Herostrates Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 A ktoś jeździ na Dunlopach SportMaxx RT? Jakie wrażenia, chyba teraz takie wkładają do nowego WRX i STI? Trzyma na suchym i mokrym, ale nie jest tak sztywna jak Bridgestony. Szybko się zużywa. Dzięki chłopaki za info, jak rozumiem porównanie do Bridgestony 002? W testach jest bardzo cicha, prawda to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Ogólnie do Bridgestona - nawet S001, RE050A czy Turanza będzie ciut sztywniejsza. Z ta cichoscią to raczej taka przecietna - nie jest głosna jak ContiSportContact 5, ale też jest sporo cichszych opon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Ogólnie do Bridgestona - nawet S001, RE050A czy Turanza będzie ciut sztywniejsza. Z ta cichoscią to raczej taka przecietna - nie jest głosna jak ContiSportContact 5, ale też jest sporo cichszych opon. A jakie są cichsze bo na etykiecie w Dunlopach jest chyba 68db, co jest niezłym wynikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Co do etykiet - to niestety okazuje sie ze sa one dośc nieprecyzyjne - po pierwsze to producent sam robi badania i nikt ich nie weryfikuje. Nawet w ostatnim motorze jest fajny test opon budżetowych i medium i na mokrym najlepiej widac naciaganie wyników - Uniroyal jest najlepszy z klasą na etykiecie B, a jakiś chińczyk który ma niby C okazuje się ze hamuje 22 metry dalej, a to przekłada sie na jakieś E/F. Co do hałasu - to na etykiecie jest hałąs zewnętrzny co niekoniecznie wprost przekłada się na ten wewnętrzny A jakiego rozmiaru w ogóle szukasz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 215/55/17 lub 225/55/17 - może jeszcze nie szukam ale rozważam choć myślę także o 225/50/18 bo generalnie mam dość szukania już felg 17 pasujących pod brembo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piaskos Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 (edytowane) A ktoś jeździ na Dunlopach SportMaxx RT? Jakie wrażenia, chyba teraz takie wkładają do nowego WRX i STI? Ja kupiłem nowe w zeszłym roku do imprezy. 215/50/R17 z pełną świadomością że wyższy profil i nie będzie tak sztywna. Czuć że się ugina na ostrych zakrętach ale bez przesady Zrobiłem na nich ponad 10 000 km w zeszłym sezonie i może 1mm zuzycia także też nie jest tak źle bo jeżdżę dość dynamicznie. Duuuży + za konstrukcję opony chroniącej rant felgi, wielokrotnie przytarłem kołem o krawężnik i brak strat Na suchym fajnie, na mokrym też ok. Szybki przejazd przez dużą kałużę nie powoduje wyrywania kierownicy i wciągania do rowu. Edytowane 9 Kwietnia 2014 przez Piaskos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonda Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 A ktoś jeździ na Dunlopach SportMaxx RT? Jakie wrażenia, chyba teraz takie wkładają do nowego WRX i STI? Ja kupiłem nowe w zeszłym roku do imprezy. 215/50/R17 z pełną świadomością że wyższy profil i nie będzie tak sztywna. Czuć że się ugina na ostrych zakrętach ale bez przesady Zrobiłem na nich ponad 10 000 km w zeszłym sezonie i może 1mm zuzycia także też nie jest tak źle bo jeżdżę dość dynamicznie. Duuuży + za konstrukcję opony chroniącej rant felgi, wielokrotnie przytarłem kołem o krawężnik i brak strat Na suchym fajnie, na mokrym też ok. Szybki przejazd przez dużą kałużę nie powoduje wyrywania kierownicy i wciągania do rowu. Oooo !? to ten test mówiący o 20 000 przebiegu (do 1,6 mm bieżnika) to w takim razie mocna przesada ;-) super ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hellrazor Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 (edytowane) Co do etykiet - to niestety okazuje sie ze sa one dośc nieprecyzyjne - po pierwsze to producent sam robi badania i nikt ich nie weryfikuje. lukass po aktywności w tym temacie, boję się podważyć Twoje zdanie ale... Etykiety na oponach to temat bardzo złożony. Przede wszystkim, ocenie poddane są tylko trzy parametry. Po drugie zasady przyznawania etykiet są takie same zarówno dla opon letnich, jak i zimowych /absurd!!!