktyczne, poprawne, sensownie skonfigurowane, z dobrym finansowaniem. I to wystarczy. I mają swoich klientów.

Robią to na tyle dobrze że np w Finlandii czy Szwajcarii octavia była w czołówce sprzedaży najpopularniejszych modeli przez kilka lat z rzędu. A tam z racji innej siły nabywczej wybory motoryzacyjne są jednak dużo łatwiejsze niż u nas.

 

 

Oczywiście Szwajcarzy to nudziarze, Finowie są zamuleni i maja za mało witaminy D to też się nie znają. 

 

Za to u nas na forum sami koneserzy motoryzacji, srodzy i wymagający sędziowie, smakosze tylko najbardziej wyrafinowanych moto dań:P

 

To naprawdę troche zabawne.

 

A jeszcze bardziej zabawne jest przeciwstawianie aut toyoty, albo kii jako absolutnego przeciwieństwa skody.

 

Przecież te marki atakują dokladnie tego samego masowego klienta co skoda i ich produkty choć zrobione nieco inaczej to w gruncie rzeczy oferują podobne cechy i funkcje. Bez zbędnych ideologii. Jeden przycina na technologii, inny na jakosci blach i lakieru, jeszcze inny na silnikach, akustyce itp. Każdy ma coś za uszami.

 

Bo to popularne marki masowe.

 

Miałem przez 3 lata służbowego Avensisa. To najbardziej jałowe i beznadziejne auto w moim 42 letnim życiu. Było głośne, paliło 1,5 litra ON wiecej niż owczesni europejscy konkurenci, podatne na wiatr boczny, męczyło po kilkugodzinnej jeździe. Auto było gibkie i trzeszczało na dziurach. Plastiki sie rysowały i wycierały. Przod auta po 150tys km praktycznie nie miał lakieru bo go owady, piasek z dróg i myjka wytarły do podkładu. Praktycznie cały dziub do lakierowania.

W innych autach już takiego czegoś  nie doznałem. Fakt że nic sie nie zepsuło. Ale jak sie potem okazało rownież Mondeo, Passat, Mondeo i jeszcze jeden Passat ktore miałem po Avensisie tez sie nie zepsuły. 

 

Poza tym nie wiem czy zauważyliście ale 

nasz polski stereotypowy działkowiec-emeryt dawno przesiadł sie z fabii do yarisa lub corolli. 

 

 

 

 

  • Super! 11
  • Lajk 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos nowego chcecie uslyszec o skodzie... skosny w dol podlokietnik to tez mowielem, chodzi mi o to ze w zadnym aucie nie spotkałem sie z tak duża iloscia drobiazgow ktore poprostu sa wkurzajace i dysfunkcyjne, a brudzacy sie elektromagnes bagaznika to "ta zniewaga krwi wymaga" :).

Wszyscy natomiast powtarzaja klamstwo on"szybkiej fajnej skrzyni dsg... " to takie same klamstwo jak opinia o toyocie tutaj i nientylko na tym forum ze ma nudne wnetrze.. No bardzo nudne niebieskie podswietlenie ktore obecnie na rynku jest rzadkością bo kroluja biale podswietlenia, litery i cyfry, wiex jesli ktos jest nudny to skoda. Ok stylistyka jest nowoczesniejsza.... toyota bardziej tradycyjna ale nie nudna. Nudne to zle slowo ktore jest nacechowane negatywnie w kontekscie oceny stylistyki. Natomiast nudna znowu jest marka scoda z calym koncernem gdzie golym okiem widax ze kokpity sa budowane w oparciu o te same ksztalty od lat i  to dopiero robi sie nudne. 

 

Co mi sie podoba? :) Tak jest taki element wnetrza... klamka wewnetrzna drzwi. Tutaj naprawdę sie popisali. Przepiekna forma, mila w dotyku, zimna dosyc choć to i tak pewnie plastik chromowany (nie wiem). Z zewnatrz również mi sie scala podoba bardzo, ladne swiatla, spora maska, agresywny sciety tyl.. tak to jest fajne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podlokietnik we fiacie stilo jest regulowany, kąt można wybrać, pasuje do każdej wysokości kierownika. Jak dla mnie niebieskie oświetlenie czy czerwone wg mnie jest męczące ale nigdy nie miałem.

Wysłane z mojego HTC EXODUS 1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna wada skody grzanie foteli,  ni jak nie jest to przyjemne,  w porównaniu do japonczykow czy audi. Grzeje w tylek, zdecydowanie za mocno na mocnym a za slabo na srednim. Grzeje za bardzo w tylek a nie w plecy. 

Skoda jest najgorszym samochodem i nie mam urazow z dzieciństwa. 

Pojemny? No chyba dopiero w superbie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ale mozesz kupic audi za 200 i skode za 200 , gdzie wypasiona skoda dalej bedzie niedorobem z lupiacymi drzwiami , a audi bedzie dobrze wykonanym golasem a ekluzywnymi masywnymi drzwiami z przyjemnym kliknieciem. 

