Skocz do zawartości

Co zamiast STI MY15


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

18 godzin temu, turdziGT napisał:

bo Miko Marczyk nie miał specjalnego problemu objezdzac seryjnym A45 grubo pomodzone Imprezy czy EVO.

Nie takim całkiem seryjnym :P ale to pomijalne..

Druga sprawa jest taka, że ja np. mam "rajdówkę" na bazie GC8, a uważam że Miko by mnie sklepał jadąc rowerem :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak element kierowcy może i jest ale na tej zasadzie to nie można by porównać żadnych czasów robionych przez różnych kierowcow.Warto też zauważyć że tam nie jeżdżą przypadkowi niedzielni kierowcy tylko ludzie którzy biorą to na serio i maja doświadczenie w tym co robią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.07.2018 o 07:43, Adi napisał:

W temacie "Co zamiast STI.." większość z Was zjechała tą poczciwą markę. Poprzesiadaliście się na mocne Audi, piejecie nad nimi z zachwytu i niemal opluwacie swoją przeszłość w Subaru.

A to zupełnie nie tak, to nie są porównywalne samochody. Subaru służyło Wam do czego innego, a Audi do innych celów.

I teraz, czy np. zachwycony swoim nowym samochodem (słusznie zresztą) Carfit, był nim na torze? Wycisnął z niego niemal max? "Wrzucał" auto w zakręt kilkanaście metrów przed nim? Odpowiedź jest jasna. A Subaru owszem, upalał aż miło ;) I założę się, że miał grymas podniecenia na twarzy

Podobnie Bęben, na przykład, nie wykończył w swoim RS5 w godzinę opon...a wiemy że potrafi. 

Trudzi swoim potworem wozi rzeczy na dachu, a na torze był? Nie chodzi o wizytę towarzyską.

Podsumowując. Każdy właściciel STI w miarę swoich możliwości próbował zbliżyć się do ekstremów swojego samochodu, bo te auta o to proszą. Szybkie Audi są genialne na zakręty na widokowej trasie, na autostradę, do wożenia rodziny i nie ukrywajmy, do podniesienia swojego statusu społecznego (tu nie mogę się powstrzymać: oczywiście nie tak bardzo, jak 50 letnia kobieta w Macanie za 250 ;) ) , ale nie zbliżycie się nimi do ich możliwości, bo nie chcecie, nie macie sumienia, wyświetlą się wszystkie lampki na waszych dużych ekranach.

Tytuł wątku powinien brzmieć "Następny,spokojniejszy etap w życiu"

 

Adi, to nie tak jak myślisz :(

Nikt tu nie opluwa przeszłości w Subaru. Wręcz przeciwnie wszyscy wspominamy ją z ogromną nostalgią  i uświadamiamy sobie i przy okazji innym jak było, a jak jest...

Widzisz, nie raz mi, innym Forumowiczom czy Tobie zapewne życie pokazało, że marzenia marzeniami, a rzeczywistość rzeczywistością ;)

Ja doświadczam tego od ponad dziesięciu lat bo dzięki pasji stanąłem dosłownie na nogi i dobrze jest jak jest, choć totalnie sobie to życie w pasji jaką mamy inaczej wyobrażałem... Grunt żeby zdrowie jako takie było :)

To jakie Subaru było 10 lat temu i co oferowało nam potencjalnym klientom , a co oferuje teraz możemy sobie na spokojnie opisać tu i teraz.

 

Delikatnie ponad dekadę temu - w 2007 roku Subaru miało w ofercie od groma modeli i wersji silnikowych które elegancko mogły konkurować z innymi wiodącymi markami.

http://www.subaru.pl/archiwum/oferta/pdf/cennik08.pdf

Rzekł bym istne szaleństwo!

 

To był ten okres gdzie ja miałem w moim pokoiku powieszone nad łóżkiem zdjęcia z każdym modelem i marzyłem o nich jak wariat:wub:

Impreza WRX STI, Forester XT, Legacy 3.0R Spec.B czy Obk 3.0R i dodatkowo Impreza GT oczywiście na piedestale bo jak wcześniej wspomniałem to od niej się wszystko zaczęło:

Wiesz jestem agnostykiem, ale w to, że nic w naszym życiu nie dzieję się bez przyczyny wierzę bardzo jak w to, że "karma wraca" :)

 

Teraz zobacz w jakim kierunku poszła oferta Subaru na naszym kontynencie i dokąd do wszystko prowadzi:cry:

I żeby nie było, raduje mnie ogromnie fakt, że pomimo tego obecne bardzo wykastrowane portfolio modelowe oferuje nadal świetne samochody który uwielbiam i komu mogę reklamuję i namawiam na zakup jako rewelacyjny bardzo solidny produkt na lata.

