spawalniczy Opublikowano 22 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2014 Dostałem odpowiedź na moje pytanie dotyczące prześwitu nowej Octavii Scout Combi. Tylko 171 mm. W porównaniu ze standardową to i tak 3 cm więcej ale nadal MAŁO ! Innymi słowy nawet nie będę zaglądał na ich stronę internetową. Bo nie warto. Fakt, że mogli zrobić większy - w okolicach 18 - 19 cm. Pytanie do czego potrzebujesz samochodu. W Yeti jet 18 cm i jest to wystarczający prześwit do codziennej jazdy po naszych pięknych dziurawych drogach lokalnych. Na leśnych też daje radę. Po przesiadce z forka XT bałem się, że będę szorował podwoziem. Ale wszędzie tam, gdzie wjeżdżałem forkiem, bez problemu wjeżdżam też Yeti. Chyba nikt nie kupuje auta typu OBK czy też Scout z myślą o jeździe w prawdziwym terenie - do tego są inne samochody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek_pl Opublikowano 22 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2014 Wiesz, niektóre progi zwalniające czy krawężniki są wysokie i mnóstwo na nich wyrytych przez plaskate samochody śladów. A poza tym lubię się poszwędać poza utwardzonymi drogami i nie chcę martwić się, że nagle skończy mi się droga. Już raz tak kiedyś miałem jak mi GPS przestawił się na wskazywanie najkrótszej trasy zamiast najszybszej. Asfalt się skończył we wsi i dalej było tylko dziwnie przez las... Szczęśliwie mając wtedy Jeepa nie przejąłem się tym zupełnie i kontynuowałem podróż. Dlatego duży prześwit jest ważny. Po prostu mam mniej zmartwień. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
socko Opublikowano 22 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2014 Pytanie do czego potrzebujesz samochodu. W Yeti jet 18 cm i jest to wystarczający prześwit do codziennej jazdy po naszych pięknych dziurawych drogach lokalnych. Na leśnych też daje radę Nie wiem, gdzie Wy jeździcie, ale mi w WRXie nigdy nie zabrakło prześwitu... ani na leśnych, mazurskich drogach, ani tym bardziej na asfalcie w mieście... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 22 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2014 Wybaczcie ale nie będę jeździł samochodem, którym strach przejeżdżać przez progi zwalniające. Prawdopodobnie Cię oszukali i to o czym myślisz to nie sa progi zwalniające tylko wydmy skoro 14cm prześwitu to mało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 22 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2014 Nie wiem, gdzie Wy jeździcie, ale mi w WRXie nigdy nie zabrakło prześwitu... ani na leśnych, mazurskich drogach, ani tym bardziej na asfalcie w mieście... Normalnie tak, połoniny w Rumunii, Krym, Gruzja... trasa terenowa na Plejadach, czasem i 20 cm nie wystarcza... Ostatnio np. zaczepiłem płytą o pieniek ściętego drzewa, stało sobie na środku drogi w zagajniku na poligonie, obrośnięte trawą... każdemu się może przytrafić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 23 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2014 Wybaczcie ale nie będę jeździł samochodem, którym strach przejeżdżać przez progi zwalniające. Prawdopodobnie Cię oszukali i to o czym myślisz to nie sa progi zwalniające tylko wydmy skoro 14cm prześwitu to mało Kupując kiedyś Legacy miałem bardzo poważne obawy, czy tym samochodem da się normalnie jeździć po naszych drogach (miał 14 cm prześwitu i koła z oponami o profilu 215/45. Okazało się, że da się bez problemu, przy czym to było bardzo komfortowe auto. Przez 100 000 km ani razu o nic nie zawadziłem. Oczywiście nie pchałem się w miejsca, gdzie bez problemu można wjechać Outbackiem. Wszystko zależy od potrzeb. Podwyższony prześwit daje jednak dużo więcej możliwości i swobody i ja osobiście na pewno szukając kolejnego auta, będę się skłaniał ku takiemu rozwiązaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 23 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2014 (edytowane) to jakby nie było chyba Subaru w prześwicie króluje ciężko znaleźć osobówkę z fabrycznymi 22 cm Skoda Yeti (także Octavia II Scout) jaką ja znam to stylizacja fetysz prześwitu na niewiele się w