Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

ja tam nie ma nic do kierunkowych opon

ja mam, chyba żadne jakie miałem nie prowadziły się tak fajnie jak asymetryczne - fajnie=precyzyjnie i prosto

 

na przyszły rok do darmowozu będę szukał czegoś std 205/55r!6. Gdyby p7 cinturato miała rant ochronny nie było by pytania. Będę szukał czegoś co daje poczucie bardzo precyzyjnego prowadzenia na pewno z grupy podstawowej czyli pirelli, bridgestone, conti, goodyear ew coś innego markowego. oczywiście asymetryczna. Citrutato po 60kkm już nie lubią głębokich kałuż ani bardzo mokrych ulic - włącza się kontrola trakcji - aqaplanig podczas przyspieszania powyżej 70km/h. Cała reszta bez zarzutów.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@lukass, mam jeszcze jedno pytanie, bo jestem na zakupie. Porównując:

-Toyo proxes T1-r

-Pirelli P Zero Nero

-Uniroyal Rallye 4x4 Street

-Conti Premium Contact

-Toyo Proxes t1 sport

Które najlepsze? ;)

I wiem że w zestawieniu są i kierunki i asymetryki. Ale nie mam bladego pojęcia na co się zdecydować. Mógłby mi ktoś naświetlić wady i zalety?

Mówimy o rozmiarze 215/45r17.

Co byście polecili? Może ktoś już latał na którejś z powyższych gum i może podzielić się wrażeniami?

Wszelkie opinie użytkowników Pirelli będą mile widziane ;)

 

A może by tak 225/45r17?

 

Dajcie znać forumowa Braci, bo przymierzam się do kupna na dniach

 

:mrgreen:

 

up! ktokolwiek? Need help ;)

Edytowane przez Shadowaty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Shadowaty, ja latam już 4 sezon (jakieś 50k km) na Pirelli P Zero Nero 215/45/17. Mam wersję XL (wzmocnione ścianki). Nic złego o tej oponie powiedzieć nie mogę. Na suchym trzyma, na mokrym też nigdy mnie nie zaskoczyła. W zależności co będzie na rynku to chyba kupię jeszcze raz komplet tych opon. Osobiście polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Porównując:

-Toyo proxes T1-r

-Pirelli P Zero Nero

-Uniroyal Rallye 4x4 Street

-Conti Premium Contact

-Toyo Proxes t1 sport

Które najlepsze? ;)

a gdzie sie podzialy? BF Goodrich g-force profiler?

mnie one najbardziej podobaly sie z kierunkowych, ktore mialem (Toyo tez fajne, szczegolnie grubasny rant ochronny felgi, choc czuc slabsze na mokrym)

 

A może by tak 225/45r17?

a moze jednak 205/50R17? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Shadowaty, ja latam już 4 sezon (jakieś 50k km) na Pirelli P Zero Nero 215/45/17. Mam wersję XL (wzmocnione ścianki). Nic złego o tej oponie powiedzieć nie mogę. Na suchym trzyma, na mokrym też nigdy mnie nie zaskoczyła. W zależności co będzie na rynku to chyba kupię jeszcze raz komplet tych opon. Osobiście polecam.

 

No właśnie, co z tymi wzmocnieniami w XL? Bo na razie najbardziej skłaniam się ku Pirelkom ;)

(...) Porównując:

-Toyo proxes T1-r

-Pirelli P Zero Nero

-Uniroyal Rallye 4x4 Street

-Conti Premium Contact

-Toyo Proxes t1 sport

Które najlepsze? ;)

a gdzie sie podzialy? BF Goodrich g-force profiler?

mnie one najbardziej podobaly sie z kierunkowych, ktore mialem (Toyo tez fajne, szczegolnie grubasny rant ochronny felgi, choc czuc slabsze na mokrym)

 

A może by tak 225/45r17?

a moze jednak 205/50R17? ;)

 

Goodrich g-force lepsze niby? ;) Nie wiem, ktoś coś może powiedzieć o tych kapciach?

No i pytanie, czy kierunek czy asymetryk, co sądzicie?