Dzięki temu, że mieszkam w dawnej stolicy naszego kraju mogę co jakiś czas przejechać się najnowszymi modelami tej jednej z najbardziej znanych na świecie marki i moje spostrzeżenia są bardzo pozytywne. Te samochody może na tle konkurencji nie krzyczą do potencjalnego klienta "kup mnie", ale po wnikliwym zapoznaniem się z tymi produktami, przede wszystkim jeździe próbnej widać, że geny Subaru są i mają się dobrze jeśli chodzi o właściwości jezdne, trakcję. A nadmienię, że nadal otrzymujemy proste konstrukcyjnie, bardzo solidne samochody robione w Japonii na prawie każde warunki drogowe czy poza drogoweB) 

Jednym z moich marzeń jest kupienie moim rodzicom właśnie po takim solidnym prezencie na lata jakim jest Subaru.

Mamie XV, a Tacie Outback-a. No dobra siostrom też po XV :P

Bo dla osób dla których samochody nie są pasją - są przedmiotem codziennego użytku do których podchodzą ambiwalentnie i potrzebują bardzo dobrego jakościowo, wszechstronnego, solidnego wręcz "idioto odpornego" klasycznie i ładnie wyglądającego samochodu i nie mają ochoty na częste awarie a co za tym idzie wizyty w ASO to właśnie Subaru jest idealne!  

Natomiast takie pozytywne "wariaty" jak my dla których samochody to pasja powinni ubolewać i ubolewają, że dla nas nie ma już nic co bez chwili zastanowienia byś my wybrali :(

My jednak postrzegamy samochody przez inny pryzmat i na fajny, warty zainteresowania dla każdego z nas "wóz" składa się kilkanaście wypadkowych.

Dla mnie osobiście z obecnej palety najbardziej odpowiada mi, ba uważam za rewelacyjnego i bezkonkurencyjnego SUV-a do 200 tys zł Forka XT , ( BRZa nie biorę pod uwagę bo to rewelacyjna, ale Toyota jak dla mnie)

Forek XT pomimo kilku wad jest genialny. Jest jak szwajcarski scyzoryki. Jest i do tańca i do różańca :respect:

Gdybym dziś miał dostać jeden nowy samochód na całe życie to bez wahania wybrał Forestera XT Comfort!

 

Jednak świat idzie do przodu i w kategoriach które od dziecka mnie w motoryzacji fascynowały i dalej fascynują z pełną odpowiedzialnością wybieram konkurencję bo ona oferuje mi to czego potencjalnie szukam. Na osobny temat zasługuje fakt, że możni tego świata, a raczej kontynentu robią wszystko, żeby mi konsumentowi wybór ten zawęzić do kilku europejskich marek... :censored:

Pasja pasją, ale każdy z nas jest również konsumentem, a że żyjemy w świecie dobrobytu gdzie jest w czym wybierać to uważam, że musimy być pragmatycznie i kupować to co jest dla każdego z nas optymalne za to co zapłacimy, czy mamy zapłacić.

Podam Ci mój przykład z życia. Ja jako 29 letni chłopak mam już jakieś swoje marzenia, priorytety itp i się ich trzymam od lat.

Od dzieciaka z racji, że rodzice często z nami podróżowali i pokazywali ojczyznę jak i Europę , a to wszystko ciasnym samochodem i jakoś tak mi się zrobiło, że uwielbiam auta pakowne, bardzo praktyczne, subtelnie, a zarazem dynamicznie wyglądające i tak też mogące poruszać się jeśli tylko ma się na to ochotę po zawiezieniu rodzinki i psa czy zakupów, rowerów itp. Argumentów tuziny mam dlaczego. Super sprawa! :yahoo:

 

Następną kwestią jest co na rynku wtórnym otrzymujemy za dany budżet. Ponad rok temu szwagier mój kupował samochód. Budżet 50tyz zł.

Z racji tego, że mieszka w górach w grę wchodził tylko napęd, porządny napęd 4x4. Rozglądał się za Subaru oczywiście. Ja jak wiesz od lat jestem zafascynowany Legacy Spec.B i takiego mu delikatnie sugerowałem. Wujek mój takim wtedy jeździł i nie chciał sprzedać. Z racji tego, że szwagier kawał chłopa po przymierzeniu się do Speca miał minę nietęgą. Następnie sam zaczął rozglądać się za OBK następną generacją bo zdecydowanie większy, ale za to ten wygląd wnętrza i nadwozia + gama silnikowa:wacko: A to młody chłopak jest i też samochody lubi. 

