Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się nad zmianą opon w OBK MY10 na lato, w rozmiarze homologowanym (225/60R17 99V)nie ma dużego wyboru z tych co znalazłem pasowałyby mi (priorytetem jest mały hałas, komfort jazdy zachowanie na mokrym):

 

1. Michelin PRIMACY 3

2. Dunlop SP Sport MAXX TT

3. Pirelli P7 Cinturato

 

kolejność wg. etykiet EU, prośba o poradę co wybrać ...

 

nabyłem te ostatnie ale jeszcze nie jeździłem także nie pomogę. :)

Jak tylko założę zdam relację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ci zaproponuje Goodyear EfficientGrip Performance

Jak kolega powyżej opony kupiłem jeszcze nie założyłem więc osobiście nie mogę jeszcze nic powiedzieć, lecz jak szukałem opon dla siebie w cenie do 500 PLN nie znalazłem nic lepszego.

 

 

PzDr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ci zaproponuje Goodyear EfficientGrip Performance

Jak kolega powyżej opony kupiłem jeszcze nie założyłem więc osobiście nie mogę jeszcze nic powiedzieć, lecz jak szukałem opon dla siebie w cenie do 500 PLN nie znalazłem nic lepszego.

 

 

PzDr

 

Chyba nie ma jej dostępnej w rozmiarze dla OBK MY10 ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie na Uniroyal Rain Sport 3? Tu gdzie mieszkam pada czesto i dosc konkretnie, a Uniroyale podobno na deszcz najlepsze. Do tej pory jezdzilem na Dunlop'ach SP Fast Response i bylem bardzo zadowolony. Zrobilem na nich 40 tys km i bierznika to juz niewiele zostalo. Czas na zmiane.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie ma jej dostępnej w rozmiarze dla OBK MY10 ...

 

Sprawdziłem i faktycznie w tym rozmiarze GoodYear nic nie ma w ofercie :huh:

 

 

PzDr

Edytowane przez muzyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Zaczynam się rozglądać za nowymi letnimi oponami do mojego Forka. Zawieszenie mam standard, felgi OEM 16" (na razie, bo planuję zakup jakichś fajnych alusów 16"), rozmiar opony to też standard - 215/60 R16. Głównie jeżdżę w trasy 200-400 km po Polsce, czasem wjadę do miasta, rzadko w teren, procentowo to mniej więcej trasy 75 %, miasto 20 %, teren 5 %. Dodatkowo w tym roku planuję wyjazd do Francji, więc zrobię kilka tyś.km po niemieckich i francuskich autobanach. Co możecie ciekawego i sprawdzonego polecić ?

 

Ja na lato do podwyższonych Subaru uznaję tylko Pirelli.

Dokładniej Cinturato P7 - fajna cicha opona dobrze zachowująca się zarówno na mokrym jak i na suchym. Dosyć twarda więc dobrze się prowadzi w zakrętach. Sam takie sobie sprawię jak przyjdzie czas na wywalenie Geolandarów (mam nadzieję że jak najszybciej <_< ).

Edytowane przez ESP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem RE002 225/45/17 91 W do MissPiggy. Wiem, że teoretycznie powinno być 215/45/17, ale uznałem że trochę więcej gumy trzymającej mnie na drodze nie zaszkodzi. Spalenie jakoś przeżyję. No i kółko będzie lepiej wyglądać moim zdaniem B) Ponadto rozmiar 225 jest bardzo popularny, a co za tym idzie tańszy. W opisywany przypadku o 38 zł na sztuce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad zmianą opon w OBK MY10 na lato, w rozmiarze homologowanym (225/60R17 99V)nie ma dużego wyboru z tych co znalazłem pasowałyby mi (priorytetem jest mały hałas, komfort jazdy zachowanie na mokrym):

 

1. Michelin PRIMACY 3

2. Dunlop SP Sport MAXX TT

3. Pirelli P7 Cinturato

 

kolejność wg. etykiet EU, prośba o poradę co wybrać ...

 

Dobi - może zaproponuję Ci swoje Pirelli - założyłem je na OBKa, przejechałem pewnie ze 2-3tys km, a potem znalazły się kompletne felgi z Geolandarami, na których od tej pory jeżdżę. Jeśliś zainteresowany-pisz PW lub tel 7823454pięćcztery

Pzdr

 

Zastanawiam się nad zmianą opon w OBK MY10 na lato, w rozmiarze homologowanym (225/60R17 99V)nie ma dużego wyboru z tych co znalazłem pasowałyby mi (priorytetem jest mały hałas, komfort jazdy zachowanie na mokrym):

 

1. Michelin PRIMACY 3

2. Dunlop SP Sport MAXX TT

3. Pirelli P7 Cinturato

 

kolejność wg. etykiet EU, prośba o poradę co wybrać ...