 

205 lukass odradza, bo nie ta nośność koła, a 50 to trochę kartofel :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

205 lukass odradza, bo nie ta nośność koła, a 50 to trochę kartofel :unsure:

seryjne opony w WRX (215/45-R17) maja nosnosc 87 (215/45-17 XL to chyba 91)

opony 205/50-17 maja nosnosc 89 (XL - 91), wiec nie bardzo rozumiem, o jakiej "mniejszej nosnosci" idzie mowa...

 

osobiscie uwazam, ze na seryjna felge o szerokosci 7 cali opona 205/50 pasuje bardziej niz 215/45 (o 225/45 nie mowiac)

chyba ze masz nieoryginalne felgi o szeroksci 7.5 czy 8 cali, to wtedy co innego

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

białe speedline'y ale nie pytaj o model :huh:

gdzieś tam wcześniej lukass polecał właśnie 215 zamiast 205... o, tu:

 

Seryjnie WRX ma 215/45R17 i na lato zostałbym przy tym rozmiarze. 205/45 totalnie odpada - za małe koło i nośnośc też nie ta. 205/50R17 to dobry pomysł ale na zimę ( sam np uzywam w S3). W każdym rozmiarze znajdą sie godne polecenia opony w zalżności od sezonu, potrzeb i budżetu.

Sportiva to tzw prywatna marka grupy Conti, ale to opona budżetowa - przyzwoita jak na cenę, ale to jest poziom Baruma itp. Kierunkowe opony mają swoje wady i zalety, ale czy są złe to raczej nie - pop prostu trzeba być świadomym ich pewnych cech tak samo jak przy asymetrykach tam też są plusy dodatnie i ujemne ;)

 

Nexen to koreańska marka z produkcją głównie umieszczoną w Chinach, ale nie tylko. Generalnie do Hankooka sporo im brakuje i do tej pory ich produkty nie grzeszyły jakością. Ten nowy bieżnik podobno powoli dobija jakością do tańszych produktów europejskich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@lukass, czekam na opinie! Na początku tygodnia muszę dokonać zakupu, bo zauważyłem pęknięcie <rozdarcie> na wewnętrznej stronie opony jak leżałem po autem. 5cm, opona na śmietnik, chyba że do upalania. Ale strach jeździć z takim czymś :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

białe speedline'y ale nie pytaj o model :huh:

gdzieś tam wcześniej lukass polecał właśnie 215 zamiast 205 (...)

wybor zalezy od wielu czynnikow - jezeli jezdzisz po dobrych drogach, to seryjny rozmiar bedzie ok, ale jezeli drogi nei sa najlepszej jakosci (koleiny, jamy), to 205/50 bedzie bardziej przyjazna opcja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie co do róznic, wad i zalet asymetryków oraz kierunkowych opon to:

Asymetryki zazwyczaj cechują się lepszym/precyzyjniejszym prowadzeniem na suchym, są cichsze, stabilniejsze przy ekstremalnym hamowaniu. Niestety ceną za to zazwyczaj jest gorsza odporność na aquaplaning, większa podatność na koleiny oraz przez to że zazwyczaj nie mają wielu poprzecznych nacięć bieżnika to w autach gdzie zachodzi czasami potrzeba zjazdu z asfaltu, nie zapewniają odpowiedniej trakcji.

Opony kierunkowe co do ogólnej zasady, sprawują się odwrotnie niż asymetryki.

Zdecydowana większość nowych modeli to asymetryki, bo taką oponę żeby była dobra i na suchym i na mokrym + była cicha jest łatwiej zrobic niż dobrą uniwersalną suche/mokre oponę kierunkową. Do tego dochodzi jeszcze jedna prozaiczna przyczyna, o której mało kto wie, dlaczego producenci wolą asymetryki - chodzi o rynek kompletnych kół dla producentów samochodów - łatwiej i taniej montować wszystkie opony tak samo na felgę, a nie dbać żeby zrobić, wysłać i zamontować odpowiednio koła prawe i lewe w przypadku opon kierunkowych.