Suma summarum trafiło się mu jak ślepej kurze ziarenko i ku mojej ogromnej radości auto w idealnej wersji i stanie od jego dalszej rodziny.

Jak się domyślasz trafiło na Audi. Model A4 2.0TDi Quattro i fabrycznym pełnym S Line łącznie z topowymi fotelami:wub:

image.png.1f03aad7d355440a0a276aac7defff36.png

image.png.6110f4fb4287a48cde6b90868bfcdd51.png

image.png.1444ee22fd15cf849ba366ca4a3657e9.png

image.png.c93b861ad88242847aaf82d375be072d.png

image.png.aef712958fafdea5f4b5b52e4d2bc598.png

image.png.1909428caea02f22190aa5b3bc4f7f21.png

Pomimo, że jestem pasjonatem wszystkich dobrych samochodów i ich wersji to jeśli chodzi o BMW - Audi zdecydowanie wolę BMW bo odkąd pamiętam w rodzinie było takowe łącznie z klasykiem

image.png.3d523a6ba6e2c93ee6de2226c7c9cbc1.png

image.png.331fb843e6494a563c8dd8f03ef5e0f6.png

to jak zobaczyłem tę b8 to coś we mnie pękło. Za podobny budżet jaki trzeba było przeznaczyć na OBK otrzymujemy inną jakość produktu. Już pomijam ten zajebisty S line bo bez niego to b8 też urodom nie grzeszy... Ale jakość wykonania, materiałów, stopień zużycia pomimo przebiegu 270 tys km. I wiece co mam marzenie przejąć od szwagra to Audi tak mi przypasowało. Pod kątem elektronicznych gadżetów golas, za to mechanicznie jest wypas.

Od czasu do czasu mam przyjemność przejechać się tym Audi i jak dla mnie rewelacja choć uczciwie trzeba powiedzieć, że auto bardzo wymagające w prowadzeniu. Subaru nawet w wersji STI my18 prowadzi się tak jakoś lżej. Długo by opowiadać ;) Ale i tak twardość i odczucia jak z gokarta mam jeżdżąc Type.S mojego taty. UFO jest niesamowicie pozytywnie absorbujące pod tym względem! Przednionapędowy gokart idealny na torowe warunki.

 

Co do torowych warunków to proszę wytłumaczcie mi jedną rzecz bo ja odkąd powstał ten ciekawy wątek mam ochotę zadać Wam to pytanie, ale jakoś tak do tej pory nie miałem odwagi :P  

Dlaczego tak często czyta się tu na forum.subaru o EVO czy STI jako samochodach na tor, że jakieś tam inne auto było szybsze na torze itp.

Kurde przecież EVO, STI i reszta gwardii nigdy nie było budowane z myślą o torze i wysyłanie ( budowanie) tych aut na siłę na tor to imho niezbyt dobry przepis na podtrzymanie wyników !

Te auta to są auta RAJDOWE i w warunkach rajdowych miały się czuć najlepiej. Z rajdów ja je przynajmniej znam i :wub: 

To, że Subaru ostatnio wysłało STI na tor - no cóż... można i tak promować rajdową legendę:clapping:

Ostatnią rzeczą jaką bym zrobił dla moich samochodów to było by zabranie ich na torowe upalanie!

Dla mnie największą frajdę sprawia mi jazda po pięknych malowniczych drogach np. wokół jeziora Rożnowskiego gdzie mogę czerpać przyjemność z jazdy, poznawania wozu, a i jakoś tak spokojnie mi na sumieniu, że nie męczę auta torowymi warunkami, samochód może "rozwinąć skrzydła"  - wszyscy są zadowoleni.

 

Aha, żeby nie było zalecam każdemu wizyty na torach i tego typu obiektach, ale w celu nauki i doskonalenia techniki jazdy własnym samochodem np. SJS.

Byłem raz na pierwszym stopniu i serdecznie polecam każdemu, zwłaszcza młodym gniewnym którzy myślą, że są mistrzami kierownicy no bo w końcu zdali za pierwszym razem. Ja też tak trochę myślałem....:blush: Panowie instruktorzy SJS po całym dniu na torze w XV szybko zweryfikowali moje przekonanie. I od tego czasu im mocniejsze auto tym bardziej ostrożnie naciskam pedał gazu.  Ale zabawa była przednia! Polecam każdemu :hi:

 

Pozdrawiam

 

OWOC

 

 

Edytowane przez OWOC
  • Super! 4
  • Haha 1
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja podrzucę historię mojego szwagra z czwartku :szukał błotnika do golfa V . Znalazł niedaleko Olkusza .  Pojechał do gościa który okazało się handluje częściami z rozbitków i całymi autami . 

