Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

Zagadka rozwiązana,  trakcja i jej wyłączanie  działają  ale nie świeci  kontrolka check engine i wyłączanie  trakcji. Handlarz musiał  ingerowac w liczniku i ukryć  nie działającą  pompe wtórnego  powietrza. I tym oto sposobem zakupiłem  forysia z ukrytą  wadą.

  • Zmieszany 1
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, ipsx82 napisał:

Zagadka rozwiązana,  trakcja i jej wyłączanie  działają  ale nie świeci  kontrolka check engine i wyłączanie  trakcji. Handlarz musiał  ingerowac w liczniku i ukryć  nie działającą  pompe wtórnego  powietrza. I tym oto sposobem zakupiłem  forysia z ukrytą  wadą.

Będziesz coś z tym robił? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ipsx82 napisał:

Zagadka rozwiązana,  trakcja i jej wyłączanie  działają  ale nie świeci  kontrolka check engine i wyłączanie  trakcji. Handlarz musiał  ingerowac w liczniku i ukryć  nie działającą  pompe wtórnego  powietrza. I tym oto sposobem zakupiłem  forysia z ukrytą  wadą.

 

Jakby partacz zmostkował np. z ładowaniem aku to wciąż miałbyś sprawne auto :mrgreen:

 

A poważnie to mam nadzieję że uda się dojechać dziadów!

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, ewemarkam napisał:

Ale to jak, Check engine nie zaświeca się po przekręceniu kluczyka?

 

No z tego co rozumiem to ipsx82 w ogóle nie zapala się check engine bo albo żarówka zatkana albo wykręcona. Śmieję się trochę bo niektórzy magicy lepiej maskują usterki mostkując check engine np. z lamką ładowania akumulatora - wtedy wszystko niby ładnie się zapala i gaśnie z kluczykiem i jeździ się z awariami nic nie podejrzewając.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
No z tego co rozumiem to ipsx82 w ogóle nie zapala się check engine bo albo żarówka zatkana albo wykręcona. Śmieję się trochę bo niektórzy magicy lepiej maskują usterki mostkując check engine np. z lamką ładowania akumulatora - wtedy wszystko niby ładnie się zapala i gaśnie z kluczykiem i jeździ się z awariami nic nie podejrzewając.
A widzisz nie doczytałem całości od początku.
Ale przypomniała mi się historia, byłem kiedyś z kolegą oglądać Clio III. Po jeździe próbnej, wracamy do gościa na plac. No i zaczynam się z kumplem kłócić, mówię że ABS i AirBag gaśnie razem a nie powinno. A on że to normalne żebym się nie przejmował. No to ja dalej swoje a on swoje. Był dość nakręcony na ten samochód, bo ładna była z 1.6 pod maską. No i pewnym momencie podchodzi sprzedawca, pyta się co się stało. No to wale wprost, poduszki czy ABS jest zepsute. Facet takie oczy robi jakby ducha zobaczył, po chwili się przyznaje że był prawy bok zarysowany o barierki i poduszka w prawym fotelu wystrzeliła. Przyglądamy się i faktycznie widać szycie fotela, ale dość dobrze zrobione. W końcu to nie wziął.
Parę dni później pytam kolegi innego, ma meganke z podobnego rocznika i u niego abs i poduszka gasną razem a są sprawne na 100%,
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, rutra80 napisał:

 

No z tego co rozumiem to ipsx82 w ogóle nie zapala się check engine bo albo żarówka zatkana albo wykręcona. Śmieję się trochę bo niektórzy magicy lepiej maskują usterki mostkując check engine np. z lamką ładowania akumulatora - wtedy wszystko niby ładnie się zapala i gaśnie z kluczykiem i jeździ się z awariami nic nie podejrzewając.

W tym SG już ledowe diody smd lutowane do płytki , tak że troszkę więcej zachodu niż wyjecie żarówki ale czemu zapomnieli o cruise ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w AT ale w manualu Cruise to nie kontrola trakcji tylko tempomat i przy niektórych usterkach nie tylko świeci check engine ale właśnie Cruise też miga.

A jeśli chodzi Ci o to że Cruise działa no to widać wiedzieli że Twoja usterka nie powoduje migania i zostawili...

Edytowane przez rutra80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, ipsx82 napisał:

W tym SG już ledowe diody smd lutowane do płytki , tak że troszkę więcej zachodu niż wyjecie żarówki ale czemu zapomnieli o cruise ?

Coś kręcisz, cruise to tempomat, kontroli trakcji SG nie ma.

Podobnie z żarówkami w zegarach w SG, piszesz że ich nie ma? To automat z USA?

Edytowane przez koziolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie kręcę. Żarówki do podświetlania zegarów są, wczoraj w serwisie na oględzinach mi je wymienili na nowe bo tylko jedna była dobra,  ale od kontrolek już nie mogli bo didody smd i taką informację dostałem od nich że ktoś grzebał przy liczniku i wyłączył te dwie kontrolki . Mam przycisk obok włączników od halogenów przeciwmgielnych do wyłączania trakcji. To automat a czy z USA to nie wiem.

Gdy miałem jazdę testową to żadna kontrolka nie paliła się ale też nie zwróciłem uwagi na to że nie zapaliła od wyłączania trakcji i od check engina  podczas przekręcania kluczyka. Dopiero w domu po zdjęciu auta z lawety zobaczyłem mrugający cruise i sie pytałem na forum co to oznacza, na co dostałem odpowiedź że wszystko. Po zakupie czytnika OBD okazało się że wyskoczył błąd p0410 (uszkodzona pompa wtórnego powietrza) i ponoć jak jest uszkodzona to wywala na zegarach świętą trójce (cruise, off trakcji i check engine). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc,
Poszukuje elektromagnesu do rozrusznika 23300 aa381
Mam pewne watpliwosci. Znalazlem zamienniki z as ss5002 i s5004, ale nie moge potwierdzic, ktory jest wlasciwy nigdzie.

