Skocz do zawartości

Skoda lepsza od Subaru


bardzozlymisio

Rekomendowane odpowiedzi

Czasami ten koniec roku mają już w maju :D

Chocby nowe STi - od poczatku szło jako MY15, a chyba każdy wie kiedy były juz dostepne pierwsze egzemplarze.

 

 

Tylko, że VW ma 2 różne modele tiguana 2015. Jak to możliwe? Jeden wg dilerów:

http://cenniki.konfigurator-vw.pl/pdf/tiguan.pdf

 

Drugi podobno ma być w sprzedaży na wiosnę 2015.

https://www.youtube.com/watch?v=zgQmfohQp-U

 

 

Któraś z informacji siłą rzeczy musi być FAŁSZYWA...

Edytowane przez ten_Typ_tak_ma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Jako ze bardzo czesto mam doczynienia z  wlascicielami srednich i malych przedsiembiorstw moge wam zdradzic ze zaden znich prywatnie skoda nie smiga :) Czasami ktos superbem przyjedzie ale zadko. Zazwyczaj to bmw, audi , lex, volvo. mercedes ostatnio klient nowym forkiem xt do mnie przyjechal:). Niestety slowa prestiz i skoda nie ida z soba w parze .Ten temat to jeden wielki offtop.

W PL pokutuje mit prestiżu marek niemieckich. Jedź do Czech a zobaczysz ile jeździ Skód - w tym wielu przedsiębiorców. Jedź do UK to w tej funkcji występują Jaguary, Range Rovery itp. Co kraj to obyczaj. U nas nie robimy żadnych aut, od lat sprowadzamy szrot z zachodu, Skoda, jak ktoś już wspomniał, kojarzy się z Felicją i działkowiczem, więc mamy taki a nie inny obraz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie ocena niektorych z Was glosnosci Skody na tle Subaru. Dowiedziałem sie tu o dziwnych wibracjach, czestotliwosciach, halasach w Skodzie, ktore zapraszaja co niektorych do spaceru w deszczu...

Tymczasem co oferuje w tej dziedzinie Subaru? Chcecie powiedziec, ze jest ciszej? Lepsze wygluszenie? Przyjemniej na trasie? Moje doswiadczenia z XT vs Superb 1.8 mowia zupelnie o czyms innym.

 

Dla tych wrażliwych proponuje klase premium, Lexusa lub Mercedesa - tam jest ciszej.

 

 

A mnie zastanawia dlaczego do porównania głośności wybrałeś z jednej strony limuzynę a z drugiej SUVa. Czy do porównania zdolności terenowych aut tych marek też byś tak wybrał  :question:  Czyżbyś nie słyszał o istnieniu Skody Yeti lub Subaru Legacy? Po co więc stosujesz takie tanie chwyty? Czy nie prościej porównać hałas we wnętrzu Yeti i Forestera oraz Superba i Legacy?

 

Jestem wrażliwy na hałas we wnętrzu, ale nie wiem co to znaczy klasa premium. Czy np Mercedes A-klasse to klasa premium? Kto decyduje o tym czy dane auto należy do tej klasy czy też nie. Axel Springer? Czy mógłbyś więc podać definicję klasy premium?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nowicjusz vel Jędrula  :P   

1) Nie wnikam w ilość dB, a mówię o subiektywnych odczuciach i zmęczeniu hałasem po długiej jeździe autostradowej. Nie oznacza to, że ktoś inny nie będzie tego odbierał inaczej.

2) Trochę na siłę bronisz Skody, co jest zrozumiałe z racji dokonanego przez siebie wyboru, ale przejedź swoim Superbem tyle km ile ja swoim, przejedź również Subaru tyle co ja i wtedy - myślę -  zrozumiesz, co mam ba myśli mówiąc "nuda" ;)

3) Nigdzie nie napisałem, że Skoda to zły samochód. Tyle, że w porównaniu z Subaru (bo takie tu mamy) jest zupełnie wyprany z "zaangażowania" w jazdę, z jakichkolwiek emocji. Wiem, że dzisiejsze Plejady też wiele straciły ze swoich jaj, ale i tak w porównaniu ze Skodą jest to samochód z taaaakim charakterem. Zapewniam, że nie było żadnego innego powodu, abym pozbył się Superba i wrócił do Subaru.