Podjeżdża a na pierwszym planie dwa Forki . Pyta gościa o cenę i czy wogole jest ktoś chętny . Facet mu odpowiedział że jakby miał dostęp stały do używek z zachodu to niczym innym nie handluje taki jest popyt :blink: 

Problemem jest brak dobrych egzemplarzy za cenę gdzie można jeszcze zarobić przy sprowadzeniu . Dlatego ma pełno VW i Audi . 

Z tego jak widziałem jak mi to opowiadał to myśle że też go zaraził mój Forek XT i prędzej czy później wpadnie na Subaru . 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.07.2018 o 05:01, Bartek1986 napisał:

Nie takim całkiem seryjnym :P ale to pomijalne..

Co tam miał pomodzone oprócz felg 18" i opon ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, carfit napisał:

Co tam miał pomodzone oprócz felg 18" i opon ?

Pewien łącznik ;)

 

Myślę, że trzeba naprawdę wiedzieć gdzie złapać ułamki sekund, żeby taką A45-tką wygrywać w sporcie. To cholernie szybkie i sprawne auto. Jeździłem nim niewiele, więc nie będę autorytatywny, ale w ciasnych zakrętach i szybkich sekwencjach lewy/prawy trochę usypia. Trochę brakuje tego sportowego pazura. Ja bym tu tracił w stosunku do pewnej marki, ale Miko...to inna liga :bowdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.07.2018 o 11:04, chojny napisał:

Co jest temu Audi w siedzenie ze takie skatowane? :blink:

 

Czy ja wiem, czy takie "skatowane" :rolleyes:

 

Kwestia zdjęcia.

 

Druga rzeczą jest fakt, że otyłość nie jest tylko problemem Ameryki...

 

Mnie tam nie gniotą i siedzi się mi w nich kapitalnie :)

 

image.png.502bba83a981cebe56ac5c8fe74074df.png

Sporo w sieci jest tego typu przypadków :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od użytkowania. Przy noszeniu "gaciów" z metalowymi zamkami dość szyko można wypracować taki efekt ... a stosując  "Le Mans-style start" ... to już w ogóle B)

 

U siebie w Legacy też mam  już troche wytarte ... mimo, że staram się (w)siadać niczym Linda Evangelista na luwrzańskim szezlągu ;)

 

 

Edytowane przez subleo
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niestety problem wszystkich kubelkowych foteli zwłaszcza tych mocno profilowanych chce u mnie w Fiescie ST po 50 tyś.  nie było śladu na boku no ad cerata wszystko zniesie :)

Porsze nawet Royal Family wie co dobre :) 

 

https://www.carscoops.com/2018/08/prince-harrys-low-mileage-audi-rs6-94000/

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już wiem co kupię po sti. O ile dozyje. 

Będzie to porsche 911 jakąś poniżej 2004roku i przeróbka rwb lub datsun z widebody i innym silnikiem. Tylko to nie będzie Daily :( bo w zimie nie da rady... (o kurla to teraz zamiast opon będzie trzeba samochód zmieniać ;d) 

Zresztą zanim zrobię 450 - 500hp w sti to trochę minie.

Teraz, allu napisał:

 

Edytowane przez allu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Tsunetomo napisał:

Twoja ładniejsza :)

 

Kwestia gustu ale na czarnym akurat ta generacja duzo traci detali.

Zeby było jeszcze lepiej to na parkingu przed tym białym budynkiem z trzeciego zdjecia jest jeszcze jedna tak ze sa juz 3 na przestrzeni 200m :) Sie ludzie rzucili , kontyngent chyba powiększyli :) 

IMG_6101.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A strescisz esencje tego filmiku bo po 8 min. oglądania nie padlo nadal nic konkretnego od tego pana oprócz " jest moc ludziska " a  oglądania jest jeszcze z godzina i jakoś mnie nie wyciągnelo.Bede wdzięczny , zwłaszcza  tym RS6 bo to mnie najbardziej interesuje.

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście testy jakiś dzieciaków , bo trudno ich nazwać fachowcami ....... dno kompletne , mimo że ja naprawdę lubie Porsche :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, carfit napisał:

Rzeczywiście testy jakiś dzieciaków , bo trudno ich nazwać fachowcami ....... dno kompletne , mimo że ja naprawdę lubie Porsche :)

Na prawde dalem im szanse i pociągnąłem jeszcze 5 min. wiecej ale sie poddałem bo sie nie dało.Szkoda bo Boxter fajny ale ja niestety bym musiał isc old school czyli w B6 N/A

Edytowane przez turdziGT
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...