Jump to content

Krzysiek_WAWA

Użytkownik
  • Content Count

    1466
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutralny

About Krzysiek_WAWA

  • Rank
    ..:: Uzależniony(a) od Subaru ::..

Profile Information

  • Gender
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Warszawa
  • Auto
    Była Impreza GT SportWagon, będzie ....
  • Zainteresowania
    wszechstronne :)

Recent Profile Visitors

348 profile views
  1. Samochód nie był skrojony i był na seryjnych/fabrycznych ustawieniach czyli wystrojony na 95 zgodnie z instrukcja. Nie skrojony tylko strojony.
  2. Jak silnik jest rozgrzany, EGT umieszczone możliwie jak najbliżej wyjścia z cylindra aby były jak najmniejsze przekłamania. To na wolnych obrotach egt nie powinno przekraczać 520 st C, podczas zwykłej jazdy bez szaleństwa ~750 st C, przy dłuższej jeździe bardzo dynamicznej / upalaniu jest 850, ale może być też więcej (wszystko zależy to od wielu czynników np. AFR, jakość paliwa i jego ilość w zbiorniku, działania sondy lambda itd...). Wartość graniczna to 930 - 950 st C.
  3. Cześć, Ponieważ prawdopodobnie chodzi o moje ex Subaru, pragnę wyjaśnić kilka kwestii: 1. Nie wiem co było robione i przez kogo przy samochodzie od momentu sprzedaży samochodu. 2. Silnik był w stanie dobrym, nie brał oleju. Turbina była w stanie dobrym, pracowała prawidłowo w całym zakresie obrotów. Ciśnienie oleju na zimnym silniku było na poziomie 6,3 - 6,7 bara, przy temperaturze oleju 85-95 st C na biegu jałowym utrzymywało się ciśnienie 2 - 2,5 bar. Przy 95-105 st C ciśnienie było 1,8 - 2 bary. Podczas jazdy przedziale 3000 - 6500obr mam ciśnienie ~5,5 - 6 barów. Czujnik ciśnienia oleju wkręcony był w magistralę. Wskaźniki STRI DSD. Warning ustawiony na 1 bar. Bo wiadomo że jest to wartość krytyczna, w szczególności dla silników Boxer. Samochód był regularnie serwisowany przez jednego mechanika od początku jak był w moich rękach. 3. Samochód bedąc u mnie był tankowany tylko paliwem V-Power Racing (Nitro+) oraz Verva 98. Nigdy nie był tankowany paliwem 95 oraz na stacjach bez firmowych. 4. Napisałeś, że "Po 10 minutowym upalaniu pod czerwoną kraskę od 1 do 4 biegu auto straciło moc. Po zatrzymaniu się silnik mocno telepał i w miarę wzrostu obrotów silnika kopcić na niebiesko.", więc zadam kilka pytań: - Czy wkręciłeś przed upalaniem nowy czujnik termopary (który otrzymałeś w gratisie) w kolektor wydechowy 4 cylindra przed upalaniem? Jaka była temperatura spalin? (Warning na wskaźniku był ustawiony na 920 st C) - Jaka była temperatura i ciśnienie oleju przed upalaniem? A jakie były wartości po upalaniu? - Jakie było ciśnienie doładowania? (Warning ustawiony na 1 bar) - Ile było paliwa w zbiorniku paliwa przed upalaniem i po? - Czy zawsze po jeździe czekałeś, aż wystudzi się turbina i sam się samochód wyłączy czy sam wyłączałeś samochód przy pomocy turbo timera? 5. Czy coś było robione przy silniku od czasu kupienia pojazdu? Napisałeś w pierwszym poście, że wymieniłeś przewody na silikonowe? Czy przy tej wymianie, odłączany był akumulator? Jeśli tak, to czy programowałeś ponownie TurboTimer Apexi z instrukcją obsługi oraz rozpiską otrzymaną AFR / wartość V z Sondy Lambda. 6. Jeśli były wykonywane jakieś prace przy silniku, to czy prace były wykonywane w serwisie, który zna się na doładowanych silnikach Boxer? 6. Czy wymieniałeś olej w silniku, jeśli tak to na jaki? Samochód jeździł na oleju Shell Helix 5W40? 7. Czy po awarii, o której pisałeś w SMS 22 stycznia dotyczącą spadku ciśnienia doładowania spowodowaną pęknięciem przewodu dolotu do turbiny, podłączyłeś samochód pod komputer, aby sprawdzić czy nie ma żadnych innych błędów? 8. Odnośnie Check Engine, jeśli zostały uszkodzone pierścienie tłokowe w wyniku zbyt wysokiej temperatury w komorze spalania, nie zapali się check engine. CE, zapalił by się dopiero w momencie np. awarii konkretnego czujnika.
  4. Potwierdzam, w Imprezie GT jest dokładnie tak samo jak w Foresterze 98-. Zamiana PINów w przekaźników od Opla/Audi/VW i działa a koszty są niewielkie plus 2 godziny bawienia się pod deską aby dojsć do oryginalnego przekaźnika. Czas oczekiwania w ASO, na taki przekaźnik jak człowiek potrzebuje na już jest bardzo długi, podobnie w ASO Nissana, Hyundai.
  5. Ja u siebie w GT mam tak Na zimnym silniku do czasu jak nie złapie 40-50st mam 6,5 - 7Bar na wolnych obrotach przy 85-95st - 2 - 2,5 bara na wolnych obrotach przy 95 - 105 - 1,8 - 2bar Czujnik w głowicy. Podczas jazdy przedziale 3000 - 6500obr mam ciśnienie ~5,5 - 6 barów
  6. Dokładnie ten mały. Klapa nie otwiera się na 100%, tylko na jakieś 80%.
  7. To zależy czy masz w GF tylny spoiler górny czy nie. Jeśli nie masz wejdzie 192. Jeśli masz to maksymalnie 180cm a i tak będziesz dotykał spoilerem do Boxu.
  8. CEL nie musi się zapalić. U mnie CEL się nie zapalił. Dopiero jak zacząłem jeździć z komputerem to okazało się że Lambda daje cały czas sygnał, że musi być dawka paliwa na bogato. A powinna ona chodzić w zakresie od 0,1V do 0,9V U mnie wskazania były w okolicach 0,8V do 0,9V W GT parametry seryjnie kształują się jak poniżej. V %CO AFR 0,600 <1% >15:1 0,720 1% 14:1 0,760 2% 13.6:1 0,800 3% 13.4:1 0,840 5% 13:1 0,860 6% 12:1 0,880 8% 11:1
  9. Sprawdź czy prawidłowo działa tobie sonda lambda. Miałem swego czasu to samo, wówczas zbiornik paliwa wystarczał mi na 160-200km. Z tego co wiem, to mam DENSO 4 przewodowy i działa bez problemu.
  10. W moim GT, przepływka wskazania z przepływki na wolnych obrotach są w przedziale 1,2 do 1,4, Lambda 0,02 do 0,8 Czy wymieniałeś filtr powietrza?
  11. Ja obstawiam wiskoze. Właśnie taki objaw miałem u siebie w GT. Jak jedziesz powoli do przodu też słychać ciche strzelanie (coś ala przeskok koła).
  12. Pozdrowienia dla koleżanki w GT na nr WU
  13. jak znajdę chwilkę to podeślę opis mojego.
×
×
  • Create New...