/. Po trzecie, odnosząc się do Twego stwierdzenia... to nie producenci "etykietują" opony !!! Generalnie, za etykietami lobbowali wszyscy renomowani producenci opon. Zamysłem była ochrona rynku UE przed taniochą z Chin, której jedynym argumentem jest niska cena. To fakt bezsporny. Po ich wprowadzeniu, ok. 20% opon nie spełniało minimalnych założeń, stąd szybko zniknęły z rynku. Chińczycy chcąc sprzedawać swoje opony w Europie musieli się do tego szybko dostosować. Zaczęli produkować nowe opony, które poprawili np. w jednym parametrze do wymogów UE. Niestety, albo i stety, opona jest cholernie zaawansowanym produktem i zmiana chociażby wzoru bieżnika poprawiła jeden parametr, ale wpłynęła negatywnie na inny. Od jakiegoś czasu producenci dążą przede wszystkim do obniżenia oporów toczenia, które jak wiadomo wpływają bezpośrednio na zużycie paliwa, stosując nowe mieszanki gumy, rzeźby bieżnika, konstrukcji karkasu. Połączenie tego parametru z hamowaniem na mokrej nawierzchni jest niezmiernie trudne. Stąd na rynku pojawiło się wiele nowych produktów, które jedną mają cechę szczególną, dla przykładu niski opór tocznia /tzw. gamy eco/, ale już hamowanie na mokrym jest delikatnie mówiąc średnie-i taki przykład podałeś w poprzednim poście. Dlatego też, moim skormnym zdaniem, nie ma co się przywiązywać do etykiet, a już w szczególności w przypadku zimówek. Każdy zwraca uwagę na inne parametry opon, każdy oczekuje czegoś innego. Trzeba mieć świadomość, że nie ma opon dobrych i tanich zarazem. Trochę się rozjechałem w temacie i żeby nie było,że podważam Twoje kompetencje i wiedzę w temacie opon. Ale konkludując etykiety przyznają niezależne /od producentów/ instytucje, wytypowane przez UE. Nie chcę skłamać i info nie jest potwierdzone w 100%, ale wedle mojej wiedzy, u Nas, w Polsce zajmuje się tym ITS. Z tym, że jak napisałem nie mam pewności. Pozdrawiam. PS. Żeby nie było,że rozmywam... Do swego Forka XT wybrałem 215/55 R17 Michelin Primacy 3, chociaż chciałem PS3, ale w tym rozmiarze niema niestety. A szkoda, bo miałem je wcześniej na skoksowanej AR147 i byłem przezadowolony. Edytowane 9 Kwietnia 2014 przez hellrazor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Po trzecie, odnosząc się do Twego stwierdzenia... to nie producenci "etykietują" opony !!! I tu sie mylisz - parametry badania wyznacza UE, ale sam obowiazek badania i umieszczenia etykiety leży na producencie i to jest pewne na1000% Etykiety na oponach to temat bardzo złożony. Przede wszystkim, ocenie poddane są tylko trzy parametry. Tak złożony ale i ciut "nieprecyzyjny" i dajacy pole do manipulacji - chociazby same warunki techniczne pomiaru konkretnych parametrów bywają dosć szeroko zdefiniowane - polecam lekturę odpowiedniej dyrektywy Ale konkludując etykiety przyznają niezależne /od producentów/ instytucje, wytypowane przez UE. Nie chcę skłamać i info nie jest potwierdzone w 100%, NIe, nie i jeszcze raz nie. Obowiązek lezy po stronie producenta - może on to zrobic sam (i większość to robi) lub zlecić komuś (nie znam takiego przypadku). Co lepsze tych etykiet nikt nie weryfikuje Stad tez "chinole" z super etykieta hamowania na mokrym, a rzeczywistość obnaża............ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saval Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Szanowni czy ktoś z Was jeżdził na takich oponach? 225/40ZR18 <92W> XL semi-slick STREETRACE SYRON Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Pytanie do ogarniętych w temacie: potrzebuję kupić opony, ale z racji ograniczonego budżetu będą to jakieś mało zużyte, ale jednak używki. Jaka jest dopuszczalna różnica wysokości bieżnika, bez ryzyka uszkodzenia napędów? Czy opony powiedzmy 2x 6.5 mm plus 2x 7mm bieżnika to już ryzyko i lepiej szukać wszystkich jednakowo zużytych? A i jeszcze jedno: czy duże znaczenie będzie miał rok produkcji opon? Np. dwie opony z 2010, jedna 2011 i do tego jedna 2012? Czy lepiej szukać z jednego rocznika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 (edytowane) kupiłem do STIaja Dunlopy SP Sporty 01A, 225/45/17 - dziwna opona... na suchym bardzo przyjemna, ładnie trzyma - przewidywalna i pewna na mokrym - można sie bardzo zdziwić, auto staje się dość mocno podsterowne opona bardzo sztywna przy skoku bocznym, probowałem nieco upuścić ciśnienia aby minimalizować objaw, ale na niewiele się to zdało... Edytowane 17 Kwietnia 2014 przez carlos-wrx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kretal Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Pytanie o ciśnienie w oponach: U mnie informacja o ciśnieniu w oponach na słupku przy drzwiach kierowcy kończy się na rozmiarze 16" bo 17" nie montowali fabrycznie do S-Turbo, a ostatnio założyłem do Forka S-Turbo 215/55/17 (dzięki lukass) - pytanie więc jakie ciśnienie najlepiej ustawić? We wszystkich kołach identyczne, tzn. przód i tył tak samo, czy przód trochę więcej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simpson Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Ja ładuję zawsze 0,2 więcej na przód z racji tego, że jest cięższy (na solo). Taka stara szkoła Z resztą na naklepce masz określone. Solo, z bagażem i z przyczepiorem (jeżeli dobrze pamiętam). