turdziGT Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 samochód ma dać przyjemność (frajdę z jazdy) nie ważne czy to 911, BRZ czy Cinquecento Sporting w większości nowych modeli ciężko ten fun znaleźć takie czasy bez przesady... sa auta do przyjemnosci, sa auta "na kazdy dzien" owszem, fajnie, kiedy daje sie polaczyc te dwie "skrajnosci" (np. mocny sluzbowy darmowoz ), ale najczesciej tak dobrze czlowiek nie ma i trzeba wybrac jakis kompromis imho samochod musi tez dawac frajde nie tylko z jazdy, ale i z rozsadnie wydanej kasy (a szczegolnie wlasnej, najczesciej ciezko zarobionej ) i wlasnie Szkoda taka frajde w wiekszosci przypadkow daje Dokładnie lepiej ująć się tego nie da i jak się popatrzy na te pozostałe kryteria to tam subaru zostaje w tyle.OK STI czy BRZ się frajda obroni ale inne modele juz nie bardzo biorąc pod uwagę że w klasach zwykłych samochodów jest duzo samochodów równie dobrych jak nie lepszych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tichy Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 w Yeti tragiczna jest pozycja za kierownicą..... ........ im gorsza i bardziej kreta droga tam gdzie Skodzie kończą się możliwości Subaru ożywa :-) i to jest podstawowa różnica Czyli co do pierwszego się zgadzamy. Natomiast wydawało mi się że Yeti świetnie się zbiera na zakrętach co wy macie z ta pozycja za kierownica? miejsca na kolana i lokcie jest z zapasem, widocznosc niezla, wiec o co chodzi? przesiadlem sie do Yeti z OBK MY'08 znajomego i tam dopiero jest niewygodnie Skodzina ma el. regulacje fotela kierowcy i niemal od razu znalazlem wygodna pozycje na miasto (poza miastem jeszcze nie smigalem) Aż musze kiedyś pójść do salonu Skody i wsiąść do Yeti... Wygodna pozycja? Miejsce na kolana i łokcie z zapasem??? Niezła widoczność??? Wierzyć mi się nie chce, po Fabii i Octavii (kilkuletnich) mam raczej złe przeczucia, ale może faktycznie coś poprawili? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sewa Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 (edytowane) Skonfigurowałem sobie Oktavię RS. Wyszło mi 35,810 Euro, za 2.0 TSI z DSG, panoramicznym dachem, nawigacją i dobrym radiem. To jest bardzo ciekawa oferta. Tym niemniej jednak pozycja za kierownicą będzie dla mnie kluczowa. W zwykłych Octaviach i Superbie siedzi się jak w moim poprzednim Volvo: wysoko. Nie wiem jak Wy ale ja nie cierpię siedzieć wysoko za kierownicą. Czuję się wówczas jak kierowca ciężarówki. Mazda 6 wypada tu dobrze, zobaczymy jak będzie w Levorgu. Edytowane 5 Lipca 2014 przez sewa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 O ile dobrze pamiętam to OBK i Legacy jak i zresztą kazdym Subaru za wyjątkiem STI i BRZ właśnie niedzi się wysoko. Siedziałem za tow nowej Octavii i siedzi się normalnie tzn. nie zauważyłem zebym siedział wysoko a tez jestem na to uczulony. W każdym razie jak by RS dostała w końcu 4x4 w jakiejkolwiek postaci było by świetnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sewa Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Mam poprzedni model Legacy i pozycja jest inna. Zarówno w standardowej Skodzie (w salonie) jak i w Volvo s60 kierownicę chwytało się 'z góry' podczas gdy w subaru jest ona raczej na poziomie klatki piersiowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rok z Bagien Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 W każdym razie jak by RS dostała w końcu 4x4 w jakiejkolwiek postaci było by świetnie. Trudno powiedzieć, czy będzie. Ale 1.8 Tsi, 4x4, DSG6 (a takim jeżdżę) też daje radę.Szczególnie w trybie Sport. A do tego kwestią czasu jest rozgryzienie silnika przez tunerów i bez większych problemów zrobią te 220-230 Km i 310-330 Nm. Na hamowni 1.8 w powyższym zestawieniu, w serii, wypluł prawie 200 Km i 300 Nm. Haldex 5 jest naprawdę szybki, a DSG w trybie sport nie ma momentu zawahania. Kiedyś próbował mi uciec Forek XT, nie dał rady. PS, A cały wątek, który namiętnie podczytuję, jawi mi się bez sensu. Skoda i Subaru to zupełnie inne