Oczywiście jest na rynku kilka pozycji kierunkowych które sa naprawdę dobre, ale w porównaniu do asymetryków jest ich niewiele. Praktycznie w klasie Premium juz się ich nie spotyka, bo bdb Dunlop sport maxx (bez dodatków tt i rt) jest juz prawie nieprodukowany ale jeszcze do dostania. Warty polecenia jest też Semperit Speed Life - to chyba jedyna kierunkowa opona w testach mieszcząca się w grupie najbardziej polecanych opon.

W asymetrykach jest sporo wiekszy wybór, ale jak zawsze są gorsze i lepsze.

W zależności od budżetu i preferencji/stylu jazdy do WRXa do jazdy codziennej ja wybrałbym coś z poniższych:

Dunlop Sport maxx rt

Goodyear F1 assim2

Conti Sport Contact 5

Semperit

Fulda Sport Controll

Nokian Z Line

Bridgestone T001

Hankook Evo 2

 

I generalnie na lato pozostałbym jednak przy rozmiarze 215/45R17 - te 10mm szerokości w stosunku do 205/50 ma mniejszy wpływ na jazdę po koleinach niż to na jaki konkretny model się zdecydujesz.

Edytowane przez lukass
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@lukass, dziękuje Ci bardzo za zabranie głosu! Coś mi się rozjaśniło nieco :) wiem już, że raczej postawie na asymetryka.

A co mógłbyś powiedzieć o moim typie nr 1 czyli Pirelli P Zero Nero ?

Jakieś spostrzeżenia, wady, zalety? Bardzo mi zależy na tym zdaniu, bo je biorę pod uwagę w pierwszej kolejności. Rozmiar to ciągle 215/45r17

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogę mieć sztukę per 480zł. co w tej cenie mógłbyś jeszcze polecić?

W koleinach będzie się zachowywała jak na torach?

Ma swoje lata że technologicznie stara?

Coś lepszego za tą kasę w tym rozmiarze?

Żeby nie było zbyt głośne, dobrze jechało po suchym, trzymanie na zakrętach mnie interesuje i jak najlepsze zachowanie na mokrym ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiscie uwazam, ze na seryjna felge o szerokosci 7 cali opona 205/50 pasuje bardziej niz 215/45 (o 225/45 nie mowiac)

bardzo byś się zdziwił jak byś przeczytał rekomendacje re050a 225/50r17 - referencja to felga 7j

profil 50+ i do 50, zakladajac ze szerokosc opony ta sama, to dwie rozne bajki, mozesz poanalizowac zalecenia roznych producentow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiscie uwazam, ze na seryjna felge o szerokosci 7 cali opona 205/50 pasuje bardziej niz 215/45 (o 225/45 nie mowiac)

 

 

tu akurat nie masz racji. SZ 225/45/17 wchodziła bez problemu do WRX MY04EU. http://foto.onet.pl//5i0cv,6h6r7tcgayoy,qdh0y,u.html#qdh0y

przepraszam za brudne koło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiscie uwazam, ze na seryjna felge o szerokosci 7 cali opona 205/50 pasuje bardziej niz 215/45 (o 225/45 nie mowiac)

 

 

tu akurat nie masz racji. SZ 225/45/17 wchodziła bez problemu do WRX MY04EU. http://foto.onet.pl//5i0cv,6h6r7tcgayoy,qdh0y,u.html#qdh0y

przepraszam za brudne koło :)

tu wcale nie chodzi o to czy opona "wchodzi" czy nie... chodzi o stosunek szerokosci felgi do szerokosci opony, bo od tego zalezy jak opona "pracuje" na feldze

kazda opona ma bezpieczny zakres szerokosci felg - w przypadku opon 215/45 to 7-8.5 cala (a dla 225/45 to 7.5-9")

WRX to auto o zacieciu sportowym, a w takim wypadku im blizej gornej granicy, tym lepiej (mniej komfortu, ale wiecej precyzji prowadzenia)

dlatego 215/45 czy 225/45 na 7 calowej feldze w aucie usportowionym/sportowym to glupota i wlasnie dlatego STI seryjnie mialo opony 225/45 na feldze o szerokosci nie 7, tylko 8" (najpierw bylo 7.5", ale potem dazac do poprawienia precyzji dali 8")

 

http://mobile.yokohamatire.com/tires_101/customizing/tire_wheel_relationship/

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...