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 kupiłem do STIaja fajnego blacharza znalazłeś miało być EVO a wyklepał STI (podziel się namiarami ...) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 przeca STI ujeżdżam... widzisz jakbyś się częściej pojawiał wsrod ludzi to byś wiedział 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 kupiłem do STIaja Dunlopy SP Sporty 01A, 225/45/17 - dziwna opona... na suchym bardzo przyjemna, ładnie trzyma - przewidywalna i pewna na mokrym - można sie bardzo zdziwić, auto staje się dość mocno podsterowne opona bardzo sztywna przy skoku bocznym, probowałem nieco upuścić ciśnienia aby minimalizować objaw, ale na niewiele się to zdało... SP01 to dośc stara konstrukcja, rzekłbym że juz chyba z okłądem 10 letnia, więc nie ma się co dziwić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 założyłem do Forka S-Turbo 215/55/17ja w swoim w tym rozmiarze pompowałem 2.2 z przodu i 2.0 z tyłu.. albo coś około... i było dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kretal Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 założyłem do Forka S-Turbo 215/55/17ja w swoim w tym rozmiarze pompowałem 2.2 z przodu i 2.0 z tyłu.. albo coś około... i było dobrze. tzd dzięki za podpowiedź - tak też zrobiłem, przód dałem 2.2 a tył 2.1 i wydaje się być ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 tak też zrobiłem, przód dałem 2.2 a tył 2.1 i wydaje się być ok. Będzie ok. Dokąłdnie takie wartości seryjnie dla 215/55R17 ma Forek II generacji, a to tak naprawde bardzo zblizone auta ( ta sama płyta podłogowa, zawieszenie tez praktycznie p&p i masa tez prawie ta sama) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek79 Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 (edytowane) Dunlop SP SportMaxx RT Pirelli P Zero Nero GT Bridgestone Potenza Adrenalin RE002 wady -zalety mile widziane 225/40/18 Którą polecicie ? Edytowane 22 Kwietnia 2014 przez Grzesiek79 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pafka11 Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 ja tez miałem podobny dylemat co Ty, Dunlop rt właśnie zawitał u mnie tylko 235/40/18, polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 (edytowane) Dunlop SP SportMaxx RT Pirelli P Zero Nero GT Bridgestone Potenza Adrenalin RE002 wady -zalety mile widziane 225/40/18 Którą polecicie ? RE002 jest najbardziej zblizona w zachowaniu do RE070 -bardzo twarde boki i jej zywioł to suche, ale w stosunku do RE070 trzyma w niższych temperaturach i trochę lepiej na mokrym, natomiast w zamian za to szybciej przegrzeje się przy upalaniu. Dunlop - najbardziej cywilna z tych trzech - dobra na suchym i mokrym, ale stosunkowo szybko schodzi jak na cywila Pirelli - tez uniwersalna suche/mokre i zywotniejsa od Dunlopa, ale jest bardzo nerwowa w koleinach. Boki twarde prawie jak w RE002 Edytowane 23 Kwietnia 2014 przez lukass Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buncol555 Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 (edytowane) Musze kupic letnie opony do czterołapa 205/55/16. Nie chce przekraczac 1000pln, jak się da to chciałbym taniej. Co polecacie? znalazłem Firestone SZ90 w dobrej cenie, chyba lepszej opony za te kwote nie znajde? Edytowane 23 Kwietnia 2014 przez Buncol555 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamski Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 (edytowane) Musze kupic letnie opony do czterołapa 205/55/16. Nie chce przekraczac 1000pln, jak się da to chciałbym taniej. Co polecacie? znalazłem Firestone SZ90 w dobrej cenie, chyba lepszej opony za te kwote nie znajde? Ja w takim rozmiarze kupiłem w zeszłym roku Pirelli P7 i sobie bardzo chwalę (jeżdżę raczej emerycko). W tej cenie to można nawet kupić pirelli cinturato p7. http://allegro.pl/205-55r16-pirelli-cinturato-p7-2013-2014r-4szt-i4155987634.html Edytowane 23 Kwietnia 2014 przez adamski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się