Nie każdy oczywiście to poczuje, jak napisałem - ze Skody można być również bardzo zadowolonym, bo to bardzo dobry sprzęt codziennego użytku.

Tu http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/37960-skoda-lepsza-od-subaru/page-27#entry1742089 masz moje porównanie mojego Superba i OBK. I zdania nie zmieniam, z tym, że było pisane jeszcze przed spędzeniem w niej kilku godz non stop na pustej autostradzie w Niemczech ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sjak nie bronie Skody, trasy swoim zrobilem rowniez bez przerw 2000 km, mialem i jezdzilem autami znacznie bardziej emocjonujacymi, takze swoje doswiadczenie zdobylem :P Jezdzilem jak wiesz Forkiem XT i niestety jaj to auto jak piszecie po prostu nie ma. W niczym bie dawal emocji. Byl glosniejszy i bardziej rzucal na nierownosciach poprzecznych (krotki rozstaw osi) do tego CVT zabieralo caly czar 240 km, wnetrze zwykle jak w CR-V, plastiki srednie, wyposazenie bez szalu, pali jak smok a serwis w cenie aut premium - cos pominalem? ;)

Edytowane przez Nowicjusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos pominalem

frajde jaka daje s-awd podczas jazdy zimą ( haldex sie nie umywa), bezpieczenstwo podczas szybkiej jazdy po mokrym, naped dajacy rade w ciezszym terenie,  dzwiek silnika bokser i pewnie cos by sie jeszcze znalazlo. Najwidoczeniej Subaru nie bylo autem dla Ciebie. Ja docenilem jazde autami tej marki podczas zimowych dojazdow na stok. o zabawach na sniegu nie wspominam bo mi troche wstyd- stary kon juz ze mnie :) Chcesz auto jakich wiele - bo przeciez cichutko, dynamicznie  i bardzo komfortowo mozesz przemieszczać sie po autostradzie 15 letnim mercedesem kosztujacym grosze- kupujesz skodzine, opla, forda. Chcesz miec auto wszechstronne, dajace duzo frajdy podczas jazdy po sniegu i nieutwardzonych nawierzchniach,ktorym komfortowo mozna podrozowac po autostradach i drogasz szybkiego ruchu, bedace zarazem wyjatkowo bezpieczne ,charakteryzujace sie meskim jedynym w swoim rodzaju dzwiekiem silnika , autem ktorym nie jezdzi przecietny kowalski kupujesz subaru:) Wszystko zalezy od tego czy ta wszechstronnosc jest Ci potrzebna , bo jezeli nie to Skodzina bedzie dobrym wyborem

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzućmy jeszcze takie drobiazgi jak wyważenie całego pojazdu, charakterystyka w zakrętach czy pewność prowadzenia na nierównych nawierzchniach. Ale chyba najważniejsze jest coś, czego nie potrafię nazwać: Często jeżdżę do Piotrkowa Tryb. Skodą mam tam 200 km. Subaru - tylko 200 ;)

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sjak moze pamietasz z forum Superba moze nie - moje motoryzacyjne serce bije w Bawarii. Jesli piszecie o wywazeniu, zachowaniu w zakretach, napedzie to ja dopisze absolutny fun z każdej drogii, silniki ktore prosza kierowce o wyzsze obroty, skrzynia biegów, ktora idealnie slucha mojej reki, w pelni responsywny, nieoderwany od drogi układ kierowniczy i ta pozycja w fotelu i wszystko skierowane na Ciebie - na kierowce. Tak, to BMW, w sumie miałem 5, od 2.2 R6 do 3.5 R6. Takze o radosci pisac mi nie musicie bo posmakowalem i tesknie.