samochody. Szkoda, że Subaru było za drogie, bo jeździłbym najprawdopodobniej Outbackiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Skody 1.8 tsi, 4x4 w Compsporcie porobione są już na 300km i ponad 400nm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Skody 1.8 tsi, 4x4 w Compsporcie porobione są już na 300km i ponad 400nm Ale chyba wersje starsze czyli te 160 konne, bo te nowe 180 koni to nie tak prosto ze wzgledu na zabezpieczenie sterownika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Skody 1.8 tsi, 4x4 w Compsporcie porobione są już na 300km i ponad 400nm Ale chyba wersje starsze czyli te 160 konne, bo te nowe 180 koni to nie tak prosto ze wzgledu na zabezpieczenie sterownika. Racja, nowsze wersje to pewnie kwestia czasu To szalone jak te 1.8t i 2.0t vag poddają się modyfikacjom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Nowe 1.8 TSI w różnych konfiguracjach Kompoty tez już robią mają nawet tzw. Stage 0.5 przy którym nie tracisz gwarancji. Na nim jest juz ponad 230 KM i chyba z 360 Nm Mam poprzedni model Legacy i pozycja jest inna. Zarówno w standardowej Skodzie (w salonie) jak i w Volvo s60 kierownicę chwytało się 'z góry' podczas gdy w subaru jest ona raczej na poziomie klatki piersiowej. Pewnie wszystko kwestia budowy i gabarytów w każdym razie mnie w Legacy siedzi się zdecywanie za wysoko zresztą w S60 również. Skoda w której siedziałem miała opcjonalne sportowe kabelki więc może dlatego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sewa Opublikowano 9 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 Wpadłem dziś do salonu Skody; miałem nadzieję uzyskać ofertę cenową na Octavię RS. W salonie był jeden jedyny sprzedawca, przez kwadrans zajmował się jedną panią; zabrakło mi cierpliwości. Wyeksponowany model to był jakiś diesel o mocy 105 KM. Tak sobie pomyślałem że subaru to jednak inny ekosystem, bardziej 'mój'. Dalej Subaru, daj nam Levorga za przyzwoitą cenę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 9 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 (edytowane) Odnoszę wrażenie, że sprzedawcy skody popadli w błogostan, jak był bum na sprzedaż samochodów i tak im już zostało. Jak Yeti znalazła się w obszarze moich zainteresowań, udałem się do salonu skody na rekonesans. Wstępne oględziny zrobiłem sam, przez dłuższy czas analizowałem sposoby konfiguracji tylnych siedzeń. Doszedłem do wszystkiego, poza jednym - jak je całkiem wyjąć z samochodu. W tym celu zacząłem szukać sprzedawcy, którego nigdzie nie było widać. Wreszcie się znalazł, robił coś w zaparkowanej na drugim końcu salonu Octavii. Pan podszedł, zademonstrował mi to wszystko, co już wiedziałem i stwierdził, że tylne siedzenia w Yeti się nie wyjmują. Nie uwierzyłem i przyświecając sobie komórką i inteligencją znalazłem dźwignię odpowiedzialną za wyjęcie siedzeń. Miałem jeszcze dwa pytania, ale okazały się zbyt trudne. Następne podejście zrobiłem za kilka dni w innym salonie, tuż po otwarciu. Najpierw Pan nie miał dla mnie czsu, bo omawiał ważne kwestię łazienki przez telefon. Jak już załatwił sprawę, zaczęliśmy rozmowę. Pan spytał które auto zapakować. Popsułem mu chumor prosząc o Yeti 1.8 tsi 4x4. Okazało się, że trzeba czekać coś koło pół roku. Była jeszcze szansa, że taki model stoi u któregoś z krajowych dealerów, ale akurat system padł i nie można było sprawdzić. Zostawiłem więc namiar i umówiliśmy się na kontakt. I tak sobie czekam do dziś, a Yeti kupiłem w innym mieście... Edytowane 9 Lipca 2014 przez spawalniczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 9 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 Jeszcze raz się potwierdza, że najważniejszy jest jednak odpowiedni człowiek na odpowiednim miejscu. Ja Miniaka kupiłem dopiero w 3 salonie, bo dopiero tam szło sie rozsądnie dogadać, a przy okazji obsługująca Pani jak najbardziej nadawała się do Estetów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 9 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 Wszystko zależy