Skocz do zawartości

Opony zimowe


ketome

Rekomendowane odpowiedzi

Osobiście jestem zwolennikiem zmian opon. Ze względu na wyważanie - przy samych kołach w pośpiechu można samemu je wymienić i zapomnieć o tej ważnej czynności :)

 

btw. zdarzyło mi się jechać na ponownie wyważanie kół po 3miesiącach od poprzedniego wyważenia. Bo auto zaczęło myszkować mi po drodze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mając 18 dla świętego spokoju kupiłbym całe koła, pewnie 16 o wrzucił gumę o podwyższonym profilu, np 65 a nie 60 jak w standardzie. 

Mając wyższy profil możesz chociażby zejść z ciśnienia w przypadku zakopania. przy 18 i niskim profilu to już jest niewykonalne. 

Pomijam już kwestie krawężników, dziur i innych pułapek czyhających pod śniegiem czy w kałużach. 

Pewnie w cenie zimówek 18 kupisz i oponę i felgę :). 

 

Co do wyważenia, to mają pełne koła można podjechać nawet teraz bez kolejek i wyważyć na poczekaniu a potem założyć kiedy pogoda się pogorszy. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy są porównania jak się zachowuje auto po zmianie średnicy i/lub szerokości opony ? W Niemczech ADAC uważa że szersze zimówki nie poprawiają trakcji, a Continental że tak. Oba przedstawiają wyniki i starali się sami dociec jak jest naprawdę. Widać że to jest bardzo trudne do ustalenia. Rozumiem że szersza opona to wyższa cena ale Conti tak głupiej propagandy by nie uprawiał. po prostu tak im wyszło z pomiarów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdzę Forkiem na 18" zimą, mam dwa komplety kół, profilaktycznie wyważam przy każdej zmianie. Nie jestem zwolennikiem zmiany opon po każdym sezonie,

 

8 godzin temu, coocer napisał:

Pewnie w cenie zimówek 18 kupisz i oponę i felgę :). 

 

Zdziwiłbyś się w jakich cenach można dostać nową firmową zimówkę 18" :) Niektóre 16-tki są droższe:D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimę przekładam same opony, bo dostałem je do samochodu (wyprzedaż rocznika). Uważam ze 225/55/18 dla FXT jest w sam raz. Teraz już chyba 2 czy 3 miesiąc jeżdżę na 235/60/17 AT i jest fajnie bo zawsze znajdzie się jakaś fajna ścieżka do zwiedzenia, ale szczerze już trochę się nie mogę doczekać powrotu na niższy profil ;) nigdy zima na 225/55/18 nie narzekałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, coocer napisał:

mając 18 dla świętego spokoju kupiłbym całe koła, pewnie 16 o wrzucił gumę o podwyższonym profilu, np 65 a nie 60 jak w standardzie. 

Mając wyższy profil możesz chociażby zejść z ciśnienia w przypadku zakopania. przy 18 i niskim profilu to już jest niewykonalne. 

Pomijam już kwestie krawężników, dziur i innych pułapek czyhających pod śniegiem czy w kałużach. 

Pewnie w cenie zimówek 18 kupisz i oponę i felgę :). 

 

Co do wyważenia, to mają pełne koła można podjechać nawet teraz bez kolejek i wyważyć na poczekaniu a potem założyć kiedy pogoda się pogorszy. 

 

65! czy to nie przesada dwa rozmiary chyba strasznie buja.

Poprzednio miałem 19 a na zimę 18 - jak było cieplej to trochę  bujało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

65! czy to nie przesada dwa rozmiary chyba strasznie buja.
Poprzednio miałem 19 a na zimę 18 - jak było cieplej to trochę  bujało.
Ja mam 16 i standardowo jest 60. Pozatym to sa AT więc troche inne założenia co do opon :)

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Preferuję osobny komplet na zimę i osobny na lato, dlaczego?

