Cześć,
Ponieważ prawdopodobnie chodzi o moje ex Subaru, pragnę wyjaśnić kilka kwestii:
1. Nie wiem co było robione i przez kogo przy samochodzie od momentu sprzedaży samochodu. 2. Silnik był w stanie dobrym, nie brał oleju. Turbina była w stanie dobrym, pracowała prawidłowo w całym zakresie obrotów. Ciśnienie oleju na zimnym silniku było na poziomie 6,3 - 6,7 bara, przy temperaturze oleju 85-95 st C na biegu jałowym utrzymywało się ciśnienie 2 - 2,5 bar. Przy 95-105 st C ciśnienie było 1,8 - 2 bary. Podczas jazdy przedziale 3000 - 6500obr mam ciśnienie ~5,5 - 6 barów. Czujnik ciśnienia oleju wkręcony był w magistralę. Wskaźniki STRI DSD. Warning ustawiony na 1 bar. Bo wiadomo że jest to wartość krytyczna, w szczególności dla silników Boxer. Samochód był regularnie serwisowany przez jednego mechanika od początku jak był w moich rękach. 3. Samochód bedąc u mnie był tankowany tylko paliwem V-Power Racing (Nitro+) oraz Verva 98. Nigdy nie był tankowany paliwem 95 oraz na stacjach bez firmowych. 4. Napisałeś, że "Po 10 minutowym upalaniu pod czerwoną kraskę od 1 do 4 biegu auto straciło moc. Po zatrzymaniu się silnik mocno telepał i w miarę wzrostu obrotów silnika kopcić na niebiesko.", więc zadam kilka pytań: - Czy wkręciłeś przed upalaniem nowy czujnik termopary (który otrzymałeś w gratisie) w kolektor wydechowy 4 cylindra przed upalaniem? Jaka była temperatura spalin? (Warning na wskaźniku był ustawiony na 920 st C) - Jaka była temperatura i ciśnienie oleju przed upalaniem? A jakie były wartości po upalaniu? - Jakie było ciśnienie doładowania? (Warning ustawiony na 1 bar) - Ile było paliwa w zbiorniku paliwa przed upalaniem i po? - Czy zawsze po jeździe czekałeś, aż wystudzi się turbina i sam się samochód wyłączy czy sam wyłączałeś samochód przy pomocy turbo timera? 5. Czy coś było robione przy silniku od czasu kupienia pojazdu? Napisałeś w pierwszym poście, że wymieniłeś przewody na silikonowe?
Czy przy tej wymianie, odłączany był akumulator? Jeśli tak, to czy programowałeś ponownie TurboTimer Apexi z instrukcją obsługi oraz rozpiską otrzymaną AFR / wartość V z Sondy Lambda.
6. Jeśli były wykonywane jakieś prace przy silniku, to czy prace były wykonywane w serwisie, który zna się na doładowanych silnikach Boxer? 6. Czy wymieniałeś olej w silniku, jeśli tak to na jaki? Samochód jeździł na oleju Shell Helix 5W40? 7. Czy po awarii, o której pisałeś w SMS 22 stycznia dotyczącą spadku ciśnienia doładowania spowodowaną pęknięciem przewodu dolotu do turbiny, podłączyłeś samochód pod komputer, aby sprawdzić czy nie ma żadnych innych błędów? 8. Odnośnie Check Engine, jeśli zostały uszkodzone pierścienie tłokowe w wyniku zbyt wysokiej temperatury w komorze spalania, nie zapali się check engine. CE, zapalił by się dopiero w momencie np. awarii konkretnego czujnika.