 

Skoda Superb zas krotko i zwiezle jest: bardzo przestronna, komfortowa, rodzinna, praktyczna i rozsadnie wyceniona. W kazdym miejscu i kategorii przynajmniej dobra. I to moja maksymalnie obiektywna jak i sila rzeczy subiektywna opinia.

 

Ale ale - dobra. Zakochac sie w Skodzie nie da. Jak Was czytalem jak oceniacie swoje Subaru - powrotu emocji oczekiwałem po XT i moze za duzo oczekiwalem...ciezko powiedziec, ale to auto mogloby byc swietne przy odrobinie checi a tak jest po prostu dobre. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem wrażliwy na hałas we wnętrzu, ale nie wiem co to znaczy klasa premium. Czy np Mercedes A-klasse to klasa premium? Kto decyduje o tym czy dane auto należy do tej klasy czy też nie. Axel Springer? Czy mógłbyś więc podać definicję klasy premium?

A mógłbyś wytłumaczyć pojęcie "wraźliwy na hałas we wnętrzu"?

Jeśli masz problem ze zdefiniowaniem klasy "premium", to przed Tobą jeszcze długa motoryzacyjna droga, chyba że się zgrywasz...

póki co na nadwrażliwość na hałas ;-) polecam stopery 3M lub zmianę marki ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem po co się czepiać o wszystko VW, Subaru też pod koniec roku sprzedaje auta, które są wersjami na kolejny rok modelowy...

 

Poza tym temat wątku to Subaru vs. Skoda, a nie reszta świata  :huh:

Ja tez kompletnie Nie rozumie tego systemu.Mam auto z czerwca 2011 ale wszedzie w papierach jest to modell 2012 tyle ze w 2012 byl lifting a auto Nie jest po liftingu.nie wiem po co tak wszyscy kombinuja z tym rocznikiem do przodu......
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producenci zwykle przestawiają linie produkcyjne w wakacje i po wakacjach wychodzi model po zmianach. W Stanach na forum subaru o obecnym modelu pisze się jako o 2015, a zaraz będzie 2016. Ot taka tradycja.  Nasz importer określa bieżący model jako 2014, ale już WRX to 2015.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sjak moze pamietasz z forum Superba moze nie - moje motoryzacyjne serce bije w Bawarii. Jesli piszecie o wywazeniu, zachowaniu w zakretach, napedzie to ja dopisze absolutny fun z każdej drogii, silniki ktore prosza kierowce o wyzsze obroty, skrzynia biegów, ktora idealnie slucha mojej reki, w pelni responsywny, nieoderwany od drogi układ kierowniczy i ta pozycja w fotelu i wszystko skierowane na Ciebie - na kierowce. Tak, to BMW, w sumie miałem 5, od 2.2 R6 do 3.5 R6. Takze o radosci pisac mi nie musicie bo posmakowalem i tesknie.

 

Skoda Superb zas krotko i zwiezle jest: bardzo przestronna, komfortowa, rodzinna, praktyczna i rozsadnie wyceniona. W kazdym miejscu i kategorii przynajmniej dobra. I to moja maksymalnie obiektywna jak i sila rzeczy subiektywna opinia.

 

Ale ale - dobra. Zakochac sie w Skodzie nie da. Jak Was czytalem jak oceniacie swoje Subaru - powrotu emocji oczekiwałem po XT i moze za duzo oczekiwalem...ciezko powiedziec, ale to auto mogloby byc swietne przy odrobinie checi a tak jest po prostu dobre. :)

A ja powiem tak - FXT wraz z km zyskuje w oczach kierowcy, Superb - traci. Przynajmniej tak jest w moim przypadku.