od człowieka. W szkodzie spotkałem bardzo kompetentnego i chętnego do pomocy chlopaka. W audi dali mi na jazdę dziewczynę która nie wiedziała jak się kluczyk wkłada ,pogadalismy o podróżach. W mini trafiłem na buraka który spytał czy kupuję czy tylko jeżdżę. W subaru zawsze na poziomie i gotowi do jazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 9 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 W mini trafiłem na buraka który spytał czy kupuję czy tylko jeżdżę. Mini to BMW, więc i tak dobrze, że nie spytali czy masz jakiś problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sewa Opublikowano 9 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 Dobrze poznać doświadczenia innych zanim człowiek zainwestuje w markę. Mam jeszcze jedno, z salonu Renault. Byłem wówczas zainteresowany Clio RS. Pytam sprzedawcę o takowy model a ten do mnie czy w dieslu czy benzynie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 10 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 Może przedtem Seata sprzedawał, gdzie FR jest zarówno na ON jak i PB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemluk Opublikowano 10 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 Nieoficjalna stronka Nowej octavi scout już jest: http://new.skoda-auto.com/en/models/octavia-scout#SliderModuleWebPart_1 I jakiś filmik też z jazdy, mam forka, żona jeździ scoutem z 2007 roku i auto naprawdę daje radę (nie raz na bezdrożach mnie zadziwiała pozytywnie) . Przez 180k scout nie odpalił tylko raz- padł przekaźnik. Żona jest tak zadowolona ze scouta że czekamy na nowego. Ciekawe jak cenowo:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kilerzpruszkowa Opublikowano 10 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 Gumiakami deko zaciąga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 10 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 Szkoda że nie funguje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kilerzpruszkowa Opublikowano 10 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 Szkoda że nie funguje. Straszna bidosia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 10 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 Nic chcę Was martwić, ale niezeszperowane Subaru zachowałoby się identycznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek_pl Opublikowano 11 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 Witam, tak przez chwilę zastanawiałem się nad Octavią 4x4 kombi, 1.8t DSG ale mi przeszło jak przeczytałem, ze ma przeswit 14 cm. Wybaczcie ale nie będę jeździł samochodem, którym strach przejeżdżać przez progi zwalniające. Poza tym była całkiem sympatycznie wyposażona i gdyby prześwit był w okolicach 20 cm to stanowiłaby ostrą konkurencję dla Fiata Freemont i innych SUVów. A tak zostaje mi Subaru Forester lub Mazda CX-5... No i Skody są ciasne w środku... Jakoś tak wąsko jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 11 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 prześwit 14 cm to najmniejszy problem w pokonywaniu progów zwalniających nowa Octavia Scout będzie mieć prześwit ok 17-18 cm, mniej więcej jak stara Octavia 2 i Skoda Yeti a i tak każdy próg zwalniający trzeba było przejechać nimi dużo wolniej jak "niskim" Focusem czy Subaru STI 2008 twarde mało sprężyste zawieszenie z masywnym odbiciem po przejechaniu progu dają taki dyskomfort, że każdy próg lepiej pokonać w ślimaczym tempie Fabia o niskim prześwicie ale innym zawieszeniu lepiej wybiera takie nierówności jak Skoda Yeti albo Octavia 2 Scout :-) prześwit to nie wszystko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek_pl Opublikowano 22 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2014 Dostałem odpowiedź na moje pytanie dotyczące prześwitu nowej Octavii Scout Combi. Tylko 171 mm. W porównaniu ze standardową to i tak 3 cm więcej ale nadal MAŁO ! Innymi słowy nawet nie będę zaglądał na ich stronę internetową. Bo nie warto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się