Dzieki

27f9c599444fc90a066cc310d498d73e.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc,
Poszukuje elektromagnesu do rozrusznika 23300 aa381
Mam pewne watpliwosci. Znalazlem zamienniki z as ss5002 i s5004, ale nie moge potwierdzic, ktory jest wlasciwy nigdzie.

Dzieki

27f9c599444fc90a066cc310d498d73e.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
2 lata temu wymieniałem szczotkotrzymacz oraz automat. Ale wziąłem rozrusznik, pojechać do serwisu gdzie regenerują alternatory i rozruszniki. Pani dobrała na miejscu i po sprawie. Nie masz w okolicy takie sklepu/serwisu? Często tak jest najprościej.
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za przeproszeniem menda j..... uszkodziła  zegary wyrywając jedną  diodę / żarówkę od sygnalizacji wyłączania  trakcji i przerywając  w drugiej ścieżkę zostawiszy diodę / żarówkę. Całe  szczęście  że za daleko mam do tego sssss bo bym pojechał  oklepać  mu michę. Chyba pozostaje mi zakup drugiego licznika bo odtworzyć  ścieżkę  będzie  ciężko.

 

20210624_193741.jpg

20210624_193647.jpg

20210624_193247.jpg

20210624_193343.jpg

  • Smutny 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ipsx82 napisał:

Za przeproszeniem menda j..... uszkodziła  zegary wyrywając jedną  diodę / żarówkę od sygnalizacji wyłączania  trakcji i przerywając  w drugiej ścieżkę zostawiszy diodę / żarówkę. Całe  szczęście  że za daleko mam do tego sssss bo bym pojechał  oklepać  mu michę. Chyba pozostaje mi zakup drugiego licznika bo odtworzyć  ścieżkę  będzie  ciężko.

 

Jak masz nóżkę od rezystora albo kondensatora to możesz zrobić mostek. Delikatnie musisz zeskrobać i przysługiwać. Albo poszukaj punktu lutowniczego i przylutuj do niego kabelek w izolacji (najlepiej linka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba będzie  można  tak jak podpowiadaaz połączyć  kabelkiem bo chyba na końcu  ścieżki  jest punkt dostepu z polem cynowym. Tylko jak naprawię  to nie będzie dowodu ukrytej wady  i chyba lepiej kupić  drugi sprawny licznik ? Niechcący  podnioslem sobie poziom paliwa w baku :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba będzie  można  tak jak podpowiadaaz połączyć  kabelkiem bo chyba na końcu  ścieżki  jest punkt dostepu z polem cynowym. Tylko jak naprawię  to nie będzie dowodu ukrytej wady  i chyba lepiej kupić  drugi sprawny licznik ? Niechcący  podnioslem sobie poziom paliwa w baku 
Tylko jak wymieniasz licznik trzeba to zgłosić na stacji kontroli pojazdów. Robią adnotacje w cepiku. Inaczej w razie kontroli możesz mieć problemy, jak Ci sprawdza przebieg. W jedną i drugą stronę. Lepiej oddać ten co masz do naprawy a facet niech sporządzi dokumentację zdjęciową i opinię. Każdy elektronik Ci to może zrobić, np serwis RTV.
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, ipsx82 napisał:

Chyba będzie  można  tak jak podpowiadaaz połączyć  kabelkiem bo chyba na końcu  ścieżki  jest punkt dostepu z polem cynowym. Tylko jak naprawię  to nie będzie dowodu ukrytej wady  i chyba lepiej kupić  drugi sprawny licznik ? Niechcący  podnioslem sobie poziom paliwa w baku :P

 

Jeżeli to tylko ścieżki i ta dioda to można naprawić. Pamiętaj, że jak kupisz drugi sprawny będziesz musiał zrobić korektę licznika ;). Wybór należy do Ciebie. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Jeżeli to tylko ścieżki i ta dioda to można naprawić. Pamiętaj, że jak kupisz drugi sprawny będziesz musiał zrobić korektę licznika . Wybór należy do Ciebie. 
Właśnie są dwie opcje. Korygujesz licznik, albo wymieniasz i na stacji kontroli pojazdów robią w/w adnotację. Teść ostatnio wymieniał w focusie MK1. Wszystko załatwił na stacji właśnie. Szczerze nie wiem jak wygląda wpis później. Ale da się to na dwa sposoby załatwić. Pytanie który tańszy/lepszy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, ewemarkam napisał:
53 minuty temu, llkuba napisał:
 
Jeżeli to tylko ścieżki i ta dioda to można naprawić. Pamiętaj, że jak kupisz drugi sprawny będziesz musiał zrobić korektę licznika emoji6.png. Wybór należy do Ciebie. 

Właśnie są dwie opcje. Korygujesz licznik, albo wymieniasz i na stacji kontroli pojazdów robią w/w adnotację. Teść ostatnio wymieniał w focusie MK1. Wszystko załatwił na stacji właśnie. Szczerze nie wiem jak wygląda wpis później. Ale da się to na dwa sposoby załatwić. Pytanie który tańszy/lepszy.

 

Według mnie lepiej skorygować stan liczniki, niestety nie wiem ile taka usługa może kosztować. Zawsze można zadzwonić do stacji kontroli pojazdów i zapytać ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...