Wady Subaru widać od razu, z biegiem czasu człowiek uczy się z nimi żyć i je akceptować. Skoda na odwrót - na początku jest to wręcz idealne auto (oczywiście mając na uwadze cenę), ale z każdą dłuższą trasą ujawniają się coraz to nowe problemy i niedoskonałości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

marka jakich wiele
 

Z technicznego punktu widzenia jest to oczywisty nonsens.

Jak by nie było jedyna marka, gdzie koncepcja samochodu z definicji zawiera połączenie silnika bokser ( środek ciężkości !) z napędem wszystkich kół.

A to daje dodatkowe atuty tak w bezpieczeństwie aktywnym, jak i pasywnym ( Subaru to jedyna marka, której wszystkie modele ) mają najwyższe notowania w IIHS .

A w Polsce jedyna marka oferująca choćby Forum, Zlot, szkolenia w SJS itd, itd.

 

Można to doceniać, lub nie. Ale twierdzenie jak cytowane powyżej jest po prostu nieprawdziwe ( tym bardzie w wątku o Skodzie, będącej tylko - lub aż - nieco inaczej ubraną, tańszą wersją  Volkswagena ).

 

Nic przeciw Skodzie czy VW - ale o oryginalności w przypadku tych marek mówić dość trudno. 

 

Pozdrowienia

 

 

Szanowna Dyrekcjo - mówię o tym, iż kiedyś (mówimy o latach 90-tych) była to marka orientalna, oryginalna, nietuzinkowa, kojarzona głównie z sukcesami w rajdach. Samochody miały osiągi i rozwiązania wyprzedzające konkurencję o lata świetlne. Liczyło się w zasadzie tylko EVO i SI . Minęło 20 lat. Czołówka WRC ściga się w fordach, citroenach, hyundai, VW - ile tego jest na drogach, każdy widzi. Import używek spod znaku plejad też zrobiła swoje.

Brak fabrycznego zespołu jest tutaj głównym powodem braku dynamicznego rozwoju marki - a konkurencja nie spała w tym czasie. Nie bez znaczenia jest fakt iż świat dąży do dziwnych kompromisów w sporcie - te wszystkie klasy s1600, s2000 na formule 1 kończąc (przestałem oglądać od momentu kiedy zabrali mi to co kochałem w tych wyścigach najbardziej - dźwięk silnika. Dla V10, V8 mogłem zarwać nockę, 1.6 turbo z stadniną koni nie jest warte nawet splunięcia - możecie po mnie jechać za to stwierdzenie, ale taka prawda).

 

Wracając do meritum proszę porównać osiągi np. topowego Golfa VR6 z roku 1995r. z poczciwą Type RA, a następnie SI MY 15 z R VII generacji. O tym mówię (chociaż nadal subaru to subaru).

 

Nie twierdzę, że stosowane rozwiązanie (boxer+ S-AWD) jest czymś pospolitym - raczej konsekwencja wcześniej obranej drogi.  Chodzi mi o to, że inne marki, zaczęły umieszczać w swojej ofercie 4x4 (róznego typu ale przeciętny klient i tak nie zobaczy różnicy) i zwiększały moc silników - nawet na papierze każda z marek ogólnodostępnych ma w swojej ofercie auta zabierające wam klientów. Takie namiastki legendy subaru w skodzie czy innym padalcu.

O kolorystyce nie wspominając.

 

Jedyne co jest przysłowiowym światełkiem w tunelu jest polityka produkcyjno-cenowa, subaru nigdy nie stanie się fiatem i z tego należy się cieszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mimo ze konkurencja ma szybsze, mocniejsze, ladniejsze auta to fhi i tak nie wyrabia sie z produkcja i na auta trzeba czekac po 3 miesiace. :) Jestem ciekaw dlaczego skoda nie probuje podbijac rynku US .-przeciez kazdy Amerykanin chcialby miec skode zamiast subaru :)

Moze dlatego, ze tam jest audi i vw, seat i skoda psuly by im rynek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

a tak zapomnialem ze w europie nie ma tych marek hehe

Zwróć uwage ze  w USA wszystkie auta (w wartościach netto bez podatków) sa wyraźnie tańsze niż w EU - dotyczy to też VW i Audi. Mozliwe że sprzedawanie Skody jeszcze taniej  niż w EU byłoby ekonomicznie nieopłącalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

marka jakich wiele

 

Z technicznego punktu widzenia jest to oczywisty nonsens.

