paul_78 Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Ja mam do swojego Nokiany NRVI, 215/65/16. Podobno dobre głównie na deszcz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iceman Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Witam Chcę zanabyć jakieś nowe opony na lato... I tak się zastanawiam, czy w rozmiarze 205/50/15 by podeszły do turbodziadka ? Wtedy miałbym sporo niższym kosztem opony o w miarę niskim profilu, tyle ze na felgach 15''. Oczywiste jest że licznik będzie pokazywał złą prękość, oraż że biegi będą nieco "krótsze", ale czy pozatym wystąpią jakies negatywne zjawiska ? Dodam, ze indeks nośności i prędkości byłby odpowiedni w oponach które mam na oku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aero9000 Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Ja mam do swojego Nokiany NRVI, 215/65/16. Podobno dobre głównie na deszcz a nie pomyliłeś się z % 65? chyba powinno być 60 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paul_78 Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Nie, właśnie takie chciałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 http://www.allegro.pl/item195475074_mic ... 2szt_.html http://www.allegro.pl/item195475441_mic ... 2szt_.html tu jest ciekawa propozycja. tylko jak te opony mają leżeć? Nie powinny być asymetryczne? Jeżeli je założę "jodełką" na zewnątrz, to po jednej stronie będzie ona do tyłu a na drugiej do przodu? tak ma być? Czy koleś na allegro sprzedaje 4 lewe, albo 4 prawe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 asymetryczne, to zdecydowanie zlo :!: ... nie mozna obracac lysym do srodka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 no tak ale te są? czy powinny być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 asymetryczne, to zdecydowanie zlo :!: ... nie mozna obracac lysym do srodka Co za roznica jak juz nie ma bieznika (lub prawie go niema)? Guma to guma, niezaleznie z ktorej jest strony opony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agrest Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 asymetryczne, to zdecydowanie zlo :!: ... nie mozna obracac lysym do srodka No wlasnie ja mam teraz symetryczne i z pewnoscie starcza na dluzej :wink: :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 Testowałem wczoraj w nocy R888, i powiem tylko tyle :shock: :shock: :shock: Jak te opony się trzymają, jak przyklejone. Zakręty które na Dunlop'ach pokonywałem z prędkością 80-90 kmh na R888 moge pokonywać z prędkością 120kmh. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 Tylko uważaj, bo jak już puści... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 Testowałem wczoraj w nocy R888, i powiem tylko tyle :shock: :shock: :shock: Jak te opony się trzymają, jak przyklejone. Zakręty które na Dunlop'ach pokonywałem z prędkością 80-90 kmh na R888 moge pokonywać z prędkością 120kmh. a nie mówiłem :wink: :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 Zakręty które na Dunlop'ach pokonywałem z prędkością 80-90 kmh na R888 moge pokonywać z prędkością 120kmh. :shock: :shock: :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaRy Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 Testowałem wczoraj w nocy R888, i powiem tylko tyle :shock: :shock: :shock: Jak te opony się trzymają, jak przyklejone. Zakręty które na Dunlop'ach pokonywałem z prędkością 80-90 kmh na R888 moge pokonywać z prędkością 120kmh. A widziałeś oponke Kumho Ecsta V70A :?: Mam gdzies niemiecki test mocno sportowych opon dopuszczonych do ruchu i ona tam właśnie wygrywa. O tu ten teścik: http://www.kumhotire.de/motorsport/AutoBild_0205.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 asymetryczne, to zdecydowanie zlo :!: ... nie mozna obracac lysym do srodka Co za roznica jak juz nie ma bieznika (lub prawie go niema)? Guma to guma, niezaleznie z ktorej jest strony opony. obracam opony, zeby byl bieznik z wlasciwej strony :wink: i jestem zdania, ze jak producent przewidzial w oponie asymetrycznej, gdzie ktora strona ma pracowac, to nalezy sie tego jednak trzymac :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rallymaniak74 Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 Z tanszych opon polecam RIKEN RAPTOR produkowane przez MICHELIN NORTH AMERICA. Nie wiem czy sa juz dostepne w