aflinta Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2018 2 godziny temu, Czarne_Koronkowe napisał: Dla mnie nawet jako dla miłośnika marki brzmi to delikatnie mówiąc... słabo. Bo w tak dużym aucie jest to słabe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raveout Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Dzis czytalem, że ten 2 litrowy e-Boxer, który ma moc 144KM i 188NM silnika spalinowego i 13.4KM / 65NM ma mieć lepsze osiągi niż ten nowy 2.5 ze 182KM. Ciekawe to jest, że tak mały silniczek elektryczny tu aż tyle dodaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2018 8 godzin temu, raveout napisał: Dzis czytalem, że ten 2 litrowy e-Boxer, który ma moc 144KM i 188NM silnika spalinowego i 13.4KM / 65NM ma mieć lepsze osiągi niż ten nowy 2.5 ze 182KM. Ciekawe to jest, że tak mały silniczek elektryczny tu aż tyle dodaje. Aż taki mały to nie bo 65NM to trochę jest. Po drugie elektryk ma stały moment w całym zakresie. Z tym, że mówiąc o osiągach najprawdopodobniej mają na myśli 0-100 km/h. Przy wyższych prędkościach elektryk nie pomaga, więc 80-120 to już będzie lepiej w 2.5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2018 A dlaczego ma nie pomagać? Przecież to jest połączone z CVT. Jeśli ten silniczek ma wspomagać silnik spalinowy, to niezależnie czy będzie to od zera czy od 100 km/h te 65Nm może być pomocne. Myślę, że soft tutaj jest kluczowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raveout Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Elektryk ma się włączać od dołu i później przechodzić w spalinowy, więc pewnie w miejskim użytkowaniu to będzie na plus faktycznie. Coś mi się wydaje, że na PL rynek będą dwa silniki - eBoxer i ten 2.0 z Imprezy i XV... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2018 1 godzinę temu, RoadRunner napisał: Aż taki mały to nie bo 65NM to trochę jest. Po drugie elektryk ma stały moment w całym zakresie. Z tym, że mówiąc o osiągach najprawdopodobniej mają na myśli 0-100 km/h. Przy wyższych prędkościach elektryk nie pomaga, więc 80-120 to już będzie lepiej w 2.5. To prawda, że stały moment w pełnym zakresie, ale uściślając jeszcze, to 100% od samego dołu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peteres Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2018 No i jeszcze rakieta 1.6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2018 11 minut temu, peteres napisał: No i jeszcze rakieta 1.6 Ale dobrze chociaż, że nie 3.cylindrowa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Tylko aby Subaru zaczęło samemu rozwijać hybrydy i nie miało związku z Toyotą. Bo inaczej będzie 3cią kategorią (po Lexusie i wspomnianej Toyocie). Nowe modele hybryd Lexusa mają już wspomaganie elektrykiem do 130 km/h. Za rok ma tak być w Toyocie. Fajnie jakby Subaru szło własną drogą i aby współpraca z Toyotą była tylko chwilową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Godzinę temu, RoadRunner napisał: Tylko aby Subaru zaczęło samemu rozwijać hybrydy i nie miało związku z Toyotą. Bo inaczej będzie 3cią kategorią (po Lexusie i wspomnianej Toyocie) czwartą . Toyota, Lexus, Scion, Subaru Imo Subaru samodzielnie ma małe szanse na przetrwanie w obecnej dobie "ekologicznych" samochodów (obym się mylił). Gdyby Subaru połączyło się z Toyotą skończyłoby się narzekania na brak mocnych aut w gamie gdyż dzięki małolitrażowym autom Toyoty mogłoby sobie pozwolić na produkcje sti, forka XT, XV XT itp... Tak jak robi to koncern VW. A tak jest jak jest . 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2018 1 godzinę temu, RoadRunner napisał: Tylko aby Subaru zaczęło samemu rozwijać hybrydy i nie miało związku z Toyotą. Bo inaczej będzie 3cią kategorią (po Lexusie i wspomnianej Toyocie). Nowe modele hybryd Lexusa mają już wspomaganie elektrykiem do 130 km/h. Za rok ma tak być w Toyocie. Fajnie jakby Subaru szło własną drogą i aby współpraca z Toyotą była tylko chwilową. Subaru juz "szlo wlasna droga" z tym nieszczescliwym dieslem... czym sie to skonczylo chyba wszyscy wiedza......... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Topi Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2018 2 hours ago, FanSub said: To prawda, że stały moment w pełnym zakresie, ale uściślając jeszcze, to 100% od samego dołu. Dochodzi jeszcze kwestia wagi (hybryda swoje waży i jest dodatkiem do reszty auta, szacuje +100 kg), te parę więcej koni i Nm (e-boxer) będzie musiało poruszać większą masa w stosunku do 2.0i i być może nawet w stosunku 2.5i. Więc w efekcie ostatecznym raczej nie będzie szybsze niż reszta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2018 56 minut temu, Topi napisał: Dochodzi jeszcze kwestia wagi (hybryda swoje waży i jest dodatkiem do reszty auta, szacuje +100 kg), te parę więcej koni i Nm (e-boxer) będzie musiało poruszać większą masa w stosunku do 2.0i i być może nawet w stosunku 2.5i. Więc w efekcie ostatecznym raczej nie będzie szybsze niż reszta. test xv hybrydowego z 2014r osiągi pomimo silnika elektrycznego takie same a