 

Dobi - może zaproponuję Ci swoje Pirelli - założyłem je na OBKa, przejechałem pewnie ze 2-3tys km, a potem znalazły się kompletne felgi z Geolandarami, na których od tej pory jeżdżę. Jeśliś zainteresowany-pisz PW lub tel 7823454pięćcztery

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem RE002 225/45/17 91 W do MissPiggy

 

Bardzo dużo osób kupuje te opony :) nie koniecznie w tym rozmiarze, cena na nie jest bardzo dobra

To fakt. Sporo osób je kupuje beda zacheconych ceną, bo to najtańsza opona klasy premium i różnica w cenie w stosunku do Conti, Pirelli, GY itd jest wyraźna. Ba, nawet róznica w cenie do bardziej cywilnych modeli Bridgestona jest spora. Niestety póxniej jest dośc duzo reklamacji - i to nie z powodu że ta opona ma wadę, choć reklamujący tak myslą. Problem polega na tym że to opona specyficzna - sportowa, bardzo twarda, szybciej zuzywająca się i głośniejsza - i zwykli konsumenci sa rozczarowani. Niestety 90% osób sprzedajacych opony nie potrafi wytłumaczyc dlaczego do danego auta i stylu jazdy należałoby dobrac inne ogumienie, a klient często patrzy tylko przez pryzmat ceny.

U mnie w tej chwili leża 4 komplety tych opon do reklamacji, bo "sa za sportowe", a klient był uparty - często to był nawet zarzadca floty, bo w tabelce z rabatami wychodziło najtaniej :(

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wybrałem RE002 świadomie. Ważne jest dla mnie czucie auta oraz przyczepność, a ta opona podobno to zapewnia. Hałas, czy niższy komfort mi nie przeszkadzają. Przebiegi robię małe, max 15 tys. km rocznie. Na poprzednich P Zero Nero zrobiłem ok. 50 tys. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w tej chwili leża 4 komplety tych opon do reklamacji, bo "sa za sportowe",

 

to można z tego powodu zwrócić opony ? Nie zazdroszczę :)

Klient zawsze może reklamować, a czy producent uzna to inna sprawa.

3 z tych kompletów to akurat nie kupione u mnie, tylko producent skierował klienta gdzie może zostawic opony do reklamacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w tej chwili leża 4 komplety tych opon do reklamacji, bo "sa za sportowe"

 

Całkiem niezła rekomendacja tych opon ;)

 

 

Z drugiej strony nie dziwię się takim opiniom osób, które wzięły je nieświadomie. Jeżeli ta opona jest faktycznie trochę podobna do RE070, to zakładanie jej do jakiegoś dupowozu służącego do turlania się po drogach, jest zwykłą głupotą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie ma jej dostępnej w rozmiarze dla OBK MY10 ...

Sprawdziłem i faktycznie w tym rozmiarze GoodYear nic nie ma w ofercie :huh:

 

Z tym że chodzi bardziej o zachowanie poza asfaltem. Nie obawiasz się że Twój wybór się nie sprawdzi? Ja też planuję zjechać od czasu do czasu z drogi i nie wiem czy zwykła szosowa będzie wystarczająco dobra. Chodzi mi bardziej o odporność na uszkodzenia a nie przejazdy przez błoto itd...

Ja oglądam:

- Geloandar A/T - z tym że współczynnik zużycia paliwa F :/

- Continental CrossContact LX2

- Dunlop Grandtrek Touring A/S

Zauważyłem że jest sporo większy wybór opon w rozmiarze 215/65/R16. Ja szukam profilu 60 ale przy różnicy 1.8% to może zdecyduje się na profil 65.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We flotach, a szczególnie w CFM-ach gdzie uzytkonik jest totalnie odseparowany od kwestii wyboru i liczy się tylko to co zapisane w kontrakcie, to dopiero zarządcy potrafią wykombinować. Nie raz była sytuacja, że auto z pierwszego wyposażenia ma opony klasy premium, np komfortowego Bridgestona T001 i potrzeba dobrac do tego 2 szt bo sie zużyły (FWD) i zarządca decyduje że maja byc to 2 szt RE002. Taki rozstrzał charakterystyki opon przód/tył może być wręcz bardzo niebezpieczny, ale nie ma dyskusji bo koszty mają być najniższe. Choć to czesto głupota, bo niższa cena na FV w przypadku RE002 nie przekłąda się na niższy koszt kilometra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie ma jej dostępnej w rozmiarze dla OBK MY10 ...