Polandzie ale za ta cene to rewelacja. Bez porownania lepsze na suche niz poprzednie ktore mialem BRIDGESTONE POTENZA (nie pamietam modelu). Kleja sie jak slicki. Na wode podobno jeszcze lepsze. Zobaczymy za pare miesiecy. Aha i cena 100 dolcow za oponke plus montaz i wywazanie za rozmiar 225/45/17 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinJ Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 Potrzebuję opon, co prawda nie do Subaru tylko do Audi S4. Rozmiar 235/40 R18 Opona ma być bardziej nastawiona na komfort niż sport, ale żeby miała w miarę wytrzymałe barki ze względu na dziurawe drogi. Rozważam: 1/ Dunlop Sport MAXX 2/ Uniroyal rain sport ewentualnie: 3/ Conti sport contact 3 4/ Potenza RE50A 5/ Michelin pilot sport/sport2 6/ Pirelli rosso lub nero Jakieś sugetie, propozycje? BTW czy zmieniając wymiar na 225/45/18 bardzo wzrośnie wysokość? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 Potrzebuję opon, co prawda nie do Subaru tylko do Audi S4. Rozmiar 235/40 R18 Opona ma być bardziej nastawiona na komfort niż sport, ale żeby miała w miarę wytrzymałe barki ze względu na dziurawe drogi. Rozważam: 1/ Dunlop Sport MAXX 2/ Uniroyal rain sport ewentualnie: 3/ Conti sport contact 3 4/ Potenza RE50A 5/ Michelin pilot sport/sport2 6/ Pirelli rosso lub nero Jakieś sugetie, propozycje? BTW czy zmieniając wymiar na 225/45/18 bardzo wzrośnie wysokość? Weź Michelin Sport Cup, albo RE050A, jakby co służę pomocą :razz: :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinJ Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 carfit, ja Cię proszę, te opony maja być do rodzinnego dupowozu, a Ty mi wyjeżdzasz z Cup'ami Opona ma być w miare miękka, dlatego myslałem przede wszystkim o dunlopach i uni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 carfit, ja Cię proszę, te opony maja być do rodzinnego dupowozu, a Ty mi wyjeżdzasz z Cup'ami Opona ma być w miare miękka, dlatego myslałem przede wszystkim o dunlopach i uni to bierz RE050A masz świeże porównanie ; http://www.adac.de/Tests/Reifentests/So ... geID=8772# Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinJ Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 Czy RE50 nie ma dużo twardszej mieszanki niż dunlop? Czy zmieniając wymiar na 225/45/18 bardzo wzrośnie wysokość? Żonie ściemniałem że S4 to bardzo komfortowe autko , niestety prawda wyszła na jaw i teraz staram się uzyskać choć minimum komfortu :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 Czy RE50 nie ma dużo twardszej mieszanki niż dunlop? Czy zmieniając wymiar na 225/45/18 bardzo wzrośnie wysokość? Żonie ściemniałem że S4 to bardzo komfortowe autko , niestety prawda wyszła na jaw i teraz staram się uzyskać choć minimum komfortu :!: Marcin nie chodzi o mieszankę a twardość boków/kord opony a to wpływa na komfort, REO50a twarda nie jest, i ma ten sam indeks prędkości co Dunlop ( Y) więc bardzo porównywalne. Natomiast wystrzegaj sie Danlupa Sport Maxx, do Audi/Vw z układem wielowachaczowym, gwarantuje Ci że po przejechaniu na polskich drogach 15 tys. bedzie opona ząbkowąc Kup opna z mozliwym jak najmniejszym indeksem nośności, jezli zalezy Ci na komforcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_WAWA Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 Marcin, co do Uniroyala to jest to bardzo miękka opona, ścianka też jest mięciutka i kładzie się na boki. Na wodzie będziesz zachwycony. Ja przejechałem już na swoich ~15tys w GT i mam około 6mm bierżnika nadal. Indeks prędkości W. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinJ Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 carfit, indeks nosności to indeks ładowności, tak? Jakie negatywne skutki może mieć zbyt niski ten indeks? Krzysiek_WAWA, no właśnie uniroyal jakoś chodzi mi po głowie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 carfit, indeks nosności to indeks ładowności, tak? Jakie negatywne skutki może mieć zbyt niski ten indeks? Krzysiek_WAWA, no właśnie uniroyal jakoś chodzi mi po głowie. w skrajnym przypadku , za niska nośność opony a za cięzkie auto może rozwalić oponę. Kup z nośnościa np. 91 ( 615 kg ) na jedno koło, A6 nawt z obciążeniem nie powiino tego przekroczyć ( 2460 KG ) nośność 95 ( 690 kg ) 2760 kg na auto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się