nich zda przy pokonywaniu progów zwalniających robią to z dużo mniejszą (praktycznie żadną) gracją jak Ford Focus II nie wspominając o Subaru XV nawet 30 cm prześwit by Skodzie nie pomógł bo to są zawieszenia na równe gładkie asfalty - ot takie "wozy drabiniaste" :-) nie gorsze, nie lepsze - diametralnie inne Edytowane 23 Lipca 2014 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 25 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2014 naprawde nie wiem skad biora sie stwierdzenia o zbyt twardym zawieszeniu w Yeti (ok, byc moze zawieszenie w mojej Skodzie, ktora to jest "made in KZ", jest inaczej zestrojone niz w wersji europejskiej? ) wczoraj zrobilem prawie 500 km poza miastem, miejscami drogi byly naprawde kiepskie (remonty, objazdy), ale Yeti nawet na oponach 225/50-R17 bylo zaskakujaco komfortowe - i mowie to calkiem powaznie, zero zartow nawet silniczek 1.2TSI, przy przeprowadzeniu skrzyni DSG-7 w tryb "S", na trasie dawal rade calkiem calkiem... oczywiscie, demonem szybkosci to nie jest, ale sprawne wyprzedzanie nie stanowilo wiekszych problemow generealnie czym dalej, tym bardziej jestem pod wrazeniem tego autka (owszem sa minusy, ale o nich innym razem ) p.s. w ramkach ciekawostki: niektorzy dyplomaci w KZ wybieraja takei auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ayu Opublikowano 25 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2014 Nie wiem, gdzie Wy jeździcie, ale mi w WRXie nigdy nie zabrakło prześwitu... ani na leśnych, mazurskich drogach, ani tym bardziej na asfalcie w mieście... musiałbyś sprawdzić tegoroczną trasę turystyczno - szosową z Plejad, było kilka miejsc gdzie modliłem się by tego prześwitu nie zabrakło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 25 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2014 naprawde nie wiem skad biora sie stwierdzenia o zbyt twardym zawieszeniu w Yeti (ok, byc moze zawieszenie w mojej Skodzie, ktora to jest "made in KZ", jest inaczej zestrojone niz w wersji europejskiej? ) wczoraj zrobilem prawie 500 km poza miastem, miejscami drogi byly naprawde kiepskie (remonty, objazdy), ale Yeti nawet na oponach 225/50-R17 bylo zaskakujaco komfortowe - i mowie to calkiem powaznie, zero zartow nawet silniczek 1.2TSI, przy przeprowadzeniu skrzyni DSG-7 w tryb "S", na trasie dawal rade calkiem calkiem... oczywiscie, demonem szybkosci to nie jest, ale sprawne wyprzedzanie nie stanowilo wiekszych problemow generealnie czym dalej, tym bardziej jestem pod wrazeniem tego autka (owszem sa minusy, ale o nich innym razem ) p.s. w ramkach ciekawostki: niektorzy dyplomaci w KZ wybieraja takei auta Wybierają, żeby w oczy nie kuć i biedotę zgrywać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 25 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2014 Wybierają, żeby w oczy nie kuć i biedotę zgrywać LC raczej cichociemny nie jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wielki Szu Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Jak spisują się silniki na gnojówkę 2.0 140KM i 170KM i jak to wygląda w połączeniu z DSG? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 spisuja sie dobrze TDI 140KM CR w polaczeniu z DSG i Haldexem zrobilem prawie 100 tys km wszystko sprawnie dzialalo DSG wrzuca bardzo szybko wysoki bieg i w trybie D czesto przy spokojnej jezdzie trzeba sie przyzwyczaic do obrotow 1200 co niestety skutkuje nieprzyjemnymi drganiami na nadwoziu w trybie S skrzynia trzyma dosc dlugo wysokie obroty razem z TDI sa montowane skrzynie z mokrymi sprzeglami stare sprawdzone raczej bezproblemowe TDI 170KM CR swietnie pracuje, jakas partia miala problemy z wtryskami Skoda wymieniala w ramach akcji gwarancyjnej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 razem z TDI sa montowane skrzynie z mokrymi sprzeglami stare sprawdzone raczej bezproblemowe Wydaje mi się ze chyba nie tylko - mój ojciec ma Tiguana 2.0TDi 140KM CR z DSG i tam jest 7 biegów, a to własnie są chyba suche sprzęgła. Wydaje mi sie ze mokre były tylko w 6 biegowych, ale może się mylę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wielki