Sprawdziłem i faktycznie w tym rozmiarze GoodYear nic nie ma w ofercie

 

Z tym że chodzi bardziej o zachowanie poza asfaltem. Nie obawiasz się że Twój wybór się nie sprawdzi?

U mnie wychodzi, że więcej czasu spędzam w trasie na asfalcie niż poza nim. Bardziej nastawiam się na komfort i zachowanie na mokrym. G95 byłaby dobrym wyborem dla OBK to w miarę cicha i wytrzymała opona, niestety piszczy gdy jest ciepło i bywa nieprzewidywalna na mokrym.</p> Edytowane przez Dobi1972
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do wyboru opon:

 

1. Michelin PRIMACY 3

- mało niezależnych testów,jak się pojawia to raczej średnio wypada za to etykieta EU całkiem dobra C A 69dB

 

2. Dunlop SP Sport MAXX TT

wg. EU F B 69 dB

3. Pirelli P7 Cinturato

wg. EU E B 71dB

 

Często w testach, ADAC w 2010 klasyfikował na pierwszych miejscach co ciekawe wg. nich cichsze są

Pirelli co wydaje się być odwrotne niż pokazuje etykieta EU ... i komu to wierzyć ...

Edytowane przez Dobi1972
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...moje 3gr to stwierdzenie, że powyżej 90km/h to aquaplanning i tak czyni wszystkie opony równymi - ale może to subiektywne odczucie. Natomiast co do G95-jeżdżę na trzecim komplecie w drugim z kolei OBK H6, w sumie pewnie grubo ponad 100 tys km. Na komplecie można pewnie 80 tys przejechać. Ogólnie - na mieszankę autostrad 50% i 50% dziurawych asfaltów + szutrów u Rumuna i Kretena to ideał. Pirelli ZTCP - twardsze boki, cichsza ale nie wiem czy na skalnych szutrach nie byłaby bardziej podatna na przecięcie. Tyle tytułem wymądrzania się ;)

Edytowane przez Fala
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Michelin PRIMACY 3 - mało niezależnych testów,jak się pojawia to raczej średnio wypada za to etykieta EU całkiem dobra C A 69dB 2. Dunlop SP Sport MAXX TT wg. EU F B 69 dB 3. Pirelli P7 Cinturato wg. EU E B 71dB Często w testach, ADAC w 2010 klasyfikował na pierwszych miejscach co ciekawe wg. nich cichsze są Pirelli co wydaje się być odwrotne niż pokazuje etykieta EU ... i komu to wierzyć ..

Patrzenie na testy sprzed 2012 roku nic nam nie da. Wiekszość producentów opon podrasowała te modele/rozmiary które miały słabą etykietę. Bieznik, nazwa opony sie nie zmieniły, ale zmienił się kod pozycji w cenniku. Zaszły zmiany konstrukcyjne czy w mieszance żeby wypaść dobrze na etykiecie, choć często może to powodować słabsze wyniki w innych nie objętych etykieta parametrach. Oczywiście mają np oponę ze starym kodem z 2012r i z nowym z 2013r można je oficjalnie stosowac na jednej osi bo teoretycznie to takie same opony, ale w praktyce bywają róznice że stara miała hamowanie na mokrym w klasie E, a nowa ma np C........... Oczywiście nie dotyczy to wszystkich modeli i producentów.

Najlepszy numer odwalił Michelin z oponą Energy Saver + . Żeby być w klasie energetycznej A to nowa opona ma mniej niż 7mm głębokosci bieznika, a generalnie zasada jest taka że im głebszy bieznik to energochłonność wzrasta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukass,

 

 

Czy mógłbyś doradzić mi jakie wybrać opony letnie. Legacy 2,5 SOHC, Samochód żony, jeździ normalnie, poza bezpieczeństwem ważne, żeby opona była możliwie cicha. 205x50x17. Podpytuję, bo zimowe kupiłem Nokia WR A3 i jetem niezadowolony. Opona na hunterze wychodzi idealnie, a na wyważarce normalnej gołym okiem widać, że opona nie jest okrągła. Skutek taki, że przy dużych prędkościach pojawiają się dziwne drgania, mrowienia podłogi. Walczę z producentem.

 

 

mihal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...