Mozna tez kupic camry za niecale 150 tys w topie. Co prawda w europie nie ma 4x4 ale mozna ze stanow sciagnac pewnie camry 4x4 w benzynie i z hakiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, MateuszWwa napisał:

Ale mozesz kupic audi za 200 i skode za 200 , gdzie wypasiona skoda dalej bedzie niedorobem z lupiacymi drzwiami , a audi bedzie dobrze wykonanym golasem a ekluzywnymi masywnymi drzwiami z przyjemnym kliknieciem. 

Mozna tez kupic camry za niecale 150 tys w topie. Co prawda w europie nie ma 4x4 ale mozna ze stanow sciagnac pewnie camry 4x4 w benzynie i z hakiem. 


 

Miałem okazje w poniedziałek pomacać bliżej e34 M5 i tam zamykanie drzwi to bajka. Fantastyczny, mechaniczny dźwięk zamknięcia maszyny. Zamykałem i otwierałem, i znowu zamykałem... patrzyli się na mnie jak na wariata. 
 

W nowych samochodach jest wrażenie zamykania furtki w kartonie a VAG przoduje w tym względzie. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, MateuszWwa napisał:

Ale mozesz kupic audi za 200 i skode za 200 , gdzie wypasiona skoda dalej bedzie niedorobem z lupiacymi drzwiami , a audi bedzie dobrze wykonanym golasem a ekluzywnymi masywnymi drzwiami z przyjemnym kliknieciem. 

Mozna tez kupic camry za niecale 150 tys w topie. Co prawda w europie nie ma 4x4 ale mozna ze stanow sciagnac pewnie camry 4x4 w benzynie i z hakiem. 

Nie zgadzam się. Za 200 k przed rabatem masz superba 272 na pelnym wypasie. Czy to niedorób czy nie,to myśle,ze sie nie dogadamy. Ale zeby miec A6 takie samo(gabaryty) z podobnym silnikiem i wyposazeniem to przed rabatem bedzie to ponad 300k z konfiguratora. I teraz te A6 w wersji bodajze 252 konie to ani szybkie ani dajace fun z jazdy auto i na pewno nie wyjatkowe. Na pewo lepiej wykonczone,Ale placisz prawie 50% wiecej po rabatach i dalej jezdzisz dosc seryjnym wozkiem, ktory ani jakos specjalnie nie jedzie, ani skreca. 

Osobiscie troche sie najezdzilem rs6 C7 i to jest prawdziwe audi, reszta to taka sobie, bez szalu;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.11.2020 o 16:56, chojny napisał:

W nowych samochodach jest wrażenie zamykania furtki w kartonie a VAG przoduje w tym względzie. 

 

Przeżyłem szok jeżdżąc ostatnio najnowszą BMW 3. Zamykanie drzwi to jakieś dramatyczne przeżycie w porównaniu do znanych mi aut.

Przy tym czymś Alfa Giulia to liga światowa, a Legacy '2010 to w ogóle mistrzostwo galaktyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Bosman napisał:

Przeżyłem szok jeżdżąc ostatnio najnowszą BMW 3. Zamykanie drzwi to jakieś dramatyczne przeżycie

 

 

ale co konkretnie?

jak moja sluzbowka trafia na serwis dostaje najnowsze g20 w najtanszej wersji (jak to auto serwisowe) i normalnie sie zamyka/otwiera

 

tapatalked

verstuurd vanaf mijn iphone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, FOR CVT napisał:

ale co konkretnie?

jak moja sluzbowka trafia na serwis dostaje najnowsze g20 w najtanszej wersji (jak to auto serwisowe) i normalnie sie zamyka/otwiera

Jest coś dziwnego w działaniu mechanizmu zawiasów, że normalnie popychając jak w innych autach drzwi walą strasznie mocno i dźwięk przy tym jest niezbyt szlachetny, taki "kartonowy" jakby, jak ktoś tu słusznie opisał.

Jeździłem z innymi osobami i wszystkie zwróciły na to uwagę. Może taki egzemplarz. To było akurat całkiem świeże 330xi, ale to chyba bez znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.11.2020 o 20:53, Marek106 napisał:

Nie zgadzam się. Za 200 k przed rabatem masz superba 272 na pelnym wypasie

ID konfiguracji C719HY81 - 219 200 PLN przed rabatem. Przy naszych upustach flotowych myślę, że realna cena to okolice 185 - 190 k.

 

Chciałbym zobaczyć Audi z pięknym dźwiękiem zamykających się drzwi za te pieniądze ;)

 

Najbardziej na Skodę narzekają Ci którzy nie mają wyjścia i:

a. muszą nimi jeździć bo taka polityka flotowa

b. jeżdżą wersjami wyposażenia "Caritas"

 

 

 
Edytowane przez Ayu
  • Super! 2
  • Lajk 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...