-jak mam alusy, każde ściągnięcie/założenie opony mechanicznie powoduje jakieś tam rysy obtarcia, mam osobny komplet jadę go tylko wyważyć raz w roku i wystarczy , najlepiej alusy lato a stalówki na zimę, zimą sól powoduje korozję alu, stali z resztą też ale stalówki są tańsze do lakierowania

-opona zimowa powinna być węższa przynajmniej o jeden rozmiar od opony letniej http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon

ważne jest aby dobrać szerokość opony do szerokości felgi dlatego też na zimę mam węższe felgi a na lato szersze http://www.nakole.pl/tabela-szerokosci-felgi-a-opony.php

Czym wyższy profil opony tym komfort jazdy lepszy , poza tym na przykład po wjechaniu na dziurę w jezdni pierwsze uderzenie dostaje opona i na wyższym profilu sobie z tym radzi natomiast na niskim profilu strzała dostaje felga a potem zawieszenie (chyba że jezdzimy na co dzień nową autobaną) . Jeżeli chodzi o jazdę zimą czym węższa opona tym lepsza bo dla przykładu mniejsza powierzchnia szybciej przeskrobie się przez warstwę śniegu i złapie podłoże naturalne tak samo przy ruszaniu z miejsca jak i przy hamowaniu (latem jest odwrotnie czym większa powierzchnia tym lepiej).

 

Myślę że doświadczeni kierowcy o tym wiedzą bo to zasady logiczne i znane od lat ale eksperymentować nie zaszkodzi, jak miałem lat 18 to też się śmiałem z dziadka (sąsiad lat 45 to był dla mnie dziadek a teraz sam jestem dziadem) który jezdził na "balonówach" oponach o wysokim profilu, dla mnie opona miała być tylko cienką podeszwą a wielki alus to było to, dziś natomiast jest odwrotnie bo jestem już stary i nerwowy i liczy się dla mnie cisza i spokój w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie tylko pokaz mi na Wrocławskich drogach sytuacje kiedy opona musi się przegryzać przez śnieg. 100x częściej jest przydatny szerszy kapec, aby miał lepsze trzymanie w zakręcie.

ok jeśli mieszkasz gdzieś na odludziu to Ok, może to mieć sens. Z drugiej strony nie można się z Tobą nie zgodzić, ze dla opony lepiej jej nie przekładać w tę i we w tę. Pytanie tylko na ile realnie uszkadza to oponę. U mnie po 3 latach będą do wymiany, wiec czy 3 przekładki to aż tak dużo?

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nigdy nie cudowałem z weższymi oponami tylko zawsze kupowałem rozmiar homologowany i nigdy nie miałem problemu. Czesto smigam w zimie na narty w Kotline kłodzką, beskid sądecki itp i zawsze jest ok.  Tam gdzie  nie mogłem podjechać na homologowanych oponach zazwyczaj podjeżdżały tylko i wyłącznie auta wyposażone w 4x4 a i  tak miały  problemy. Na pewno różnica w trakcji w  warunkach  mocno zimowych pomiędzy szerszą a węższą oponą istnieje ( fizyki nie  oszukamy) ale nie jest to żadna przepaść.   Co do kupowania  2 kompletu  koł- jezeli jednym autem śmigałbym więcej niż 3-5 lat ( finansowanie) to  na pewno  miałoby  to sens. Inaczej uwazam to  za bezsens

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.10.2017 o 11:55, coocer napisał:

kupiłbym całe koła, pewnie 16 o wrzucił gumę o podwyższonym profilu, np 65 a nie 60 jak w standardzie. 

 

Różnica w średnicach (przy szerokości 215) pomiędzy jedną a drugą to 21,5 mm, oraz odpowiednio około 3%.