Jak by nie było jedyna marka, gdzie koncepcja samochodu z definicji zawiera połączenie silnika bokser ( środek ciężkości !) z napędem wszystkich kół.

A to daje dodatkowe atuty tak w bezpieczeństwie aktywnym, jak i pasywnym ( Subaru to jedyna marka, której wszystkie modele ) mają najwyższe notowania w IIHS .

A w Polsce jedyna marka oferująca choćby Forum, Zlot, szkolenia w SJS itd, itd.

 

Można to doceniać, lub nie. Ale twierdzenie jak cytowane powyżej jest po prostu nieprawdziwe ( tym bardzie w wątku o Skodzie, będącej tylko - lub aż - nieco inaczej ubraną, tańszą wersją  Volkswagena ).

 

Nic przeciw Skodzie czy VW - ale o oryginalności w przypadku tych marek mówić dość trudno. 

 

Pozdrowienia

 

Szanowna Dyrekcjo - mówię o tym, iż kiedyś (mówimy o latach 90-tych) była to marka orientalna, oryginalna, nietuzinkowa, kojarzona głównie z sukcesami w rajdach. Samochody miały osiągi i rozwiązania wyprzedzające konkurencję o lata świetlne. Liczyło się w zasadzie tylko EVO i SI . Minęło 20 lat. Czołówka WRC ściga się w fordach, citroenach, hyundai, VW - ile tego jest na drogach, każdy widzi. Import używek spod znaku plejad też zrobiła swoje.

Brak fabrycznego zespołu jest tutaj głównym powodem braku dynamicznego rozwoju marki - a konkurencja nie spała w tym czasie. Nie bez znaczenia jest fakt iż świat dąży do dziwnych kompromisów w sporcie - te wszystkie klasy s1600, s2000 na formule 1 kończąc (przestałem oglądać od momentu kiedy zabrali mi to co kochałem w tych wyścigach najbardziej - dźwięk silnika. Dla V10, V8 mogłem zarwać nockę, 1.6 turbo z stadniną koni nie jest warte nawet splunięcia - możecie po mnie jechać za to stwierdzenie, ale taka prawda).

 

Wracając do meritum proszę porównać osiągi np. topowego Golfa VR6 z roku 1995r. z poczciwą Type RA, a następnie SI MY 15 z R VII generacji. O tym mówię (chociaż nadal subaru to subaru).

 

Nie twierdzę, że stosowane rozwiązanie (boxer+ S-AWD) jest czymś pospolitym - raczej konsekwencja wcześniej obranej drogi.  Chodzi mi o to, że inne marki, zaczęły umieszczać w swojej ofercie 4x4 (róznego typu ale przeciętny klient i tak nie zobaczy różnicy) i zwiększały moc silników - nawet na papierze każda z marek ogólnodostępnych ma w swojej ofercie auta zabierające wam klientów. Takie namiastki legendy subaru w skodzie czy innym padalcu.

O kolorystyce nie wspominając.

 

Jedyne co jest przysłowiowym światełkiem w tunelu jest polityka produkcyjno-cenowa, subaru nigdy nie stanie się fiatem i z tego należy się cieszyć.

Prosze Nie tyko ja mam taki sam punkt widzenia na to gdzie subaru bylo pod koniec lat 90 i z poczatkiem 2000 a gdzie jest teraz a raczej jak niewiele sie ruszylo z tych 2000 podczas gdy konkurencja jest juz w 2015.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...