Szu Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 (edytowane) Chodzi mi o lata produkcji 2008-2011. Edytowane 31 Sierpnia 2014 przez Wielki Szu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Od 2009r to juz chyba były tylko common rail i raczej były wolne od wad poprzedników. W 2008 mozna chyba jeszcze trafić te z pompowtryskami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 (edytowane) Tiguan to nie Skoda ;-) w Audi tez sa 7mio biegowe ale mokre skrzynia skrzynia DSG 7 sucha jest montowana w autach z momentem do 250 Nm wiec raczej 2.0 TDI 140 KM odpada Edytowane 31 Sierpnia 2014 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ayu Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 DSG 6 - mokre - pancerne, bez problemów przenosi 450 niutków. DSG -7 - suche dwusprzegłowe gówno które się psuje na potęgę. U mnie dwa razy wymieniane sprzęgła na gwarancji, teraz akcja serwisowa, czekać tylko jak padnie mechatronika co już nie raz miało miejsce. W Chinach Rosji VW wydłużył gwarancję do 5 lat bodajże na ten a u nas oczywiście niby wszystko w porządku. BTW - DSG da się zaprogramować tak by nie wrzucała zbyt szybko wysokich biegów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Bo w chinach jest podobno goraco i sie moze przegrzac a tak na serio to rzad chinski zmusil VW do przdluzenia gwarancji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Jak spisują się silniki na gnojówkę 2.0 140KM i 170KM i jak to wygląda w połączeniu z DSG? w pasacie 177KM dla mnie muli jak nie wiem, przynajmniej jak chodzi o wyprzedzanie powyżej 100km/h.DSG jak ktoś napisał wyżej bardzo szybko wrzuca najwyższy możliwy bieg,trzymając na niskich, jak dla mnie trochę za niskich obrotach. BTW - DSG da się zaprogramować tak by nie wrzucała zbyt szybko wysokich biegów. możesz rozwinać, bo pytałem w VW to powiedzieli że nie mają możliwości nic zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 BTW - DSG da się zaprogramować tak by nie wrzucała zbyt szybko wysokich biegów.możesz rozwinać, bo pytałem w VW to powiedzieli że nie mają możliwości nic zrobić wystarczy wlaczyc tryb S i juz jest lepiej ostatnio mialem wypad Skodzina w gory Altajskie i powiem jedno: nadal jestem pod wrazeniem Yeti... ponad 1000 km w ciagu jednego dnia i po wyjsciu z auta jeszcze czulem sie zywy oczywiscie w 1.2TSI mocy brakuje, ale tryb S jest bardzo pomocny zarowno w trasie, jak i w gorach (wspinanie sie do gory i hamowanie silnikiem przy zjazdach) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 o zmiane oprogramowania skrzyni DSG to nie w oficjalnym ASO trzeba sie pytać ;-) z silnikami TSI DSG pracuje nieco inaczej tzn. jakby właściwiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ayu Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 @radekk - ja rozmawiałem tutaj: http://www.teomotors.pl/ jak miałem jeszcze myśli by zostawić auto na dłużej, ale benzyny robi też Compsport. @ketivv - niestety u mnie po ostatniej akcji serwisowej jest tylko gorzej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Jeździłem pół roku octavią 1.2tsi z DSG (i zestawem na bezdroża) - fajnie jechała po wertepach, silnik nie był mocarzem, ale nie robił wrażenia przeciążonego, natomiast w skrzyni zaobserwowałem ciekawe zjawisko - po chwili pełzania pod obciążeniem (podjeżdżanie stromym wyjazdem z garażu do bramy) po pracy na półsprzęgle skrzynia mówiła PAS i odłączała napęd, a auto staczało się do tyłu. To doświadczenie zniechęciło mnie do DSG. Poza tym po 30 kkm trzeba było zmienić łańcuch rozrządu, a na nową szybę czekałem 3 tygodnie, jeżdżąc octavią 1.6, która paliła tyle samo co mage-hiper downsizing a super-duper automatem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 wystarczy wlaczyc tryb S i juz jest lepiej ta tyle że mi w tym D nie schodzi poniżej 9l/100km, to jak będę na S to wyjdzie mi że ekonomiczniej byłoby kupić RS4 Poza tym ludzi durnie patrzą jak jadać w korku 40-60km/h wyje silnik przy 3-4 tys obrotów w dodatku klekoczący diesel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się