Czy przy feldze 16" można spokojnie założyć profil 65 zamiast 60, czy będzie to jakiś problem? Nie będzie gdzieś ocierać, etc?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@leonard17 trafił w moje gusta komfortu wyjątkowo celnie i trudno nie zgodzić się mi w 100%  :)

Jednak opony, felgi i ich rozmiar to nie wszystko. Na codzień jeżdżę Foresterem MY17 na letnich 17 calowych. Czuć każdą studzienkę, nierówność, opony wydaje się, że nic nie tłumią i wszystko przenosi się na fotel i kręgosłup podróżnych. Ostatnio jeździłem Alfą Stelvio też na letnich ale 20 calowych kołach. 3 cale różnicy to powinna być przepaść na niekorzyść Alfy....ale jest dokładnie odwrotnie.

Na 20tkach w Alfie dużo wygodniej niż w Foresterze na 17kach. Owszem słuchać nierówności ale nie przenoszą się znacząco na pasażerów i kierowcę. Mogę sobie jedynie wyobrazić komfort w Alfie na 17 calach skoro na 20tkach jest tak dobrze. Tak więc opony mają wpływ ale równie ważne jest zawieszenie, konstrukcja, fotele itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Różnica w średnicach (przy szerokości 215) pomiędzy jedną a drugą to 21,5 mm, oraz odpowiednio około 3%.
Czy przy feldze 16" można spokojnie założyć profil 65 zamiast 60, czy będzie to jakiś problem? Nie będzie gdzieś ocierać, etc?
 
 
 
Bez problemu, przynajmniej w sg5/ sg9.


Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, coocer napisał:

Bez problemu, przynajmniej w sg5/ sg9.

 

Dziękuję bardzo za wypowiedź. Chyba taki właśnie profil założę.

Znamionowo w Forku SG 2007 ma być 215 / 60 / R16, ale gdyby założenie 215 / 65 / R16 miało niczego nie popsuć (włącznie z efektem wizualnym) to chyba się zdecyduję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Dziękuję bardzo za wypowiedź. Chyba taki właśnie profil założę.
Znamionowo w Forku SG 2007 ma być 215 / 60 / R16, ale gdyby założenie 215 / 65 / R16 miało niczego nie popsuć (włącznie z efektem wizualnym) to chyba się zdecyduję.
Tak to wygladae353c1bec56a2274a1d70dc69750aacd.jpg

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
10 godzin temu, mio1 napisał:

Dzisiaj założyłem do mojego forka felgi  wraz z oponami zimowymi, tak to wygląda.Felgi 17-tki ,opony 225/60/17

018.jpg

Już zimówki? Toz to środek lata ;) we wrześniu w Chorwacji nie miałem takiej pogody ;) To są te stalowe felgi dostępne w sklepie Subaru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadam:-), tak felgi stalowe 17-tki i nie kupiłem ich w sklepie Subaru ale na aledrogo po 180 zł za 1szt, zawiozłem do proszkowego lakierowania tam je wypiaskowali, (nie było potrzeby ale to zrobili)

Dekielki są od Forestera Z 1999 roku pasują idealnie, dostałem je od kolegi miał Forestera i sprzedawał na częśći więc  w spadku dostałem dekielki,które już sam polakierowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Są jakieś specjalne lakiery do plastiku?

Też mam takie felgi i kapsle ale chciałbym dekle przemalować na ciemniejszy kolor, zostawiając tylko gwiazdki w kolorze srebrnym. Całość ma być w czarnym półmacie. Jak już będę miał gotowe postaram się wrzucić foto ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.10.2017 o 19:55, Malyboss napisał:

Znamionowo w Forku SG 2007 ma być 215 / 60 / R16, ale gdyby założenie 215 / 65 / R16 miało niczego nie popsuć (włącznie z efektem wizualnym) to chyba się zdecyduję.

tyle mogę dodać ,że 215/70/16 już obcierają o nadkole w skręcie :-(

(ale z tyłu i z przodu mieszczą się w  pod osłoną sprężyny)

ekstremalnie znaczy wejdą... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...