nawet ciut gorsze niż w standordowym 2.0i. Ten motor elektryczny w Subaru jest zwyczajnie za mały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2018 7 godzin temu, przemekka napisał: A dlaczego ma nie pomagać? Przecież to jest połączone z CVT. Jeśli ten silniczek ma wspomagać silnik spalinowy, to niezależnie czy będzie to od zera czy od 100 km/h te 65Nm może być pomocne. Problem w tym, że właśnie od 100km/h ten elektryczny silniczek się już nie załączy. Silnik elektryczny w hybrydach działa do niewielkiej prędkości. Chyba dopiero w lepszych Lexusach wspomaganie jest do 130 km/h. Nawet gdyby zmianić soft aby elektryk wspomagał dłużej, problemem będzie bateria której zwyczajnie brak energi na bezustannę pracę elektryka. Prawdobodobnie celem elektrycznego silnika nie jest poprawa osągów auta, a obniżenie emisji i praca w korkach i mieście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Nic nie trzeba gdybać, wszystko jest na Japońskiej stronie podane: 2,5l w mieście pali 10,42 l/100km, e-boxer 8,93 l/100km 2,5l w trasie pali 6,1 l/100km, e-boxer 6,25 l/100km 2,5l w cyklu podmiejskim pali 6,85 l/100km, e-boxer 7,04 l/100km 2,5l w średnim pomiarze WLTC spali 7,58 l/100km a e-boxer 7,14 l/100km Hybryda waży 110 kg więcej i ma zbiornik 48l zamiast 63l. Przyspieszeń się nie doszukałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Topi Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Czyli cały ten effort związany z wprowadzeniem hybrydy na rynek tylko po to, żeby uzyskać aż o 0.44 l/100 km lepsze spalanie. To ja poproszę ten 2.5l w takim razie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raveout Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2018 (edytowane) Myślę, że czas powoli kończyć rozważania o 2.5. W Malezji został zaprezentowany Forek w dwóch odmianach: 2.0i oraz 2.0i Eyesight.... a skoro taki juz istnieje to nie ma powodu sądzić, że w Europie go nie będzie Sądzę, że dobrze byłoby też wprowadzić wersję 1.6 Eyesight dla nieco spokojniejszych kierowców, choć oczywiście mających w sercu tego rajdowego ducha subaru, który nie pozwala im kupić np. Hondy lub Nissana. Edytowane 19 Sierpnia 2018 przez raveout 3 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2018 A czy można w e-boxerze jechać tylko na silniku elektrycznym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raveout Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Jak będziesz jechał bardzo wolno to chyba można Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2018 (edytowane) W takim przypadku taka hybryda ma jakiś sens, gdyż można wjechać do stref bezemisyjnych lub niskiej emisji. Ale ogólnie to dziwię się, że Subaru chce wchodzić w hybrydy ... ani to ekologiczne, ani szybkie. Gdy 100% elektryki już okrzepły wchodzenie w takie półśrodki ... 10 minut temu, raveout napisał: W Malezji został zaprezentowany Forek w dwóch odmianach: 2.0i oraz 2.0i Eyesight.... a skoro taki juz istnieje to nie ma powodu sądzić, że w Europie go nie będzie A czy Malezja ma Euro 6c, 6d i stosuje WLTP? Gdyż chyba tutaj tkwi problem Subaru na rynku europejskim, niestety Edytowane 19 Sierpnia 2018 przez subleo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raveout Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Nie wiem czy ma, ale jeśli gdziekolwiek na świecie został zaprezentowany jakiś słabszy motor Forestera to raczej na pewno oznacza to, że trafi on do Europy ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2018 5 godzin temu, subleo napisał: Ale ogólnie to dziwię się, że Subaru chce wchodzić w hybrydy ... ani to ekologiczne, ani szybkie. Gdy 100% elektryki już okrzepły wchodzenie w takie półśrodki ... SGP jest w teorii przystosowana do posadzenia napędu elektrycznego i zapewne kiedyś go wystawią jak będą gotowi (może to nie będzie jednak akumulator jak w Tesli a ogniwo paliwowe, bo tym kierunku zmierza Toyota?), teraz wszedł e-boxer bo z tego co widać jest to reinkarnacja już gotowego i jakoś przetestowanego napędu co pozwoli Subaru na dalsze obniżenie emisji flotowej - i może tyle im akurat wystarcza by nie robić rewolucji a zmieścić się w obowiązujących limitach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jmiciuk Opublikowano 21 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2018 Jest i filmik z tej Malezji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adi.Cherryson Opublikowano 4 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2018 Przepraszam z góry, jeśli gdzieś w tym wątku padła już odpowiedź (na jednej z 40 stron :D), ale nie trafiłem... czy wiadomo kiedy Forester MY 2019 trafi do sprzedaży w PL? Wydaje się, że „wkrótce”, bo na stronie jednego z salonów sprzedaży jest wielka reklama, że to ostatni moment na kupienie MY 2018, zostały pojedyńcze egzemplarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 4 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2018 Dopiero za rok będzie. No ale jak się komuś nie spieszy, to można to uznać za "wkrótce" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się